Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
HeadSpin

DayZ Epoch - Norway 01

Recommended Posts

Mistenker ingen, var ikke engang planen. Det jeg sier det skulle vært noe som varsler at admin har tools på, det gir spilleren en pekepinne at adminen er på duty eller gjør noe så derfor velger man ikke å gjøre noe mot adminen. Har sett flere ganger at folk er blitt banned bare fordi noen drepte admin når han skulle hjelpe eller noe. Har også opplevd at... for eksempel, hvis en person som er admin er medlem av en clan hjelper sine clan kompiser ved å fortelle hvor dem er, det er sykt kjedelig.

Det er også mye lettere å bevise ting hvis det var en sånn funksjon som opplyste at admins har tools på. Som det er nå så har admin alle rettigheter uansett hva, vi spillere kan ikke bevise noe.

Nå sier jeg bare dette at det hadde vært kjekt funksjon, hvorfor skulle man være i mot dette?

• Like 1

Etter å ha spilt på Battlefield.no sine servere i en god stund nå har jeg 100% tillit til ALLE de som er valgt ut som admins. Men skjønner hva du mener, og det er en frustrerende tanke, har opplevd slik abuse flere ganger på andre servere, men aldri her.

Etter å ha spilt på Battlefield.no sine servere i en god stund nå har jeg 100% tillit til ALLE de som er valgt ut som admins. Men skjønner hva du mener, og det er en frustrerende tanke, har opplevd slik abuse flere ganger på andre servere, men aldri her.

100% ?

Har ingen grunn til å ha noe som helst tvil ved noen av dem. Ikke alltid alle oppfører seg like eksemplarisk, og enkelte har jeg lite til overs for, men føler det er en nulltoleranse på dette med "admin-abuse" og jeg føler dette blir respektert av alle.

• Like 1

Mistenker ingen, var ikke engang planen. Det jeg sier det skulle vært noe som varsler at admin har tools på, det gir spilleren en pekepinne at adminen er på duty eller gjør noe så derfor velger man ikke å gjøre noe mot adminen. Har sett flere ganger at folk er blitt banned bare fordi noen drepte admin når han skulle hjelpe eller noe. Har også opplevd at... for eksempel, hvis en person som er admin er medlem av en clan hjelper sine clan kompiser ved å fortelle hvor dem er, det er sykt kjedelig.

Det er også mye lettere å bevise ting hvis det var en sånn funksjon som opplyste at admins har tools på. Som det er nå så har admin alle rettigheter uansett hva, vi spillere kan ikke bevise noe.

Nå sier jeg bare dette at det hadde vært kjekt funksjon, hvorfor skulle man være i mot dette?

Kan forsikre deg om at ingen av våre admins misbruker rettighetene sine.

Hadde de bannet folk som drepte kompiser e.l. hadde de blitt fjernet med en gang.

Hadde vi hatt slike admins hadde vi nok serverne vært døde for lenge siden.

Skal også sies at våre admins er voksne og modne folk, der de fleste har lang fartstid her på forumet og har (hatt) verv i andre spill.

Når det gjelder rettigheter så har ikke alle tilgang til absolutt alt, noe mange har på andre servere.

Her er de begrenset til å bruke akkurat det de trenger, ikke mer og ikke mindre.

Om du dog skulle merke noe mistenksomt er det bare til å sende meg en PM her eller lage en ny tråd i Klagemuren

Mvh,

Daniel

Hovedadmin DayZ

Battlefield.no

Har også veldig god tillit til admins. Rett og slett blant de beste og mest seriøse jeg har vært borti. Ser ikke behovet for å prøve å fikse et sånt skript. Spesielt ikke siden spillerbasen på denne serveren er såpass fast.

Men forslaget er i utgangspunktet ikke en dårlig ide. Om så bare for å opptre mer ryddig. Er helt naturlig at det av og til oppstår situasjoner der det er lov å være litt skeptisk selv mot admins. Har f.eks selv opplevd relativt nylig å bli så latterlig forfulgt på en tom server av Hawkhill og Mr. Scrooge at det var null tvil om at en av dem cheatet. Hadde det ikke vært for at jeg visste bedre hadde det vært lett å anklage Hawkhill for misbruk.

Et annet eksempel er når en noen av admins sitter og følger med på posisjonen til spillere mens de er i et slag mot resten av gjengen på mumble. Har som sakt null tru på at dere utveksler informasjon. Men det kan fort framstå som tvilsomt, spesielt for folk med mindre fartstid.

• Like 5

Må si at jeg er imponert over admins på dayz serverne til bf.no. Dem handler profesjonelt og stiller opp hvis det er noe. All honnør til dem.

Og jeg har vært aktiv en god stund på DayZ Norway 01 siden den ble startet opp, og ikke en gang har jeg hørt noe opplysninger ang. posisjoner eller lignende for å hjelpe noen som sitter på mumble. Har stor tro på at alle som er blitt valgt inn som admins, utfyller sin roller profesjonelt. STOR takk til alle som hjelper Norway 01 og 02! :wub:

• Like 5

Et lite spm, jeg landa min beal på basetaket mitt, slår av motor, trykker getout, i det jeg er på vei ut av heliet hopper det bare ti meter til værs. Jeg blir drept av heliet, bilene våre går i luften, en armed lastebil med nok matrialer til å bygge en base går i luften, samt tre telt fulle av stasj osv. Er dette en bug? Og er det mulig å få noe tilbake?

Et lite spm, jeg landa min beal på basetaket mitt, slår av motor, trykker getout, i det jeg er på vei ut av heliet hopper det bare ti meter til værs. Jeg blir drept av heliet, bilene våre går i luften, en armed lastebil med nok matrialer til å bygge en base går i luften, samt tre telt fulle av stasj osv. Er dette en bug? Og er det mulig å få noe tilbake?

Hei Søvd! Mange som velger å stille spørsmål, og forvente svar i chatten ingame, så takk for at du tar deg tiden til å komme hit til forumet. det setter vi stor pris på.

Et par spørsmål til deg;

- Satte du heliet på et el flere tregulv? i såfall vil dette skje, da det eneste du kan ha på et tregulv er mozzie.

anbefaler deg isåfall å bruke metal floors.

- har du bygd noe rundt taket, som heliet kan ha kommet borti, eller satt heliet oppå? feks sandbags, vegger eller kanskje det treffer noen trær? helier er veldig følsomme mot objekter som er "i veien".

- Er det et tak som hører til et server hus? altså et hus som er lagt til, for loot el. I såfall er ikke alle ingame husene laget for å kunne sette ting på taket, med mindre du legger nytt tak selv, i enten tre eller metal.

- Kakkis

Skal no gå helt fint å lande på tregulv, bare ikke man har en del av heli på tre og en på metal. Da vil det som regel starte å hoppe.

Skal no gå helt fint å lande på tregulv, bare ikke man har en del av heli på tre og en på metal. Da vil det som regel starte å hoppe.

Min erfaring er at alt større en mozzie, ikke kan stå på tregulv.

Takker for svar.

Taket et snapped, og ikke noe ligger dobbelt, har ikke bygd noe rundt taket. Kan det være at ene meien sto på toppen av cinderblock veggen siden taket strekker seg utforbi veggen? Det er uansett jeskla demotiverende å miste alt gearet til seks spillere grunnet en bug vi ikke visste om. :(

Takker for svar.

Taket et snapped, og ikke noe ligger dobbelt, har ikke bygd noe rundt taket. Kan det være at ene meien sto på toppen av cinderblock veggen siden taket strekker seg utforbi veggen? Det er uansett jeskla demotiverende å miste alt gearet til seks spillere grunnet en bug vi ikke visste om. :(

Don't lose faith :kermit:

ting skjer i dette spillet søvd. men som runkulus sier, takk for att du tar tid å skrive det her.

Si gjerne hva dere mistet litt konkret, så skal jeg ta diskusjonen videre om det kan være noe håp om en refund for noe av verdiene.

Jeg vet dere er ferske og vi vil jo gjerne att dere ikke mister helt gløden nå i starten.

Takker for svar.

hvis du ikke få refund av admins, så gjer jeg deg personligen en briefcase :)
  • Like 1

Du er søt GraniT :D

Jeg skal ta en prat med gutta om hva som gikk tapt Herminator, men hovedsaklig en låsbar armed supply truck, med ca 10 large woodwalls, gud vet hvor mange cinderblocks og mørtel, en låsbar pick up, 2 ulåsbare SUV'er (rød og grå), ulåsbart bell heli og mye mer som var i telt og biler.

Vi er godt i gang med å bygge oss opp igjen, det skal litt til for å knekke oss. ;)

• Like 3

Hei folkens.

Som Sovd sier; episoden med Heli krasjet på taket kommer ikke til å knekke oss. No way! Men det var utrolig surt å miste grunnlaget som vi hadde jobbet så leeenge for å oppnå pga en tilsynelatende bug. :hmm:

Fikk også lyst til å takke for varm velkomst og bistand fra flere på Norway 01 serveren. Dere gjør et litt lettere for "noobs like us" til å komme oss inn i et spill der det er mye å sette seg inn i med en syk læringskurve :D De det gjelder vet hvem dem er.... :Congrats:

See u out there...

Pluto.

• Like 1

Hei folkens.

Som Sovd sier; episoden med Heli krasjet på taket kommer ikke til å knekke oss. No way! Men det var utrolig surt å miste grunnlaget som vi hadde jobbet så leeenge for å oppnå pga en tilsynelatende bug. :hmm:

Fikk også lyst til å takke for varm velkomst og bistand fra flere på Norway 01 serveren. Dere gjør et litt lettere for "noobs like us" til å komme oss inn i et spill der det er mye å sette seg inn i med en syk læringskurve :D De det gjelder vet hvem dem er.... :Congrats:

See u out there...

Pluto.

Ja uff , been there done that , hadde en episode med en littlebird etter ett par dagers vedhogging og en 2 etasjes bygging som gikk opp i flammer på ett sekund av en littlebird. Lesson learned den dagen... Aldri parkere en LB på tretak.. Uff.. Og dette var før motorsag kom ...
  • Like 1

Hehe dope, en dyr lærepenge var det ja. Selv nå med metal floor på taket tør jeg ikke lande der....

Må takke esc for en intens jakt igår, aldri hatt sånn puls før av og ha 3stk esc og to innleide etter seg før :p bare synd jeg fikk flest kills ;)