Sign in to follow this  
TB-Iceman

Hva burde jeg begynne med å oppgradere?

Recommended Posts

Dette er mine PC specs:

5yNg2.png

Kabinett: Cooler Master Elite 430 Midi Tower Black

Strøm ting: Silver Power SP - SS500 500W PSU

Mainboard: MSI H61MU-E35 B3

Planlegger å oppgradere for mindre enn 5000 nå og så gradvis oppgradere mer, viss ikke det går lurer jeg bare på hvorfor i helvete jeg kjøpte stasjonær PC:p

tipper det beste vil være å oppgradere skjermkort, og muligens legge til ekstra minne. Noen superfolk her inne sjekker sikkert om CPU'n er holdbar i lengre tid, men tror den burde klare seg en stund til.

(spørsmålet er om antall watt holder)

Får 780 el 760 til 3500 nå, det er billig og nesten halv pris :) Hadde jeg ikke vært banna fra TBTS så skulle jeg fortalt deg hvor, men nå får du leite sjæl :p

Får 780 el 760 til 3500 nå, det er billig og nesten halv pris :) Hadde jeg ikke vært banna fra TBTS så skulle jeg fortalt deg hvor, men nå får du leite sjæl :p

Du er ikke banna nab

Hvis du ikke har en SSD, så vil du merke stor ytelsesforbedring hvis du skaffer deg en.

Og har en SSD og HDD

Du kan klokke opp i5 også.. kjøp deg nytt skjermkort og klokk opp cpu

Jo jeg er banna, sjekka jo klokka 14 jo. "You are permanently banned from this server. Reason[...]!"

Jeg har vurdert å søke K9 nå, men de spiller på så mange utenlandske servere så jeg vet ikke helt.

Lawl Danda sa jo at han fikk fikset det men viss du er så lite interessert i TB at du vurderer å søke til en klan med en gang et problem på voice servern oppstår får du vel gjøre det.

:p Veldig fornærma, men fant ut av det. Var Gorgonplex som ble gretten for at jeg skøyt han i hode gang på gang. Han har sagt unnskyld, så da ordna det seg.

Back to topic, så dere tror altså at CPUen prossesor tingen kan håndtere et nytt skjermkort som 780/760? Og vill ytelsen bli bedre med en slik oppgradering?

For å si det sånn. Regner med at det er 1155-socket du har på det HK/CPU. Utviklingen på den fronten er vel kommet til socket 1150, med mindre man skal ha en renderings/media -maskin, da blir det 2011, så holder det ifh til kun gaming.

Om du da skal investere i det beste på 1155, som du har, spørs det om det lønner seg inntil du uansett blir tvunget til å investere i ny platform(HK og dermed ny CPU).

Ifh til "bang for teh bucks" på skjermkortfronten, lønner det seg som Christian sier å følge med på tilbud/kampanjer. Det er ganske stor forskjell på 780 og 760. 780ti er kommet ut og det vil da si at prisen på en "vanlig "780 er gått noe ned.

Jeg ville ha kjøpt meg et decent 780-kort(anbefaler Gainward phantom ifh til lyd og kjøling. Evt 770ti.

Å investere i gfx-kort er relativt trygt da CPU og HK omfatter en del ekstra jobb med kabelr og greier. 560'en din synger nok på sisteverset vil jeg tro og det vil uavhengig om CPU'en din være en god investering.

CPU'en din koster nok rundt 1000,- hvis den i det hele tatt er å oppdrive. Og jeg vil tro at en decent i7-prosessor for 1155 vil være å oppdrive for mellom 1500,- og 2000,- (i7-2600K eller i7-2700K, evt en i5-2500K)

//BH

Va betyr Ifh?

Og CPUen min selges ikke lengre, og du har rett har en 1155 LGA socket

5zc0b.png

Så har eg skjønnt det riktig: Eg burde kjøpe Nvidia GeForce GTX 780?

Graphics card require:

• PCI Express-compliant motherboard with one dual-width x16 graphics slot
  • 8-pin + 6-pin PCI Express supplementary power connectors
  • Minimum 600W or greater system power supply (with a minimum 12V current rating of 42A)
  • Microsoft Windows 8, Windows 7, Vista, XP

Har ikke jeg for lite Power supply da?

Er vel snakk om 10-20% bedre ytelse (per clock) med nyaste generasjon (intel) prosessor, så overklokk din opp mot 4GHz og den vil dra skipet fint ei stund til :) (min cpu (i7920) er eldre enn din, og fungerer utmerka enda.

500w vil nok greie å dra de fleste skjermkort, men har du tenkt å kjøpa et entusiast skjermkort må du nok få deg rundt 700w (der sverge eg til modulær corsair).

Så overklokk prosessor, kjøp et bra skjermkort (prisen bestemme ytelsen), (kjøp PSU om du trenge) og putt inn 16GB RAM og muligens ein SSD, og du har ei fin maskin.

Eg har en ssd.

men eg trenge ikke en ssd?

?

Loading tar veldig mindre tid om du har f.eks BF4 på den. Mange som har windows innstallert på SSD. Anbefales.