Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Wheelxflexlex6

Whining fra meg. Hva med og justere litt på OP faktoren?

Recommended Posts

Og derfor tipset du dem om en viss plass, eller, Gambler? Eller noen andre kanskje? Kanskje et lite hint? I så fall resulterte det i angrep på relativt uskyldige folk. Feil mål - prøv igjen.

Har ikke sagt noe mere enn det jeg sa i chat i går, så da får dere tenke over det andre jeg sa om at vi også ble tipset en gang for litt siden og prøve og finne ut hvem det er.

Hei :)

Vi koser oss veldig på serveren, ikke så veldig her på forumet når slike angrep fra dere kommer. Vær litt voksne og ta det på en seriøs måte. Kom heller med gode argumenter, for jeg kan ikke se noe annet en hat.

Om du/dere har noe mistanke om noe som helst så kan du ta det opp med meg personlig. Jeg ser hva du prøver og hentyde til her.

Mangelen på selvinnsikt er så åpenbar at jeg herved melder meg ut av debatten

Denne tråden virker å ha utspilt sin rolle, det er åpenbart to sider her som har akkurat samme diskusjon som de har ingame, bare med flere ord og litt flere offtopic adjektiver mot hverandre. Her må det rett og slett tas en avgjørelse, og siden spillerne er uenig burde det etter mitt syn være hovedadmins oppgave sammen med admins..

Jeg starter dette innlegget med det Senator skrev for litt siden.

Fra nå av så kan vi holde oss til saken, og mindre personangrep. Vi er ikke her for å stjele fra dere ting, vi prøver å engasjere oss, samt dere. Vi vil at dere også skal komme med argumenter for, eller forslag til endringer som kan gjøre slik at vi blir enige.

Noe av det beste med Norway 01 er at vi kan drøfte meninger, og kanskje det kan bli gjort noe med.

Det vi ser i denne diskusjonen er at vi ikke er enige om hvilke retningslinjer og standarder Epoch skal praktisere. Men jeg skal gi dere svar på det. Det er nemlig ingen. Alle som tar i bruk Epoch sine filer har den friheten å justere og tweeke denne modden helt selv, vi som community lager vår egen versjon av Epoch. Dette skjer ved hjelp av feedback og diskusjon fra de som spiller på serveren. Hvor vi så kommer frem til rammer, regler og justeringer sammen for å kunne tilfredsstille alle sine krav og forventninger til en slik modifikasjon. Forslag kommer, noen blir implementert, andre ikke.

Denne diskusjonen er vel egentlig litt off-topic, så la oss holde denne tråden til diskusjon av det OP startet med. Om vi syns vi bør diskutere andre problemer, tweeks eller nye rammer start en ny tråd.

Dette er et svar til DeeMurf som ikke har sett argumentene for å gjøre noe med saken:

Heisann.

Nå har jeg blitt drept 2 ganger på rad av et sinnsykt OP gunner helikopter. Begynner og bli ganske lei av de helikopterne som er umulige å ta ut, (om man ikke har et selv)

Jeg er en motstander av heli: Jeg mener at heli ødelegger alt for mye av Dayz opplevelsen, derfor velger jeg ikke å kjøre et. .

De er umulige å ta ut, det finnes ingen stingers/launchers som kan ta dem. Det finnes ingen gunner bil som kan ta dem, fordi de var altfor heftige. Og hvordan i huleste finner man så mye ammo til dem?

Hvorfor skal vi da ha helikoptere som er enda værre en gunner-bilene tilgjengelig?

Om det er uaktuelt å fjerne helis, så kan vi vel legge til bilene?

Det er så og si umulig å skyte ned et blackhawk som beveger seg med våpnene/bilene som finnes på serveren nå.

Mitt argument her er at jeg synes Venom/blackhawk er for vanskelige å skyte ned, med det vi har på serveren. Spesielt når vi blir fotfulgt av dem hver dag. Mitt andre argument er: siden armored humvee ble fjernet (akkurat fordi de var OP), hvorfor kan vi ikke gjøre noe med venom/blackhawk?

Det har du to argumenter fra meg :)

Nå er dem tilbake for å ta fra oss heli også nå. Holdt det ikke med å grine vekk armored HMW og SUV?

At en serveradmin kan komme med et slik usaklig utsagn her er bare usmakelig og trist spør du meg.

Det var for alle en fordel og få disse vekk og det vet du godt. Det handler ikke om å ta fra dere ting, men det handler om å finjustere en spillopplevelse som gir alle glede og en kul opplevelse når man spiller på Battlefield.no sine servere.

Legg fra deg den holdningen og kom heller med argumenter av verdi for diskusjonen.

Back on topic;

Jeg er veldig enig trådstarter og kan si med en gang at jeg syns at disse pansra helikoptrene virkelig ikke har noe å gjøre i DayZ i hele tatt.

Disse ble introdusert i Epoch/Overwatch moddene og har aldri vært en del av DayZ før nå, men det greit med forandring og nye ting er som regel alltid morro, men ett sted går grensen.

Men disse blir per dags dato utrolig OP (Slik som armored HMW og SUV) hvor det er liten tilgang på anti-air våpen og hvor selv ikke DMR kaliber trenger igjennom. Det er så å si umulig for spillere som ikke har slike helikoptre og kunne konkurrere mot disse og store forskjeller blir nok en gang skapt.

Ideelt sett vil jeg kun ha tilgang på Little birds og HUEY's (Vietnam versjonen ;) ) Hvor disse da ikke er pansra og faktisk kan bli tatt ned av vanlige våpen om man bruker dem riktig og venter til et godt tidspunkt.

Ja vi har blitt drept mange ganger av disse de siste dagene, det er akkurat dette som er grunnen for at vi lager denne tråden. Og ja vi kan kan fly :)

</whineEND>

Her har du noen argumenter fra Senator:

Finjustere spillopplevelsen.

Synes at de ikke har noe i spillet å gjøre når de er alt for vanskelig å skyte ned med det som finnes på serveren. (var jo det samme med hummve)

Er enig med senator og de andre, synes det virker for enkelt å dominere en heli. Spesielt med blackhawk de minigunnerne er helt ville!

Nå har det kommet mange andre gode forslag til endring, som ikke trenger å fjerne heli. La oss være saklige fremover, vær så snill.

• Like 1

Nå virker det som om begge sider her er enige om att å ikke fjerne heli kan være veien å gå.

Støtter forslaget om å heve prisen på Blackhawk og Venom. Men 8briefs hørtes umåtelig dyrt ut! Jeg foreslår att den heves til 5Briefcases. Da svir det litt å bli skutt ned, samtidig som man må tenke seg om 2 ganger før man kjøper ett.

Når det gjelder Huey så skal ikke den undervurderes helt. M240 ammo biter det også, vel og merke ikke like godt. Men det heliet tåler relativt mye small arms fire før det går ned det også. Men som med alle andre heli. Treffer du på riktig sted går det rett ned.

Det er vel seriøst ingen her som mener at Blackhawk/Venom er balansert? Regner med at alle egentlig er enige om dette. Siden eneste effektive counter våpen mot Blackhawk/Venom er en annen blackhawk/Venom er disse per definisjon ubalansert. Tror dere egentlig bare er uenig i hvordan dere ønsker å rette opp ubalansen. Selv om «vi» mener det er best å fjerne heliene helt, er dette ikke den eneste løsningen.

En annen løsning er å legge til noen våpen som er effektiv mot helikoptrene. For eksempel 50. cal og stingers. Altså bare la det gå inflasjon i gode våpen, men i alle fall vedlikeholde en viss balanse. Dette synes jeg selv er en OK løsning.

Dette med å sette opp eller ned prisen kan minimere problemet på hver sin måte, men likevel ikke gjøre noe som helst med ubalansen. Setter vi ned prisen så alle kan få seg en Blackhawk vil problemet bli mindre. Flere her har jo til og med argumentert med at blackhawk er balansert pga man bare kan skaffe en blackhawk for å «countre» en blackhawk(!). Så da kan alle få. Så får vi bare leke at vi spiller en flysimulator.

Eller vi kan sette opp prisen. Dette vil ikke rette opp i noe som helst av ubalansen, men gjøre problemet litt mindre med at det blir færre blackhawks på serveren. Dette vil også skaffe et klasseskille på serveren mellom de store klanene som uansett vil ha råd til blackhawk og de som ikke spiller flere timer hver eneste dag. Hawkhill har f.eks sakt at han har råd til 10 blackhawks, da spillere det liten rolle om en blackhawk koster 4,6 eller 8 kofferter. Vi kan godt sette opp prisen, men det må være sammen med et annet tiltak. Et OP heli blir ikke mindre OP selv om bare kjernespillerne har råd til det. Blir faktisk litt kvalm av tanken på at kjernespillerne på serveren skal fly rundt å drepe «normale» spillere som ikke har en sjans å sloss tilbake. Dette blir det samme som å patruljere kysten å drepe fresh span. Patetisk og jeg fatter ikke at noen faktisk kan ha noe glede ut av det. Men i mangel på ferdigheter tyr enkelte til latterlige handlinger for å få seg noen «kills»…

• Like 2

En annen løsning er å legge til noen våpen som er effektiv mot helikoptrene. For eksempel 50. cal og stingers. Altså bare la det gå inflasjon i gode våpen, men i alle fall vedlikeholde en viss balanse. Dette synes jeg selv er en OK løsning.

Etter det jeg har hørt så er AS50 på vei tilbake.

Helt enig det HMKongen skriver her. Som jeg skulle sagt det selv.

Det du sier med problematikken ved å øke prisene tror jeg du har helt rett i. De vil fortsatt være utrolig vanskelig å skyte ned og minigunsa vil være like kraftige. Men jeg tror det kan fungere sammen med andre endringer.

Men la oss se for oss at; prisen blir satt opp og NATO ammunisjonen blir mindre tilgjengelig, kunne vi da fått en bedre balanse og samtidig ivareta alle sine interesser og synspunkter?

Hei skogens mann og de andre som er enige i det som han skriver.

Dette skriver jeg som en spiller.

Du skjønner visst ikke helt hva som skjer, iallefall hva som har skjedd.

Det eneste vi har sprengt på serveren er en låst heli, dette skjedde i basen til Hawkill i går kveld. Vi gikk til angrep fordi gjentatte ganger denne uken har MG flydd rundt og sprengt våre låste biler. De har også bestemt gått til angrep på oss og gir seg aldri. De finner oss alltid og flere ganger kommer de flyvende rett på oss, uten at vi har gjort noe som helst. De følger etter oss ut av Stary for så og ta oss senere. Dette er helt greit, ingenting av det bryter reglene.

Når du kommer og angriper oss på den måten, så forteller jeg deg hvordan det er. Du tar feil, rett og slett.

Vi har endret oss siden sist. Vi er ikke THE lenger og vi prøver og oppføre oss mye bedre enn det vi gjorde. Du har tydligvis ikke fått med deg det. Vi har endret oss, og det har også dere. Med endring så mener jeg spillestil.

Hva er dine argumenter for at vi skal beholde helikopterne? Eller vil du kanskje legge til noe? Sette opp prisen? Sette den ned?

Mine to siste innslag i denne tråden har vært følelseladde og hatfulle. Uten å gå inn i detaljer...Dere vet godt hvorfor. Noe som også har ført til mistenkeliggjøring av andre uskyldige personer, men det får jeg stå for selv.

Apropos sprenging av låste helis og ødeleggelse av baser;

Dere slo dere jo sammen med Nr 1 og 50 samme kvelden to - eller var det tre- black hawks ble sprengt i Gromit\Mg sin base, samt noen vegger og alle biler inne i basen.

Fullt mulig det var Nr 1 (eller kanskje noen helt andre?) som sto for ødeleggelsen, men siden dere var allierte den kvelden så regnte jeg med dere var med på det.

Så godt å høre at dere har endret spillestil, og har lagt fra dere det å campe Elektro og drepe fresh spawns under lockdowns. (y)

Jeg vil også kommentere MG sin spillestil, men jeg kan kun kommentere stilen som brukes mens jeg selv har spilt og erfart det selv. Og det er i alle fall stor bedring enn før, vil jeg bestemt si. Husker i gamle dager var det mye fresh spawn dreping på kysten, noe jeg personlig ser på som direkte kvalmt og unødvendig, ja rett og slett en helt jævlig idiotisk, patetisk form for å øke ens egen tilfredstillelse. Jeg kan rett og slett ikke få sagt det nok hvor lavmål det egentlig er hvis det gjøres gjentatte ganger, ja egentlig uansett - og er hovedgrunnen til at jeg misliker dere, for hva dere gjorde ofte før. Men hey, opp til enhver å velge hva man gjør i Dayz, det er bare hva jeg personlig mener - og det kommer jeg aldri til å endre meg på. Jeg har nøyaktig samme synet på allierte om de velger å gjøre dette. Jeg hater det; ikke bare fordi det er unødvendig, men spesielt om det skjer fra oss i mumble eller fra noen admins, eller generelt erfarne spillere med top gear, for hva slags velkomst er det til BF.no sine servere? Her kommer du inn for å ha det gøy, og før du engang får begynt å loote så skal du bli snipet, rushet, overkjørt i Cherno\Elektro av en gjeng erfarne spillere som har top gear, og som dreper deg - igjen - for egen tilfredstillelse og amusement, ikke fordi en trenger gearet eller føler seg truet. En casual spiller mot casual spiller som begge er fresh blir noe helst annet, men camping dere nede...Håper jeg har valgt å ytre meningen min verbalt på mumble når dette har skjedd. Men som sagt er dette ekstremt sjeldent om dagen, og jeg kan på stående fot ikke huske sist jeg har følt for å måtte si noe.

Dette gjøres meg bekjent faktisk så å si aldri lenger. Det fokuseres nok mye på dere siden dere er en gjeng som kan potensielt takle presset. Fokuset blir også på kjente banditter in-game. Ferske spillere på serveren holder vi oss unna i så stor grad som mulig da vi vil la de få etablere seg før evt angrep. Samt kjente heroes på serveren blir ikke angrepet. Dette er filosofien de fleste på mumble følger, om ikke jeg lever i en total boble da.

Per dags dato er det ikke så mange andre enn dere, Nr 1, BRIG og en bandit her og der som vi innad tillater oss å angripe. Når kun dere er online så vil trykket på dere dermed øke betraktelig.

Jeg forventer også en god forklaring på hvordan dere fant basen til Hawk, og da helst privat...Når det er sagt hjelper det ikke å angripe Hawkhill og hans helikopter(e) siden han ikke er problemet her. Er aldri han som kommer og jakter dere i heli. Dere utrettet ingenting annet enn egen tilfredstillelse ved å utføre det angrepet. Men dette er jo Dayz - regner ikke med å ha barnehageregler mot angrep på baser og dens innhold. Angrep på baser er absolutt ikke en uting - målt opp med det å campe freshspawns.

Grunnen til at flere fra MG blir irritert, ja, rasende, når det kommer til dette forslaget deres TROR jeg delvis er fordi sist gang fikk dere M2 og SUV fjernet fra Epoch, men like etterpå leavet dere bare. Nå kommer dere tilbake og denne gangen skal dere ha vekk Venom og Blackhawk fordi dere blir drept av disse, riktignok gang på gang som du sier. Når jeg prøver å sette meg i deres posisjon så kan jeg selvfølgelig se den frustrasjonen, jeg hadde ikke satt så veldig pris på det selv, nei. Men hvor lenge blir dere denne gangen hvis evt forandringer blir gjort etter forslag fra dere?

Hvis dere kjører rundt i M2-bil hele tiden så vil dere kunne forsvare dere mot disse helikopterene, det er da ikke mange skuddene som skal til før et hvilket som helst heli går ned av M2. Greit, det blir litt dumt å nærmest tvinge dere til å alltid kjøre rundt i en sånn møkka-åpen bil bare for å ha en sjanse mot Venom\BH, men som flere ganger nevnt allerede i denne tråden er det bare ett bra plassert skudd i piloten som skal til for å styrte V eller BH.

Når det gjelder priser på V og BH så syntes jeg nesten det hadde vært bedre å stille NED prisen enn OPP. Stilles den opp vil kun vi ha råd til disse to. Noe som egentlig har vært fakta også nå hvor dem "kun" koster 3 kofferter på hero, evt 4 på bandit. Hadde dem kostet 1 koffert ville nesten alle hatt tilgang til dem, men igjen hadde jo også vi kunne kjøpt så mange vi ville nesten...så da er det kanskje best å evt skru den opp da. Går vel litt på hvordan man vil ha livet på serveren. Det hadde garantert blitt mer kriging i lufta om den hadde blitt satt ned.

I neste patch kommer AS50 tilbake, er det ikke en idé å vente litt og se det an etter denne blir re-introdusert?

PS! Hvis V og BH blir fjernet, hvor lang tid går det før den flyvende tanksen Chinook også blir fjernet? Er jo bare naturens gang at om V og BH blir fjernet så blir Chinooken et valg for å kunne bruke NATO-ammoen.

Så skal denne også fjernes, og da er man tilbake til Huey, Mi17, Littlebirds, noe som for så vidt er greit nok, men jeg er en av de som syntes det var litt artig med nye helikoptere - og ikke nødvendigvis på grunn av miniguns, men spennende, nye helikoptere å fly rundt i. Litt forandring fra gamle Dayz.

Sist (tror jeg?), vil jeg bare si at Huey er mitt førstevalg når det kommer til helikopter siden det er et helikopter man kan leke seg med, fly lavt og ha det gøy med, i større grad enn Venom og Black Hawk. Jeg støtter opp om Venom og Black Hawk fordi jeg mener det blir feil å fjerne for mye av Epoch sine standard kjøretøy. Dette er tross alt Epoch, og ikke gode, gamle Dayz hvor man fikk bakoversveis når man fant SUV, følte seg som en unge på julaften når man så en clothing på bakken og nesten hjerteinfarkt av all løpingen når man fant en Huey på NW. Eller var det hjerteinfarkt når jeg fant clothingen? Klarer ikke huske, for mange blackouts...Må ha vært clothingen.

• Like 5

Mitt forslag er at om venom/blackhawk/chinook skal bli fjernet, ser jeg ingen grunn til at m2/dskhm/HE biler skal beholdes.

-MURICA :yahoo:

Hva er server population på #01 om dagen? Får dere inn nytt blod, eller er det kun dere som krangler hver dag på forumet som spiller?

Mine to siste innslag i denne tråden har vært følelseladde og hatfulle. Uten å gå inn i detaljer...Dere vet godt hvorfor. Noe som også har ført til mistenkeliggjøring av andre uskyldige personer, men det får jeg stå for selv.

Apropos sprenging av låste helis og ødeleggelse av baser;

Dere slo dere jo sammen med Nr 1 og 50 samme kvelden to - eller var det tre- black hawks ble sprengt i Gromit\Mg sin base, samt noen vegger og alle biler inne i basen.

Fullt mulig det var Nr 1 (eller kanskje noen helt andre?) som sto for ødeleggelsen, men siden dere var allierte den kvelden så regnte jeg med dere var med på det.

Så godt å høre at dere har endret spillestil, og har lagt fra dere det å campe Elektro og drepe fresh spawns under lockdowns. (y)

Jeg vil også kommentere MG sin spillestil, men jeg kan kun kommentere stilen som brukes mens jeg selv har spilt og erfart det selv. Og det er i alle fall stor bedring enn før, vil jeg bestemt si. Husker i gamle dager var det mye fresh spawn dreping på kysten, noe jeg personlig ser på som direkte kvalmt og unødvendig, ja rett og slett en helt jævlig idiotisk, patetisk form for å øke ens egen tilfredstillelse. Jeg kan rett og slett ikke få sagt det nok hvor lavmål det egentlig er hvis det gjøres gjentatte ganger, ja egentlig uansett - og er hovedgrunnen til at jeg misliker dere, for hva dere gjorde ofte før. Men hey, opp til enhver å velge hva man gjør i Dayz, det er bare hva jeg personlig mener - og det kommer jeg aldri til å endre meg på. Jeg har nøyaktig samme synet på allierte om de velger å gjøre dette. Jeg hater det; ikke bare fordi det er unødvendig, men spesielt om det skjer fra oss i mumble eller fra noen admins, eller generelt erfarne spillere med top gear, for hva slags velkomst er det til BF.no sine servere? Her kommer du inn for å ha det gøy, og før du engang får begynt å loote så skal du bli snipet, rushet, overkjørt i Cherno\Elektro av en gjeng erfarne spillere som har top gear, og som dreper deg - igjen - for egen tilfredstillelse og amusement, ikke fordi en trenger gearet eller føler seg truet. En casual spiller mot casual spiller som begge er fresh blir noe helst annet, men camping dere nede...Håper jeg har valgt å ytre meningen min verbalt på mumble når dette har skjedd. Men som sagt er dette ekstremt sjeldent om dagen, og jeg kan på stående fot ikke huske sist jeg har følt for å måtte si noe.

Dette gjøres meg bekjent faktisk så å si aldri lenger. Det fokuseres nok mye på dere siden dere er en gjeng som kan potensielt takle presset. Fokuset blir også på kjente banditter in-game. Ferske spillere på serveren holder vi oss unna i så stor grad som mulig da vi vil la de få etablere seg før evt angrep. Samt kjente heroes på serveren blir ikke angrepet. Dette er filosofien de fleste på mumble følger, om ikke jeg lever i en total boble da.

Per dags dato er det ikke så mange andre enn dere, Nr 1, BRIG og en bandit her og der som vi innad tillater oss å angripe. Når kun dere er online så vil trykket på dere dermed øke betraktelig.

Jeg forventer også en god forklaring på hvordan dere fant basen til Hawk, og da helst privat...Når det er sagt hjelper det ikke å angripe Hawkhill og hans helikopter(e) siden han ikke er problemet her. Er aldri han som kommer og jakter dere i heli. Dere utrettet ingenting annet enn egen tilfredstillelse ved å utføre det angrepet. Men dette er jo Dayz - regner ikke med å ha barnehageregler mot angrep på baser og dens innhold. Angrep på baser er absolutt ikke en uting - målt opp med det å campe freshspawns.

Grunnen til at flere fra MG blir irritert, ja, rasende, når det kommer til dette forslaget deres TROR jeg delvis er fordi sist gang fikk dere M2 og SUV fjernet fra Epoch, men like etterpå leavet dere bare. Nå kommer dere tilbake og denne gangen skal dere ha vekk Venom og Blackhawk fordi dere blir drept av disse, riktignok gang på gang som du sier. Når jeg prøver å sette meg i deres posisjon så kan jeg selvfølgelig se den frustrasjonen, jeg hadde ikke satt så veldig pris på det selv, nei. Men hvor lenge blir dere denne gangen hvis evt forandringer blir gjort etter forslag fra dere?

Hvis dere kjører rundt i M2-bil hele tiden så vil dere kunne forsvare dere mot disse helikopterene, det er da ikke mange skuddene som skal til før et hvilket som helst heli går ned av M2. Greit, det blir litt dumt å nærmest tvinge dere til å alltid kjøre rundt i en sånn møkka-åpen bil bare for å ha en sjanse mot Venom\BH, men som flere ganger nevnt allerede i denne tråden er det bare ett bra plassert skudd i piloten som skal til for å styrte V eller BH.

Når det gjelder priser på V og BH så syntes jeg nesten det hadde vært bedre å stille NED prisen enn OPP. Stilles den opp vil kun vi ha råd til disse to. Noe som egentlig har vært fakta også nå hvor dem "kun" koster 3 kofferter på hero, evt 4 på bandit. Hadde dem kostet 1 koffert ville nesten alle hatt tilgang til dem, men igjen hadde jo også vi kunne kjøpt så mange vi ville nesten...så da er det kanskje best å evt skru den opp da. Går vel litt på hvordan man vil ha livet på serveren. Det hadde garantert blitt mer kriging i lufta om den hadde blitt satt ned.

I neste patch kommer AS50 tilbake, er det ikke en idé å vente litt og se det an etter denne blir re-introdusert?

PS! Hvis V og BH blir fjernet, hvor lang tid går det før den flyvende tanksen Chinook også blir fjernet? Er jo bare naturens gang at om V og BH blir fjernet så blir Chinooken et valg for å kunne bruke NATO-ammoen.

Så skal denne også fjernes, og da er man tilbake til Huey, Mi17, Littlebirds, noe som for så vidt er greit nok, men jeg er en av de som syntes det var litt artig med nye helikoptere - og ikke nødvendigvis på grunn av miniguns, men spennende, nye helikoptere å fly rundt i. Litt forandring fra gamle Dayz.

Sist (tror jeg?), vil jeg bare si at Huey er mitt førstevalg når det kommer til helikopter siden det er et helikopter man kan leke seg med, fly lavt og ha det gøy med, i større grad enn Venom og Black Hawk. Jeg støtter opp om Venom og Black Hawk fordi jeg mener det blir feil å fjerne for mye av Epoch sine standard kjøretøy. Dette er tross alt Epoch, og ikke gode, gamle Dayz hvor man fikk bakoversveis når man fant SUV, følte seg som en unge på julaften når man så en clothing på bakken og nesten hjerteinfarkt av all løpingen når man fant en Huey på NW. Eller var det hjerteinfarkt når jeg fant clothingen? Klarer ikke huske, for mange blackouts...Må ha vært clothingen.

Hadde akkurat skrevet et aaalt for langt innlegg, også klarte jeg og refreshe siden!!! :yahoo:

Vi hadde ingenting med ødeleggelsen av basen deres å gjøre. Eneste vi har ødelagt er en heli i hos hawkill. Vi logget av ikke lenge etter den såkalte aliansen. Det kan sikkert den det gjelder bekrefte, om dere ikke tror på meg.

Drepe freshspawns er lavmål! Før når vi var en større gruppe så drev vi med mer "faenskap". Vi holdt oss stort sett i electro og drepte det vi så. Folk gikk jo inn i byen når vi visste at vi var der, så det ble en del freshspawns på samvittigheten. Kan ikke huske at det var så ille, men det var det sikkert. Synd du hater oss for det. Det ble vel en del flere spillere på serveren etter vi kom og laget "faenskap"? :)

Det var whipe 1 januar, right? Dere hadde ca spilt litt over en uke før vi kom, og når vi kom så hadde dere tusenvis av gull, flere flyvende tanks og baser som jeg aldri har sett i noen annen epoch server. Når vi kom så startet heksejakten umiddelbart. Ta en titt tilbake i THE tråden og Epoch norway 01 tråden, se hvor mye bedre det var med bakkefight. Dere kommer alltid med choppers, sprenger det vi har, følger etter oss ut av stary etc.. Nå har vi spilt i en uke, og gull, hva er det? :hmm: Dere må nesten regne med at vi kommer med FORSLAG når dere spiller på den måten.

Basen til hawk ble funnet helt tilfeldig med en ærlig måte UTEN tips fra noen. Gambler hadde INGENTING med det å gjøre. Hawk er en MG og han spiller med MG. HVordan kan vi vite at han ikke er en del av de mange heikopterne som har jaktet oss? Ingen som forteller oss noe. Når man er en MG og spiller sammen med dem så burde man ta ansvar for det MG gjør. Kanskje dere burde dele dere opp?

Jeg har prøvd og ta kontakt med hawk ang dette men det virker umulig. Hvis dere vil ha en detaljert forklaring så ta kontakt :) .

Stemmer at vi ble borte i 3-4 uker ja, vi fikk interessen for CS GO og spilte det hele tiden. Når vi engasjerte oss og kom med et forslag ang fjerning av m2 hummer så var det ikke ett eneste motargument! Ingen ting kom fra noen. Flere var enige, også admins. Så det å bli rasende på oss pga det er bare teit. Synes nå jeg. Hadde dere kommet med noen argumenter, eller engasjert dere på noe som helst måte så hadde kanskje m2 hummerne blitt.

Hva har det og si hvor lenge vi blir? Vi kommer bare med et forslag! Det kan jo argumenteres bort om man vil. Det må jo være lov og komme med forslag uten å bli halshugd eller hatet.

Vi har hatt m2 gunner 3 ganger i fight med v/bh. Det har ikke funket. Men m2 båt derimot :yahoo: Blackhawk down, i repeat.

Du kommer med mange gode argumenter. Hva synes dere om å endre prisen samt sette ned spawnrates på nato ammo? Kan det hjelpe? Venom/bh kan fortsatt brukes uten uendelig nato ammo. Fjerner tanks faktoren.

Jeg visste ikke at chinook bruke nato minigun. Trodde den bare hadde m240. Men den er mye vanskelige å fly, tar lengre tid å svinge osv. Dårligere utsikt fra gunner osv. Så den er langt ifra like OP som V/BH.

AS50 blir bra! Men vi får vel se da. Vi har jo lapua nå, og det er nyttesløs når heli kjører 400m over baken og sprayer med minigun. Kommer det nato rounds til as50?

Edit: Det er en viss sjarm over krigen vi har hatt helt siden THE joina serveren, og jeg håper vi fortsatt kan kose oss med fights, uten drittslenging og skitne triks :)

Heisann.

Nå har jeg blitt drept 2 ganger på rad av et sinnsykt OP gunner helikopter. Begynner og bli ganske lei av de helikopterne som er umulige å ta ut, (om man ikke har et selv)

Jeg er en motstander av heli: Jeg mener at heli ødelegger alt for mye av Dayz opplevelsen, derfor velger jeg ikke å kjøre et. .

De er umulige å ta ut, det finnes ingen stingers/launchers som kan ta dem. Det finnes ingen gunner bil som kan ta dem, fordi de var altfor heftige. Og hvordan i huleste finner man så mye ammo til dem?

Hvorfor skal vi da ha helikoptere som er enda værre en gunner-bilene tilgjengelig?

Om det er uaktuelt å fjerne helis, så kan vi vel legge til bilene?

Det er så og si umulig å skyte ned et blackhawk som beveger seg med våpnene/bilene som finnes på serveren nå.

Hei!

Kanskje vi skulle ha skrudd opp prisen +1brief i Hero og +2brief i Bandit på venom og blackhawk. Men det vil da igjen ødelegge for andre med mindre ressurser. La oss som vil ha disse epic'e heli kampene i lufta og på bakken. Dem som ikke flyr, vil få ett stort hjelpemiddel i neste patch (AS50, med nato-ammo(?).

Dem som har prøvd å ta ut BH og Venom med M2, har virkelig ikke vært god nok til å plasere kulene på riktig plass. Har selv vært gunner på M2 og har tatt flere ned på under 1 M2-ammo box. PRØV å utvikle din/deres måte på å utfordre eller komme seg unna.

Det å si at det er umulig å ta ut en av disse heliene, er rett og slett tull. At det ødelegger DayZ opplevelsen din er jo synd det, men mener det hører hjemme i Epoch-modden. Her er verden på ny, i utvikling. Folk kommer til mer utstyr, forbedra helier og biler og mennesket skal bygge seg opp igjen. Dette har vist seg at det har utvikla seg til at det er blitt rivalisering mellom forskjellige "klaner". Dette betyr at alle må utvikle seg for å holde seg i livet!

- Så med det siste jeg skrev: kanskje dere skal tenke på å utvikle dere og ta opp kampen i lufta, isteden for å gjøre livet deres enklere med å ta vekk noen dere ikke klare å bruke... Noe til ettertanke?

[MG]HeadSpin

Det var whipe 1 januar, right?

Var vel 21. Desember hvis jeg ikke husker feil

Denne diskusjonen kommer vel ingen sted.

Jeg forslår som flere andre her at vi bare venter til AS50 kommer tilbake. Som nevnt i denne diskusjonen ser vi at det flere steder det kommer opp at det er mangel på effektive våpen mot Venom/Blackhawk, kanskje AS50 gjør jobben :)

Vi får bare legge diskusjonen på is og heller revurdere problemet etter denne nye patchen har blitt prøvd ut.

EDIT;

Ser ikke ut som at AS50 faktisk kommer? Den er bare lagt til men vil ikke spawne eller kjøpes noe sted.

Kilde;

[ADDED] Added back BAF_AS50_scoped_DZ configs, still not on traders or loot tables. @vbawol

Hentet fra;

https://github.com/vbawol/DayZ-Epoch/blob/master/CHANGE%20LOG%201.0.4.txt

Mk 17 er heller ikke med originalt, mener Daniel la di til, hvis as50 ikke kommer så kan Daniel kanskje fikse det? :)

Mk 17 er heller ikke med originalt, mener Daniel la di til, hvis as50 ikke kommer så kan Daniel kanskje fikse det? :)

Høres logisk ut at det er meningen ja! At det er opp til dem som ønsker å legge den til enten loot-table eller hos trader :)

Siden det er så mye motstand mot dette forslaget er jeg enig i at det ikke er noen vits i å fortsette å prøve å «presse» dette igjennom. Er allerede i minste laget med folk på serveren. Ville vært utrulig dumt om flere falt fra. Men håper på et kompromiss der vi setter opp prisen til minst 6+++ kofferter (dette er ikke mye penger for en klan). Minske tilgangen på ammo, og så få inn 50. cal. Tror dette vil skape en viss balanse mellom de større klanene. Men de som ikke tilfeldigvis har en as50 eller tilsvarende tilgjengelig når blackhawken kommer vil fortsatt være like sjanseløs. Men håper at dere har selvrespekt og skjønn nokk til å ikke massakrere folk som åpenbart ikke kan sloss tilbake. De fleste sluttet jo tross alt med å drepe freshspan etter hvert.

Skal love dere at de fleste casual/enslige spillere synes det er MYE mer irriterende å bli drept av heliene en å bli drept fresh på stranden. Det er lite som er så surt som å geare seg opp, fikse bil og endelig sette kursen nordover. Før så å ut av intet bli massakrert av disse heliene. Man har like liten sjanse mot en blackhawk som en fresh span har mot en triggerhappy bandit ved stranden. Synes det er veldig rart dere ser så ned på det ene, men ikke det andre.

Dette skjedde med meg selv to ganger i løpe av de to første dagene etter at jeg kom tilbake. Selv jeg som har lang fartstid her synes dette er utrulig demotiverende og unødvendig. Å bli drept på en så urettferdig måte etter å ha brukt godt over 1 time på å skaffe basic utstyr og fikset en bil er mye mer frustrerende en å bli drept ved stranden. Senere denne dagen mister vi en CH47F og en safe til dere i MG. Selv om vi mistet alt vi hadde var dette mindre frustrerende, nettopp siden det skjedde på en fair måte. Vi tapte rett og slett den kampen. Er noe helt annet når man blir drept uten å kunne gjøre motstand og der motstanderen ikke løper noen risiko. Mistet mye av motivasjonen til å starte opp igjen når dere driver på den måten.

Virker som dere går i vranglås bare siden det er ESC som kom med dette forslaget. Prøv nå å sett dere inn i situasjonen til mindre aktive spillere som ikke tilhører en stor klan. Greit at dere ønsker å beholde disse supervåpnene men bruk dem da bare mot andre med tilsvarende utstyr. På samme måte som man bare skyter folk som kan skyte tilbake, ikke spillere armert med ei øks, pistol eller shotgun osv.

(Om noen måneder er det et ÅR(!) siden THE dreiv på med det lille rollespillet sitt, begynner det ikke å bli på tide å legge denne perioden bakk oss? Er jo nesten like mye snakk om dette i dag som det var for 8-9 måneder siden…)

• Like 5

Denne mentaliteten har jo vært på mumble i minst et år, sikkert lengre. Alt skal dø. En enslig person i en bil, muligens newb? Dø.

Men denne linja har admins, edit: bl.a. Daniel og Gambler, vært med på å legge opp til selv. Det har aldri vært noe mercy her i gården, alt skal dø.

Så hva har vi da litt senere, ny mod, Epoch, og vi får presentert BH og Venom. Ingenting har endret seg, utenom en moderering til det bedre som jeg allerede forklarte - at man prøver å følge en filosofi hvor man angriper kjente bandittgrupper og enkeltbanditter på serveren, og holder seg unna heroes og nyetablerte. Dessverre er det noen som bare vil drepe alt og alle man ser, enda. Og da med hjelp fra BH blir det fort lettere.

Men jeje, dette er jo en PvP server så noen endring skjer vel ikke. Edit: Utenom kanskje fjerning av BH og Venom sånn at slakten skjer på en mer rettferdig måte i følge noen her. Min mening er heller at mentaliten må endres. Trenger ikke endres drastisk heller, bare følge denne filosofien og som det ArabPolice sa i forrige post. Er jo reelt sett ingen grunn til å slakte en stakkars enslig fyr som kommer kjørende i en gaz eller noe lignende, bare fordi man kan.

Foreslår at én og én fra MG går rogue en dag eller to for å se hvordan tilværelsen er for den "vanlige mannen i gata", om det blir riktig å si. Bare for å få et sånt semi-realistisk bilde over situasjonen. En dag eller to er jo kort tid, så det blir bare en semi-simulasjon. Om man kan si det.. :p

Det hadde vært litt interessant. Kanskje jeg får melde meg frivillig og teste ut hvordan det er å bli eid, og eid, og eid. Noe jeg regner med jeg blir helt alene.

Skal jaggu si folk er ivrige i denne diskusjonen :)

Nå har ikke vi [50] vært på denne serveren så lenge, men personlig så plager ikke disse helikopterene meg stort. Man hører gjerne Helikoptre komme fra flere kilometers avstand og man rekker som regel alltid å komme seg i cover. Jeg har enda til gode å bli drept av et Heli. Vi i [50] har stort sett alltid heavyguns med oss, så den dagen et heli bestemmer seg for å skyte mot oss kan jeg garantere ett kuleregn mot himmelen :p Det skal ofte ikke veldig mange skudd til før et helikopter stikker fra en fight da folk fort blir redde for å bli truffet.

Hvis AS50 også kommer tilbake nå, så blir det jo enda enklere å holde disse helikopterne unna. Så for min del kan både Venom og Blackhawk bare bli værende.

• Like 4

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...