Sign in to follow this  
Wheelxflexlex6

Whining fra meg. Hva med og justere litt på OP faktoren?

Recommended Posts

Syns vi rett å slett skal sette igang en vote/poll på dette. Vi ser i denne tråden at det stort sett er MG-representanter og folk som egentlig ikke en gang spiller aktivt på 01 som kommer med argumenter som er imot dette forslaget. Mens man tydelig ser at det er mange som syns dette forslaget er fornuftig for serveren. Jeg kan heller ikke se noen gode/sterke argumenter som forsvarer helikoptrenes sak, kan være at det har noe med hvor jeg står i denne saken og at jeg kan bli blind på det men jeg mener at etter denne diskusjonen at det kommer tydelig frem at dette finnes et godt grunnlag og fjerne disse helikoptrene. Dette er min tolkning andre kan mene annet, men for å gjøre dette på riktig måte syns jeg det er på tide at vi setter opp en vote.

Kan en av administratorene her sette opp en slik?

På forhånd takk.

Å sette opp en poll om å fjerne noe fra spillet er helt unødvendig.

Hvis en allikevel blir satt opp så tenker jeg det er best om vi alle her viser hva vi synes om et grinete forslag fra grinunger som prøver å grine seg til å fjerne en del av spillet. Dette er jo helt tullete. For en gjeng...

Hvis en allikevel blir satt opp så tenker jeg det er best om vi alle her viser hva vi synes om et grinete forslag fra grinunger som prøver å grine seg til å fjerne en del av spillet. Dette er jo helt tullete. For en gjeng...

Har du lest det jeg har skrevet gjennom denne tråden? Du forstår tydelig vis ikke hvordan dette fungerer, så komme med en slik spydig kommentar her i slutten er bare unødvendig.

Om du hadde hatt noen som helt forståelse for hva Arma og DayZ sin grunnleggende filosofi baserer seg på hadde du aldri kommet med et slik utsagn. Dette er ikke Battlefield eller Call of Duty. Det er et spill som baserer sitt innhold på feedback og spillerens deltagelse og vi former spillet akkurat som vi ønsker selv, det er akkurat det som er så fantastisk med Arma.

Jeg føler jeg har gjennom denne tråden forklart dette veldig godt og ser ikke noe grunn til å lage flere "walls of text" for å banke dette inn i hue på folk som ikke har kapasitet eller vilje til å forstå akkurat dette.

• Like 4

Og Epoch er...?

Grunnleggende filosofi? FFS!

Kanskje du som synes du vet bedre hva DayZ er og skal være heller burde se deg om etter en server som møter dine forventninger

EDIT: Bare for å få det på det rene. Det er ikke noen som trenger å komme med argumenter for å beholde et heli eller w/e. Det er dere som ønsker å fjerne noe som må argumentere for å fjerne det.

Slik jeg ser det er det ingen ITT som har kommet med ett eneste godt argument for å fjerne noe som helst, aller minst UH60 eller Venom, annet enn: 'Jeg ble eid og synes det er urettferdig'

Grinegutter.

Det som er ønsket i denne tråden er jo helt enkelt at vi ønsker å få en avstemming på om "OP" choppers som venom og blackhawk, kan bli fjernet. Det er jo absolutt ingen grunn til å i personangrep fordi vi kommer med dette forslaget. Dersom flertallet er imot forslaget, så fjernes jo ingenting. Skjønner virkelig ikke hva problemet med dette.. Det er et simpelt forslag, det er jo absolutt ikke vi som bestemmer utfallet.

En av grunnene til at ESC spiller på serveren her er faktisk fordi adminene er imøtekommende og åpne for forslag/forbedringer. Dermed er dette "en server som møter dine(våre) forventninger".

Btw: når vi "grein" oss til att M2 hmmvee skulle bli fjerna så var det en avstemming. Vi kom bare med et forslag, flertallet bestemte.

Mvh "Grinegutt" aka Inflames

Edited by Lundefuglen
  • Like 5

Det er bra, gutter. Heng dere opp i at folk kaller dere ut som det dere er istedetfor å argumentere for å fjerne det dere ønsker. Det kommer til å gå dere godt i alt ;)

Det er slike ryttere av middelmådigheten gamle Norge vil ha. Det er folk som dere som gjør at klatrestativer i barnehager ikke er morsomme for kidsa lenger. Eller at man ikke får kjøpt alkohol annet enn til sære tider. Keep it up!

Som sagt, ingen argumenter ITT for å fjerne noe annet enn 'Jeg ble eid og synes det er urettferdig'

Tror dere har skjønt det nå, eller hva 'gutter'?

• Like 1

Så du mener med andre ord at alle som kommer med forslag til endringer som du er uenig i så er dem grineunger?

Og hvis vi lar folk stemme over forslaget så vil du gjøre hva? Dette her høres ut som en krangel blant 3 åringer i sandkassa i barnehagen spør du meg.

President / Senator kommer bare med et forslag til en endring.

Er du uenig så får du komme med gode motargumenter i stedet for å bli usaklig å kalle dem sutreunger.

Alle har like stor rett til å komme med sine meninger og forslag. Opp till flertallet å bestemme om dette er et godt forslag eller ikke.

Men så det er sagt så er jeg uenig i at disse helikopterene fjernes, da det er en del av epoch modden med godt utvalg av bra våpen og kjøretøy. Hvis ikke en liker dette så er det flere modder innen dayz der det ikke er så mye av det som kan prøves. Jeg mener heller om det er mulig at spawnrate på helikoptere og fly reduseres en del for at økonomien i spillet skal bli bedre. Blir du skutt ned eller kræsjer heliet ditt så skal det merkes godt på økonomien din.

Nå spiller det liten rolle for oss som er en del aktiv på servern å miste helis siden vi har flust med gull å ta av.

Men det vil uansett være slik at den som spiller mest har mest gull og gear.

• Like 5

Så du mener med andre ord at alle som kommer med forslag til endringer som du er uenig i så er dem grineunger?

Nei, jeg mener President og Senator er grineunger.

President / Senator kommer bare med et forslag til en endring.

Er du uenig så får du komme med gode motargumenter i stedet for å bli usaklig å kalle dem sutreunger.

Alle har like stor rett til å komme med sine meninger og forslag. Opp till flertallet å bestemme om dette er et godt forslag eller ikke.

Alle kan få si hva de vil, jeg har ingen probs med det.

Poenget mitt er at vi som ønsker at modden skal være som Daniel & co har satt den opp per nå ikke trenger å komme med argumenter for at den skal fortsette som før.

Men, de som ønsker å endre må komme med argumenter for endring! Og det har vi ikke sett enda. Bare grining.

Ellers hyggelig å se at vi er enige, Hawk :)

..også skal jeg heller la være å kommentere leseforståelsen

• Like 1

Nei, jeg mener President og Senator er grineunger.

Det er greit at du mener dette. Men hva er poenget med å poste det her?

Det er du som fremstiller deg selv som den største grineungen her og ikke kommer med konstruktive motargumenter.

Du sier at du ikke behøver å komme med argumenter for at vi skal beholde Venomen og Blackhawken i spillet, men at trådstarter skal komme med gode argumenter for at dem skal bort.

Da får du skrive det i stedet for å komme med usakligheter og vri diskusjonen om til drittkasting om hvem som er den største grineungen.

• Like 6

Jeg er også imot å fjerne Venom og Blackhawk. Syns de hører hjemme i denne modden, og att det er godt balansert. Spill smartere er mitt råd, uten att det betyr å ta ut parkerte, låste helis i basene til folk.

Men jeg er sjokkert over hvor smålig enkelte oppfører seg i diskusjonen. Og syns definitivt ikke det er de som blir kalt "grineunger", og "sutreunger" som oppfører seg som det.

Men har lagt merke til att endel parkerte låste kjøretøy har blitt skutt i stykker i det siste. Nå er ikke jeg så hardt rammet siden jeg har lite gull og lite kjøretøy osv. Men likevel så syns jeg å skyte ut låste vehicles er en uting. Greit om de har stått lenge, men vær så snill, keep it fair! Kjøretøy parkert i base som er låst er "nogo" å skyte på for min del.

• Like 1

Hei! Vi kaller oss for ESC. Vi skal nerfe ting for motstandere vi ikke klarer å ta på vår egen måte. Samtidig elsker vi å gå rundt og ødelegge baser og alt av låste kjøretøy og helikopter rundt på mapet. Vi hater også mennesker, så alle på serveren må gjennom road blocks som er omtrent umulig å forsvare seg mot. Vi elsker det når relativt ferske spillere kommer kjørende inn i en og når vi blæster dem til helvete og stjeler de få gullene dem har måttet jobbe hardt for så får vi ståtiss - og liker å se på oss selv i speilet etterpå.

Dette gagner serveren i stor grad og vi er stolte av oss selv <3

• Like 2

Truer words have not been spoken Skogens Mann. ESC har blitt så jævlig lame på serveren at det er kanskje på tide at de finner seg en ny server å sutre på.

Med tanke på hva som har skjedd etter visse utnevnelser så er det enkelte av oss som tenker vårt....

Vi har sprengt EN Venom som har vært låst, det skjedde i går i Hawkill sin base. Vi har aldri ødelagt noen baser. Ta å ro ned gutter. Syns forresten at Skogens Mann sin skildring heller passer mer til en annen gjeng :)

Vet ikke hva dere prøver å si her men dere må sjekke fakta litt grundigere før dere kommer med slike påstander.

EDIT;

Dette er alt helt off-topic og ikke noe samle tråd for 01 eller ESC. Hold det rent og ikke spor av det som OP startet tråden for. Om du vil slenge dritt eller kritikk mot andre spillere/spillerstiler opprett en tråd eller send dem en PM. Ikke la denne tråden spore av igjen.

Syntes det er helt feil å drive å fjerne ting som kan gjøre ulike "kamper" ubalansert. Men kunne det ikke vært en idee å gjøre det vanskeligere å få tak i helier og gjøre de så dyre at det vil være jævlig vondt for økonomien din å miste den? Altså øke prisene enormt slik at de blir behandlet som gull og brukt minimalt?

• Like 1

Syntes det er helt feil å drive å fjerne ting som kan gjøre ulike "kamper" ubalansert. Men kunne det ikke vært en idee å gjøre det vanskeligere å få tak i helier og gjøre de så dyre at det vil være jævlig vondt for økonomien din å miste den? Altså øke prisene enormt slik at de blir behandlet som gull og brukt minimalt?

Bra forslag, dette kunne absolutt vært en mulighet. Tror en Blackhawk i dag koster 4 brief om jeg ikke tar feil. Enorm sum for de fleste spillere men godt etablerte klaner eller grupper vil ikke ha store problemer med å bruke 400 gold på dette.

Hei! Vi kaller oss for ESC. Vi skal nerfe ting for motstandere vi ikke klarer å ta på vår egen måte. Samtidig elsker vi å gå rundt og ødelegge baser og alt av låste kjøretøy og helikopter rundt på mapet. Vi hater også mennesker, så alle på serveren må gjennom road blocks som er omtrent umulig å forsvare seg mot. Vi elsker det når relativt ferske spillere kommer kjørende inn i en og når vi blæster dem til helvete og stjeler de få gullene dem har måttet jobbe hardt for så får vi ståtiss - og liker å se på oss selv i speilet etterpå.

Dette gagner serveren i stor grad og vi er stolte av oss selv <3

Hei skogens mann og de andre som er enige i det som han skriver.

Dette skriver jeg som en spiller.

Du skjønner visst ikke helt hva som skjer, iallefall hva som har skjedd.

Det eneste vi har sprengt på serveren er en låst heli, dette skjedde i basen til Hawkill i går kveld. Vi gikk til angrep fordi gjentatte ganger denne uken har MG flydd rundt og sprengt våre låste biler. De har også bestemt gått til angrep på oss og gir seg aldri. De finner oss alltid og flere ganger kommer de flyvende rett på oss, uten at vi har gjort noe som helst. De følger etter oss ut av Stary for så og ta oss senere. Dette er helt greit, ingenting av det bryter reglene.

Når du kommer og angriper oss på den måten, så forteller jeg deg hvordan det er. Du tar feil, rett og slett.

Vi har endret oss siden sist. Vi er ikke THE lenger og vi prøver og oppføre oss mye bedre enn det vi gjorde. Du har tydligvis ikke fått med deg det. Vi har endret oss, og det har også dere. Med endring så mener jeg spillestil.

Hva er dine argumenter for at vi skal beholde helikopterne? Eller vil du kanskje legge til noe? Sette opp prisen? Sette den ned?

Min konk

Truer words have not been spoken Skogens Mann. ESC har blitt så jævlig lame på serveren at det er kanskje på tide at de finner seg en ny server å sutre på.

Med tanke på hva som har skjedd etter visse utnevnelser så er det enkelte av oss som tenker vårt....

Hei :)

Vi koser oss veldig på serveren, ikke så veldig her på forumet når slike angrep fra dere kommer. Vær litt voksne og ta det på en seriøs måte. Kom heller med gode argumenter, for jeg kan ikke se noe annet en hat.

Om du/dere har noe mistanke om noe som helst så kan du ta det opp med meg personlig. Jeg ser hva du prøver og hentyde til her.

Veldig god ide, Alreko!

• Like 1

Synes det begyner og ta litt av her nå, og jeg må si jeg støtter esc akkurat her, det er litt for mye usaklige utsagn fra enkelte.

Det virker som dere er livredde for og miste det eneste helliet som er på serveren som holder dere i livet.

Og nå legger jeg fra meg admin statusen så det ikke blir noe reaksjoner her:

Jeg speller heller lone Wolf og prøver det jeg kan og lage kvalme for dere enn og spille med dere for sånn dere oppfører dere på forumet her så vil jeg ikke menge meg med dere så folk trur jeg også er en MG :)

Dere har blitt alt for store og eneherskere som trur dere eier serveren, me not like :(

Hva er dine argumenter for at vi skal beholde helikopterne? Eller vil du kanskje legge til noe? Sette opp prisen? Sette den ned?

Du har fortsatt ikke skjønt noenting ser jeg.

Det er dere som ønsker å fjerne heliene som må komme med argumenter for det.

Get it?

Og derfor tipset du dem om en viss plass, eller, Gambler? Eller noen andre kanskje? Kanskje et lite hint? I så fall resulterte det i angrep på relativt uskyldige folk. Feil mål - prøv igjen.

Jeg velger å ignorere usaklige og unødvendige kommentarer og tar ikke disse noe videre i form av å forsvare ESC eller andre medlemmer. Så la oss fortsette diskusjonen og reflektere rundt andre løsninger og muligheter;

Løsningen på problemet trenger ikke være at Blackhawk og Venom blir fjernet totalt. Men som Alreko skriver kan det være endringer som pris som kan være en bedre løsning.

Jeg mener også at minigun ammoen som brukes av disse også er for lett tilgjengelig via supply crates som finnes langs veiene. Det at flere kan ta fra samme crate må da være en bug? Den forsvinner for de som tar den først også kan alle på serveren også ta fra denne. Det kan ikke være riktig? Det skaper en overflom av slik ammo om man er mange selv om kasse i seg selv ikke alltid er like lett å finne.

Hva tenker folk om dette? Kunne noe som dette vært en løsning? Møtes litt på halvveien! :)

För mycket personangrepp och för lite argument angående heli's!

När det gäller att höja priset på helicopters så är jag enig, 8 briefcase för en venom/black hawk skulle varit nice ;)