Sign in to follow this  
Skogens Mann

Forslag til event\mini-event

Recommended Posts

Det at Admins har begynt med events hver uke på BF 01 er til stor glede for meg selv og alle andre som har valgt å spille hos og på Battlefield sin Dayz-server.

Til nå har vi fått sett ulike kreative og artige former for disse eventene, men i all hovedsak har det kommet ned til én ting - og det er PvP.

Siden DayZ handler om mer enn PvP, og Epoch i stor grad om bygging, så kunne jeg tenkt meg å sett et event handle om det å bygge.

Man kunne f.eks. hatt en premie på en platform 50-60 meter opp i lufta hvor prisen havnet til førstemann opp.

Man kunne hatt regel på at en gruppe på 2 eller kanskje 3 personer kunne jobbet sammen. Kun øks hadde vært lov.

Ingen PvP, men jeg ser ingen grunn til at eventet nødvendigvis hadde blitt kjedelig av den grunn. Det blir jo et spennende race om å komme seg fortest mulig opp og få hentet premien.

Evt. kunne man hatt en konkurranse om hvem som bygger X raskest mulig. Igjen blir det et race om å få gjort ting ferdig først - og dem som jobber best sammen som en liten gruppe vil ende opp med å vinne.

Mitt forslag er svært simpelt, men hva tror folket om dette? Kreative hoder må gjerne skimte inn med forslag som kunne gjort det mer spennende.

Mitt forslag innebærer også at det er kun grupper på 2 eller 3 personer som kunne deltatt i eventet. En mann alene hadde ikke klart å holde oppe tempoet med de andre. Alle bør natulig nok inkluderes, men kanskje det er et par som går solo som kunne slått seg sammen den dagen? Ergo også mitt forslag om at kun grupper på 2 (eller 3) hadde vært lov.

Et annet forslag jeg vil komme med, og noe jeg har hatt lyst til å få oppleve helt siden motorsaga ble introdusert i Epoch er at vi en dag har et mini-event hvor alle møtes til en duell med motorsag. Vinneren står igjen med premien, som kunne vært en motorsag(?).

Det har potensiale til å bli episk :D

• Like 3

Bra forslag, tror dette kunne blitt morro.

En "tilskuerbenk" hadde vært utrolig kult. Selv hater jeg å bygge og har aldri skjønt meg på det, men jeg vil veldig gjerne se på! Gjerne snakke litt med andre spillere som jeg vanligvis bare ser i siktet til vanlig. "heiing" kunne også blitt morsomt, sikkert bråkete men hadde blitt kult. Kunne blitt litt som en fotballkamp hvor man også gjør litt andre ting en å bare se på fotball, spiser litt og drikker, snakker med andre osv. RP!! :D

Liker vinklingen, mye morro man kan gjøre UTEN å drepe hverandre. Dette er også en gyllen mulighet for folk som ikke spiller så mye eller er nye, de kan skaffe seg en partner og få en følelse at de også kan være med på eventer som skjer på serveren. Ser ofte at det er de store gjengene som kjemper seg i mellom i de eventene som har blitt holdt hittil.

Et problem som må taes opp en eller annen gang er hvordan hindrer man at folk dreper hverandre? Ikke alle som spiller på 01 er aktive her og alle vil ikke klare å få det med seg at det skjer et event. Det å basere hele greia på trust er litt pirrende og spennende men kanskje vi trenger andre tiltak. Hva tror dere?

HVIS Daniel kan lage egne safe zones så er det jo bare og lage en midlertidig safe zone med radius på 8-900 meter så ingen får snipa inn, skal det bygges så trenger ikke di som ser på og kunne skyte alikevel.

På motorsag event så må det vel gå ann og spawne inn en thunderdome oppe på en fjelltopp så ingen får skyti inn, der kan jo også noen av dere glade bygger bygge en slags tribune tilskuere kan stå på rundt.

Det er mine to forslag :)

Tror løsningen er en egen server der alt er bygd på forhånd. Man starter fresh og blir teleportert til der man skal ha eventet.

Tror dette kan ta vekk litt av sjarmen ved det hele. Mister liksom det at man ser folk kommer i de bilene/heliene de kjører til vanlig og man ser at parkeringsplassen blir full. Mister også den litt kule holdningen at folk "flexer" med M107 og Lapua og andre store våpen, akkurat som i trader.

Tar vekk hele RP elementet om man skal kjøre det på en fresh server etter min mening.

Men organiseringa og gjennomføringen vil bli enklere, uten tvil.

Det har blitt holdt stort fokus på RP på alle tidligere events, hvorfor stoppe her? Er jo morro med litt ting rundt selve eventet slik at det ikke "bare" blir en byggekonkurranse. Dette er jo et slags event hvor det blir elementer som RP og player interaction som blir morroa, ikke dreping.

Morro. Og godt initiativ.

Bare husk, når RP'ere prøver å tvinge alle spillere på en server til å følge ad-hoc RP-regler for et event så kommer det til å ende i tårer for RP'erene. Sweet RP tears :devil:

Det går dessverre ikke an å lage midlertidige regler som er umulige for noen (admins) å overholde - du kan jo prøve.

Og, har noen prøvd øksa si i safe zone?

Bare husk, når RP'ere prøver å tvinge alle spillere på en server til å følge ad-hoc RP-regler for et event så kommer det til å ende i tårer for RP'erene. Sweet RP tears :devil:

Det går dessverre ikke an å lage midlertidige regler som er umulige for noen (admins) å overholde - du kan jo prøve.

Plukker deg lett ned med fiskestanga hvis jeg får sjansen i safesonen... :grin: Men fra spøk til revolver, er med på mini events. Noen som husker Hello Kitty racet vi hadde med dress og stil..

• Like 1

Kall meg gjerne naiv, men jeg tror man kunne fått til en sånn midlertidig friendly periode under et alternativt event på serveren med den kjernen av individer og grupper som vi har spillende ofte. Det at du ikke har troa på det sier mer om deg som spiller enn noe annet.

• Like 2

Kall meg gjerne naiv, men jeg tror man kunne fått til en sånn midlertidig friendly periode under et alternativt event på serveren med den kjernen av individer og grupper som vi har spillende ofte. Det at du ikke har troa på det sier mer om deg som spiller enn noe annet.

Ja, du er naiv.

Vi kunne sikkert fått det til med mange av de folka som spiller til vanlig (jeg hadde også sikkert vært med, eller i det minste, holdt meg unna)

Det at jeg ikke har troa sier ikke mer om meg som spiller enn noe annet. Men, det du antyder sier desto mer. Det er alltid hysterisk morsomt å se RP'ere som prøver å ha sine egne regler på public servere. F.eks dueller i MWO eller e-bushido eller w/e blir funnet på som RP'ere forventer 'respekt' for. Fail inbound.

Det beste med slike ad-hoc RP regelryttere er når de får drømmene sine knust av en vanlig spiller som enten ikke vet om regelen; ikke bryr seg eller bare kødder med disse nissene. Da kommer disse herlige antydningene - du er en fæl person siden du ikke vil leke etter mine regler. Det beste er når disse RP'erene tar med seg ballen sin og går hjem. Etter først å ha en public meltdown i side :p

RP er forkortelse for roleplay, antar jeg.

Er dette roleplaying?

Egne regler? Ad-hoc? What?

Er jo bare snakk om et event, eller konkurranse om du vil, som omhandler bygging - ikke skyting. Hvor teamwork og godt samarbeid vil være i fokus.

Men jeg ser definitivt faren for at noen som ikke er blitt informert om at et sånt event holder på plutselig skulle komme innpå oss som står der og jobber - og så velge å angripe. Dette kan jo lett unngås ved at admins følger med på adminkartet og sender potensielle vedkommende en PM via BE hvor dem blir informert om hva som foregår. Bare et eksempel.

Er snakk kontakt med andre spillere man ofte ikke snakker og med små RP elementer. Ikke fullblods RP som du så desperat prøver å gjøre narr av her med dine fancy selv lagde ord, DeeMurf. Selv HeadSpin sin topic om ESC ble kalt RP, tror definisjonen er litt uklar her på BF.no :p

Gambler sin invitasjon til boller og brus i kveld kan jo fungere som en generalprøve. Blir kult å se, tror de fleste på serveren hadde syns dette hadde vært morsomt men jeg vet det finnes folk som bare ønsker å ødelegge.

Er snakk kontakt med andre spillere man ofte ikke snakker og med små RP elementer.

:hmm:

-snip- fancy selv lagde ord -snip-

:Congrats: You win ignorant-of-the-year prize! Do not pass start; do not collect 200$

Til ditt forsvar ser jeg at jeg kunne lest gjennom det jeg skrev en gang til så jeg kanskje kunne satt 'RP' foran 'ad-hoc' - ikke det at jeg tror du hadde forstått det noe bedre med tanke på den fantastiske formuleringen du presterte over.

Men, spøk til side. Det blir garantert morro å være med på en slik event som dette; og alle andre events som har vært/ vil bli arrangert.

Bare ikke forvent at alle spillere på serveren kommer til å 'være med på greia' - og ikke bli sur når noen synes det er mer morro å skyte folk i ryggen enn å late som om spillet plutselig har andre regler enn de som ligger i spillet opprinnelig.

Søtt hvordan du bruker tid på å plukke fra hverandre setningene mine for å så analysere formuleringen. Du skjønte hva jeg mente? Om du heller hadde fokusert på setningens helhet og hva den betydde fremfor å se etter dårlig formuleringer tror jeg ting blir litt enklere for deg.

Nja, chainsaw event er ganske morsomme, har en liten videoklipp jeg satt sammen da jeg vant en av dem.

Alle satt i en buss uten å vite hvor vi skulle få tak i chainsaws, så plutselig sier admin at han har plassert masse chainsaws i andre siden av airstrip, så vi sprang dit, tok en og begynte med fight :)

Hva med en død littlebird som har delene i gear også ta den på ett bestemt sted på kartet , bygge ett eller annet også dra videre til neste spot. Ha en event der man må bruke litt av hvert for å fullføre racet eller eventen. Blir litt lei av å eie alle når man har den vanlige eventen.... :cool: