Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
cri74

DAYZ: Forslagskassen

Recommended Posts

Mulig å fjerne det der'e you have pressed a forbidden key bullshittet?

Én misclick mens man flyr er jo tilnærmet garantert kræsj. Vet om flere som synes det er en uting, ikke bare meg.

Dette er en del av anti-hacken vi kjører, InfiSTAR. Er der for en grunn, men ser det kan være mulig å ta bort. Spørsmålet er vel om det å ta bort sjekken på disse knappene vil ha noe innvirkning på sikkerheten. Men ser ikke for meg at det er spesifikke knapper på tastaturet som er det største hodebryet til de som utvikler hacks ;)

Treige zombier, er det noe for serveren? Eventuelt få dem til å slå hardere og/eller kun headshot kill.

Se video i linken:

Vi har sett på dette før, ser jo spennende ut, om man klarer å gjøre at de blir sterkere.

Mulig å fjerne det der'e you have pressed a forbidden key bullshittet?

Én misclick mens man flyr er jo tilnærmet garantert kræsj. Vet om flere som synes det er en uting, ikke bare meg.

Dette er en del av anti-hacken vi kjører, InfiSTAR. Er der for en grunn, men ser det kan være mulig å ta bort. Spørsmålet er vel om det å ta bort sjekken på disse knappene vil ha noe innvirkning på sikkerheten. Men ser ikke for meg at det er spesifikke knapper på tastaturet som er det største hodebryet til de som utvikler hacks ;)

Hadde vært lekkert , det er 10 lange sekunder mens cessnaen er på tur i skauen bare fordi du bommet på ESC knappen får å justere lyden på flyet. :iiiiik:

• Like 1

Alternativt mulig å beholde forbidden key - og at det blir logget - men at dere fjerner den 10 sekunders lange tiden hvor man ikke kan gjøre noe som helst.

Tidligere når jeg spilte på en annen Overpoch server, så var det en egen AI-by (base) oppe ved Pobeda Dam. Husker ikke nøyaktig hvor mange AI som var inngjerdet i byen, men var veldig morsomt å trenge seg inn der (og en veldig bra utfordring).

Hadde det kanskje vært mulig å få det til ? Det hadde vært en bra avveksling fra "vanlige" missions.

Husker jeg ikke feil, så er det en ren "addon" du bare legger til.

Jeg vet ikke hvor mye vekt dere legger på å holde serveren gående, siden det er relativt lite aktivitet for tiden, men for oss som fortsatt spiller her, så hadde det vært forfriskende med en utfordring i en litt større skala.

En annen ting som kanskje kunne vært verdt en tanke, er å la storage capacity reflektere størrelse på et heli. Syns det er merkelig at en Merlin ikke har samme kapasitet som f.eks en Ural (våpen kapasitet vel og merke).

Dette er noe jeg vet er mulig siden det ble gjort på den forrige serveren jeg spilte på.

• Like 1

1. Legge til Safezone i alle trading cities (hovedtraderne... ikke wholesale, bandit / hero etc)

2. Lage til mye mer oversiktlige tradingområder og ordne så du får kjøpe og selge alt på samme sted.... sånn som det var på chernarus servern. Bare slette alle husene og lage til så traderne står samlet. Medic supplies må du til dr zoidberg f.eks.... for å skaffe.

3. Slett vehicle tradern nord for bandit trader og legg til en tradingcity med safezone i stedet.

4. Du blir sulten og tørst litt for ofte syns jeg....

5. Du blir syk hver gang du gir deg selv blod fra bloodbag. Skjer tilnermet aldri når andre spillere gir deg blod.

6. Legge til bulk kasse med cola og bacon hos wholesale.

7. Flytte mission spawn ved det store castlet med 7 barrackser litt lengre vekk fra castle.... Enkelte missions tar veldig mye plass så dem glitcher inn i muren på castle. Cannibal cave f.eks.... Om mulig sett faste spawnlokasjoner på disse missionene og la bygninger osv som spawnes inn av missions despawne etter f.eks 15min når mission er cleara.

8. Om mulig, Fjern sandhaugene som spawner på gemtower mission. Lootkassen spawner innimellom inni så det ikke er mulig å nå tak i. Står også at du skal klatre opp tårnet for å få tak i looten når missionet spawner.... Kassen står på bakken.

9. Presidentmissionet gir alt for dårlig loot i forhold til vanskelighetsgrad. Sist jeg sjekka så lå det kun 14 dokumenter og en alice pack i kassen. Kun loot fra ai's som var verdt noe.

10. Legge til bank hos tradere. Tungvinnt å måtte stikke til basen for å hente gull. Trenger ikke flere mill i maxlimit i banken.... nok med f.eks 500k (5 briefs). Dette gjør det også lettere for nye på servern å komme i gang og samle nok gull til å sette opp safe og base.

11. Gi oss muligheter til å deconstructe vegger vi selv har satt opp, så vi slipper å kaste bort tiden til admins på slikt.

12. Ordne så du kan beholde vehicles som du får nøkkel til på missions.....Om ingen har unlocka vehicle og satt seg i driverseat så despawner dem.

13. Bedre script for crafting av sykkel. Nå må du ofte lete etter sykkelen du har craftet..... Har sett script der sykkelen kommer opp med en gang og du kan velge hvor du vil sette den (akkurat som å bygge en vegg).

14. Litt for lenge natt syns jeg.... hadde holdt med natt fra f.eks midnatt til 06:00.....Eller kansje om det er mulig å lage til så dag og natt bytter litt på flere ganger gjennom døgnet.

15. Vehicle unlock script som sjekker databasen om nøkkel til kjøretøy finnes. Hvis ikke fjernes låsen umiddelbart så andre spillere kan dra nytte av dem. Blir fort mye låste mozzier rundtom.

• Like 3

Vell er noen ting jeg ikke skjønner helt tankegangen bak, for eksempel så får du ikke kjøpt vodnik (pga at den er overpowered utifra det jeg har hørt) MEN er armored suv, m2 hmmw. heli's med missiler og nokk av våpen med høyt kaliber som tar ut en vodnik rimelig kjapt!

Har også tenkt litt på det med missions, Hørte snakk om at dere ville ha mest mulig PVP på serveren, da trur jeg det funker bedre vis det kun er 2 missions oppe til samme tid, for da blir det også mer "krig" om og ta et mission + at det åpner mappet for mer roaming med biler/helis.

Vell er noen ting jeg ikke skjønner helt tankegangen bak, for eksempel så får du ikke kjøpt vodnik (pga at den er overpowered utifra det jeg har hørt) MEN er armored suv, m2 hmmw. heli's med missiler og nokk av våpen med høyt kaliber som tar ut en vodnik rimelig kjapt!

Man kan bruke Vodniken til å cleare missions alt for lett ettersom AIer ikke skyter på den. Det er derfor den ikke er til salgs.

Man kan bruke Vodniken til å cleare missions alt for lett ettersom AIer ikke skyter på den. Det er derfor den ikke er til salgs.

Trur det finnes et script der Ai's ikke dropper loot om de har blitt kjørt over. De dropper kun vis de har blitt skutt!

Kanskje verdt og ta en titt på!

Men har serveren et script som sletter biler som ikke har blitt brukt på 1 uke?

Det där är ju bara bullshit, Kan ju köra över alla AI's med en UAZ om du vill...

Är väl egentligen bara dem med .50 cal på stativ som skyter tillbaka...

Och när AI's faktiskt skyter tillbaka, så är vodnik inget problem för dem.

Det där är ju bara bullshit, Kan ju köra över alla AI's med en UAZ om du vill...

Vi testet dette mye på gamle 01 på chernarus og det eneste som tok ut vodniken var 50cal. Resten kunne man bare kjøre over.

Vi testet dette mye på gamle 01 på chernarus og det eneste som tok ut vodniken var 50cal. Resten kunne man bare kjøre over.

Precis som med en suv eller uaz då :p

Mulig dette har blitt foreslått allerede, men mitt forslag er at vehicles som blir innspawnet etter rs osv. i mye mindre grad er skadet.

Kjedelig at 90% av vehicles mangler 1-6 dekk. Heli's gjør ikke så mye at man må jobbe litt for, da det er en bra reward for salg av dem :)

Kun de gamle missionene det er mulig på..... De nye missionene er jo M2 på og er minelagt. Enkelte ai's har og rocketlauncher....

- Du blir fortsatt litt for ofte syk av selfbloodbag

- Du får ikke pakka sykkel så du får toolboxen din tilbake hvis sykkelen er mer enn 10% skadet..... Du får heller ikke reparert den siden du mister toolboxen når du mekker sykkel. Forslag: Legg inn så vi kan pakke sykkel selv om den er skadet.

- Dag / Natt syklusen bør justeres. Det er alt for lenge med over 12 timer med natt. Etter litt googling så leste jeg om ulike løsninger på dette. Etter det jeg leste så var standardinnstillingene tilnermet håpløse å sette opp skikkelig. Du må til med custom kode.....

1: Legge inn script for å speede opp ingame tiden. f.eks 2x speed på tiden så vi kjører 6timers sykluser på dag / natt.....

Så ett eller annet innpå Armaholic..... Men er usikker hvordan dette eventuellt vil virke sammen med 3timers restart syklus...

2: Legge inn kode som lastes inn for hver restart som justerer servertiden. Da blir det litt mer realistisk i forhold til når sola går opp og ned. Dette må selvfølgelig prøves og feiles litt med og justeres litt etter hvert. Jeg mener det bør begynne å bli mørkere og mørkere i 23tia, helt mørkt fra midnatt, fullmåne kl 03:00 og begynner å bli lyst fra 06:00.

Edited by Hawkhill
  • Like 1

- Du blir fortsatt litt for ofte syk av selfbloodbag

- Du får ikke pakka sykkel så du får toolboxen din tilbake hvis sykkelen er mer enn 10% skadet..... Du får heller ikke reparert den siden du mister toolboxen når du mekker sykkel. Forslag: Legg inn så vi kan pakke sykkel selv om den er skadet.

- Dag / Natt syklusen bør justeres. Det er alt for lenge med over 12 timer med natt. Etter litt googling så leste jeg om ulike løsninger på dette. Etter det jeg leste så var standardinnstillingene tilnermet håpløse å sette opp skikkelig. Du må til med custom kode.....

1: Legge inn script for å speede opp ingame tiden. f.eks 2x speed på tiden så vi kjører 6timers sykluser på dag / natt.....

Så ett eller annet innpå Armaholic.....

2: Legge inn kode som lastes inn for hver restart som justerer servertiden. Da blir det litt mer realistisk i forhold til når sola går opp og ned. Dette må selvfølgelig prøves og feiles litt med og justeres litt etter hvert. Jeg mener det bør begynne å bli mørkere og mørkere i 23tia, helt mørkt fra midnatt, fullmåne kl 03:00 og begynner å bli lyst fra 06:00.

Om jag har rätt, så kan man bara har 12h night cycle?

I går var klokka snart 13:00 og det var fortsatt mørkt..... så det er faktisk mer enn 12timer med mørke....

Men som sagt så er standardinnstillingene for tid veldig vanskelig å få satt opp skikkelig og realistisk etter det jeg har forstått. Du må inn med custom kode.

I går var klokka snart 13:00 og det var fortsatt mørkt..... så det er faktisk mer enn 12timer med mørke....

Men som sagt så er standardinnstillingene for tid veldig vanskelig å få satt opp skikkelig og realistisk etter det jeg har forstått. Du må inn med custom kode.

Japp, Det är också väldigt många som HATAR och spela när det är mörkt, så vi förlora spelare på det också, Att det är mörkt under natten som IRL är okey. :)