Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
cri74

DAYZ: Forslagskassen

Recommended Posts

Banna pga en vegg så ^^

Om du ønsker, kan jeg skrive deg en detaljert liste på hvor mange (låste) vehicles du og Joachim ødela i min base. Eller har du glemt det?

Nok en gang blir diskusjonen her i FORSLAGSKASSEN avsporet. Følg retningslinjene som står oppført i første post og hold annen diskusjon i andre tråder.

1. Fikse re-sell verdi på diverse ting som; biler, sykler, våpen, bygge materialet osv . Om det er høyere re-sell verdi på feks biler, vil flere bruke tid på å plukke opp ting, ta dem til en trader og selge dem, samtidig rydde plass til ny loot og vehicles på serveren.

2. Få lagt inn Large Gunbag i trade. Blir fort liggende en del rundt i basene, som aldri blir brukt. Pluss mission sekkene er bugget, så like greit å få solgt dem.

3. Få inn M107 i trader, men kun som en stock option, slik at den kun kan kjøpes om noen selger den. Mange M107 blir nok liggende i safer, i rein frykt for å bruke dem, pluss at når man har samlet opp noen stk, er det jo greit å kunne selge unna.

4. Få satt inn en map spawn eller noe lignende i nærheten av Solnichniy (langs kysten generelt). Tror suicide raten i det området går kraftig ned, om folk har større mulighet for å orientere seg om hvilke distanser og områder de har rundt seg.

5. var vel en gang i tiden mulig å bygge seg sykkel når man spawnet? hadde vært greit når man spawner i ingenmannsland.

4. Få satt inn en map spawn eller noe lignende i nærheten av Solnichniy (langs kysten generelt). Tror suicide raten i det området går kraftig ned, om folk har større mulighet for å orientere seg om hvilke distanser og områder de har rundt seg.

Maps finner du lett i Office og industri bygga på Solnichniy. Akkurat med suicide raten er nå helt etter hvor folk dør og hvor det er nærmest.

• Like 1

Kanskje ikke det smarteste men skal sies det er langt færra hackere per dags dato enn det var i før i tiden.

Forslag: Fjern whitelisted, det stopper ganske mange spillere, prøve i allefall.

Kanskje ikke det smarteste men skal sies det er langt færra hackere per dags dato enn det var i før i tiden.

Forslag: Fjern whitelisted, det stopper ganske mange spillere, prøve i allefall.

Sterkt i mot dette....

Hvis ikke folk gidder å whiteliste seg så kan det bare være etter min mening.

Sterkt i mot dette....

Hvis ikke folk gidder å whiteliste seg så kan det bare være etter min mening.

Ikke alene om det, Hawkhill. Whitelist er til av en grunn og etter min mening et must, hvertfall på 01.

Men hvis vi setter opp en ny server igjen, etterhvert, blir det mest sannsynlig uten whitelist. :)

At serveren har whitelist og er strenge på at regler følges er grunnen for at jeg og ESC spiller her og ikke andre steder.

Problemet med få spillere er ikke et problem lengre etter min mening, nok av folk å drepe på kveldstid og serveren har fått en god fast gjeng som spiller regelmessig og man ser nye folk omtrent hver dag.

• Like 1

Whitelist FTW!

Vi hadde 30 spillere på i går kveld. Mandag (!)

Klart det hadde vært gøy å hatt enda flere, men ikke uten whitelisting.

Det som kunne vært gjort er at det hadde vært enklere og Whiteliste seg, for det er en del som plyndrer litt der.

Hvis det er mulig, så hadde det vært helt genialt.

Men forslaget om å ta vekk whitelist er ikke noe, med tanke om tilbake til vanilla DayZ. Var nesten helt umulig å spille en hel dag uten noen som kom med noe drit på serveren.

Vanilladayz var å finne gear å håpe du opplevde noe "annet" enn det cheateren gjorde med deg.... Gagnamstyle anyone?

Vanilladayz var å finne gear å håpe du opplevde noe "annet" enn det cheateren gjorde med deg.... Gagnamstyle anyone?

Gagnamstyle... Ohyea! :yuk:

Forslag: Ta bort muligheten for å sette egen view distance på hver enkelt klient

Server: Norway 01 og Norway 02

Begrunnelse: Dette er noe som gjør at spillere med dårlige hardware ikke har muligheten til å se like mye som de med god hardware. Er det tåke så skal det være tåke. Dette blir urettferdig for folk som ikke får et spillbart spill ved den høyeste view distancen.

Alltid likt hvordan dette har fungert før, hvor alt er likt for alle og om det regner eller om det er skumring er dette noe som blir oppfattet likt for alle klientene og styrt av server.

• Like 1

Det er jo alltid tåke opp til 1000m :(

Noen her med "dårlig data" som har bilder av hvor mye fps dere mister ved og skru opp fra 1250 til 2000?

Edit: for og legge til så mister jeg 10-15fps når jeg skrur opp til 2000

Det er jo alltid tåke opp til 1000m :(

Noen her med "dårlig data" som har bilder av hvor mye fps dere mister ved og skru opp fra 1250 til 2000?

Edit: for og legge til så mister jeg 10-15fps når jeg skrur opp til 2000

Selv om tåken starter på rundt 1000 m, så vil man lett kunne se spillere og alt annet som silhuetter med en høyere view distance. Fordi de faktisk blir rendret inn, noe de ikke gjør på en lavere view distance.

Spiller med en som spiller på laptop (Jeez i know) og han syns spillet blir for laggy på 1500 og 2000 og må derfor kjøre på en lavere en de fleste, og har dermed overhode ingen mulighet til å se spillere på større distanser, mens de fint kan se han.

• Like 1