Sign in to follow this  
jOTEN

Competive matches - Kamper. (Noob inc)

Recommended Posts

Heisann,

Jeg er helt ny ved competive gaming på Battlefield-seriene, men har spilt 7 år competive CoD4. Er det noen steder en nybegynner som meg kan finne meg matcher? Som f.eks IRC?

Og, hvis noen tilfeldigvis har lyst til å spille med to nybegynnere med 0 ingame IQ, add meg gjerne på Xfire eller Origin.

Xfire: j0ten

Origin: j0TEN.

No flame <3

Det vil jeg veldig gjerne. Men hvor finner dere matcher? Bortsett fra ESL. Ingen IRC, eller form for match-finder?

Ah, fant en. #BF4.wars på mIRC. Men den var veldig lite aktiv da. Noen få matches der hele tiden.

Jeg har ikke peiling på ingame matches osv, men vil anbefale deg å spille en to ukers tid på BF4 for å bli kjent med alle kartene etc, og få unlocket bedre våpen og gear til våpnene, evt kjøretøy osv :)

Vi sitter en gjeng på mumble som oftest, så det er bare å komme innom! Masse trivelige folk der! :)

Ja, det er klart. Har spilt siden release, så jeg har det meste inne. Når det er match, så har du tilgang til alle våpen du behøver og som er lov. Anbefales og spille versus, veldig artig. Møter stadig også på de litt bedre, som eSuba, o.l der - lært mye allerede.

Så, hvordan er dette spille kompetitivt? Bra maps? bra gameplay? finne det BR og spectate? Er det et spill som har potensialet til å bli "stort" innen E-Sport?

Så, hvordan er dette spille kompetitivt? Bra maps? bra gameplay? finne det BR og spectate? Er det et spill som har potensialet til å bli "stort" innen E-Sport?

Det er ikke en battlerecorder, hvis det er det du lurer på. Jeg har heller ikke noe særlig erfaring med kompetetiv gaming og spectator mode'en, men den finnes og skal være lagd for e-sport.

Potensialet er nok der, men det er en del ting som må skikkelig på plass først. Hør hva Dubi og Broseph forteller i den siste podcasten som ligger på www.youtube.com/BattlefieldDOTno (Bf4 og esport er tema 2 og er ca 14 min inn i sendingen). Forventninger til eSport og BF4 diskutert i forrige podcast, som du finner her. Spectatormode er veldig grei å jobbe i og et fantastisk vertøy, du kan jo sjekke hvordan det ble i sist Bigwar, opptaket finner du her (sendingen begynner på 8 min, kampene begynner på ca 1 time) :)

Spillet er nok ikke det aller beste competive spillet jeg har vært borti, men artig er det. Har nå spilt en del Versus på ESL, og det er flere rutinerte og gode spillere. Ser at større organisasjoner som eSuba, Fnatic, TerraNex, ESC og m.m har signert kontrakter med flere gode lag, så det ser ut til at det kanskje kan bli en bedre LANscene også.

Et spill jeg kan bli fornøyd med, bare det blir aktivt nok.