Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
cri74

DAYZ: Forslagskassen

Recommended Posts

FORSLAGSKASSEN FOR DAYZ MOD

Forslagskassen er her for å sende inn forslag om endringer på server og regler. Det er noen få rettningslinjer du må følge i denne tråden for å beholde meldingene. Overtredelser av retningslinjer blir skjult og hører til i andre tråder.

Gjeldene regler for Norway 01 og Norway 02

These are the official Battlefield.no server rules for DayZ Epoch and Norway 01.

Considering we have many foreign players, this will be written in English.

We reserve the right to kick, ban or kill your character on Norway 01 if you break one or more of the following rules written below.

Although this is a PvP server, we encourage all players to role-play to get the best possible gaming experience in Epoch. This is a military-controlled post-apocalyptic world after all, so try and create your own background story and have fun with it.

General Rules

• You are not allowed to cheat, hack or bug/glitch-abuse.
  • You are not allowed to use racism or offensive language in the chat.
  • Do not use your microphone in the side channel.
  • Use common sense and treat people the way you want them to treat you.
  • Only use Scandinavian and/or English in the side channel.
  • Bought vehicle automatically goes into lock mode after server restart, do not store the key in the vehicle! We do not give away keys to players making this mistake.

Trading City & Base Rules

• Do not block the access to the traders using place able objects.
  • Do not use the trading zones are your personal parking spot, as people cannot shoot or steal them.
  • Do not steal from the other players backpacks or vehicles while they are in the trading cities.
  • Do not steal or sell other players vehicles in the trading cities
  • Do not salvage parts from other players vehicles in the trading cities.
  • You are not allowed to crash in to other players vehicles in the safety zones
  • You are not allowed to block the entrances of barracks, stores, hospitals, hangars, army tents, churches, control towers, fire stations, railway stations, office buildings, factory buildings, and large warehouses/industry hangars . Barns, normal houses, castles, garages, small warehouses etc. are fine. Wrong placed object will be removed.
  • The walls and metal floors you build are indestructible, the other things you build are not.

If you die the equipment is not yours anymore, no matter who is guarding it or how close you are to getting it back. If a server restart would to happen before you got your stuff back, that's just bad luck and you wont receive new gear from the admins. We will not hold back a scheduled restart so you can retrieve whats yours.

Combat logging is not allowed!

We have simple but efficient combat logging rules. If you combat log the punishment goes like this:

1st attempt: 24 hour ban.

2nd attempt: 48 hour ban + character deletion.

3rd attempt: 72 hour ban + character deletion.

4th attempt: 1 week ban + character deletion.

If you are being camped by a sniper(s) then you are not exactly in combat, however if you have player(s) weaving through the terrain/buildings etc and who is trying to flank and kill you, logging off to avoid death in their immediate vicinity would indeed be to combat log.

While we do give gear and equipment back due to some glitches and bugs, we probably wont give back anything if its lost to lag or desync. Its Arma we're talking about, and a mod for it after all - so be reasonable.

If your computer shuts down, your game crashes or your internet fails, we will not give your gear if you were to die, same goes for your vehicles if something were to happen to it. However if it's the servers fault, you will get it back.

For anything not covered, its down to the individual admin to decide based on the situation and what facts he/she has. Remember that we like to play too, so if there's a solution on your end, please use it and try and make it as easy for us to administrate the server as possible.

We need to be able to prove that what you are saying is true, we can only go on what we see and the sooner you inform us of any problems or irregularities, the faster we can start looking for 'evidence' before it starts to disappear or deteriorate. Not everything is shown in the logs, so there will be some situations where we unfortunately can't help you.

These are the official Battlefield.no server rules for DayZ Epoch and Norway 01.

Considering we have many foreign players, this will be written in English.

We reserve the right to kick, ban or kill your character on Norway 01 if you break one or more of the following rules written below.

• Kun seriøse og overveide forslag (Får du en ide, tenk litt på den og se konsekvensen av å innføre det på server).
  • Begrunn forslaget (Gi en god begrunnelse for hvorfor).
  • Forsøk å gjøre forslaget konkret, en sak om gangen.
  • Respons og diskusjon skal være saklig.
  • Personangrep eller responser som er direkte rettet mot person er ikke tillat.

Fikk et forslag for ikke så lenge siden om vi ikke kunne legge til at det kommer opp på skjermen hvem som logger innpå servern.

Det forslaget støtter jeg også. Jeg har ingen andre argumenter en at det kan være greit og se hvem som kommer inn på serveren. Bare en ting som er kjekt å vite.

Siden vi er i gang med å samle alle forslag så ønsker jeg å legge frem et forslag om såkalt "indestructable base". Selv har jeg ingen spesielle formeninger om akkurat dette forslag da jeg ser både fordeler og ulemper med akkurat dette forslaget, og jeg har fulgt med på diskusjonene hvor spillere med alle mulige spillestiler har bidratt med sine innspill som alle er veldig gode.

Jeg har tenkt over det litt i det siste og funnet en del fordeler som kan være fristende. Det er sånn at en rekke spillere finner det utrolig demotiverende å se basen gå til grus. Vi alle vet hvor ekstremt mye tid en ofte legger inn i disse prosjektene for å bygge ferdig basen man har så fint bilde av i hodet.

Dersom vi hadde gått inn for å lage baser helt umulig å ødelegge ser jeg som sagt en rekke fordeler og ulemper med dette. Først og fremst ville måten man raider en base bli helt ulikt slik det er i dag. Man hadde kun hatt den muligheten til å vente på lur for å angripe basen når en spiller er på vei ut eller glemmer å låse. På denne måten blir det en ekstra utfordring i det å komme seg inn i en annen person sin base. Men der igjen spiller vi "DayZ" som mange sier. Hvor langt skal vi dra dette her i å beskytte spillere? Eksempler her er jo klaging på både armerte biler og helikoptere.

Nå i farten kommer jeg på et utrolig bra forslag jeg leste på kveldingen i går. Skal komme med credits når jeg finner det fram igjen. Hva om det hadde kun vært mulighet for å ødelegge dører og porter? På denne måten vil skadene være minimale for en som blir utsatt for raid o.l. Det er neppe ett stort problem for en å ordne på en port eller en dør. Så kan vi samtidig ha muligheten til å holde på den frykten for at noen skal gå inn i basen, men samtidig unngår å se så mye tid og ressurser bli ødelagt.

Jeg kan forsette men en rekke ulike punkter på dette forslaget, men jeg ønsker egentlig at alle skal komme med innspill. Syntes det er veldig interessant å lese hva ulike spiller mener.

Siden vi er i gang med å samle alle forslag så ønsker jeg å legge frem et forslag om såkalt "indestructable base". Selv har jeg ingen spesielle formeninger om akkurat dette forslag da jeg ser både fordeler og ulemper med akkurat dette forslaget, og jeg har fulgt med på diskusjonene hvor spillere med alle mulige spillestiler har bidratt med sine innspill som alle er veldig gode.

Jeg har tenkt over det litt i det siste og funnet en del fordeler som kan være fristende. Det er sånn at en rekke spillere finner det utrolig demotiverende å se basen gå til grus. Vi alle vet hvor ekstremt mye tid en ofte legger inn i disse prosjektene for å bygge ferdig basen man har så fint bilde av i hodet.

Dersom vi hadde gått inn for å lage baser helt umulig å ødelegge ser jeg som sagt en rekke fordeler og ulemper med dette. Først og fremst ville måten man raider en base bli helt ulikt slik det er i dag. Man hadde kun hatt den muligheten til å vente på lur for å angripe basen når en spiller er på vei ut eller glemmer å låse. På denne måten blir det en ekstra utfordring i det å komme seg inn i en annen person sin base. Men der igjen spiller vi "DayZ" som mange sier. Hvor langt skal vi dra dette her i å beskytte spillere? Eksempler her er jo klaging på både armerte biler og helikoptere.

Nå i farten kommer jeg på et utrolig bra forslag jeg leste på kveldingen i går. Skal komme med credits når jeg finner det fram igjen. Hva om det hadde kun vært mulighet for å ødelegge dører og porter? På denne måten vil skadene være minimale for en som blir utsatt for raid o.l. Det er neppe ett stort problem for en å ordne på en port eller en dør. Så kan vi samtidig ha muligheten til å holde på den frykten for at noen skal gå inn i basen, men samtidig unngår å se så mye tid og ressurser bli ødelagt.

Jeg kan forsette men en rekke ulike punkter på dette forslaget, men jeg ønsker egentlig at alle skal komme med innspill. Syntes det er veldig interessant å lese hva ulike spiller mener.

Per dags dato så kan man ødelegge trevegger, tregulv/tak tredører, cinderblock garageway og cinderclock doorway. Metalfloors, og cinderblock walls er indestructable :)

Per dags dato så kan man ødelegge trevegger, tregulv/tak tredører, cinderblock garageway og cinderclock doorway. Metalfloors, og cinderblock walls er indestructable :)

Om alle er med på at der nok så kan vi legge den dø :)

Isteden for og redusere disse chopperne, så stemmer jeg for at vi kan få kjøpt light machine gun på stativ som vi kan plassere i basen som bruker PKM, 240 mag osv. Da kan man beskytte litt bedre mot kommende heli's i basen:-)

-Adoptiv_gutt!

• Like 1

Men da kan de også settes opp ved en vei og 'snipe' biler (var det jeg gjorde når jeg spillte wasteland). og tror ikke det er ved basen din du møter flest choppere

• Like 1

Få inn følgende

• Få tilbake M2 HMMV og SOV HMMV
  • Gjør Strela og RPG7V tilgjengelig på black market trader. (Alternativt at man kan kjøpe ZSU_TK_EP1 for 5 briefcases)

Case closed.

• Like 2

Isteden for og redusere disse chopperne, så stemmer jeg for at vi kan få kjøpt light machine gun på stativ som vi kan plassere i basen som bruker PKM, 240 mag osv. Da kan man beskytte litt bedre mot kommende heli's i basen:-)

-Adoptiv_gutt!

Har sett disse på yotube. Det hadde vært litt kult.

Men da kan de også settes opp ved en vei og 'snipe' biler (var det jeg gjorde når jeg spillte wasteland). og tror ikke det er ved basen din du møter flest choppere

Skal kun gå an og plassere slike "light machine guns" der man har plot, vis ikke så hadde det blitt ett stort problem ja :-) hehe.

Endelig noe seriøst, men kanskje ikke sette inn armored versjoner da de får påfylt ammo på hver restart:

http://epochmod.com/...3-not-included/

Kult!

Flyter på vannet så lenge du sitter i den og motoren er på!

For de som er for late :)

http://www.armaholic...ge.php?id=22143

Når 1.4.0 kommer blir de sivile versjonene av Bell-helikoptrene lagt til, ikke flyteversjonen(som ikke funger) eller de med maskingevær montert på.

• Like 1

Mye større range på name tag på spillere

Kan endre på den å si at dem man er tagget friendly med, kan man se taggen så langt sikten rekker.

• Like 2

Mye større range på name tag på spillere

Kan endre på den å si at dem man er tagget friendly med, kan man se taggen så langt sikten rekker.

Husker det var slik før. Jeg støtter forslaget til JeideR.

Synes også det er et godt forslag. Ser ikke poenget med å legge noen til som venn i dag, når den bare rekker 20m eller noe. Burde i alle fall klare å kjenne igjen en venn på 2-300m.