Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
KeijGutt

Ang. regler(?)

Recommended Posts

Trodde det var krig det snakk om....

Burde vel være lov å raide baser og ødlegge det man vil.

Dere får ha diverse vakter som sitter å passer på!!

heheh...

Fy faen er det mulig? Skjønner folk virkelig ingenting og må ha ALT banka inn i hue? Latterlig at en slik tråd kommer opp og at folk ikke forstår og ønsker "klarere" regler, helt på tryne.

Da vi spilte på Norway 01 var ALDRI noe forvirring rundt reglene. Basekriger var kult men vi dro den ikke lengre en å ta de som bodde der, tradingbyer og veier inn ble holdt hellige.

Om man virkelig vil forstå reglene, så forstår man dem, det er bare og oppføre seg normalt, ikke veldig vanskelig.

• Like 5

Fy faen er det mulig? Skjønner folk virkelig ingenting og må ha ALT banka inn i hue? Latterlig at en slik tråd kommer opp og at folk ikke forstår og ønsker "klarere" regler, helt på tryne.

Da vi spilte på Norway 01 var ALDRI noe forvirring rundt reglene. Basekriger var kult men vi dro den ikke lengre en å ta de som bodde der, tradingbyer og veier inn ble holdt hellige.

Om man virkelig vil forstå reglene, så forstår man dem, det er bare og oppføre seg normalt, ikke veldig vanskelig.

Reglene er vel akkurat samme nå som når dere var her, så det viser vel bare at dere klarte og tyde reglene bra og ikke ødelegge mere enn nødvendig :)

Selv om det gikk hardt for seg med dere nøyde dere dere med og ta spillere, noe som er bra :)

• Like 1

ESC! Må dere pelle dere inn på Norway 01.. Var aldri syting i fra dere, bare gøyale basekriger, grei tone i chat og mye morro attåt :cool: Nå for tiden er det kun syting om alt mellom himmel og jord.

Savner ESC :(

Må være enig med humaN der :)

Synes selv det er latterlig at flere har valgt å ikke praktisere reglene på samme måte lengre. Men når til og med enkelte fra MG har begynt å sniper spillere som er 100m unna trade zonen med admins velsignelse føler i alle fall jeg det er nødvendig med en klargjøring i hva «dont be a dick» faktisk betyr. Trudde selv dette var direkte ulovlig og ikke bare en norm de aller fleste har holdt seg til. Men tokk åpenbart feil. Skjønner godt og har selv følt frustrasjon rundt dette.

For min del kan vi godt gå over til «fire at will» ved trade zonen, men da burde dette være avklart på forhand ellers kommer selvfølgelig flere til å føle seg urettferdig behandlet.

Edited by HMKongen
  • Like 2

Må dere da ikke trenge å få alt slått inn med slegge!

Easy sak: Hvis det var deg? Hadde dere likt jeg skaut med lapua ut av safezone?

Eller kom med min overloaded MK mod å plaffa ned vegger, biler og det jeg måtte finne men lot døra stå bare på pure faen?

DONT BE A DICK.. la tradercity være hellig og la gutta heller plages ved unprotected traders..

Ses bland tree å hus ;)

Edited by TerroRBlazT
  • Like 1

Synes selv det er latterlig at flere har valgt å ikke praktisere reglene på samme måte lengre. Men når til og med enkelte fra MG har begynt å sniper spillere som er 100m unna trade zonen

Hahaha, det var ett engangs tilfelle, og det var langt unna tradezone. Han fra den lille fjotte gjengen deres var såvidt uten for novy, låven som er i utkanten, mot stary. Jeg var ikke ingame akkurat da, hadde akkurat kommet hjem fra jobb, men kikket litt på livemap og holdt øye med hvor folk var i forhold til stary safezone når dere støttet på MG i Novy. Jeg vil si at du var hvertfall 250-300 meter unna godmode GRENSA og hvis jeg ikke tar feil, flyktet du/han som ble skutt på fra kampen.

Patetisk bortforklaring fra deg humaN. Det var nøyaktig 130m unna trade zonen(god mode grensen). Han flyktet heller ikke fra noen og skulle definitivt ikke bruke Stary som en «safe zone». Det var ingenting som tydet på at Miller ble «huntet». Han hadde ikke vært i noen skuddveksling og hadde ikke møtt/sett noen i Novy. Vi/Miller hadde ingen anelse om at noen fulgte etter han. (Jeg og Joquam hadde riktig nokk sett en person i skogen NE for Novy).

Patetisk bortforklaring fra deg humaN. Det var nøyaktig 130m unna trade zonen(god mode grensen). Han flyktet heller ikke fra noen og skulle definitivt ikke bruke Stary som en «safe zone». Det var ingenting som tydet på at Miller ble «huntet». Han hadde ikke vært i noen skuddveksling og hadde ikke møtt/sett noen i Novy. Vi/Miller hadde ingen anelse om at noen fulgte etter han. (Jeg og Joquam hadde riktig nokk sett en person i skogen NE for Novy).

Den hendelsen der var jeg med på og jeg som drepte miller utenfor stary. Men det var skudd veksling rett før. Fikk beskjed fra noen andre i MG at det var en som sprang vekk fra Novy. Tok det som om at han flyktet vekk. Men den saken er lagt død. Han vart skutt og drept 150 til 180 meter utenfor tradesonen. Var og sjekket etter at det var sikkert.

Men det var et engangs tilfelle for min egen del. Så den saken ute av verden for min del...

Ødelegging av andres baser:

Uansett om du tar river ned en base med satchel, heli eller øks.... like feil etter mitt syn.

Når du bryter deg inn i andres baser bør du gjøre så lite skade som overhodet mulig og stjele det som ikke er låst ned.....

Rive en vegg eller en port for å komme inn er akseptabelt. En bruker såppass mye resurser og tid på å sette sitt eget preg på en base at en bør ha såppass respekt for andre spillere at en ikke ødlegger mer enn nødvendig. Reparere en vegg eller en port er fort gjort.

Samme med vehicles som står parkert i baser låst. Helt unødvendig å sprenge disse etter min mening.

Situasjonen er en helt annen om du anngriper en base der du vet at spillere oppholder seg. Da kan det være hensiktsmessig å evt bruke granater etc.

Prøv å sett deg inn i situasjonen om du hadde synes det var gøy om noen la din base i ruiner.

Skyting nær tradecities:

Jeg synes det er litt dumt å drive å skyte hverandre i stary.

Helt greit om en deltar på missions i nærområdet og ta hverandre, Men folk som er på vei inn eller ut av tradesona bør en la være å skyte. Hvertfall når en er inne i stary.

Denne regelen er i grunn veldig vanskelig å definere med hvor mange meter fra trade en har lov og skyte eller ikke.

Ikke camp og se etter folk som kommer ut av trade.

Er kansje litt for lett å bare si at en bare skal bruke sunn fornuft, men jeg sliter med å komme med en klar og forståelig definisjon her.

Camping av andres baser:

Greit av og til å anngripe andres baser og skyte spillere når dem er i basen sin, men campe samme base dag ut og dag inn bare fordi du ikke liker vedkommende som eier basen blir bare dumt.

Folk må få litt pusterom og fred i sin egen base. Men det er heller ikke et fristed.

Bruk heller mer tid ute på fielden og skyt hverandre fair and square.

Dette er hvertfall sånn jeg synes det skal være. Behandle også fienden din med respekt

jeg har i base i på servern 01. 3 dager på Rad har jeg blitt angrept av Adminen Adovtive Kide eller hva heter, han går ikke for Stjele noe nei han flyr runt basen i cirkel og skyter alle biler og helikopter osv og sprenger alt jeg eier i lufta, alt står selvføling inn i basen min og når meier løs minigun på basen så tar ikke langt tid før ting går i lufta, jeg er en mere freideling spiller server og liker bygge og kose meg i leiren jeg respekter at folk liker og raide baser og jeg har selv gått in i base eller to men jeg gjøre med så litte skadde for han eier den som over hode mulig,jeg skyter ikke vilt runt og prøve og øddlegge meste mulig, som vise admin liker,

vise Reglen er at skal gjøre minmalt med skadde bør vel dette også gjelle Adovtive Kide? som er selv admin bør kjenne disse reglen godt.

beklager for min skrivefeil lider nok av disleksi håper på forstålse er jeg er finne mumble vise noen lure på nicket er Taiger

• Like 1

Behandle fienden din med respekt i DayZ????????? hHAhahahaahah

Ja respekt...... da mener jeg ikke du ikke skal skyte men spill rettferdig. Ikke herp unødvendig baser etc......

I tradeområder, kommuniser sammen på en skikkelig måte. Om en står i veien for deg så går det ann å be vedkommende på en høfflig måte om å flytte seg. Eller som aasing skriver, hvis spillern er afk, spør heller etter en admin om han kan kicke vedkommede. Ikke lag unødvendig kvalme.

Må gå ann å oppføre seg selv om det er din verste fiende ingame som står vedsiden av deg.

Hvis folk kommer med spørsmål i sidechat, svar vedkommede skikkelig om du har tid.

Selv om du kansje synes spørsmålet er idiotisk. Hvis du ikke greier det, så la heller være å svare.

Er ikke alle som har spillt like lenge som kansje du har gjort og ikke vet alt om hvordan ting fungerer..

Begynner å bli en smule lei av at de samme personene gang på gang blander seg inn og svarer med bare dritt når jeg prøver å gi vedkommede et godt svar på det dem lurer på.

Whaat? Er det slik du har spilt den siste uken? :bleh: