Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Daniel-

Fallout 4

Recommended Posts

Jeg ga han det jeg hadde til det våpenet, men dem looter selv også hvis det er kuler som passer :)

Edit: dem looter bare av døde folk, ikke i kasser og skap. Går dem tom for ammo bruker hvertfall stong en slegge fram til han finner ammo igjen, eller jeg gir han noe nytt

Er kun standard-våpenet deres som har uendelig ammo. Gir du et våpen må du gi dem ammo i tillegg. Gjør at jeg gir beng i å gi dem våpen, har mer bruk for kulene selv :p

Ennå ikke brukt power armor (utover første questen) og føler ikke at jeg trenger det heller... Som egentlig er litt rart. Syns det er litt kronglete å holde styr på hva man har og hva man ikke har, så føler jeg blir låst ute av alt som har med power armor og crafting å gjøre.

Det er ikke for lett (dør støtt og stadig), det bare føles som om alt må stoppe opp totalt hvis jeg skal dille med noe som helst utenom questing. Stoppe opp, reise til power armor, finne ut man må bytte noen deler, gå til workbench og hente armor deler, tilbake til power armor, bytte deler, fast travel tilbake.... Bare å skrive det er slitsomt :p

Samme med å håndtere junk man plukker opp. Er konstant manko på plass. Som gjør at jeg må stoppe opp alt jeg gjør (eller ignorere loot) for å reise til et sted å lagre det.

Har bumpa opp combat rifla mi litt tho, det var kos :)

Samme med å håndtere junk man plukker opp. Er konstant manko på plass. Som gjør at jeg må stoppe opp alt jeg gjør (eller ignorere loot) for å reise til et sted å lagre det.

Local leader og supply-lines, lagre alt junk i workbench på settelments rundt om i verden :thumbsup:

Det er en god del perks som må brukes for å få det til og det liker jeg pent lite. Akkurat det der er en av tinga jeg syns er ganske fail i spillet. Workbenches burde vært linka som default.

5 karisma + local leader (6 totalt), er det ikke det da? Med mindre du har veldig lite karisma så er det kanskje mye points. Enig at det burde vært lettere akkurat det der, men så er det også den nye tingen i spillet så de regner vel med at alle kommer til å bygge en del rundt om kring, og da må du nesten ha det uansett.

De followerne som jeg har med, Dogmeat og Strong har sine ups and downs... Strong tramper i filler ørene mine, mens Dogmeat er faen meg blokkekongen. Vet ikke hvor mange ganger jeg har daua fordi Dogmeat hindrer meg i å strafe eller komme meg vekk. Mener også at de oppfører seg anderledes nå enn da jeg starta. Før var de mye ivrigere på angripe, nå er det konstant kroppskontakt å blokking. Er vel ett resultat av all snikingen....

Tror jeg tar å fullfører Lone Wandrerer perken så jeg slipper å ha med meg pakkesler. PS: Dogmeat teller ikke som companion :p

1 CH 3 Who needs friends, anyway? When adventuring without a companion, you take 15% less damage and carry weight increases by 50.

2 CH 3, LVL 17 When adventuring without a companion, you take 30% less damage and carry weight increases by 100

3 CH 3, LVL 40 When adventuring without a companion, you do 25% more damage.

PS: Flere tips her

5 karisma + local leader (6 totalt), er det ikke det da? Med mindre du har veldig lite karisma så er det kanskje mye points. Enig at det burde vært lettere akkurat det der, men så er det også den nye tingen i spillet så de regner vel med at alle kommer til å bygge en del rundt om kring, og da må du nesten ha det uansett.

Hadde build mode faktisk vært en egen modus og ikke fps så hadde det fungert mye bedre. Føler egentlig at byggingen er litt "tacked on", ikke akkurat god UI og ingen innføring/tutorial overhodet. Føles som om det er der bare for å være der. Liker at junk har en funksjon, men føler at de med letthet (og til stor fordel) kunne forenkla materialene til crafting. F.eks. hatt hovedgrupper av junk der flere ting kan gjøre samme nytten så lenge de tilhører rett gruppe. Hadde vært en stor lettelse mtp inventory ihvertfall. :p

Konsollifiseringen av dialog-system er dog helt utilgivelig. Det er det mest uforståelige av alle endringer. De andre endringene kan kanskje være kronglete eller dårlig løst, men dialog-systemet er bare... Dårlig. Basta bom. Det som var en av de mest underholdende delene av Fallout er nå bare "trykk pil ned så du ikke sier noe dumt" og "husk å quicksave før du prøver å overtale". Jeg har ennå ikke turt å velge "sarcastic" en eneste gang fordi jeg rett og lett ikke aner hva jeg kommer til å si.

Totalt sett er F4 fantastisk. Elsker å vandre rundt og plante kuler i raiders, finne legendary loot og generelt være en godhjerta badass :happy:

Føler spillet er utfordrende nok. Dør rett som det er, og det går med medkits i hytt og pine. Men det er moro og det går som regel bra. Er bare level 17, så jeg har ikke vandret spesielt langt sør. Litt utenfor Boston er vel det lengste jeg har reist. Tror jeg blir pwd ganske fort om jeg skulle ta meg en laaang gåtur til sydligere strøk.

Syntes det er moro å bare traske rundt og utforske. Har nesten ikke tatt noen quests enda. Bare dreper ting som ønsker å drepe meg, og utforsker det jeg kan utforske. Samme fremgangsmåte som jeg hadde i TES-spillene også. Blir vel litt quests og mainstory når jeg kommer meg til 25-30 eller noe.

Hva er folks favoritt greie å drive med i Fallout 4? "Orbital Drops" på Raiders og "one-hit-mutant-hode-home-runs" er blant mine favoritter :)

klarer liksom ikke helt bestemme meg om jeg liker spillet eller ikke

Har kommet tilbake til det spørsmålet mange ganger. Ender stadig oftere med realasjonen at jeg har spilt spillet nå i 40, 60 og 80 timer.. og det uten å ha gått "The Railroad". Eventuelle feil og mangler blir stadig mindre og mindre. Jeg finner stadig nye greier som jeg, enten får hakeslepp over, eller blir blir sittende å glise av.

Det eneste problemet jeg har med spillet er at jeg får CTD når jeg er visse steder på kartet.

F.eks det første BoS oppdraget der du skal opp på taket og ... etter ett minutt der så kræsjer det.

Kræsja også når jeg skulle til CiT og hente noe greier. Samt nå når jeg skal finne en person som er savnet.

De to første fikk jeg fiksa men den siste der sliter jeg med fortsatt. Er dog kun et sidequest så no biggie.

Spoiler Alert, men her det beste questet jeg har hatt hittils :D

ja. The Silver Shroud var ett morsomt Q. Syns ikke spillet er lett. Dør rett som det er. Bruker Stimpak som drops. Er level 19, men har fortsatt ikke klart å drepe Deathclaws som man støter på. Den første man støter på var greit..

Men brukte 2stk raketter med Missile Launcher'n og endel skudd med div våpen, så klarte jeg ikke å ta den jeg møtte sist. :(

Møtte en annen diger jævel av noe slag ett sted og kan si at den kampen var over ganske fort. :(

Møtte en Legendary Alpha Deathclaw som level 29.... Gikk som forventet :lol:

Piss off :p

jIomRar.jpg

Så herlig... Og så lættis hvor kort den første flyvninga der ble :lol:

9m1WrV8.jpg

• Like 1

Hadde gjort det litt bedre, men samtidig ikke i det hele tatt. Jeg tenker mest på hvor begrenset mulighetene for dialog er. Det er at det er svært få valg som er problemet. Og enda verre: Svært lite variasjon i svar fra de du snakker med. Har sett klipp hvor de velger motsatt svar til samme NPC, men uansett hva du velger så svarer NPC på nøyaktig samme måte. Det er dét jeg finner bedritent. De har ødelagt dialog-systemet ved å simplifisere det maksimalt.

Jeg er 99% sikker på at grunnen er nettopp at hovedkarakteren denne gangen snakker og dermed måtte man kutte kraftig ned på valg i dialog så man ikke fikk "150-200gig" bare med lydklipp av stemmeskuespillere :p

I kveld skal jeg traske til en skyskraper og finne et skip igjen. Blir garantert avspora og ender opp på andre siden av kartet, men det er jo det som er elsk :wub:

• Like 2