Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
cri74

DAYZ: Forslagskassen

Recommended Posts

Mulig å redusere høyden du spawner inn i halojump? litt mye pingpong fighting syns jeg..... pisslett å fly nesten helt til novy.

Eventuellt bare spawne på bakken som før.

Spawne på bakken hadde jo vært det optimale

Mulig å redusere høyden du spawner inn i halojump? litt mye pingpong fighting syns jeg..... pisslett å fly nesten helt til novy.

Få du pridgordki spawn kan du komma till NWAF.

Vil gjerne ha tilbake normal inspawning, altså på bakken. Vi har hatt en del fighter i det siste som har vært, som hawkhill sier, pingpong kriging.

Snøkaoset med regn påvirker fps veldig, spesielt på eldre rigger. Det kan gi spillere som ikke har den mest optimale pcn, litt dårlig inntrykk av serveren. Just sayin'

Liten oppdatering, husk å følge med i changelog tråden til daniel for å holde dere oppdatert om hva som skjer på serveren.

Nytt

- Kjøretøy som står innenfor safezone i trading cities(bash, klen, stary) blir slettet automatisk ved hver restart.

- Man kan nå selge alle gems der man selger/kjøper gull osv(f.eks ved Building Supplies traderen).

Fjernet

- Snø har blitt fjernet.

- Traderen i Cherno har blitt fjernet.

Annet

- Manglende items(FN FAL NVG, AK 107 PSO, PKM etc) har blitt lagt til de forskjellige traderne.

- Killboard skal nå fungere som normalt.

- Broen til Skalisty skal nå også fungere som normalt.

- Arenaen er tilbake.

- Fikset buggen som gjorde at man måtte klikke "OK" på den boksen hver gang man joinet serveren.

- Militærbasen i Zeleno har blitt endret litt på.

- Full støtte for JSRS er lagt til(trenger JSRS 1.5 og CBA for at det skal fungere).

http://www.battlefie...1-changelog-v2/

Cherno vehicle trader er noe vi har diskutert og er noe vi ikke ønsker få tilbake om vi fortsatt skal bruke halojump.

Få du pridgordki spawn kan du komma till NWAF.

Exactly.......

Gjerne legg til om det er mulig på alle trading soner at vehicles forsvinner på restart..... I morrest så sto det 2 låste merlins på airtradern på neaf.

Halojumps/spawning

Halojumps er noe vi må vurdere på nytt. Har ikke vært et problem før dere krasjer sammen i krig. Er fks veldig deilig å kunne komme seg tilbake til lik ved ulykker eller om man har blitt drept av Ai. Ingen som har klaget på dette før nå. Men skjønner at det kan skape problemer under større kamper osv.

Vector Pro

Vi har sett på dette før, pungspark tipset oss om dette. Vi har sett litt på hvordan vi kunne fått til dette hos oss. Men det viser seg at dette systemet ikke fungerer med det plotpole systemet vi bruker i dag (Plot managment) For at vi skal kunne få testa og brukt Vector pro er vi nødt til å bruke plotpolesystemet plot4life.

Vi venter på at Vector pro kanskje bli kompatibel med plot management, eller at vi eventuelt kan prøve plot4life.

En av de tingene jeg liker med Norway 01 er spawninga med chute.. Er det bare meg eller har vi vært litt rask i svingene før når vi har fjernet/endret på ting..?

Synes selv det er kult, men det blir litt teit bare når du er såppass høyt oppe når du spawner og kan åpne fallskjermen umiddelbart og flyr midt innpå kartet.

Da blir det litt feil synes jeg.....tar folk bare noen få minutter å komme seg tilbake til liket sitt.

Blir aldri ferdig med en fight om det er grupper som ryker i tottene på hverandre.

Tror ikke sykkel er løsningen, vil bli samme problemet. Vil gå like fort å smelle opp en sykkel rett etter spawn som det gjør å skli inn med chute.

Selv syns jeg at man kunne godt fjerna chute, og heller kjørt helt vanlig spawn. Er du dø så er du dø, har du kompiser som kan hente, fint.

En av de tingene jeg liker med Norway 01 er spawninga med chute.. Er det bare meg eller har vi vært litt rask i svingene før når vi har fjernet/endret på ting..?

Ingenting som er bestemt enda, viktig å få fram hva folk mener også vil det bli tatt en beslutning basert på det.

• Kun seriøse og overveide forslag (Får du en ide, tenk litt på den og se konsekvensen av å innføre det på server).
  • Begrunn forslaget (Gi en god begrunnelse for hvorfor).
  • Forsøk å gjøre forslaget konkret, en sak om gangen.
  • Respons og diskusjon skal være saklig.
  • Personangrep eller responser som er direkte rettet mot person er ikke tillat.

Følg retningslinjene som ble skrevet i post #1.

Dere er velkommen til å diskutere alt annet men da får dere opprette en egnet tråd.

Alt som er "off-topic" ift forslagskassen blir skjult fra nå av.

• Like 2

Usikker på om dette blir helt riktig, men er det mulig å fjerne God Mode for zombies hos Bandit Trader? Mulig det er en bug, men tenkte jeg kunne poste det her likevel. :)

Usikker på om dette blir helt riktig, men er det mulig å fjerne God Mode for zombies hos Bandit Trader? Mulig det er en bug, men tenkte jeg kunne poste det her likevel. :)

Tar med meg den videre og får den frem i admin fora sånn at vi har oversiktet.

En forbaska irritabel bug den der. :p

• Like 1

1. Fikse opp killboardet så det fungerer optimalt

2. Gjøre så vi kan betale med coins på bensinstasjoner.

3. Fikse radioen så vi kan groupe sammen.

• Like 1

Jeg er for å fjerne pansrede kjøretøy, blant annet vodnik, da dette bare skaper større "klasseskille" mellom etablerte, og nye spillere. Vanlige upansrede kjøretøy kan engasjeres av de fleste våpen fra alle vinkler, og det er mulig å uskadliggjøre kjøretøyene relativt fort dersom man feks. punkterer et hjul. Det jeg har sett av vodniken er at den for det første tåler ekstremt mye, med mindre du har kraftige våpen er det bare sjåføren man kan skyte for å stoppe bilen, og den er også veldig vanlig da mange på serveren har råd til å kjøpe den. Min mening er at de pansrede kjøretøyene bare skaper en litt kjip og ubalansert opplevelse, men her er det sikkert mange som er uenig.

PS: Vodnik er det eneste pansrede kjøretøyet jeg har vært i kontakt med, men dette gjelder sannsynligvis også mange andre biler i denne klassen.

Lagt til i intern liste!

Jeg er for å fjerne pansrede kjøretøy, blant annet vodnik, da dette bare skaper større "klasseskille" mellom etablerte, og nye spillere. Vanlige upansrede kjøretøy kan engasjeres av de fleste våpen fra alle vinkler, og det er mulig å uskadliggjøre kjøretøyene relativt fort dersom man feks. punkterer et hjul. Det jeg har sett av vodniken er at den for det første tåler ekstremt mye, med mindre du har kraftige våpen er det bare sjåføren man kan skyte for å stoppe bilen, og den er også veldig vanlig da mange på serveren har råd til å kjøpe den. Min mening er at de pansrede kjøretøyene bare skaper en litt kjip og ubalansert opplevelse, men her er det sikkert mange som er uenig.

PS: Vodnik er det eneste pansrede kjøretøyet jeg har vært i kontakt med, men dette gjelder sannsynligvis også mange andre biler i denne klassen.

Jeg syns også Vodniken aka "The pussy vagon" er tullete, kom med samme forslag for en stund tilbake men ble veldig dårlig tatt imot av dem som bruker den...

• Like 1

Lagt til i intern liste!

Jeg syns også Vodniken aka "The pussy vagon" er tullete, kom med samme forslag for en stund tilbake men ble veldig dårlig tatt imot av dem som bruker den...

Stiller meg også bak dette forslaget. Lei av og handle i kamp mot vodniken. Folk bruker den for mye som våpen.

• Like 1

Greit å få den fjerna hvis vi som har vodniks får kompensasjon for tapet, surt å ha kjøpt vodniks til 100k (nesten ikke brukt) for så å få den revet fra meg.

Greit å få den fjerna hvis vi som har vodniks får kompensasjon for tapet, surt å ha kjøpt vodniks til 100k (nesten ikke brukt) for så å få den revet fra meg.

Det burde dere selvfølgelig!

Snart kan dere vel gjøre om serveren til PvE?

Ikke noe vits med PvP når alt som er morro blir fjerna.

Gjør om serveren til Overpoch å få tilbake GPK og Armored SUV sier jeg!

Skal dere fjerne Vodnik da blir alle helis med gunner OP så da må dem fjernes også.

Teffer du dårlig tåler jo til og med Hummeren 4 DMR magasin uten problem.

Ta heller litt skytetrening så tar men fint ut sjåføren i en Vodnik med M4.

• Like 1

Snart kan dere vel gjøre om serveren til PvE?

Ikke noe vits med PvP når alt som er morro blir fjerna.

Gjør om serveren til Overpoch å få tilbake GPK og Armored SUV sier jeg!

Skal dere fjerne Vodnik da blir alle helis med gunner OP så da må dem fjernes også.

Teffer du dårlig tåler jo til og med Hummeren 4 DMR magasin uten problem.

Ta heller litt skytetrening så tar men fint ut sjåføren i en Vodnik med M4.

+1

Vodnik är ju hur lätt som helst att spränga om man träffa engine.

Har man någorlunda aim så är det inte svårt att skjuta ut han i driver seat heller.

Men sure, jeg bryr meg ikke så mye om den fjernas, Men den er då ikke för op...

Vodnik är ju hur lätt som helst att spränga om man träffa engine.

Har man någorlunda aim så är det inte svårt att skjuta ut han i driver seat heller.

Men sure, jeg bryr meg ikke så mye om den fjernas, Men den er då ikke för op...

+1