Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Ghad

27-tommer skjerm

Recommended Posts

Penger driver og hoper seg opp på kontoen fordi jeg rett og slett ikke har noen kjøpsimpuls for tiden, aner ikke hva som foregår. :(

Så tenkte jeg måtte prøve å stimulere nerven litt med å se på 27-tommere, og merker det kribler litt.

Skjermen er tenkt til mest arbeid og surfing, men bør også fungere til gaming. Ser at ms-tallet jamt over er en del høyere enn hva jeg er vant til å se på mindre skjermer, men har det noe og si?

Og er det noen å trekke frem fra listen til komplett?

http://www.komplett.no/search?bn=10392&category=10392_Skjermer&cnet=Standardoppl%C3%B8sning_A00149++%C2%A72560+x+1440&cnet-A00140-queryfacet=%5B27+TO+29.9%5D&q=*%3A*&sort=AverageRating_bf%3ADESCENDING

Har på følelsen at det går tregt framover på skjermfronten for tida.

Du har sett denne tråden ?

http://www.battlefield.no/forum/index.php?/topic/114178-tips-til-ny-skjerm-yamakasi-catleap-q270/

En Korea skjerm vil klare seg inntil du G-sync / Freesync skjermer blir tilgjengelige i 27" i 2560 x 1440 med god kvalitet til akseptabel pris (om 1 år ?).

Jeg ville ikke gått for noe lavere enn 2560 x 1440. Burde vært minimum for monitorer nå for tiden - 1920 x 1080 finns jo på mobiler.

Sitter med samme følelsen, på TV kommer 4K rasende, og vi ser helt syke oppløsninger på mobil og tablets, mens pc-skjermer er rimelig stagnert.

Vil bare nevne at jeg har selv kjøpt Catleap sin monitor. Hadde masse problemer med den. Prøvde tre forskjellige kabler før jeg ga opp. Sendte skjermen tilbake til Sør-Korea, hvor de testa og fant ingen feil på den. Ble temmelig oppgitt da. Et tapsprosjekt på 1500,- ca. Hadde den funka ville den vært bra, men ja. Litt uheldig der.

Hvis du vil ha en skjerm uten risiko, er Dell Ultrasharp u2713hm det beste valget.

http://www.prisguide.no/produkt/dell-ultrasharp-u2713hm-166517

PS! Foreslår å heller bruke prisguide enn komplett. Viser konkurrerende priser og bedre reviews

• Like 1

Innser nå at førsteposten i tråden fremstår massivt douchy, herre. Var ment som en selvironisk slight, men endte med å virke som noe Sauron kunne skrevet på Hellfragger i 2000.

Koreaskjermer hadde jeg aldri hørt om før, spørs om jeg gidder å engasjere meg i det. :p

Dell ultrasharp virker lovende tbh.

Det betyr at jeg er Gandalf. Det kan jeg leve med.

Jeg har selv prøvd Dell sin og den er massivt deilig. Ga selv opp 27" og gikk for to ekstra 24" som skal holde min første 24" med selskap. Gaming blir deilig når jeg får de om få dager!

Back to point - tror du blir happy med Dell sin 27"!

LETT om jeg hadde valgt 27"

Sitter på en selv nå, eneste jeg kunne tenkt meg er høyere oppløsning. 1080 er liksom litt for lite :p

Skulle jeg kjøpt ny skjerm i overskuelig framtid hadde jeg glatt ventet på at 4k skjermene faller i pris. Sitter selv på en dell u2711, og synes ikke oppløsningen på 2560x1440 er noe mer en minimum av hva man burde ha på 27”.

Kommer mye bra på skjermfroten nå fremover, Ghad!

Sitter selv på en 24" 144Hz fra BenQ, som var det argaste innen ganmingskjermer når jeg kjøpte den for et år siden

På CES viste blant annet ASUS frem en 27" med 2560-oppløsning, G-Sync og 120 Hz, og jeg kommer nok til å kjøpe denne når den er tilgjengelig på markedet.

Har lest mye på tester og previews av skjermer med G-sync, og det har absolutt noe for seg. Vel verdt å vente på.

Høres digg ut. Kanskje jeg skal unne meg ny skjerm som belønning når jeg har fått bygget ut boden og laget kontor der. :)

• Like 1

Ghad, det hørtes ut som en skikkelig plan! ;)

Har selv laget meg drømmekontor i mitt lille hode! :p

Ser det fort kan koste 30-40k med 2 stk 27" i go oppløsning :p

Upraktisk med to skjermer. Da har man ikke en skjermflate i senter. Bør nok heller skaffe tre! :thumbsup:

Har i noen år brukt gjesterommet som kontor, men får meg dedikert kontor om få måneder. Det blir "pappas lekerom". Du verden som jeg gleder meg! :D

• Like 1

Upraktisk med to skjermer. Da har man ikke en skjermflate i senter. Bør nok heller skaffe tre! :thumbsup:

Har i noen år brukt gjesterommet som kontor, men får meg dedikert kontor om få måneder. Det blir "pappas lekerom". Du verden som jeg gleder meg! :D

støtter dette fullt ut. helt klart en fordel å ha oddetall med sjermer slik at man har en i senter. og er must om man har tenkt å bruke flere skjermer til gaming

Anbefaler ikke 27" om du skal game nogenlunde seriøst. 24" er mer enn nok. 1 ms og minst 144 hz! Har hatt veldig stor glede av BenQ. Trolig den samme som Entreri nevnte over her.

Om det er BF4 du skal spille så synes jeg det er kjekt med en egen skjerm til Battlescreen, jeg. Nå har jeg ikke testet med 3 skjermer til selve spillet så jeg vet ikke akkurat hvordan det føles, men det å ha en egen skjerm med map i fullscreen er slettes ikke dumt det heller...

Jeg valgte selv å prioritere høyere oppdateringsfrekvens (144Hz) fremfor høyere oppløsning, og er godt fornøyd med det... men så er jo jeg en sånn som skrur ned grafikkinnstillingene uansett.

Jeg kjører da denne skjermen (og nei, jeg bruker ikke 3D-funksjonen): http://www.komplett.no/asus-27-3d-led-vg278hr/782075

• Like 1

Anbefaler ikke 27" om du skal game nogenlunde seriøst. 24" er mer enn nok. 1 ms og minst 144 hz! Har hatt veldig stor glede av BenQ. Trolig den samme som Entreri nevnte over her.

Enig og uenig.

Kjører FPS gjerne i 1920x1080 vindu på 27" - å bruke hele flaten blir funker dårligere (jeg spiler gjerne RO2 og TF2 - ingen ytelsesproblemer). Da kan jeg ha annet stash ved siden av.

Andre typer spill - som adventure/strategi - er bedre på 27".

Jeg valgte selv å prioritere høyere oppdateringsfrekvens (144Hz) fremfor høyere oppløsning, og er godt fornøyd med det... men så er jo jeg en sånn som skrur ned grafikkinnstillingene uansett.

Mange av Korea skjermene rapporterer om kjøring på 120 Hz, min takler 100 Hz - så dette må ikke nødv. være en tradeoff. Jeg ville valgt anderledes - droppet frekvens først :)

• Like 1