Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Java

Subwoofer, PA-Utstyr, & Kobling.

Recommended Posts

Hei!

Jeg har sett litt rundt på subwoofere, og jeg har kommet frem til denne pakka: http://www.billebro.se/myshop_start.php?PRID=9623

Er ganske "ny" på dette med høyttalere, og slik, så forklar enkelt om mulig.

Jeg er veldig glad i store og tunge kasser, selvom dette kan være upraktisk, så er det det som er ønskelig, mest for synets skyld.

1. Er de subbene bra? Gir de så ekstremt mye bass som de sier?

2. Om jeg kjøper en pakke med subber som denne, hva trenger jeg da av ledninger, og forsterker(e)?

3. Jeg regner med at jeg trenger høyttalere (PA) i tillegg?

4. Hvordan er det med kobling av "vanlige" surround høyttalere på en PA forsterker?

err, er dette noe du har tenkt å ha i stua i et vanlig hus eller er det til bruk i offentlig sammenheng ? Skal de kun brukes for en eller annen "effekt" eller skal du høre på musikk ?

1. Er de subbene bra? Gir de så ekstremt mye bass som de sier?

- kjenner ikke akkurat den fab/modellen, men du blir nok ikke misfornøyd med volumet/mengden lyd :cool:

2. Om jeg kjøper en pakke med subber som denne, hva trenger jeg da av ledninger, og forsterker(e)?

- ledninger, en forsterker med subutgang - burde kunne bruk Y koblinger til å dele signalet (har ikke prøvd det selv)

- du ser hvor store de er ? tror ikke så mange av disse settene havner i private hus.

3. Jeg regner med at jeg trenger høyttalere (PA) i tillegg?

PA : "Public Address" - ikke laget for hjemmebruk (høy lyd, lav kvalitet, passer store lokaler)

De subwooferne skal spille opp mot 250 hz - andre høyttalere må dekke resten av det hørbare spektret (opp til 20 000 hz).

4. Hvordan er det med kobling av "vanlige" surround høyttalere på en PA forsterker?

PA? så lenge den har en subutgang så er skal det vel "gå an".

Skal du være DJ så funker sikkert det der greit. Skal du sitte hjemme og høre musikk eller ha fest, så er en vanlig stereoforsterker, høyttalere og subwoofer mer tingen. Bedre lyd og, som sagt over, mer tilpasset hjemmebruk.

• Like 1

Skal du starte firma? DunkaDunk Lydutleie A∕S? Det du lenker til er labbedans/skoledisko-anlegg. Hva slags bruk har du hjemme?

• Like 1

Skal du være DJ så funker sikkert det der greit. Skal du sitte hjemme og høre musikk eller ha fest, så er en vanlig stereoforsterker, høyttalere og subwoofer mer tingen. Bedre lyd og, som sagt over, mer tilpasset hjemmebruk.

Skal nok brukes til større bruk ja!

hva i HELVETE skal du med så mange subber??

Tenkte å knuse noen ruter på en litt mer avansert måte! :)

Skal du starte firma? DunkaDunk Lydutleie A∕S? Det du lenker til er labbedans/skoledisko-anlegg. Hva slags bruk har du hjemme?

Akkuratt nå bruker jeg x2 Cerwin Vega E-715. (Hvis det var det du mente).

-Fikk nettopp svar fra billebro support, vil denne forsterkeren dra alle 4 subbene: ( http://www.billebro.se/myshop_start.php?PRID=853 )? Vil jeg ikke trenge fler forsterkere med mer kraft?