Sign in to follow this  
nightzirch

Oculus Rift Developer Kit 2

Recommended Posts

https://www.oculusvr.com/order/

Oculus Rift DK2 er nå klar for preorder og er beregnet å shippe juli i år. $350 tilsvarer ca 2100 kr. Jeg er fryktelig fristet til å kjøpe. Jeg lurer på hvor mye forbedret consumer version kommer til å bli og hva prisforskjellen blir. Jeg vil tippe ganske liten, og dermed er det kvalitetsforskjell vs ventetid som betyr noe for meg. Noen, hjelp meg med å bestemme meg!

Kort oppsummering hva DK2 har.

Q: What is the Oculus Rift Development Kit 2, its features, and what does it come with?

A: The Oculus Rift Development Kit 2 (DK2) is a development kit meant for developers that want to create virtual reality content for the upcoming consumer version of the Oculus Rift.

New features:

- Positional Tracking

- Low Persistence OLED Display

- Built-In Latency Tester

What’s included:

- Headset

- 2 pairs of vision lenses

- External camera (for positional tracking)

- Camera USB cable

- HDMI-DVI adapter

- Sync cable

- Power cord with adapter and 3 international power adapters (UK, AU, EU) - (to power the USB located on the Rift)

For specific details, please visit the Oculus Rift Development Kit 2 product page located at http://www.oculus.com/dk2.

EditEtter å ha lest litt kommentarer og sett intervjuer på YouTube, så tror jeg at jeg kommer til å vente. Det er allikevel verdt å nevne at de nærmer seg og jeg har på følelsen at kanskje Oculus Rift kommer i 2015.

Se fra 3:30, så nevner de Consumer Version.

Hehe, rart. Var innom og lurte på akkurat det samme i dag. :p Jeg vurderer å kjøpe og få den til å funke bra i Arma 3 :) Vet ikke helt hva forskjellen blir med forbrukerutgaven, men tviler den blir stor.

Gleder meg som et lite barn! tenk deg noe som Portal, Rust eller amnesia med wr!

Hadde nok ventet til forbrukerutgaven kommer med mindre du klarer å lage content selv:)

Men mindre spillet har full støtte for Oculus Rift, så må man mekke litt selv uansett. Er ikke mange spill med mer enn kun basic støtte per dags dato.