Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
DARKDESIGN

Oppgradere litt?

Recommended Posts

Jeg har 200 fps på low 135 fps på ultra. når jeg recorder dropper jeg til 90-100 både på low og ultra.

er den en ny harddisk jeg trenger for å kunne recorde in 120 fps?

Pc specs

Samsung SSD 840 PROSeries 256GB 2.5"

OEM

ASUS RAMPAGE IV EXTREME, Socket-2011

Fortron AURUM PRO, 1200W, 80 GOLD

Kingston DDR3 HyperX Beast 32GB

Intel® Core i7-3970X Extreme Six Core

Gainward GeForce GTX 690 4GB PhysX CUDA

Seagate Barracuda® 3TB

SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB, 7200RPM

LD Cooling PC-V7 Black Red 280/420

Corsair AF140 Quiet Edition fan 3x

NZXT Kraken X60 All-in-One 280mm Cooler

Recorder du til SSD'n eller Barracudaen?

Hvilket programrecorder du i?

Tror jeg klarer å recorde med en i7-2600K@4,5ghz og gtx680SLI, Recorder da til en hybriddisk med både SSD-cache og vanlig drev.

:)

Så da kan det tyde på at du må ha en disk med bedre skrivehastighet. det er hvertfall ikke den CPU'en din og tror 690 er relativt lik mine 2 gtx680's

recorder til Barracudaen. i bf3 kunne jeg record lett i 120fps men ikke på alle maps

dumt å kjøpe ny gpu vis det er bare en ny hdd jeg trenger :)

Edited by DARKDESIGN

Jeg merka hvertfall forskjell på og recorde til ssd, jeg bruker dxtory og mister rundt 5fps når jeg tar opp. Det er til og leve med til mine formål, men regner med du har en annen standard enn meg :p

Prøv å recorde en liten snutt til den Samsungen om du har noen GB til overs der. Test ut om det er skrivehastigheten det står på.

Prøv Dxtory med lagarith lossless codec. Dxtory har lisens, men den er billig og den kan brukes til flere maskiner. Les litt på linkene og se om det kanskje er noe for deg :) Om du recorder med lyd og feks Mumble/TS/Skype, så kan virtual audio cable skille ut lyden sånn at du kan editere til spill og snakk i forskjellige kanaler. Dvs lyden splittes i så mange kanaler du ønsker og du kan spille mens du snakker med andre, men ikke nødvendigvis ha det med på filmen.

Jeg vet ikke om 690 har Nividia Shadowplay, eller om det er den kvaliteten/formatet du ønsker, men den kan også ta opp spillvideoer direkte på GPU og dermed slipper du å bruke andre ressurser.

Prøv Dxtory med lagarith lossless codec. Dxtory har lisens, men den er billig og den kan brukes til flere maskiner. Les litt på linkene og se om det kanskje er noe for deg :) Om du recorder med lyd og feks Mumble/TS/Skype, så kan virtual audio cable skille ut lyden sånn at du kan editere til spill og snakk i forskjellige kanaler. Dvs lyden splittes i så mange kanaler du ønsker og du kan spille mens du snakker med andre, men ikke nødvendigvis ha det med på filmen.

Jeg vet ikke om 690 har Nividia Shadowplay, eller om det er den kvaliteten/formatet du ønsker, men den kan også ta opp spillvideoer direkte på GPU og dermed slipper du å bruke andre ressurser.

dxtory funker bra men når jeg skal spille av filen etterpå så er det laggy og choppy :S

Det er nok codec som er feilen da. Da jeg tok opp med lagarith så spilte jeg den av i feks mediaplayer og den ble helt ødelagt, men da jeg tok den inn i Vegas så det helt fint ut. Rendra det kjapt ut i mp4 og sjekket kvaliteten og den også ble helt fin.

SSD er vel det kjappeste, ellers er det vel å finne en kjapp HDD da - begge til utelukkende opptak og burde renses fortløpende etterhvert som filmer blir ferdigstilt.

Trenger nok en ny hdd noen tips :)?

Intel 335 eller 300-serien anbefales som SSD, for min del :)

http://www.blurbusters.com/hfr-120fps-video-game-recording/

1. Recording:

For 1920x1080p at 120fps, you need SSD RAID 0 or a RAM drive. About 1 gigabyte/second is required, including overhead room. A pair of 128GB SSD’s capable of >500MBytes/sec can be had for under $200. Alternatively, a computer with 16GB RAM can easily give you a 12GB RAM drive (as a temporary drive letter). 12 gigabytes records about 20 seconds of 1080p gameplay at 120fps.

sier meg lite så noob som jeg er :D

Så for å ta opp i full HD på 120FPS trenger du 1GB pr sekund. Skal du ha feks 1 minutt trenger du 60GB i følge det som står her. Men trenger du virkelig 120 frames, det betyr jo 4 ganger mer enn hva Youtube støtter så lenge det er 30 FPS. Alternativt om du skal lage sinnsyk slowmotion film så vil 120 FPS komme til nytte?

RamDrive er en måte å bruke RAM som en disk.

Må huske på at det er forskjell på å recorde i 1080p@60, mens man selv spiller på over 120fps og å recorde i 1080p@120 :)

Av Nysgjerrighet, er det andre i filmlauget deres som bruker 120fps i sine filmer? Har folk så sykt utstyr?

Det er kult altså, men det virker som en dyr affære å få til dette?

Av Nysgjerrighet, er det andre i filmlauget deres som bruker 120fps i sine filmer? Har folk så sykt utstyr?

Det er kult altså, men det virker som en dyr affære å få til dette?

Ja det er dyrt men elsker 120 fps slowmotion . er ikke så mangen som recorder in 120 fps nei

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...