Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Sofakommandanten

LAG1 Bigwar#3

Recommended Posts

Map: Rogue Transmission. Lag1 Starter som RU

Commander:

MrLuke

Alpha / Airborne Squad

Flylover (fly)

Camaxide (SL)

ChrZZ

Karloc

Bravo / Hardware Squad

Fiskervenn (SL)

Roy-Inge

Snipermats

Kjetting01

Oppedal

Mr.Niceboy

Charlie / Mixed Hardware Squad

Gambler (SL)

m1cr0play

kjetilhaug

Oberlander

Sofakommandanten

Delta Squad

Daniel- (SL)

aasing

WheelxFlexLex6

doffy91

joe-macmann

Roy-Inge

Echo Squad

XperienC (SL)

Glost

metulhead

Hyttedo

Multicyber

Hannibal741

Foxtrot Squad

Haavik (SL)

CrashNg

Cryptoniuz

Stian838

Gaffateip

Golf Squad

CookieCrumble

humaN

Darkdesign

Spooky_Manooky

jantnor

Det er 3 "spesialsquader" på laget;

Alpha / Airborne squad inkluderer 2 flypiloter (der 1 ledig pilot), og 3 stk som jobber samen i transport/scout heli. Denne squaden vil transportere andre squadleaders og hjelpe flypiloter å ha luftdominans.

Bravo / Hardware Squad med fokus på kjøretøy og blikkbokser

Charlie / Hardware mix squad - En sekundær hardware/airbornequad som hjelper til Bravo/Alpha squad på bakken og i lufta

Har du havna i ein av desse squadane og ikkje ønsker dette, må du gi beskjed så ein annan kan ta over plassen din! Det er ledig plass som flypilot, meld interesse!

Commander og SquadLeaders bør avtale tid for å samlast for å legge taktikk i forkant av bigwar og sjekke at whisper fungerer.

Sjekk denne tråden for info

Jeg ønsker definitivt å kjøre en av de 2 tankene på Rogue T - med Karloc som gunner å grease monkey. er dette mulig? Tanker er definitivt min spesialitet :D

Har over 28 timer å 2000 frags i main tank ^_^

hvilken versjon av ATC skal brukes? Jeg mener den nye koster penger??

Samt karloc har unlocka alle gadgets for å sitte på / så vi blir et excellent team i tanken :)

Da burde jo nesten du/dere være i Bravo, atm er du i airborn. noen frivillige som byter squad? Evt så får mr Luke ta ansvar :)

Er også en liten tank ho, selv om jeg ikke har kjørt den så alt for mye i BF4 (alt unlocks da). Ser helts at tankene blir brukt i samme squad?!? også spawner da en BRT/APC på A og E, som "up4grabs".

bruke free versjonen av atc, her er et bedre kart av RT http://www.battlefie...quest_large.jpg

Ja jeg kunne helt klart tenkt meg å kjøre tank med karloc som gunner i samme squad som den andre tanken også med gunner - så kjøre litt sammen / splitt ettersom hva man trenger - også da også gjerne apcen inn i samme squad på en som kjører litt mer freelance - da er man en full 5 mann squad på hardware

Gaming2Night stiller gjerne som grease monkey på den andre stridsvogna - han har også unlocks så da har man prox scan tilgjengelig også =)

Dersom 2 stk (fra charlie eller bravo squad) har lyst å fly heli, så er det null problem å bytte. Rollene til squadane er berre meint som ein hjelp for commander, og dei som er der har ønska hardware eller heli (som første eller andrevalg).

Kva commander gjer med squadane kan han sjølv bestemma, men det er anbefalt at me har dediserte personer som flyr heli (som er annonserte på forhånd), ellers ender me opp som paracel storm (bigwar#1) der det eina laget ikkje utnytta hardware og tapte).

Holder vel med 4 stykk i bravo, kun tanks. Flytte siste man til Foxtrot eller Golf, så bruker Charlie APC'en. ?! Finner nok ut av det :)

Fiskervenn: hvor lasta du ned din ATC? :)

samt, er noen fra før oppsatt som tank nr 2 - eller kan jeg kjøre den?

Gaming2Night kjører gjerne med deg som gunner å repair - så har du prox scan å support. Jeg å han, samt jeg å karloc kjører mye denne comboen med meg som tanker fra før =)

Fiskervenn: hvor lasta du ned din ATC? :)

samt, er noen fra før oppsatt som tank nr 2 - eller kan jeg kjøre den?

Gaming2Night kjører gjerne med deg som gunner å repair - så har du prox scan å support. Jeg å han, samt jeg å karloc kjører mye denne comboen med meg som tanker fra før =)

Sånn som du legger ut her nå får du et stort forventnings press på deg ;)

Bare for å få det klart: Du/dokke er for øyeblikket satt opp i Aplha Squad, der alle (om eg huske korrekt) har satt opp som første eller andreønske å fly helikopter. Å finne folk som jobber godt samen i helikopter er vanskeligare enn å finne folk som vil kjøre tanks.

Skal du/dokke gjer noko anna _må_ dokke finna erstatningar og gi beskjed så me får oppdatert lista. Timen før bigwar starter er ikkje rett tid å komme med endringar (både driftere og commander har det pittelitt travelt då).

Å setta samen laglister med 66 mann der minst 3/4 har ønsker om roller/venner å spela med som ein i tillegg skal ta med i betraktinga er jaggu ikkje lett, så då seie det seg sjøl at ikkje alle kan bli 100% fornøyde.

------------------------------

Stian838 (Foxtrot Squad) har meldt avbud, Gaffateip er henta inn frå venteliste

Det er klart - men tror ingen av de som er i air squad nå har skrevet de har et ønske om å kjøre rundt i et transport helli heller - klart det er lite sannsynlig å finne 'erstattere' til det. - Jeg skriver bare hva vi ønsker å gjøre som vi også er gode på - om dette ikke er mulig å få til så flyr vi gjerne heller rundt på bakken.

Dette kunne vært fint om det ble assignet hardware til personer - per nå står det jo kun 5 stk i hardware squad - og ingenting om hva hvem skal gjøre. Så er fint om det kommer frem så kan man spørre de det gjelder om man kan få bytte. Men å få noen til å ville kjøre transport helli er nok ikke så lett - ville det ikke være bedre om transport helli fikk brukes av inf-SL'er for å komme seg frem på flagg?

Det er klart - men tror ingen av de som er i air squad nå har skrevet de har et ønske om å kjøre rundt i et transport helli helle [...]

Dette kunne vært fint om det ble assignet hardware til personer - per nå står det jo kun 5 stk i hardware squad - og ingenting om hva hvem skal gjøre.[...]

Camaxide og ChrZZ har heli som første eller andrevalg, og Karloc ville spele med dokke to. Då folk som skal spele samen i heli burde ha god kommunikasjon slo eg dokke samen. Dessuten er det vel snakk om scout heli, ikkje ei ku (transportheli). Om ein av dokke hoppe ut og stjele ein tanks av motstandaren (sålenge det ikkje er fra main) kan dokke sikkert gjer det. Men hovedoppgåva er å holde heliet i lufta, og plage livskjiten ut av infs og ande heli.

Eg veit/huske ikkje kva hardware som er på kvrt map. Å tildele eit stykke blikkboks til kvar person auke arbeidsoppgåva mi enda eit par hakk, så då berre sette eg samen ein squad med SL, og ber dei finne ei god løysning samen :)

Dette er krig. Utnytt ressursane så godt du kan, og blir du satt til å vaske do gjer du det (eg har aldri vore i militæret, men har fått inntrykk av at det er masse dovasking der)

Det finnes ingen scout helikopter på dette mappet - kun ku - å et attack chopper som spawner på (D) midt på kartet når denne cappes.

Som jeg også nevnte før det ble satt opp lag og hvem som skal gjøre hva (på bigwar posten) så vil det fort bli sånn som nå ved at man bes skrive hva man ønsker kjøre før engang map er nevnt - og man kunne heller ikke spesifisere om 'chopper' er transport helli, scout eller attack - eller om bakke hardware skal være tank, apc eller aa. Det at man er god i å glad i å kjøre en av disse betyr ikke at man brenner for å kjøre alle de andre :) - Så derfor skrev jeg her inne så fort posten kom opp for å vise hva jeg ønsker å kjøre.

Jeg har full forståelse for at det ikke er en selvfølge at jeg kan kjøre tank da det er 2 stk fordelt på 32 spillere, så det er ikke noe problem om det ikke blir sånn :) Men det er jo greit å skrive hva man ønsker - å se hva de andre som har armor-squad også mener og ønsker :)

Generelt mener jeg dog at man bør få skrive heller i et felt hva man ønsker å kjøre når man melder seg opp - og at man vet kart på forhånd - så blir det også mye lettere å sette ting opp. Men helt enig i at når runda er satt opp som nå, så er det beste at man individuelt snakker med andre spillere om man ønsker å flytte på ting - derfor lurer jeg på hvem som er satt opp i tank så jeg kan høre selv :)

Uansett er jeg veldig fornøyd med all innsatsen til alle som er med på å få opp BigWar - så ikke ta dette som kritikk, men forslag til hvordan jeg mener det kan settes opp enda bedre :) Gleder meg godt til i mårra :D

Fiskervenn: skal vi legge inn det bildet på ATC - eller legge til den BF4 pakka som man finner via forumet til playprepared? =)

Faktisk ikke sett at det er en BF4 pakken før du sier det :p mekka det bare selv. Gambler og jeg tester ATC nå, av en eller annen grunn klarer vi ikke joine hverandre :(

tacnet.io er nok det beste å bruke da, klarer å joine i allefall. Også kan man legge til bilder(kart) selv. Så bruke den linken som jeg postet lenger opp, så blir det bra

ok, da kjører vi tacnet med det mappet.. det er også bedre en de som fulgte med BF4 pakkene :)

Neste bigwar skal map opplysast sammtidig med påmelding. Kan også prøve å legge til et ekstra felt der ein kan spesifisere ønsker.

Komme likevel ikkje å endre måten eg setter opp lagfordelinga (Airborne, Hardware og Hardware Support squads). Det er SL som bestemmer kven som skal kjøre kva innad i squaden. Målet til driftere er å passe på at kvart lag utnytter alle ressursene i main. Tings som spawner i felten kan ein ikkje ta hensyn til.

Eg var sikker på at det var scoutheli på dette kartet? Finnes det ein plass eg kan sjå kva hardware som er på et map? (dei fleste eg har funne liste berre opp navna på ting, eg har jo ikkje peiling kva navnet på tranport- og scoutheli er).

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...