Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Sofakommandanten

Mumble

Recommended Posts

Vi bruker mumble som møteplass og til å snakke sammen under spillingen. Det er derfor svært viktig at du laster ned, og vet at mumble fungerer før Bigwaren starter. Du skal møte opp på mumble en time før kampen starter. Bruk tiden frem til kampen starter til å sjekke at du har siste versjon av spillet, og at du vet hvilket lag og squad du tilhører. Når din squadleader er på plass skal du hoppe inn i samme kanal som han for å gå gjennom taktikk, samt få passord til serveren.

Vet du ikke hva mumble er eller har det ikke installert på maskinen?

Da finn du alt du trenger i denne posten

Serveren vi bruker er Foreningen Battlefield.no sin publicserver, og er fri for alle å bruke.

IP til mumbleserver er: voip.multigamer.no

port: 64747

Når du har komme deg inn på serveren må du gå inn på Bigwar kanalen, der alle skal møtes før kampen starter.

Passordet til kanalen er: bfnobigwar

For å komme inn i kanalen må du trykke på "server" oppe til venstre i mumble, og velg "Access Tokens" i dropp-down menyen.

Legg inn passordet som ny Access Token. Du skal nå ha tilgang til Bigwarkanalen

accesstoken.png

SQUAD LEADERS OG COMMANDERS - Whisper innstillinger

Kommer du inn på mumble serveren men ikke inn på Big War kanalen?

Les heile posten.

Når du har komme deg inn på serveren må du gå inn på Bigwar kanalen, der alle skal møtes før kampen starter.

For å komme inn i kanalen må du trykke på "server" oppe til venstre i mumble, og velg "Access Tokens" i dropp-down menyen.

bkMraUpa.jpeg

ZC9GTjB5.jpeg

dette gjelder bigwar. hvordan blir jeg utdelt en squad på mumble, hvilket rom skal jeg være for at folk skal se at jeg venter på en suqad? er helt ny til dette så..

bare gå nedover på listen i mumble (etter du har koblet opp til bf.no sin server), så er det et rom med mange i,Bigwar, rom nr 1 i den listen er veterommet. Så regner jeg med sofa kommer etter hvert (etter klokka 20:00) å deligerer hvem som er neste på listen og hvor dem skal.

Du ser rommene du skal være i når du kommer på mumble. Er inndelt i lag en og to, med div rom under seg. :)

okay, men skal jeg gå inn på ett av rommene f.eks alpha eller får jeg informasjon om det når jeg får være med på en bigwar?

Vi bruker mumble som møteplass og til å snakke sammen under spillingen. Det er derfor svært viktig at du laster ned, og vet at mumble fungerer før Bigwaren starter. Du skal møte opp på mumble en time før kampen starter. Bruk tiden frem til kampen starter til å sjekke at du har siste versjon av spillet, og at du vet hvilket lag og squad du tilhører. Når din squadleader er på plass skal du hoppe inn i samme kanal som han for å gå gjennom taktikk, samt få passord til serveren.

Vet du ikke hva mumble er eller har det ikke installert på maskinen?

Da finn du alt du trenger i denne posten

Serveren vi bruker er Foreningen Battlefield.no sin publicserver, og er fri for alle å bruke.

IP til mumbleserver er: voip.multigamer.no

port: 64747

bkMraUpa.jpeg

ZC9GTjB5.jpegJeg kan ikke trykke på Accsess Tokens. Hva skal jeg gjøre?

Fikk plutslig en feil på mumble, og måte endre navnet fra WolfCreator00 til WolfCreat0r00 .~.

Noen som vet hvordan man fikser denne?

Server connection rejected: Wrong certificate or password.

Server connection failed: The TLS/SSL connection has been closed.

Bruker fremdeles samme certificate...

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...