Sign in to follow this  
cri74

DAYZ: Forslagskassen

Recommended Posts

... Fjerne tilfeldige AI's. Ikke mer enn en sann plage (typ. stary trader atm).

Uten tvil noe som burde taes bort. De lagger, de er over alt og de suger til å skyte. Kult med AI missions men disse AI'ene er vel litt å ta i :p

Generelt forslag om å fortsatt holde serverregler klare, enkle og etterprøvbare.

Regel om forbud mot å bygge ting i andres baser er vanskelig for admins å overholde. De kan vel ikke se hvem som har satt opp ting? Top gear pro tip for dere som har opplevd dette: Det finnes plot-poles!

Det samme gjaldt forsåvidt også diskusjonen tidligere om skyting av folk innafor/uttafor traders. Hvis regelen ikke kan overholdes så er det ikke bruk for den. Det har også vært et par andre mer eller mindre veloverveide, men sikkert velmente, forslag uten at jeg husker de her og nå, men dere skjønner hvor jeg vil :)

Også kan alle dere drømmere som tror at en regel funker som "retningsgivende" og skaper "miljø" fortsette å drømme...

La det være klinkende klart at jeg personlig synes det er douchebaggery å sette opp ting i andres baser eller å ødelegge låste kjøretøy eller annen smacktardism - men, moral er en ting...

Uten tvil noe som burde taes bort. De lagger, de er over alt og de suger til å skyte. Kult med AI missions men disse AI'ene er vel litt å ta i :p

Dette er noe som garantert blir fjernet før eller siden, tipper før. At dem spawner overalt gjør det bare veldig slitsomt på serveren, imo. Om man kunne tweaket settings til at dem kun spawnet visse plasser som f.eks kun ved barracks - så hadde det vært levbart, men nå må man jo gå rundt med høyt blodtrykk hele tiden. Har allerede måtte bytte batterier på pulsklokken min to ganger - bare siste 12 timene. Dette blir dyrt for både lommebok og hjerte. Ikke levbart i lengden!

DÅRLI IDDE MED AIER .... greit nok at dem kan hold sæ på missoins men at de skall spawne ranom FOR REAL ????????

serwere som går dårli bruker aier .... stemmer for NEI til aier

Mulig å få satt en regel på ulåste vehicles i trade sone? man finner av og til biler, fly og helier som folk har satt der ulåst.

Bruker evt ¨spørre de som er logget på om noen eier disse, men som regel ingen som svarer.

Burde være en regel på om det er ok å "ta" disse, uten en reaksjon fra admins senere. Om det evt skulle logge på noen senere som reagerer på at bilen el er borte.

Dette er noe som garantert blir fjernet før eller siden, tipper før. At dem spawner overalt gjør det bare veldig slitsomt på serveren, imo. Om man kunne tweaket settings til at dem kun spawnet visse plasser som f.eks kun ved barracks - så hadde det vært levbart, men nå må man jo gå rundt med høyt blodtrykk hele tiden. Har allerede måtte bytte batterier på pulsklokken min to ganger - bare siste 12 timene. Dette blir dyrt for både lommebok og hjerte. Ikke levbart i lengden!

Pfft..

Å ha litt dødsfrykt er bare bra for blodpumpa.

Personlig syns jeg det var en kul vri med random banditter der du aldri har truffet folk før.

Og selv de AI'ene kan bli nasty om de spotter deg før du ser dem, eller om de har fordel av terrenget/bebyggelsen.

Spennende å høre MK mod, og M14 (eller værre) dundre i vel i nabolaget når en vet de ikke er særlig kompis.

..og dessuten.. det er jo en kurant måte å geare seg opp på ;)

Du vil bare få gratisloot fra verandaen din oppe i gokk.

Latsabb.

;)

Venter bare på at de står og venter på meg når jeg logger inn jeg... De som har baser nær bebyggelse vil få morroa inn døra :D

Ønsker gjerne at kravet om plotpole blir fjernet. Enkelt arrgument til det er at nye spillere må samle en så stor menge gull for å i det hele tatt få starte med bygging av base. Jeg forstår også ikke poenget med dette da det er regler om å bygge i andre sine baser.

Mulig å få satt en regel på ulåste vehicles i trade sone? man finner av og til biler, fly og helier som folk har satt der ulåst.

Bruker evt ¨spørre de som er logget på om noen eier disse, men som regel ingen som svarer.

Burde være en regel på om det er ok å "ta" disse, uten en reaksjon fra admins senere. Om det evt skulle logge på noen senere som reagerer på at bilen el er borte.

Anbefales at det fortsettes å sende ut et spørsmål ingame til andre spillere og admins.

- fikse "toggle snap"-funksjonen, den fungerer ikke for meg etter 1.0.4.1 (får en feilmelding på skjermen første gang jeg prøver funksjonen etter hver innlogging)

- forkorte crafting/trading-animasjoner :)

- få beskjed om alt man mangler for å lage/oppgradere noe, istedenfor en ting om gangen

P.S. Jeg er ny i spillet, så jeg vet ikke hvilke av forslagene som er mulige å gjennomføre

Gjøre om stary til en PvP trade zone, kanskje ha en prøveperiode på dette og få feedback fra andre spillere.

Jeg har sett at andre servere ha dette og det virker ganske spennende.

Gjøre om stary til en PvP trade zone, kanskje ha en prøveperiode på dette og få feedback fra andre spillere.

Jeg har sett at andre servere ha dette og det virker ganske spennende.

La oss si at vi innførte dette i en prøveperiode, hva skulle "premien" vært for å komme seg inn til tradern med livet i behold?

- Billigere varer?

- Hero/bandit gear/våpen?

- Eksklusive våpen på black market?

Njaaa.. Hva med de av oss som spiller mye sent om natta og tidlig om morgenen? Det vil ikke være noe motstand for dem/oss, så dem som er oppe sent eller tidlig kan valse inn å forsyne seg av godsakene som da er "premien" for å komme seg inn til stary trade.

Men hvis serveren blir mer og mer attraktiv utover, og flere spillere er online om natten osv.. Skal du ikke se bort i fra at dette kan bli en mulighet.

Men vi må også tenke litt etter hva utfallet av dette kan bli. Blir stary campingplass nr. 1???

Evt fjerne safezone, legge til en trader som bare var visible fra 18:00-24:00. Og ha noen eksklusive tilbud og stuff.

Da kan man jo si det sånn at det nesten hadde blitt et lite event hver dag! :D

• Like 1

Evt fjerne safezone, legge til en trader som bare var visible fra 18:00-24:00. Og ha noen eksklusive tilbud og stuff.

me like dis!

me like dis!

lurt så drar alle som ikke er så interisert i å krige, da blir det jo bare de store klanene igjenn... :p

me like dis!

lurt så drar alle som ikke er så interisert i å krige, da blir det jo bare de store klanene igjenn... :p

Vell, hvis dette hadde blitt realitet og vært hver dag, kan jeg ærlig si at jeg ikke hadde giddi å kriga 6 timer hver eneste kveld. Det blir rett og slett for slitsomt. :p

Det er en bug ved fjerning av bla Sandbags, jeg kom til 21 stages, og da knakk crowbaren. kan jo ikke være meningen man skal bruke en time på å fjerne 1 sandbag.

-Kakkis

Låst kjøretøy I BASE: Safe imot en rekke sabotører :) Hadde selv en løk her om dagen Som sprengte heliet mitt mens jeg var bortevekke :)

Til et forslag som en NORM på serveren :)

Det var Badluck som ødela helikopteret ditt, Terror. Han har også vært flere ganger i min base om dagen. Om jeg skal sitere han selv så går han bare rundt base til base og ødelegger ting.

Forslag; bannlyse folk som er ene og alene på serveren for å ødelegge for andre. Nei, jeg er ikke butthurt. Jeg har ikke tapt noe av betydelig verdi, og lignende. Men folk som _bare_ går rundt og ødelegger ting i baser og ikke gjør noe annet - hva har de å gjøre på serveren sånn egentlig? De tar bare opp plass og båndbredde, og maskinkraft. De er verdiløse.

• Like 3

Det var Badluck som ødela helikopteret ditt, Terror. Han har også vært flere ganger i min base om dagen. Om jeg skal sitere han selv så går han bare rundt base til base og ødelegger ting.

Forslag; bannlyse folk som er ene og alene på serveren for å ødelegge for andre. Nei, jeg er ikke butthurt. Jeg har ikke tapt noe av betydelig verdi, og lignende. Men folk som _bare_ går rundt og ødelegger ting i baser og ikke gjør noe annet - hva har de å gjøre på serveren sånn egentlig? De tar bare opp plass og båndbredde, og maskinkraft. De er verdiløse.

kunne ikke vært mer enig! Altså gir blanke F i at hvem å hva som er årsaken til at jeg mister et heli eller bil. Men at folk trør rundt på serveren for å lage kvalme og faen med å sprenge helikopter som står låst utenfor døra til basen hos folk er unødvendig. Greit at man kjører hotwire kith eller stjeler det på andre måter.

kunne ikke vært mer enig! Altså gir blanke F i at hvem å hva som er årsaken til at jeg mister et heli eller bil. Men at folk trør rundt på serveren for å lage kvalme og faen med å sprenge helikopter som står låst utenfor døra til basen hos folk er unødvendig. Greit at man kjører hotwire kith eller stjeler det på andre måter.

Blir nesten litt kvalm av dette "utspillet ditt" Scrooge, når du har skapt kvalme for oss i flere uker, også en grunn til at du ble banna!?, så at du i det hele tatt uttaler deg om dette, er patetisk

-vet at dette ikke er rett plassen å ytre seg, men ble så jævla provosert

• Like 3