Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
cri74

DAYZ: Forslagskassen

Recommended Posts

Syns heller den ikke er FOR OP, den er bare stygg. Og kampene med den blir kjedelige ram-fighter..

Men ser hva dere sier, hva blir det neste etter Vodnik, BH og Venom? Blir ikke mye igjen så da klarer jeg helt fint å slite litt med Vodniken.

Eneste jeg synes er dumt med vodnik er at ai'ene på missions ikke skyter på den.

Så missions blir alt for lette når du bare kan ta ut m2 gunnerne og kjøre over resten.

Men for OP i PVP? Definitivt ikke.... Ikke så vanskelig å skyte ut sjåføren.

Snart kan dere vel gjøre om serveren til PvE?

Ikke noe vits med PvP når alt som er morro blir fjerna.

Gjør om serveren til Overpoch å få tilbake GPK og Armored SUV sier jeg!

Skal dere fjerne Vodnik da blir alle helis med gunner OP så da må dem fjernes også.

Teffer du dårlig tåler jo til og med Hummeren 4 DMR magasin uten problem.

Ta heller litt skytetrening så tar men fint ut sjåføren i en Vodnik med M4.

PvP framkommer jo av våpen, ikke kjøretøy. For min egen del så skyter jeg mindre på vodniker over andre upansrede biler.. I de fleste tilfeller med normale våpen er det bare sjåføren du kan skyte på for å stoppe vodniken, og det gjør at du bare kan skyte fra visse vinkler, foran og fra siden. Dermed er den såpass godt beskyttet at det blir usannsynlig å klare å stoppe en vodnik som kjører rett forbi deg i full fart. Vil du ha mer PvP så må du heller ha ting som gjør at folk møtes oftere.

• Like 1

Kjekt at AI-ene (foruten .50-cals) ikke skyter på Vodniken, det er en veldig fin måte å skaffe seg gear/cash på fort. MEN, jeg er enig med Hawkhill, det er kanskje litt kjedelig på den måten. Det som er største bekymringen når man gjør sånt er players uansett, fordi de har ventet på deg inni buska uansett, og sitter å gleder seg til at du går ut av Vodniken. Free Vodnik! :D

En annen ting er jo trådsykler, du skal være bra lucky på trådsykkel hvis du skal hoppe av å ta ut sjåføren før Vodniken kommer å tar deg. Fordi det gjør han, garantert! Jævler! :lol:

Nå har jeg spilt spillet lenge nok, definitivt mista nok Vodnik's, til at jeg føler jeg kan ha et godt inntrykk av serveren og spillet generelt, er fortsatt noob, men likevel. Tror ikke Vodniken er OP eller et problem. Jeg mener, de fleste er bandits fordi det er den enkleste måten å spille spillet på, og da blir det slik at Vodnik uansett er et våpen på samme måte som det er den beste måten å beskytte seg på når man bare skal hjem til basen. Men har da sett folk som camper Novy med Satchel og, så balansen er der, og players veit hvordan de skal ta den ut.

Det er liksom sånn det blir spilt på serveren, det kan være smertefullt, men det er iallefall likt for alle. Det er liksom ikke så mye man får gjort med det, tror jeg. Å fjerne alt mulig åpner opp for at absolutt alt kan fjernes/legges til - rinse and repeat, og det er umulig for de som styrer serveren og gjøre alle glade. Slik jeg opplever det, så er det fleste happy nå, mange folk er pålogget, så for min del så kan vi gjerne ha det som det er. :)

Hilsen en som mista NOK EN Vodnik rett før jeg skulle logge av og reise avgårde på jobb. Jævla Bandit Patrol! (Les: still a noob) ;)

• Like 2

Kan jo heve prisen på vodnik fra 100 til 200k, det er en bil uten gunner som ikke er udødelig men bare litt vanskelig å få tak i.. Kall det heller et end-game item.. Noe å strebe etter, selv kjøpte jeg vodnik på grunn av at jeg var lei av choppers som ødelegger SUVen min etter å ha fulgt meg ut av tradern.. Skal vi fjerne di å?

• Like 2

Fra et admin "point of view" så kommer vi nok ikke gjøre noen endringer på de vehicles som fins på serveren nå. Det er en fin balanse.

Men kan være et godt forslag å øke prisen på Vodniken. Høyere pris = mindre folk som kjøper den, høyere pris = folk er mer forsiktig med å bruke den, i frykt for å miste den.

• Like 1

Kjekt at AI-ene (foruten .50-cals) ikke skyter på Vodniken, det er en veldig fin måte å skaffe seg gear/cash på fort. MEN, jeg er enig med Hawkhill, det er kanskje litt kjedelig på den måten. Det som er største bekymringen når man gjør sånt er players uansett, fordi de har ventet på deg inni buska uansett, og sitter å gleder seg til at du går ut av Vodniken. Free Vodnik! :D

En annen ting er jo trådsykler, du skal være bra lucky på trådsykkel hvis du skal hoppe av å ta ut sjåføren før Vodniken kommer å tar deg. Fordi det gjør han, garantert! Jævler! :lol:

Nå har jeg spilt spillet lenge nok, definitivt mista nok Vodnik's, til at jeg føler jeg kan ha et godt inntrykk av serveren og spillet generelt, er fortsatt noob, men likevel. Tror ikke Vodniken er OP eller et problem. Jeg mener, de fleste er bandits fordi det er den enkleste måten å spille spillet på, og da blir det slik at Vodnik uansett er et våpen på samme måte som det er den beste måten å beskytte seg på når man bare skal hjem til basen. Men har da sett folk som camper Novy med Satchel og, så balansen er der, og players veit hvordan de skal ta den ut.

Det er liksom sånn det blir spilt på serveren, det kan være smertefullt, men det er iallefall likt for alle. Det er liksom ikke så mye man får gjort med det, tror jeg. Å fjerne alt mulig åpner opp for at absolutt alt kan fjernes/legges til - rinse and repeat, og det er umulig for de som styrer serveren og gjøre alle glade. Slik jeg opplever det, så er det fleste happy nå, mange folk er pålogget, så for min del så kan vi gjerne ha det som det er. :)

Hilsen en som mista NOK EN Vodnik rett før jeg skulle logge av og reise avgårde på jobb. Jævla Bandit Patrol! (Les: still a noob) ;)

Känner mig så jävla träffad när du nämnde satchel i novy, haha xD

Fra et admin "point of view" så kommer vi nok ikke gjøre noen endringer på de vehicles som fins på serveren nå. Det er en fin balanse.

Men kan være et godt forslag å øke prisen på Vodniken. Høyere pris = mindre folk som kjøper den, høyere pris = folk er mer forsiktig med å bruke den, i frykt for å miste den.

Å flere som har lyst til å kapre vodniker :D

Vodnik är ju hur lätt som helst att spränga om man träffa engine.

Har man någorlunda aim så är det inte svårt att skjuta ut han i driver seat heller.

Men sure, jeg bryr meg ikke så mye om den fjernas, Men den er då ikke för op...

Hvor er engine?

Vodnik är ju hur lätt som helst att spränga om man träffa engine.

Har man någorlunda aim så är det inte svårt att skjuta ut han i driver seat heller.

Men sure, jeg bryr meg ikke så mye om den fjernas, Men den er då ikke för op...

Hvor er engine?

bak sidorutorna.

• Like 1

Kanske kan ha ingamespawnade bilar. Jag har inte sett en enda.

Om det blir för lätt och snabbt att ta sig från kusten till sitt lik kan man väl ha trasiga fordon så att man får leta delar.

(Blir lite mer action i söder då med)

Blir liksom lite gambling.

Antingen snurrar man runt vid kusten och hoppas på snabba delar eller så tar man sitt pick å pack å springer till sitt lik :)

Alternativt randomspawns.

Inte bara vid kusten utan fler platser på inåt land. Blir lite osäkrare för folk som skjuter en då. "Har jag 20 minuter på mig eller 2?"

Edited by Sesam

Forslag til justeringer:

- Modifisere vektsystemet så du kan bære med deg mye mer. Eventuellt slå det av.

- Bank System. Uten banksystem er det unødvendig med coins.

- Reparere vehicles for coins på bensinstasjoner

- Group Management

- AS50, Armored SUV, M2 Hummer, Armed Littlebird til Hero / Bandit

Fikse bug i tradere uten godmode der du ikke får skyte rundt traderne.

Zombier slår deg men du får ikke skyte dem.

• Like 2

Virker som at du ikke får kjøpe Overwatch biler på Klen.... vet ikke anngående Bash....

Fikse aier som har rocketlauncher på missions......

Tok hvertfall ut vodniken min ganske så effektivt på en annen server for noen uker siden..... de uten rocketlauncher brydde seg ikke.

Hørte noen rykter om at dere vurderer å fjerne vodniken på grunn av at den brukes til dette.

Men om du får til å fikse aiene så dem har rocketlauncers som despawner når aiene blir drept så er problemet løst tror jeg.

Tror ikke dem bruker dem på annet enn vehicles.

Autounlock script for vehicles. På Firecock serveren vi har vært på, så unlockes vehicles ved neste restart hvis nøkkelen som hører til blir mistet. Dette vil hindre at serveren fylles opp av låste vehicles.

Muligheter for å pakke ned sykler som du crafter og få scrap tilbake.

• Like 1

Jeg synes Hercules burde gi mer enn 100.000 coins. F.eks Huey selges for 150k og Venom for 200k. Disse krever veldig lite tid, krefter og skill for å hente, fly, lande og selge, mens Hercules ofte krever tid og arbeid i form av å kappe ned trær og busker som står i veien - og man er aldri sikret å faktisk få den opp i lufta ei heller lande den med mindre man har opparbeidet seg litt rutine. Og ikke minst evt folk på stripa som venter på en når en skal selge.

Hercules målt opp mot disse to burde i så fall gi nærmere 300k coins, imho.

300k coins (evt 200) - da blir man ordentlig fornøyd etter en vellykket landing :p

• Like 2

Jeg synes Hercules burde gi mer enn 100.000 coins. F.eks Huey selges for 150k og Venom for 200k. Disse krever veldig lite tid, krefter og skill for å hente, fly, lande og selge, mens Hercules ofte krever tid og arbeid i form av å kappe ned trær og busker som står i veien - og man er aldri sikret å faktisk få den opp i lufta ei heller lande den med mindre man har opparbeidet seg litt rutine. Og ikke minst evt folk på stripa som venter på en når en skal selge.

300k coins (evt 200) - da blir man ordentlig fornøyd etter en vellykket landing :p

Dette vil bli endret på så kjapt som mulig. Takk for tilbakemeldingen.

Slå av maintance ASAP eller finn ett nytt plotpole system som fungerer ;)

Maintance har aldri vært på. Men Daniel jobber med saken og problemet skal være løst på testserveren nå. Dette tar i kraft på 01 ca 12:30 (RS) :)

Om det fortsatt er problemer med plotpole-system, rapporter det med så mye detaljer som mulig :)

• Like 1

Dette vil bli endret på så kjapt som mulig. Takk for tilbakemeldingen.

Alle millitære helikopterene burde ikke selges for mer enn 100k. Mi17 75k som nå er helt greit.

Og som Skogens Mann skriver.... øke salgspris på Hercules til 200k siden det er mer arbeid og krever mer skills for å få det til.

group managment funker ikke. kan høyre-klikke men kan ikke invitere

Group-systemet fungerer nå utmerket :)

Alle millitære helikopterene burde ikke selges for mer enn 100k. Mi17 75k som nå er helt greit.

Og som Skogens Mann skriver.... øke salgspris på Hercules til 200k siden det er mer arbeid og krever mer skills for å få det til.

Man får nå 200k for å selge Hercules :)

• Like 2

Jeg synes dette burde addes:

Towing og lifting på vehicles.

Legge inn gamle air tradern på NWAF.

Fikse view distance/mindre fog.

Flere "op" kjøretøy/våpen (AS50 etc) så playerbasen blir større, blir for dumt at man har cheytac på serveren men ikke as50 imo.

Fjerne vektsystemet, det er nesten ingen servere som bruker dette lengre og det blir bare irriterende over lengre tid.

Et script som gjør at vehicles blir auto opened etter neste RS om man har mistet nøkkelen.

Slette sykler fra tradern siden det er like lett å kjøpe en scrap.

Og sist men ikke minst smekke inn et bank system.

Dette er det jeg mener burde bli lagt inn/fiksa på, og det er sikkert mange andre som er enige i noe av det jeg har skrevet ned over^

-MUR :)

• Like 3

Flere "op" kjøretøy/våpen (AS50 etc) så playerbasen blir større, blir for dumt at man har cheytac på serveren men ikke as50 imo.

Fjerne vektsystemet, det er nesten ingen servere som bruker dette lengre og det blir bare irriterende over lengre tid.

Et script som gjør at vehicles blir auto opened etter neste RS om man har mistet nøkkelen.

Dette er det jeg mener burde bli lagt inn/fiksa på, og det er sikkert mange andre som er enige i noe av det jeg har skrevet ned over^

- Towing og lifting ødelegger bare vehicle spawn. Om alle tauer med seg biler og selger, vil det jo ikke være vehicles tilgjengelig for fresh spawns. husk at det ikke er alle som spiller 8-10 stk sammen, og kan bli hentet av noen..

- Airdealeren på NW kommer vi legge inn igjen. vært savnet lenge

- Ang vehicles, så foreslår jeg heller at biler som ikke har vært aktive, låses automatisk opp etter 14 dager.

- ang bank system, så mener jeg det skal være en risk når man transporterer verdier. Det er ikke alle som livnærer seg av å loote missions etc, men heller tjener gryn ved å drepe og ta verdier fra den de dreper. Det skal jo være en risk når du har solgt og skal frakte gullet/coins til basen.

Foreslår heller at vi øker lagringskapasiteten på safer, slik at man kan ha mer coins, feks 1 mill pr safe.

- vektsystemet er jeg enig i, har ikke noe å si egentlig.

- Sykler vil bli fjernet fra trader, kan bare bygges.

• Like 1

- Towing og lifting ødelegger bare vehicle spawn. Om alle tauer med seg biler og selger, vil det jo ikke være vehicles tilgjengelig for fresh spawns. husk at det ikke er alle som spiller 8-10 stk sammen, og kan bli hentet av noen..

- Airdealeren på NW kommer vi legge inn igjen. vært savnet lenge

- Ang vehicles, så foreslår jeg heller at biler som ikke har vært aktive, låses automatisk opp etter 14 dager.

- ang bank system, så mener jeg det skal være en risk når man transporterer verdier. Det er ikke alle som livnærer seg av å loote missions etc, men heller tjener gryn ved å drepe og ta verdier fra den de dreper. Det skal jo være en risk når du har solgt og skal frakte gullet/coins til basen.

Foreslår heller at vi øker lagringskapasiteten på safer, slik at man kan ha mer coins, feks 1 mill pr safe.

- vektsystemet er jeg enig i, har ikke noe å si egentlig.

- Sykler vil bli fjernet fra trader, kan bare bygges.

Towing og lifting kommer ihvertfall IKKE til å bli brukt til å taue møkka biler fra kysten, hva er det for noe tull?? om du først har ett heli som kan bruke lift så er du ikke så gjerrig at du må hente masse hatchbacks og ladaer... :nono: Kommer jo til å bruke det til å hente biler vi kjøper og kanskje ytterst mulig om vi finner biler som GPK/SPECIAL, biler som vi faktisk kan bruke.

Det at biler blir låst opp etter 14 dager er bare noe tull, ingen servere som driver med det lengre. Det gjelder å komme seg videre, ikke henge etter som denne serveren alltid har gjort. Lås opp kjøretøy etter neste restart om man har mistet nøkkelen. Ferdig snakka.

Jeg liker det med høyere lagringskapasitet på safer, helt ENIG. :D

Bra vi har blitt enige :dans: