Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Wheelxflexlex6

Whining fra meg. Hva med og justere litt på OP faktoren?

Recommended Posts

Hei og hopp....

Jeg er jo ubernoob i DayZ. Men jeg har jo gjort meg opp noen meninger. For det første så syns jeg det er for mye skyting i og rundt trading zones. Spesielt folk som camper og venter på biler i Stary eller kjører etter med en gang de kjører ut. Men det er forsåvidt en litt annen sak, men det er litt holdningen jeg vil til livs. Mitt råd er følgende, la folk kjøre inn og ut av Stary ;) ikke jakt folk på vei ut av stary eller andre tradezones.

Når det gjelder Venom/Blackhawk diskusjonen er jeg ikke enig med Presidenten. Blackhawk og Venom er ikke overpowered, men dere har ikke brukt rette triksa for å ta den ned. Sikt rett under rotoren på motoren. En salve og heli går rett i bakken. Har erfart det selv, ikke sant HumaNN!!!!

En annen ting er att dere har litt feil taktikk når det gjelder heli ;) Legg opp til ett skikkelig ambush så kommer det til å koste fienden dyrt. Koordiner det litt. Dere vet jo att kavaleriet sjelden er langt unna når noen blir drept og sånn mener jeg det skal være også.... 2 Military special som venter på heli vil nok gi både en og annen pilot svette i panna vil jeg tro ;)

Ellers så håper jeg diskusjonen kan holdes på ett godt argumentert og saklig nivå. Husk att alle vil vel egentlig det samme?

• Like 1

Du kan kjøpe gunnerbil. Hva med å ha ammo til de i traderne? Problem solved.

EDIT: M2 HMMWV ble fjernet fordi den rett og slett var nesten klin umulig å ta ut på bakken. Offroad med M2 er litt skumlere for de som har den (les: sutreboysa skjøt Dugge rett ned i fart)

EDIT 2: Ammokasser til M2 spawner også i barracks. Sånn til orientering.

Noen ord fra hovedadmin: humaN har fått en reaksjon i admin forum. I diskusjonen her la han fra seg admin rollen og ble nok litt vel engasjert :) Det er ikke slik at admins på Norway 01 ikke hører på meninger og synspunkter fra spillerne, vi setter pris på dem, men samtidig så har Norway 01 og DayZ som mål å være virkelighetsnært. Ikke at Zombies og apokalypse er del av virkeligheten, men spillet er "unforgiving" om man kan kalle gi det en beskrivelse. Husk at admins også er vanlige spillere på samme server, men det burde nok komme klarere frem når admins snakker i spiller-rollen. Det bør ikke være slik at admins ikke kan gi sine meninger som en vanlig spiller.

Forsøk å holde resten av diskusjonen saklig for å slippe reaksjoner fra moderator :)

• Like 1

Det ble kanskje litt hett ja.

Jeg forstår hvilke retningslinjer du her definerer for Norway 01 cri74.

Men om man sammenligner vanlig DayZ (Vanilla/DayZero) med Epoch modifikasjonen ser man at Epoch har dratt DayZ i rettning som ligner mer på vanlig ARMA og fokuset på overlevelse og apokalypse har blitt oversett. Det er mange faktorer som spiller inn for at jeg kommer med en slik sammenligning men jeg mener overdreven firepower fra disse armerte helikoptrene er en av hovedfaktorene.

Ikke missforstå men jeg er utrolig glad i Epoch og liker alle funksjonene modifikasjonen tilbyr (Trading, basebygging mm) meg jeg liker ikke hvordan modifikasjonen tilbyr et overdrevent arsenal av litt for kraftige kjøretøy.

Det skal sies at Norway 01 sin Epoch server faktisk har en veldig begrenset og godt tilpasset Epoch versjon i forhold til å tilfredsstille den gode gamle DayZ "feelingen". Jeg har spilt på flere andre Epoch servere og man blir alltid like overasket over hva som finnes i det kjørbare arsenalet. (Jets, tanks, you fucking name it) og selvfølgelig til latterlige priser.

Jeg har et forslag til hva som kan være "lovlige" helis for å kunne sikte Norway 01 etter min mening i en enda mer riktig retning.

- MH6J_EP1 og AH6X_EP1 (Unarmed little birds)

- UH-1H Huey (M240)

- Mi17's (Mi17_Civilian og Mi17_CDF(PK))

- BAF_Merlin_HC3_D (Merlin)

- MV22 (Ospray)

Jeg tror dette ville holdt langt. Man kan fokusere mer på bakkekamper samtidig som man fortsatt kjenner angstfølelsen komme brusende når et heli kommer susende over. Heliene vil måtte opptre mer forsiktig og vil ikke bli brukt som flyvende tankser.

Hva syns folk om dette forslaget? Skjønner det er flere som ikke er enige dette men jeg tror det vil bidra til en enda bedre opplevelse på serveren og at vi fortsatt holder på de verdiene/rammene vi elsker ved DayZ.

• Like 3

Ifall Venom og Black'Hawk blir removed så kan ni också ta bort följande vapen:

Lapua

KsvK

DMR

Ja vaför inte alla vapen så kan vi alla springa runt med makarovs?

kommigen folkens...

• Like 1

Ta bort NVG's- de er OP! Og flashlights! Og forby settingstweaking! Og forby folk å skrive i Side når andre er i kamp. Og ta bort HandOver Offenders, de er OP offroad. Og ta bort SUV, de er for stille - hører dem ikke over musikken jeg har på øret når jeg spiller. Og ta bort brannstasjoner på sørkysten, det er alt for lett å skaffe seg våpen på serveren. Og ta bort ghillies - det er jo helt umulig å spotte noen med ghillie på seg. Det kan jo ikke være meningen at det skal være sånn? Og skru på nametags på alle spillere, det er jo altfor lett å gjemme seg og bortimot umulig å gjette avstanden til folk. Og Skogens Mann er for god camper. Han må bannes.

Du har ett poeng der GraniT. Med andre ord, det er ikke hver runde du har råd til AWP i Camperstrike heller. Men gud hvor deilig det er å knerte en AWPhore med Glöcken :)

Det kan diskuteras fram och tillbaka över dessa op-fakturer.

ett mod som är baserat på ett military simulator kan aldrig vara "Fair" kommer alltid finnas en OP faktor!

Och sen tycker jag inte det är "unfair" när folk ha Venom etc, För jag menar alla kan ju skaffa de hvis de vill?

Hver enkelt som leser første posten ser at vedkommende har ikke spilt mye epoch og har muligens lite erfaring da han ikke vet navnet på helikopteren engang og sier at det er umulig å ta dem ned... *sigh*

Takler man ikke slikt så spiller man feil mod og på feil server.

• Like 1

Hver enkelt som leser første posten ser at vedkommende har ikke spilt mye epoch og har muligens lite erfaring da han ikke vet navnet på helikopteren engang og sier at det er umulig å ta dem ned... *sigh*

Takler man ikke slikt så spiller man feil mod og på feil server.

At hvilke helikoptere det gjelder ikke er definert kommer nok av latskap og ikke at han ikke har spilt nok, alle som spiller på Norway 01 vet akkurat hvilke helier det er snakk om. Om du noen gang hadde vært på serveren over tid hadde du også vist at han har spilt mye Epoch, og enda mer ARMA 2.

Neste patch kommer nå AS50 tilbake også...... enda et våpen du lett kan få et heli i bakken med......

Men møter du et heli i en suv eller på en åpen field med ertepistol så skjønner jeg at du har et seriøst problem med Venom og Blackhawk.

Er ikke et eneste chopper på servern som er umulig å ta ned med skikkelig våpen. Skyte på riktig sted er og en veldig viktig faktor.

Ta bort NVG's- de er OP! Og flashlights! Og forby settingstweaking! Og forby folk å skrive i Side når andre er i kamp. Og ta bort HandOver Offenders, de er OP offroad. Og ta bort SUV, de er for stille - hører dem ikke over musikken jeg har på øret når jeg spiller. Og ta bort brannstasjoner på sørkysten, det er alt for lett å skaffe seg våpen på serveren. Og ta bort ghillies - det er jo helt umulig å spotte noen med ghillie på seg. Det kan jo ikke være meningen at det skal være sånn? Og skru på nametags på alle spillere, det er jo altfor lett å gjemme seg og bortimot umulig å gjette avstanden til folk. Og Skogens Mann er for god camper. Han må bannes.

Den der var så usaklig som det går ann å få det.

Edit: En ting som burde vært mulig å gjort noe med er å justere ned spawnsjansen på helikoptere.

Er latterlig høy sånn det er nå. Tjener gull i fleng for å selge dem. Hadde tilgangen vært sterkt redusert så det ble vanskeligere å tjene penger så hadde det og kunne balansert forholdene en god del.

Den der var så usaklig som det går ann å få det.

Well duh! Og OP var saklig mener du?

Edit: En ting som burde vært mulig å gjort noe med er å justere ned spawnsjansen på helikoptere.

Er latterlig høy sånn det er nå. Tjener gull i fleng for å selge dem. Hadde tilgangen vært sterkt redusert så det ble vanskeligere å tjene penger så hadde det og kunne balansert forholdene en god del.

Dette er også feil vei å gå IMO. Samme som nerf this, buff that- diskusjoner i det hele. Utsagn som det der er i min mening symptomatiske for en 'hardcore'-holdning som alltid dukker opp når ting blir litt for 'lett' for etablerte spillere. Man skal liksom gjøre spillet 'vanskeligere' - på en eller annen måte- slik at hardcore spillere får en større utfordring med det resultat at nye spillere på serveren har et helvete med å få etablert seg.

Ta en chill pill. Serveren og spawnrates er perfekt som det er.

• Like 1

Sterkt uenig egentlig. Hvorfor skal ting være så lett egentlig?

Når jeg mener å redusere spawnrates så mener jeg ikke at det skal nerfes til steinaldern så det ikke omtrent skal spawne helis. Men synes den er for høy akkurat nå. Spawner jo i fleng hver bidige restart, De som allerede har choppers og har etablert seg har en stor forddel og kan fly rundt rimelig kjappt etter restart og samle dem som har spawnet.

En slik redusering hadde og bidratt til at økonomien i spillet hadde blitt litt bedre også, selv om det ikke hadde løst det.

Med dagens valuta system i Epoch så vil selvfølgelig de mest aktive spillerne ha større forddeler i forhold til de som spiller lite.

Men du og jeg kan neppe bli enig på dette punktet. :lol:

Ok, ting trenger ikke nødvendigvis å være så 'lett', Hawk - men det MÅ være moro!

Det er en grunn til at det er tre ganger flere (eller mer, husker ikke) Epoch servere enn det er Vanilla servere der ute. Og en grunn til at kun modifiserte loot-tabell-servere av Vanilla, Panthera, Origins, Namalsk og andre mods av modden er populære blant spillere flest.

Trust me, grunnen er IKKE at det er 'vanskelig' eller 'lett'... Kun moro!

• Like 1

Ok, ting trenger ikke nødvendigvis å være så 'lett', Hawk - men det MÅ være moro!

Det er en grunn til at det er tre ganger flere (eller mer, husker ikke) Epoch servere enn det er Vanilla servere der ute. Og en grunn til at kun modifiserte loot-tabell-servere av Vanilla, Panthera, Origins, Namalsk og andre mods av modden er populære blant spillere flest.

Trust me, grunnen er IKKE at det er 'vanskelig' eller 'lett'... Kun moro!

Da kan man jo poengtere at de du definere som "morro" veldig ofte ikke gjelder alle. Selv elsker jeg DayZero som klassifiseres som den mest "hardcore" modden til DayZ. Det krever mer av spilleren for å skaffe seg bra gear. Dette gjør at fighter blir mer intense når de først skjer og man spiller på en helt annen måte grunnet at du virkelig har jobbet for å anskaffe deg det gearet du har. Det syns jeg er morro :) Mens du kanskje heller liker en spillopplevelse som man kan få av å spille fks. Overwatch.

Det at utstyr er lett tilgjengelig skjønner jeg passer for mange og det er akkurat dette de populære moddene gjør, de treffer en stor målgruppe innen dagens DayZ spillere. Noen syns det er greit at det er slik mens andre kanskje vil ha en mer krevende spillopplevelse, dette er noe vi aldri kan bli enige om det er akkurat derfor man har et bredt spekter av mods og forskjellige spillere trekkes til de som passer dem.

Det vi ser i denne diskusjonen er at vi ikke er enige om hvilke retningslinjer og standarder Epoch skal praktisere. Men jeg skal gi dere svar på det. Det er nemlig ingen. Alle som tar i bruk Epoch sine filer har den friheten å justere og tweeke denne modden helt selv, vi som community lager vår egen versjon av Epoch. Dette skjer ved hjelp av feedback og diskusjon fra de som spiller på serveren. Hvor vi så kommer frem til rammer, regler og justeringer sammen for å kunne tilfredsstille alle sine krav og forventninger til en slik modifikasjon. Forslag kommer, noen blir implementert, andre ikke.

Denne diskusjonen er vel egentlig litt off-topic, så la oss holde denne tråden til diskusjon av det OP startet med. Om vi syns vi bør diskutere andre problemer, tweeks eller nye rammer start en ny tråd.

• Like 4

Noen ord fra hovedadmin: humaN har fått en reaksjon i admin forum. I diskusjonen her la han fra seg admin rollen og ble nok litt vel engasjert :) Det er ikke slik at admins på Norway 01 ikke hører på meninger og synspunkter fra spillerne, vi setter pris på dem, men samtidig så har Norway 01 og DayZ som mål å være virkelighetsnært. Ikke at Zombies og apokalypse er del av virkeligheten, men spillet er "unforgiving" om man kan kalle gi det en beskrivelse. Husk at admins også er vanlige spillere på samme server, men det burde nok komme klarere frem når admins snakker i spiller-rollen. Det bør ikke være slik at admins ikke kan gi sine meninger som en vanlig spiller.

Forsøk å holde resten av diskusjonen saklig for å slippe reaksjoner fra moderator :)

Hvor mange ganger skal denne ungen få lire av seg galle og dritt, på bf.no's bekostning, uten at noe skjer? Jeg og mange flere sluttet å spille på bf.no nettop pga enkelte admins oppførsel både ingame og på forum. Fryktelig trist at slike skal få fritt spillerom for å ødelegge for andre ingame og samtidig ha frie tøyler til å slenge dritt på forum uten noen annen reaksjon enn "vi tar det innad"

Rett og slett useriøst og uprofft av bf.no!

Skal ikke være for bastant i denne saken siden jeg ikke har spilt siden tidlig Desember, men heli med minigun(?) høres helt forferdelig ut. Er jo enda verre enn de grusomme hmmwv med 50. cal. Skal man ha sånne våpen med i spillet kan man likså godt gå hele veien å legge til både stridsvogn og kampfly. Hadde sikkert skapt litt balanse i alle fall.

Angående problemet med gull i Epoch er dette noe av hovedgrunnen til at vi i Arab ikke er så aktiv lengere. Vi fikk så fort nokk gull og high end våpen til at vi kunne leve på det i måneder. Synes dayz mister mye av gnisten når man ikke lengre bryr seg om man dør med drm og large gunbag. Safen var jo uansett full av nye. Det kjipeste var faktisk å miste map og tools, fordi det måtte finnes på nytt. Føltes etter hvert ut som vi spilte med cheats.

Savner virkelig «gode gamle» norway 1 med vanilla dayz og hele tiden fult av spillere. Når ESC var THE og vi hadde erklært Jihad. Den tiden man var fornøyd bare man hadde noen biler gjemt i skogen og et par telt med våpen. Og selvfølgelig den konstante kampen om den ene svarte SUVen. Nå møter man aldri lengre folk på veiene siden alle flyr rundt i hvert sitt heli. Alt annet en drm, pkp eller laupa er regnet som dritt våpen. Synes det er rart hvordan disse submodene legger til så mye nytt utstyr, og likevel ender opp med å være enda mer ensidig. Men det er kanskje ikke så rart når balanse er regnet som en uting.

Har også selv reagert på noen useriøse og spydige innlegg fra enkelte admins. Men samtidig er det greit å tenke på at battlefield.no community er såpass lite at det blir vanskelig å forlange utelukkende «helproffe» admins. Har selv bare akseptert at enkelte er admin, men konstant uttaler seg som en (litt barnslig) privatperson.

Edited by HMKongen
  • Like 2

Skal ikke være for bastant i denne saken siden jeg ikke har spilt siden tidlig Desember, men heli med minigun(?) høres helt forferdelig ut. Er jo enda verre enn de grusomme hmmwv med 50. cal. Skal man ha sånne våpen med i spillet kan man likså godt gå hele veien å legge til både stridsvogn og kampfly. Hadde sikkert skapt litt balanse i alle fall.

Angående problemet med gull i Epoch er dette noe av hovedgrunnen til at vi i Arab ikke er så aktiv lengere. Vi fikk så fort nokk gull og high end våpen til at vi kunne leve på det i måneder. Synes dayz mister mye av gnisten når man ikke lengre bryr seg om man dør med drm og large gunbag. Safen var jo uansett full av nye. Det kjipeste var faktisk å miste map og tools, fordi det måtte finnes på nytt. Føltes etter hvert ut som vi spilte med cheats.

Savner virkelig «gode gamle» norway 1 med vanilla dayz og hele tiden mange spillere. Tiden man var fornøyd når man hadde noen biler gjemt i skogen og et par telt med våpen. Og selvfølgelig konstant kamp om den ene svarte SUVen.

Har også selv reagert på noen useriøse og spydige innlegg fra enkelte admins. Men samtidig er det greit å tenke på at battlefield.no community er såpass lite at det blir vanskelig å forlange utelukkende «helproffe» admins. Har selv bare akseptert at enkelte er admin, men konstant uttaler seg som en (litt barnslig) privatperson.

Så hvorfor ikke kjøre bare items fra vanilla dayz, på epoch?

Edited by Swart

Hadde satt pris på det selv, har aldri vært glad i Epoch. Men mistenker at det hadde tatt livet av serveren. Populariteten til disse submodsene som legger til mest mulig «kule» og lett tilgjengelige ting er massiv.

• Like 1

Savner virkelig «gode gamle» norway 1 med vanilla dayz og hele tiden fult av spillere. Når ESC var THE og vi hadde erklært Jihad. Den tiden man var fornøyd bare man hadde noen biler gjemt i skogen og et par telt med våpen. Og selvfølgelig den konstante kampen om den ene svarte SUVen. Nå møter man aldri lengre folk på veiene siden alle flyr rundt i hvert sitt heli. Alt annet en drm, pkp eller laupa er regnet som dritt våpen. Synes det er rart hvordan disse submodene legger til så mye nytt utstyr, og likevel ender opp med å være enda mer ensidig. Men det er kanskje ikke så rart når balanse er regnet som en uting.

Det har blitt ganske ville tilstander på 01 ja. Før var det bare joachim som suste rundt i venomen sin (se nitrator, jeg har lært meg et navn), han kjørte ikke rundt og plaffet ned på alt han så, men slik har det dessverre blitt nå. Venom/blackhawk har tatt helt over på serveren og er det "nye" armored humvee.

Jeg savner også den tiden litt, men man ble litt lei. Man blir som regel litt lei etterhvert og da er det deilig med en forandring. Det og gå tilbake til vanilla tror jeg ville blitt litt for døft. Spiller man epoch så må man regne med et raskt liv med mye spenning og action.

Hawk du skriver at man burde sette ned spawnrates på choppere, det synes ikke jeg. Hva med alle de som ikke er en 5+ sqaud som er nystartet på serveren? Med MG i lufta så vil man ihvertfall ikke kunne fighte dere, eller bygge seg opp.

AS50 med nato, armored humwee eller noe slags form for AA kunne jo gjort susen. Eller bare fjernet blackhawken. Venomen har jeg skutt ned før men blackhawken får nesten ikke en skramme uansett hvor mye man skyter på den(har ikke prøvd mer enn 100 rounds + en del skudd av dmr, mk osv, så jeg sier ikke at det er UMULIG). Jeg skulle gjerne sett noen av dere skyte ned en blackhawk med ett skudd, "riktig" kaliber, eller dmr. For det er visst mange av dere i denne tråden,