Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
cri74

DAYZ: Forslagskassen

Recommended Posts

Litt av vitsen med spillet er jo at zombiene, skal jo være en utfordring.. Så mye som de er tverket ned og egentlig bare i veien, så går det ikke å senke det enda mer, før det grenser til å fjerne de totalt.

Spør du meg, så burde zombiene være mye mer agressive og utfordrende!

Det kan de godt få være, enig i det. Men poenget med en base er jo å være trygg. Skal zeds drive å quantum leape gjennom porter og vegger er litt av vitsen med det borte. Akkurat det kan ikke driftere gjøre noe med, så da blir neste beste løsning at de despawner når de går inn i sonen.

oh lord, det är DayZ, Inte The sims.

Som kakkis säger, zombies är ju hela konseptet

Hvis man tenker realistisk. Så lager man jo en base for å holde zombier ute og beskytte seg mot banditter? :D

Jeg er enig med dere begge egentlig, men det er ikke vanskelig å plante et skudd i hodet på zombien som har trengt seg inn i basen heller. :p

- Fiks viewdistance. Løpe rundt å se 300m foran seg er bare gørr kjedelig.

Det å ligge på 300m avstand på et Ikea mission eller vanskligere, er så og si umulig for nybegynnere. Man klarer det i hvert fall ikke alene uten en vodnik.

Nyere spillere som ikke eier nåla i skoen har ikke i hvert fall ikke en sjanse.

Kill messages, hvorfor er det skrudd av?

- Fiks viewdistance. Løpe rundt å se 300m foran seg er bare gørr kjedelig.

Det å ligge på 300m avstand på et Ikea mission eller vanskligere, er så og si umulig for nybegynnere. Man klarer det i hvert fall ikke alene uten en vodnik.

Nyere spillere som ikke eier nåla i skoen har ikke i hvert fall ikke en sjanse.

Kill messages, hvorfor er det skrudd av?

Varför skall man egentligen har kill messages på ett spel som dayz?

då vet du att den du sköt på är död, odeläger ju egentligen hela dayz konceptet att allt skall vara "osäkert"

mycket roligare om man är osäker och få faktiskt spela dayz som det är tänkt.

Fordi det alltid har vært sånn på 01-Epoch og overall rundt på 99,99% andre servere der ute. Når vanilla dayz var "the shit" kan jeg være enig, men nå x-antall år senere og i Epoch så ligger det så mye mer bak det.

Vi har opplevd VELDIG MANGE nye spillere den siste tiden nå, og mange av dem har aldri spilt dayz før. Hvorfor lar vi dem komme inn i et community og en server der det nå blir vanskelig for dem, i forhold til andre servere?

imo. så er det helt på trynet.

Har alltid ment at killboard ikke hører hjemme i dayz. Det skal være litt mysterium og undring. Skal ikke være slik at en person blir usikker og ikke tørr å drepe noen, i frykt for en hevn aksjon. Viktig at Dayz skiller seg fra alle andre PVP spill...

Skille seg fra andre pvp spill ja, men det har nå alltid vært et shoot on sight pvp spill.

Ved å fjerne kill message er bare tull.

Killboard bryr jeg meg ikke om. Blir man drept så blir man drept...

Kill message har absolut ingeting och göra i dayz, att det fanns från första början är bara bullshit, odeläger hela konseptet.

Varför skulle det egentligen blir "Vanskligt" för nya spelare pga att kill message icke finns?

Har alltid ment at killboard ikke hører hjemme i dayz. Det skal være litt mysterium og undring. Skal ikke være slik at en person blir usikker og ikke tørr å drepe noen, i frykt for en hevn aksjon. Viktig at Dayz skiller seg fra alle andre PVP spill...

det som du sa kakkis är så klassiskt 01, "TITTA KILLBOARD SNABBT"

OKEJ VI STIKKER TILL HANS BAS Å CAMPAR.

Skille seg fra andre pvp spill ja, men det har nå alltid vært et shoot on sight pvp spill.

Det har aldri vært et shoot on sight pvp spill, er jo de som spiller det som har gjort det til det..

Kan du argumentere for hvorfor å ha killmessage er en bra ting? Handler jo om å spille noe som skiller seg ut.. CS, BF og COD kan du spille så mye du vil. Denne moden kanskje ikke er for alle...

• Like 1

Det har aldri vært et shoot on sight pvp spill, er jo de som spiller det som har gjort det til det..

Kan du argumentere for hvorfor å ha killmessage er en bra ting? Handler jo om å spille noe som skiller seg ut.. CS, BF og COD kan du spille så mye du vil. Denne moden kanskje ikke er for alle...

Har nå alltid vært et shoot on sight spill. Har spilt siden en av de første månedene. Første inntrykket husker jeg godt at man skøyt først og spurte etterpå.

Hvis du på en diskret måte prøver å hendvise meg bort fra dayz (01) så funker det dårlig, good try tho.

Og ja, kan vel ikke direkte gi gode eksempler på hvorfor 01 skal ha kill message, men hvorfor fjerne det sånn plutselig?

Ser heller ingenting i public fora her at dere har hatt en slags avstemning eller i det hele tatt spurt folket.

Har nå alltid vært et shoot on sight spill. Har spilt siden en av de første månedene. Første inntrykket husker jeg godt at man skøyt først og spurte etterpå.

Hvis du på en diskret måte prøver å hendvise meg bort fra dayz (01) så funker det dårlig, good try tho.

Og ja, kan vel ikke direkte gi gode eksempler på hvorfor 01 skal ha kill message, men hvorfor fjerne det sånn plutselig?

Ser heller ingenting i public fora her at dere har hatt en slags avstemning eller i det hele tatt spurt folket.

Som tidligere admin, så vet du nå hvordan ting foregår. Alltid nye ting som testes. Ikke vært noe tilbakemeldinger på det, før dere kom tilbake.

Nei, hvorfor skulle jeg ville henvise deg noe sted? du er jo full av konstruktive og positive tilbakemeldinger, og er en god bidragsyter til miljøet på serveren..

Handler jo om å utvikle en bedre server, men vanskelig for de som er trangsynte og bare har et mål for øyet :)

Kanskje noe hard når jeg gir tilbakemelding, men ja.

Det at ingen andre gir tilbakemelding er vel at dem ikke oppdaget det i går. Var jo kun i går kill message var skrudd av.(?) :S

Antageligvis også fordi 70% av spiller massen på 01 ikke er aktive på forum. Dem bruker sidechat og tror det blir hørt av dere admins 24/7.

Anyway. Konstruktive tilbake meldinger har jeg ikke noe problem å fortsette å komme med. Sier det rett ut, er det noe som virker rart eller dumt så skrives det rett ned.

Om det da endres eller ikke får vi som spillere bestemme.

Legge til disse våpenene hos traders: FN FAL NVG, AK107 PSO, PKM, Mk17 Sniper, M249 Saw (Den grå går ikke ann å selge).

MK17 mags mangler hos bandit.

Autosletting av alle sykkler på restart.

Autosletting av alle vehicles i trade som står parkert i trade under restart.

Vehicle trader i cherno

Bytte broen ut til Skalisty med den vi hadde når det var lansby på øya. Den vi har nå bugger seg annenhver restart.

Money meny hos airtrader.

Bank muligheter?

Muligheter for å selge gems du får fra mining.....

Redusere godmode i cherno biltrader til max 50meter. Nå er hele haugen godmode.

Øke vehicle limit. Nå som det er såppass mange som spiller på 01 og kjøper masse vehicles så spawner ikke vehicles lengre. Bare masse låste vehicles over alt.

Vehicle unlock eller autosletting av vehicles som ikke har blitt brukt på en stund.

• Like 5

Legge til disse våpenene hos traders: FN FAL NVG, AK107 PSO, PKM, Mk17 Sniper, M249 Saw (Den grå går ikke ann å selge).

Vehicle trader i cherno

Bytte broen ut til Skalisty med den vi hadde når det var lansby på øya. Den vi har nå bugger seg annenhver restart.

Bank muligheter?

Øke vehicle limit. Nå som det er såppass mange som spiller på 01 og kjøper masse vehicles så spawner ikke vehicles lengre. Bare masse låste vehicles over alt.

Vehicle unlock eller autosletting av vehicles som ikke har blitt brukt på en stund.

Og coins i steden for gold bars på bensinstasjoner :)

• Like 4

Ikke ofte jeg er enig med humaN, men killmessage "hører hjemme" her synes jeg. Ingenting som gleder meg mer en når det står "humaN was killed" :D Mye gode forslag fra hawkhill også.

Skulle gjerne se at de her "udødelige" vehiclesen blir fjernet også (vodnik, jackal etc).. men jeg forstår også om folk vil ha de. Husker når SUV var det feteste man kunne ha :)

• Like 1

Ikke ofte jeg er enig med humaN, men killmessage "hører hjemme" her synes jeg. Ingenting som gleder meg mer en når det står "humaN was killed" :D Mye gode forslag fra hawkhill også.

Skulle gjerne se at de her "udødelige" vehiclesen blir fjernet også (vodnik, jackal etc).. men jeg forstår også om folk vil ha de. Husker når SUV var det feteste man kunne ha :)

Du få väldigt gärna förklara varför kill message's hör hemma i denna typ av spel?

Vehicle trader i cherno

Bank muligheter?

Og coins i steden for gold bars på bensinstasjoner :)

Og ikke minst.... fjerne snøværet......

Det påvirker fpsen i stor grad..... nok med at det regner om det ikke skal snø samtidig.

Veldig bra tilbakemelding! Mye av dette er snakket om før og kan si at det meste her står allerede på to-do lista til Daniel.

Været er noe vi har ønsket å prøve en stund og snøværet har blitt bedre en det var i starten. Men som vi alle ser påvirker snøen FPS for mye og vil bli fjernet.

Skal opprette en liste som vi bruker internt, og vi skal sørge for at dere for følge prosessen om hva som blir gjort bedre en før.

Mulig å redusere høyden du spawner inn i halojump? litt mye pingpong fighting syns jeg..... pisslett å fly nesten helt til novy.

Eventuellt bare spawne på bakken som før.