Sign in to follow this  
Vinni

CS:GO dead @bf.no?

Recommended Posts

Hallo Battlefield forum!

Jeg joina forumet i dag pga jeg skulle melde meg på Big War event. Tenkte jeg skulle begynne å "henge" her litt. Eneste jeg spiller får dagene er Battlefield 4 og Counter-Strike: Global Offensive. Men ser ut som om det ikke er noen aktive artikler i CS:GO delen av forumet. Fått flere norske venner og spille BF4 og CS:GO med hadde vert kjekt! :)

Har lagd noen kort-filmer av CS:GO Competetive play som du kan finne på youtube. (YouTube.com/VinniHD) Det kommer Battlefield 4 kort-filmer forhåpentligvis i starten av 2014! (Må ha litt sterkere PC til det)

Du kan adde meg på steam og Origin om du ønsker og spille litt.

Steam: "vinni_vi" / "b0BBEN"

Origin: "tehVinni"

\\VINNI

heihei, velkommen til oss! Vi har servere, men det norske miljøet er dessverre i utgangspunktet lite. I tillegg har det blitt splittet mellom cs go og css, noe som var veldig synd.

heihei, velkommen til oss!

Takker, takker!

Jeg spiller ikke noe public. Er bare competetive det går i. Spiller bare public på Battlefield 4. Hørte at det ikke ble noen server samarbeid til Battlefield 4 servere :'/ Det suger jo litt. En norsk 64-player Operation Locker 24/7 server hadde jeg bodd på! :D Full chaos med mangen kills! (Som assault med Medic packs & paddles så renner poengene fort inn! :D) Minner meg om Strike at Karkand i Battlefield 2 :> Infantry only <3

vi har fått til et samarbeid om bf4servere like vel, bare å søke etter battlefield.no ingame :-)

Kos med nye fjes!

Som QeD sier; desverre har public-miljøet i CS blitt spredd litt for tynt over CSS og CSGO.

I CSGO ble det nok i tillegg litt for lett å hoppe inn på random server via Quick-play funksjonen i stedet for å ta seg tid til å søke etter community-serverne. Det er riktig nok litt aktivitet på servere i CSGO, men ikke så mye som vi hadde håpet.

I BF4 har det kommet på stell med servere faktisk, og som QeD sier er det bare å søke på "Battlefield.no" på Battlelog, så dukker det opp 7 servere. Disse er det bare å adde til favourites først som sist!! Det er generelt sett veldig god aktivitet på disse serverne på kveldene, og mange sitter også på den påne Mumble-serveren vår når de gamer der :)

http://bf4stats.battlefield.no/

Kos med nye fjes! Som QeD sier; desverre har public-miljøet i CS blitt spredd litt for tynt over CSS og CSGO. I CSGO ble det nok i tillegg litt for lett å hoppe inn på random server via Quick-play funksjonen i stedet for å ta seg tid til å søke etter community-serverne. Det er riktig nok litt aktivitet på servere i CSGO, men ikke så mye som vi hadde håpet.
Hei hei! :>

Men ja, hadde de gidda å fikse Deagle'n og nerfa p90 + adda 128tick competetive servere så hadde det nok strømma på med CS:GO spillere!

I BF4 har det kommet på stell med servere faktisk, og som QeD sier er det bare å søke på "Battlefield.no" på Battlelog, så dukker det opp 7 servere. Disse er det bare å adde til favourites først som sist!! Det er generelt sett veldig god aktivitet på disse serverne på kveldene, og mange sitter også på den påne Mumble-serveren vår når de gamer der :)http://bf4stats.battlefield.no/
Så flott! Som sagt, en Operation Locker 24/7 64-player server hadde vert KNALL! :D Får vell bare vente å se! :D Må få kasta opp serverene på Serverlista tho! :D Edited by Vinni

Det er mange som gamer CS:GO i det norske miljøet, men det er ingen som spiller public mer. Enten så går det i praccing med lag, matchmaking eller gathers med venner. Skaff deg irc og kom deg inn på #go.zoctai og #norge.csgo @ quakenet. Der henger det meste av den norskescenen.

Blir også feil å si at CS:GO er dødt og har få spillere når det er over 1,5 million ulike brukere hver måned som spiller det, og det er ofte opp i mot 60 000 som spiller på samme tidspunkt. Spillet har bare vokst det siste året med en økning på over 100% unike spillere.

At bf.no ikke skriver artikler om den norskescenen kommer bare av mangel på interesse fra skribenter med kompetanse innenfor miljøet, samt det ikke har vært noen form for rekrutering til denne delen. Du har alltids esportfire.no, hltv.org og cadred.org om du vil følge med.

vel.. det er vel heller mangel på interesse fra den norske scenen for å skrive noe om dette.. vi har hatt flere innom som har sagt de ønsker bidra med cs-news men de faller fra utrolig fort :p

Problemet ligger nok ikke i at det ikke er nok folk som gamer CS:GO, fordi det er det absolutt. Men som Entreri nevner så tror jeg at Quick Play funksjonen har ødelagt for communityspilling som vi er vandt med.

Synd at CS-nyhetene og Hellfragger generelt har forsvunnet mer og mer etter den nye portalen kom. Det har ikke vært nok fokus på det fra HF/BF. Rekruttering burde ikke være noe problem om man aktivt søker etter skribenter og har et klart satsingsområde på CS:GO. Dette har ikke HF/BF.

Forstår dog at dette ikke kan bli gjort når Cri jobber alene i redaksjonen.

Hellfragger.no og CS:GO har rett og slett blitt nedprioritert av HF/BF.

Hehe, jeg vet du elsker å provosere drozo, men du får meg på kroken. Det er rett og slett ikke riktig at cs har bltt nedproriert, vi satset hardt som pokker når cs go kom ut. Men portalen vår er som du vet bygget rundt frivillighet. Vi er avhengig av at folk får høre om oss, joiner forumet, og så blir engasjert og tar på seg oppgaver. Når cs go floppet såpass som det gjorde får det konsekvenser for rekruttering, og igjen innsatsen. Vi kan ikke trylle fram folk, og når feks cri joiner og er mest opptatt av bf, ja da blir det bf det skrives mest om. Hadde en annen joinet som likte cs, ja da hadde cs dominert.

Det handler altså ikke om prioriteringer, men muligheter. Det nytter ikk annonsere etter skribenter blant gamle kjente, vi har nok erfaring til å fastslå at vi får mye bedre og mer motiverte skribenter hvis de kommer og sier de vil bidra, enn når vi prøver å huke inn gamle kjente :-)

Skriver det ikke for å provosere. Absolutt ikke. Jeg er bare enig i hva baseraper skriver og dra den litt lenger.

Helt fint at folk må høre om dere, men når Hellfragger.no ikke har publisert en communitynyhet (bortsett fra en om at serverne er nede) siden jeg skrev om fredrikstadlan for over 1 år siden så må det da være mulig å kanskje påpeke at dere burde gjort noe med rekrutteringen?

Og nei, dere må ikke hanke inn gamle kjente. En liten nyhet om at dere søker skribenter fordi dere ønsker å satse på det kunne gjort sitt. Informasjon på serverne, på forumet. You name it. Dersom man skal velge din måte så får dere bare gamle travere eller folk som allerede kjenner til at det finnes som kommer til å spørre om å bidra. Dere må synliggjøre at dere har interesse for CS:GO og communitiet. Da, kanskje, vil dere få personer som spør om de kan bidra.

Hehe, jeg vet du elsker å provosere drozo, men du får meg på kroken. Det er rett og slett ikke riktig at cs har bltt nedproriert, vi satset hardt som pokker når cs go kom ut. Men portalen vår er som du vet bygget rundt frivillighet. Vi er avhengig av at folk får høre om oss, joiner forumet, og så blir engasjert og tar på seg oppgaver. Når cs go floppet såpass som det gjorde får det konsekvenser for rekruttering, og igjen innsatsen. Vi kan ikke trylle fram folk, og når feks cri joiner og er mest opptatt av bf, ja da blir det bf det skrives mest om. Hadde en annen joinet som likte cs, ja da hadde cs dominert.

Det handler altså ikke om prioriteringer, men muligheter. Det nytter ikk annonsere etter skribenter blant gamle kjente, vi har nok erfaring til å fastslå at vi får mye bedre og mer motiverte skribenter hvis de kommer og sier de vil bidra, enn når vi prøver å huke inn gamle kjente :-)

Eneste satsing jeg har sett innenfor CS:GO fra HF sin side var Gamers paradise. Skjønner ikke hvordan det kan bli sett på som en flopp når det var bra deltakelse, og utrolig mange fra topnorge som skrøyt av selve opplegget (jeg har hvertfall fått masse pms om det). Mange som synes det var dumt at det ikke ble noen gjentakelse tidligere i høst. Et fåtall av de som deltok i turneringen fikk med seg at HF sto bak arrangementet, noe som gjør at vi som organisasjon har vært for dårlig på å eksponere oss.

At publicdelen har floppet er jo pga adminpanelet ikke har hørt på mine forslag fra starten av. Eneste måten å få publicspillere er å rekrutere de som vi hadde i CSS fra før, pga de som gikk over til GO i starten bare var kompetetivespillere og er dermed i en litt høyere skillgroup og tar spillet litt mer seriøst.

Som drozo sier har det vært fattig lite om CS:GO på nyhetsfronten deres. I følge dere er jo dette et spill dere satser på. Hvorfor har dere da skrevet flere artikler om SC2 i løpet av den samme tidsperioden, når dette ikke er et satsingområde? Det er ingen norsk side som eier markedet med gode artikler til CS:GO, så HF kunne lett tatt over dette. Dere trenger bare å få rekrutert en eller to småaktive skribenter.

Hvem er dere?

Gå litt inn i dere selv. Vil dere ha CS:GO nyheter, så lag de selv? Det burde ikke være nytt for dere at vi er avhengige av folk som brenner for noe. Skribentene vi har skriver om det de interesserer seg for for det meste. Foreningen Battlefield.no er en tumleplass der de som vil kan bidra. Den nåværende redaksjonen hjelper gjerne å bedre artiklene i form av tilbakemelding og input. evt redaksjonsmøter og slikt, men det må være skribenter som VIL skrive om CS:Go og andre valve-relaterte titler i bånn. Vi kan annonsere etter noen slike selvsagt.

Ting blir som oftest ikke bedre om man bidrar til å gjøre de bedre. Slutt heller å syte og bruk de bokstavene som artikler om CS:GO eller CSS?

Du behøver ikke forklare for meg hvordan BF/HF fungerer. Det er kanskje hvordan det fungerer som er problemet Dere forventer at folk skal ta kontakt med dere uten at de vet at dere eksisterer en gang. Et sted i deres organisasjon så må dere ta tak i ting og det er naturlig at føringer kommer fra toppen og ned og ut til allmennheten. Dette handler ikke om hva jeg vil eller ikke vil. Det hadde bare vært artig om det hadde vært communitynyheter på BF.no. Jeg har ingen intensjon om å skrive en eneste nyhet på BF/HF, men jeg kan da ha en mening om dette uansett. Typisk HF/BF når de får konstruktive tilbakemelding er: "Vi er basert på frivillighet" og "Gjørre sjæl hvis du vil ha det". Hva med at dere tar til dere tips fra noen som har litt innsikt? For eksempel baseraper.

Eksponering, eksponering, eksponering!

Som en fortsatt aktiv del i toppmiljøet i norsk CSGO kan jeg bekrefte et par ting base har sagt; mange av spillerne som har kommet over fra 1.6 har uttrykt at de vil ha "den ligaen dere hadde i source" (hf-liga, naturligvis), og jeg tror knapt noen har fått med seg at HF var involvert i Gamers Paradise. Jeg liker å innbille meg at jeg er over gjennomsnittet orientert på; sånne ting, og jeg fant ut av det når jeg leste hva base skrev i tråden her. Scenen som den er nå i CSGO trenger sårt en norsk liga/noen cupper eller tilsvarende. Spurte litt rundt om det sist i går, og folk virket veldig ladde, gutta begynner å bli dritleie gathers, men de har ingen andre tilbud i Norge. Scenen er akkurat nå en overmoden frukt, klar til å plukkes, ligamessig.

Og hvis du (zpam) lurer voldsomt på hvem jeg er, kan jeg gjerne sende deg CV på mail, eller ville du bare få brukt en herskerteknikk eller to?

Edited by sigurdztw

Poenget er ikke at det ikke eksisterer et marked for feks en liga. Poenget er at vi ikke har bemanning på området fordi ingen på huset pr nå er interessert. Vellykket rekruttering har tidligere kommet gjennom public aktivitet på servere. Når servere feilet pga lite spillere, feiler også rekruttering til arbeidet. Det hjelper ikke å "ta tak i organisasjonen" når organisasjonen består av folk pr nå som er interessert i andre spill. Vi kan legge til rette for alt mellom himmel og jord med vårt kontaktnett, men det er spillere som må komme på banen og aktivisere. Noe annet er helt urealistisk.

ikke noe hadde gledet meg mer enn mer aktivitet i csgo, fordi jg ærlig talt mener det er det beste som er gitt ut i en serie som gjorde meg kjent med gaming. Vi gikk ut høyt med servere, nyheter, forum og mer til, men uten et public liv som genererer aktivitet mister man kjapt grunnlaget for å prioritere området pga for lite nytt blod.

Hei Sigurd!

(og base og Drozo ^^,)

Synes dette er helt supert jeg!

Som dere sikkert vet, var jeg en av de som startet og drev HF-ligaen og nyhetsredaksjon, sammen med med blant annet PzN for en del år siden. På denne tiden var vi selv en del av CS:S-miljøet, faktisk var det der vi begynte. Først som serveradmins på publicserverne, så engasjerte vi oss litt i organisering av cup'er gjennom BF/HF - og så ballet det på seg. Drivkraften vår var egentlig at vi selv var en del av scenen i CS:S med en halvgod klan, og vi ønsket å bidra til å skape et tilbud både til oss selv og til de andre som gamet competitivt.

Så går det som det gjerne gjør da; vi blir eldre, litt slitne etter flere år med mye dugnadsarbeide, og motivasjonen faller fra.

Personlig vil jeg aldri ta på meg en slik jobb igjen, men jeg hjelper mer enn gjerne til med å få i gang initiativet og rammeverket.

Uten å love noe som helst her og nå, eller kunne si for mye konkret, kan det være at vi i Foreningen Battlefield.no (altså både BF og CS-satsningen) snart har en sponsor med såpass mye tyngde og ressurser at vi faktisk kan ha noe skikkelig å legge i potten. Dette + et samarbeide med gamer.no, kan være det som skal til for å gi CS:GO-miljøet noe lignende det vi fikk til i CS:S.

MEN;

Om jeg skal invovlere meg i dette, vil det være noen forutsetninger. Det viktigste er at miljøet må stille opp.

Jeg jobber tidvis 50 timer i uken, og har familie og hunder som skal ha oppmerksomhet i ukene.

Jeg og folk i den eksisterende staben her kan trekke inn partnere og muligens sponsor, hjelpe med samkjøring mot eksterne partnere etc.,og vi kan nok i begynnelsen også ta på oss en del nyhetsskriving og slikt. UT over dette er det helt urealistisk at jeg vil kunne ha en utførende rolle i en slik satsning.

Det er her miljøet må komme på banen og ta ansvar for gjennomføring. Det er slik alle i staben her på et eller annet tidspunkt kom inn, fordi de hadde lyst til å bidra i en serverpark eller et arrangment de brydde seg om.

Jeg har svært lite kontakt med det competitive CS:GO-miljøet, men det har dere. IRC benyttes sikkert enda vil jeg tro ( :p ), og dere henger på VT / TS / Mumble. Jeg vil at dere skal snakke sammen og finne ut om det er et par karer som kan tenke seg å være ligasjefer og ha hovedansvar for gjennomføringen av mulige CS:GO-arrangment. Om vi kan være behjelpelige med sponsor, system, nettsider og facebooksider for nyhetspublisering og forum for samarbeid og klagesaker - må dere i så fall hjelpe oss med å skaffe folk som kan;

- Være drivkraften bak en satsning

- Skrive nyheter

- Organisere ting som seeding, kampprogram, regler

- Behandle klager o.l.

Det er for tidlig å bestemme noe nå - da ting rundt potensiell sponsor ikke er helt ferdig avklart - men dere kan ha dette i bakhodet og gjerne begynne å snakke sammen litt internt.

Er det realistisk at vi kan få til en slik satsning sammen?

Og; er det realistisk at folk som tar på seg ansvar også viser gjennomføringsevne og ikke trekker seg etter noen uker?

• Like 1

Må bare legge til en presisering når jeg sier "dere" og "vi": "Vi" ER "dere".

Starter vi på noe i CS:GO sammen, er dere en like stor del av foreningen BF.no som meg og de andre :)

Entreri: Du er helten min, og klarer å svare på kritikk som dette med en løsning. Supert!

Jeg hadde lett vært med på noe sånt, men som du sier så ville heller ikke jeg hatt ansvaret OG vi måtte ha vært flere om det. Som faktisk hjelper til og tar i et tak. Jeg tror forøvrig at det er lettere å få sponsorer til CS:GO enn CSS siden det CS:GO er relativt nytt.

Tror ikke at en slik turnering er avhengig av populære servere o.l. Jeg tror at vi skal begynne i den andre enden. Jeg tror at vi/dere/dere/vi skal begynne med å se på rekruttering - skrive et par nyheter for å lodde stemningen og kanskje rekruttere. Serveradmins må så også ta sin jobb og gjøre CS:GO serverne bedre og kanskje gjøre en jobb med å få inn folk. Dersom det er nyheter som både interesserer klanfolket og publicfolket på Hellfragger.no vil det skape en synergi som det var under Hellfragger-ligaen.

Jeg ville også vært interessert i å hjelpe til, men da måtte ting være avklart før vi begynte å planlegge så ikke vi som var ansvarlige for ligaen siste sesong(meg og Adrian) får så dårlig beskjed fra folk over oss i HF/BF om hva som skulle være tilgjengelig... For den avslutningen av siste sesong ble et fuckings nightmare pga. det, og det var pga. kommunikasjon og lovnader som absolutt ikke hang sammen med virkeligheten...

Siste sesongen ble det mye rot ja - så skal vi i gang med noe i CS:GO er det avgjørende at vi har på plass alt det formelle i forkant :)

Det blir nok ingen avklaringer på hvilke rammer det er mulig å få til rundt en evt. liga før etter juleferien,

men jeg kommer i alle fall til å følge opp dette i sammenheng med sponsorprosessen vi er inne i nå.

Og hvis du (zpam) lurer voldsomt på hvem jeg er, kan jeg gjerne sende deg CV på mail, eller ville du bare få brukt en herskerteknikk eller to?

Ingen hersketeknikk. Kun en glemt setning på tampen av posten min. Åpningen skulle være "hvem er dere?". Lukkingen skulle være:

"så hvem er dere? Er dere noen som ønsker å bare kritisere eller er dere av sorten som bretter opp ermene og blir med på moroa?"

Hersketeknikk har aldri vært min greie. Jeg er direkte og oppriktig.

beklager det manglende avsnittet. Ser klart hvordan det kunne tolkes.

utover det står jeg for innholdet enda. Shakeups uten tiltaksplan og arbeidslyst er lite verdt og forsurer ofte bare stemningen. Den beste formen for motivasjon er poster av sorten "nå vil jeg satse gutter og jenter, og jeg trenger at dere hjelper meg!" kontra "faen så lite dere gjør"

CV kan forøvrig sendes til [email protected] med nakenbilde.

:tafse:

Det blir vanskelig å for meg å skrive så mye om CS, jeg kan ikke så mye om det og jeg tipper at mine nyheter om CS vil være ganske kjedelige å lese for en som kan noe om spillet (altså mer enn meg) Jeg har luftet det flere ganger i stabsforumet og dessuten annonsert at vi kan ha premier om noen vil starte noe i CS delen. MEN -> Redaksjonen er åpen for alle som vil delta og gjøre noe :) Jeg skulle gjerne hatt noen flere å samarbeide med der inne, det er litt ensomt der. Tenk dere det... CS nyheter og kanskje dobbelt så mye nyheter og lesestoff enn slik det er nå

Velkommen !!