Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
cri74

DAYZ: Forslagskassen

Recommended Posts

Towing og lifting kommer ihvertfall IKKE til å bli brukt til å taue møkka biler fra kysten, hva er det for noe tull?? om du først har ett heli som kan bruke lift så er du ikke så gjerrig at du må hente masse hatchbacks og ladaer... :nono: Kommer jo til å bruke det til å hente biler vi kjøper og kanskje ytterst mulig om vi finner biler som GPK/SPECIAL, biler som vi faktisk kan bruke.

Towing er noe som er blitt mye diskutert før, det er med god grunn det ikke er på serveren. Vi kom vel frem til at dette bare kommer til å resultere i enda mer "hoarding" av vehicles og vil ikke være et godt tiltak for å sørge for at man selv etter noen måneder kan finne kjøretøy i rundt om på kartet.

Det at biler blir låst opp etter 14 dager er bare noe tull, ingen servere som driver med det lengre. Det gjelder å komme seg videre, ikke henge etter som denne serveren alltid har gjort. Lås opp kjøretøy etter neste restart om man har mistet nøkkelen. Ferdig snakka.

Vi jobber med å finne et passende script for å utføre akkurat dette, flere større servere har egne folk som koder scripts fra bunn, vi har dessverre ikke slik kompetanse i vår stab. Om man kommer med forslag til ting man ønsker hadde det vært veldig hjelpsomt om man gjør litt research selv og legger ved ulike alternativer for å vise hva man ønsker :)

Jeg liker det med høyere lagringskapasitet på safer, helt ENIG. :D

Bra vi har blitt enige :dans:

For å kompensere for ønsket om et bank-system kan dette være en mulig løsning. Vi har kommet frem til at en bank-system er uaktuelt for Norway 01. Vi ønsker at det å frakte verdier fra safezones til safer/baser skal ha innebære en viss risk og vi mener det blir for enkelt å ha tilgang på en form for bank i disse sonene.

• Like 1

Towing er greit så lenge du ikke kan dra vehicles ut av låste baser etc

Script for autounlocke vehicles er en nødvendighet.

Ingen vits å la vehicles stå låst i 14 dager før dem blir låst opp om eiern har mista nøkkelen.

Men selvfølgelig er vell mulig å la vehicles som ikke har vært i bruk på 14 dager bli låst opp også.

Poenget er nå at flest mulig vehicles skal være tilgjengelig så folk kan bruke.

Anngående bank system så er det igrunn unødvendig med å øke limit på safene. Skal med coins i basen?

Maintance er vell ikke slått på heller så ingenting å bruke coins på i basen.

Du nevner at det ikke er alle som livnærer seg på å ta missions. Så dem livnærer seg på å skyte folk og loote dem.

Skal dem da ligge uttafor stary og campe på alle som skal inn da? Det blir skikkelig gøy!

Ingen vits å la vehicles stå låst i 14 dager før dem blir låst opp om eiern har mista nøkkelen.

Men selvfølgelig er vell mulig å la vehicles som ikke har vært i bruk på 14 dager bli låst opp også.

Anngående bank system så er det igrunn unødvendig med å øke limit på safene. Skal med coins i basen?

Du nevner at det ikke er alle som livnærer seg på å ta missions. Så dem livnærer seg på å skyte folk og loote dem.

Skal dem da ligge uttafor stary og campe på alle som skal inn da? Det blir skikkelig gøy!

Elsker dine konstruktive tilbakemeldinger, som alltid Hawkhill :)

ang unlock på vehicle, så er det kanskje jeg som er uviten om et system som registrerer at man har mistet nøkkelen? eller skal ALLE vehicles åpnes etter RS? Hvordan vet "systemet" at du har mistet nøkkelen og unlocker den? Jeg spør, fordi det virker som om dere vet om et system som fungerer slik.

- Ang looting: klart jeg ikke mener at man skal campe tradere. Jeg sier at det er mange som spiller og har spilt slik, og tjent mye gryn, uten å måtte campe en trader... Feks Jocke, før whipen var 80% av formuen hans fra players han har drept.. det er jo ikke bare utenfor traderene man møter folk som frakter gull/coins/verdier, men på missions, utenfor baser, midt på veien... Overalt!

- Ang coins: beklager at jeg formulerte meg på en vanskelig måte: det jeg mener er at når man har solgt noe, så får man coins, derfor jeg tenker at det er logisk at det da er coins man lagrer, men du mener kanskje at man like gjerne kan selge det som gull og lagre i safene? Selv om gull da tar opp slots i safene og gir mindre plass til annet, ist for coins som har sin egen storage... ulogisk

ang unlock på vehicle, så er det kanskje jeg som er uviten om et system som registrerer at man har mistet nøkkelen? eller skal ALLE vehicles åpnes etter RS? Hvordan vet "systemet" at du har mistet nøkkelen og unlocker den? Jeg spør, fordi det virker som om dere vet om et system som fungerer slik.

- Ang looting: klart jeg ikke mener at man skal campe tradere. Jeg sier at det er mange som spiller og har spilt slik, og tjent mye gryn, uten å måtte campe en trader... Feks Jocke, før whipen var 80% av formuen hans fra players han har drept.. det er jo ikke bare utenfor traderene man møter folk som frakter gull/coins/verdier, men på missions, utenfor baser, midt på veien... Overalt!

- Ang coins: beklager at jeg formulerte meg på en vanskelig måte: det jeg mener er at når man har solgt noe, så får man coins, derfor jeg tenker at det er logisk at det da er coins man lagrer, men du mener kanskje at man like gjerne kan selge det som gull og lagre i safene? Selv om gull da tar opp slots i safene og gir mindre plass til annet, ist for coins som har sin egen storage... ulogisk

Scriptet fungerer sånn at hvis man har mistet nøkkelen aka den er ute av databasen før en restart, så åpner bilen seg når det ikke er noe nøkkel å åpne bilen med.

• Like 2

Scriptet fungerer sånn at hvis man har mistet nøkkelen aka den er ute av databasen før en restart, så åpner bilen seg når det ikke er noe nøkkel å åpne bilen med.

Ah, det kan jeg like!

Hvis du tenker på firecock serveren så er det unlock scriptet custo, så da blir det som sagt tidligere litt vvanskelig å få til.

Går nå ann å høre med LimpDisc på firecock om det er mulig å få info om det scriptet.

Kan godt sende han en melding jeg.

Det er hvertfall et system som søker etter om nøkkelen finnes i lootdatabasen. Hvis ikke så unlocker vehicle umiddelbart når serveren restarter.

• Like 1

Wholesale prisene er helt på jordet...... 20k for en kasse med tanktraps eller scrapmetals......

Tanktraps og scrapmetals koster 600g stykket i stary. Så prisen burde være 6k for en kasse.

Så ikke så nøye på de andre prisene der. Men går nesten utifra de fleste bulkprisene er feil.

Corrugated fence finner jeg ikke hos hverken wholesellers eller på Bash, Stary eller Klen.

Metal Poles burde selges i alle 3 tradingcityene.

• Like 3

Savner og muligheter for å deconstructe det du har bygget.......

Mase på admins for å få sletta noe hver gang du bygger feil blir litt kjipt.

Hadde og vært kjekkt om at du slapp å ta ned plotpole når du dør.

• Like 1

Synes missions burde gi litt mer rewards.

Weapon cashe missions med m2 gunnere og masse aier..... ga meg ca 1 brief.....

Føler det nesten er mindre rissioko å ta en lastebil å farme barrackser og få mer ut av det.

Med den vanskelighetsgraden som nå er på missions så burde dem gi litt avkastning.

Heli / Osprey missions er forsåvidt greie. Der får du hvertfall muligheter til å selge dem i tillegg.

Kansje en mulighet at aiene har gull på seg?

De gamle missionene (rød ring med ruter) er stort sett nokså lette missions i forhold til de nye med m2 gunnere.

Burde også ha en løsning der du får + humanity for å ta banditmissions og - humanity for å ta hero missions.

"You have pressed a forbidden key" begynner å gå meg på nervene...... spesiellt F1 og Console knappen.

ESC knappen er en knapp jeg ofte bruker for å lukke gear osv. Skjer litt for ofte at jeg bommer på esc og treffer en av de i stedet siden dem er rett ved siden av. Shift + P er og noe jeg kommer borti når jeg kjører bil og skal sjekke playerlist.

Muligheter for å slå av dette? Dem som virkelig vil jukse gjør det uansett og binder andre keys.

Mulig å få spawne med toolbox og crowbar?

Ser på det som håpløst innimellom å finne både scrap og toolbox på samme tid for å sette sammen en sykkel.....

Kan loote alt av industri spawns i hele cherno eller elektro uten å finne.

Så tanken min er at hvis du spawner med toolbox og crowbar så trenger du bare å finne scrap.

Med crowbaren så har du også muligheter til å demontere bilvrak for å få scrap.

• Like 1

Vektor bygging :

Hva gjør jeg feil ? Når jeg tar en cinderwall og setter f.eks 45grader så står den rett , men med engang jeg oppgrader den så poper den rett igjen som en normal vegg? Tror dette gjelder alt som kan oppgraders , dører , vegger etc ... Og den forbiden key er grei når man flyr i træhøyde og kommet borti tilte når man skal senke lyden på ting.. Har litt sært oppsett som jeg bruker , jeg bruker vanlige piltaster og bruker INSERT HOME PAGE UP og DELETE END PAGE DOWN til f.eks prone , reise seg etc... Men HOME er en forbiden key .. så den treffer jeg uante ganger... Og som han sier her oppe , vil man cheate så klarer han eller hun helt sikkert å rebinde keyene sine..

• Like 1

Syntes at de fleste overwatch våpnene og vanlige burde ligge på vanlig våpentrader (I alle 3 tradercities), bare ha MSR, XM2010 og cheytac osv. på Bandit/Hero. Bare bruke blackmarket trader til explosives som M203, satchel charges etc.

Har også funnet noen våpen som ikke er på trader (vanlig våpen trader, blackmarket og Bandit/Hero(Ikke sjekket hero)):

MSR (desert) (Trur også at MSR SD ikke er lagt til)

DMR (trur det er forskjellige versjoner)

Dragunov SVD NSPU-2

Dragunov SVD-M

M14 (Uten aimpoint)

Vet også at mange av MK16 og MK17 våpnene ikke lagt til noe sted

• Like 3

Nej, Gör inte missions med "rewarded" 1 briefcase är ju egentligen för mycket.

Får ju sinnessjukt mycket gull på servern på notime.

- Det ble lagt til gull på aiene på de gamle missionene. Men 50gull pr ai? 4 aier så har du råd til en brusboks. Hva med random 1-5k pr ai?

- Ordne så NVG forsvinner på aiene på de nye missionene. Nå tjener du sinnsykt med gull om du tar missions på natta. Alle aier dropper NVG til 5k stykket. 20 aier = 100k.

- Bug så du kan spawne inn det du vil av tools. (Hør med senator for mer info)

- MV22 Mission er bugga. M2 gunnere, lootkasse og Ospreyen spawner ikke. Virker som bare halvparten av aiene spawner. Umulig å cleare.

- Grønn mission ural får du ikke solgt.

- Flere av våpnene kan ikke selges. Ga senator itemkode og navn på 7 av dem.

- Se på prisene på AS50 Nato mags, M107 mags og Cheytac mags hos bandit / hero.

- Redusere prisene på mat / drikke og medic supplies. Litt for stive priser nå.

- Fjerne steinblokkene som ligger og slenger i stary. Dem er bare i veien. Sette opp noen form for sperringer rundt killboard så du ikke kan kjøre over og ødelegge det med bil. Eventuellt flytte det inn i tradingsona.

- Legge til ferdig oppgraderte biler hos bandit / hero trader slik det var før.

- Redusere salgsprisene på kamphelikopterene til 100k. Mi17 til 75k er ok.

- Legge til samme våpen i alle 3 tradingcityene.

- Weaponstruck mission har unarmed aier. 3 Kasser med free loot.

- Aiene på de gamle missionene har clothingen sin i inventoryen. Du kan i tillegg remove clothes.

• Like 1

Et par forslag: :)

- Prisen på basics er for høy imho, dvs det er vanskelig for de som spiller alene å "komme seg opp". Det er ikke noe vits å ta 200coins for en brus og bønner, bandage og bloodbags, scrap (etc), kan like gjerne ha slike enkle ting billig. Da kommer de seg fortere ut, uten å måtte grinde for å så bli kjørt over mens de sykler. De som er på serveren ofte og som gjerne har litt cash, kjøper seg slikt samme hva det koster uansett. Samme om det 20coins for en cola eller 200 for veteranene..

- Bloodbags blir man syke av. Det kan godt fjernes, eventuelt ha en mye mindre sjans.

- Traders med forskjellige i forskjellige våpen. Bash/Kehlm er "ubruklige" pga Blackmarket. Kjør alle våpen på en trader, og la heller "OP"-våpen som AS50 osv være forbeholdt Bandit/Hero. Kjipt å lete i hus etter våpen man ikke får solgt når man ikke er bandit/hero, eller at man må til 3 forskjellige tradere for å få tømt sekken. Blackmarket kan jo også f.eks være til explosives og slike ting.

- Zombies har blitt så redusert at det er vanskelig å vite om det er folk i nærheten eller ikke. Nesten bedre før.

- Line of sight kunne gjerne vært lett lengre.

Det var mine ting so far, ellers så syns jeg det virker ganske så bra :)

EDIT: Ser at noe er blitt sagt over, men jeg får la det stå. :)

-Mitt förslag är att höja priserna på allting, Spelet är redan enkelt och ni gör det enklare..

-Att zombies har blivit reducerade är bra, Det är bara lame att du kan utgår ifrån att det är folk där pga zombies, odeläger hela "you never know" konceptet som dayz skal ha.

-Att du kan hitta en Camo clothing och göra om den till en ghillie suit är också lame, Är ju inte specielt att hitta dem längre.

-Att du får gull av och drepa AI's är ju helt åt skogen du det redan är SJUKT lätt att få gull, förstår inte helt vad problemet är, Man skall icke få allting efter några timmar......... (vilket man nästan kan få nu :p )

Förstår verkligen inte vilken rättning servern skall tar, Snart kan ni göra så alla kan spawna in ting också, Lite så lätt börja det blir.

• Like 1

-Mitt förslag är att höja priserna på allting, Spelet är redan enkelt och ni gör det enklare..

-Att zombies har blivit reducerade är bra, Det är bara lame att du kan utgår ifrån att det är folk där pga zombies, odeläger hela "you never know" konceptet som dayz skal ha.

-Att du kan hitta en Camo clothing och göra om den till en ghillie suit är också lame, Är ju inte specielt att hitta dem längre.

-Att du får gull av och drepa AI's är ju helt åt skogen du det redan är SJUKT lätt att få gull, förstår inte helt vad problemet är, Man skall icke få allting efter några timmar......... (vilket man nästan kan få nu :p )

Förstår verkligen inte vilken rättning servern skall tar, Snart kan ni göra så alla kan spawna in ting också, Lite så lätt börja det blir.

I have to agree with Jocke. Just about 8-12 months ago I would need about 4-6 hours of grinding and looting to maybe get about 200k to 400k(driving included). Nowdays I can grind almost 1mil in about 2hours :D this is laughable and silly in same time.Cash flying everywhere, the amount of "nice" guns that spawn around Chernarus should be reduced drastically. I need bout 3-5minutes in stary sobor to grind for 350Z!!!! 5 MINUTES!!!! The game "balance" is going in wrong direction, it is survival game not tycoon :D

• Like 1

1 mill in 2 hrs? Let me know your secret, I'm really, really, interested :o

Men dette snakket om at det er altfor lett å få gull, alt er så billig osv.

Det blir jo snakk om dette hver eneste gang. Det er jo ikke til å unngå uansett. Hvorfor ikke bare la det gå...så kan vi heller møtes btr vs btr, m2 vs m2, "op" heli vs "op" heli. Dette er jo overpoch, skal jo være litt heftig...

Trodde poenget var at det skulle være PvP jeg? Har jeg gått glipp av noe her?

Jeg mener, samme om noen har 100mil, så får de bare båret med seg en rifle av gangen, greit at alle har en, likt for alle. :)

@Profesjonell looter , easy, clean all, move bit away, kill all zeds, within few mins new loot will spawn. areas like airports are perfect for that ;) (and dangerous in same time)

@Korporal, if you want to play PvP play cs or arma2(withour dayz mod), dayz "idea" is survival and how can you manage in that world. Not to get everything easy, it should be waaaaaaaaay more hard than it is, about one more zero in the end of prices and defenetly you shouldnt be able to carry 1 barrel of fuel for more than 20m. Play original dayz as it was at start, now thats survival + hard PvP ;) Epoch is manage/survive(as long as possible) + base build in post apocaliptic world not PvP(as lead string or idea of game concept). You defenetly, as some other players have werry wrong idea about what game is or what RPG is :)

• Like 1

Since I am a professional looter, I can tell you right now - you will not earn that much by lootcycling barracks. That just wont happen unless you are really lucky and there's spawning only high value weapons.

Edit: I guess, since the value of fuel pumps was that high before you could of had made near that amount, somehow.

@Profesjonell looter , easy, clean all, move bit away, kill all zeds, within few mins new loot will spawn. areas like airports are perfect for that ;) (and dangerous in same time)

@Korporal, if you want to play PvP play cs or arma2(withour dayz mod), dayz "idea" is survival and how can you manage in that world. Not to get everything easy, it should be waaaaaaaaay more hard than it is, about one more zero in the end of prices and defenetly you shouldnt be able to carry 1 barrel of fuel for more than 20m. Play original dayz as it was at start, now thats survival + hard PvP ;) Epoch is manage/survive(as long as possible) + base build in post apocaliptic world not PvP(as lead string or idea of game concept). You defenetly, as some other players have werry wrong idea about what game is or what RPG is :)

You are a bit late to the game mate. We had a vanilla server, first in Norway in fact. We also had a regular Epoch for years, and now we moved over to Overpoch. We move on, and take the things the community like and try to improve it. This is what we have ended up with. The goal with Norway 01 now is not to make an authentic DayZ experience anymore, but to make a balanced platform where PvP-fighting is at focus, we still want the player to have the option to play like the old days, but most of us have played DayZ and Epoch for years and want something extra to it.

You still share the view with many of the admins in this case. Overpoch is way too easy. But we need to provide a server that the majority of the players want and like. Our goal is that the server is full, and we have to do the changes that is needed to try to achieve that goal.

• Like 1

You are a bit late to the game mate. We had a vanilla server, first in Norway in fact. We also had a regular Epoch for years, and now we moved over to Overpoch. We move on, and take the things the community like and try to improve it. This is what we have ended up with. The goal with Norway 01 now is not to make an authentic DayZ experience anymore, but to make a balanced platform where PvP-fighting is at focus, we still want the player to have the option to play like the old days, but most of us have played DayZ and Epoch for years and want something extra to it.

You still share the view with many of the admins in this case. Overpoch is way too easy. But we need to provide a server that the majority of the players want and like. Our goal is that the server is full, and we have to do the changes that is needed to try to achieve that goal.

Om ni riktar er bara in på PVP på servern så kan ni väl endå inte tar dessa löjliga förslag seriösa som folk kommer med om allt är för dyrt bla bla bla?

Personlig så syns jeg også at prisene er for lave, skjønner ikke hvordan 200 coins for en brus eller bandasje har vært for mye. Om man gjør dette om til gold vil det bli 0,2 gull, altså null og niks. Man kan lett geare seg opp fra freshspawn til fult gear (Våpen, tools, sekk og bil) med 5-10 min i safezone, helt latterlig. Men en eller to sitt synspunkt blir ofte glemt i større mengder av motargumenter og motstandere.

Vi var redd for at om vi gjorde Overpoch mer likt som Epoch/Vanilla at vi ikke ville kunne oppnå samme spillerbase som vi har nå. Og at folk flest ønsker det så enkelt som det originalt er i Overwatch.

Jeg skal ta opp diskusjonen med admin-gruppen siden vi nå ser at flere syns det er alt for enkelt.

• Like 1