Sofakommandanten 77 Report post Posted November 25, 2013 Vi bruker mumble som møteplass og til å snakke sammen under spillingen. Det er derfor svært viktig at du laster ned, og vet at mumble fungerer før Bigwaren starter. Du skal møte opp på mumble en time før kampen starter. Bruk tiden frem til kampen starter til å sjekke at du har siste versjon av spillet, og at du vet hvilket lag og squad du tilhører. Når din squadleader er på plass skal du hoppe inn i samme kanal som han for å gå gjennom taktikk, samt få passord til serveren. Vet du ikke hva mumble er eller har det ikke installert på maskinen? Da finn du alt du trenger i denne posten Serveren vi bruker er Foreningen Battlefield.no sin publicserver, og er fri for alle å bruke. IP til mumbleserver er: voip.multigamer.no port: 64747 Når du har komme deg inn på serveren må du gå inn på Bigwar kanalen, der alle skal møtes før kampen starter. Passordet til kanalen er: bfnobigwar For å komme inn i kanalen må du trykke på "server" oppe til venstre i mumble, og velg "Access Tokens" i dropp-down menyen. Legg inn passordet som ny Access Token. Du skal nå ha tilgang til Bigwarkanalen SQUAD LEADERS OG COMMANDERS - Whisper innstillinger Share this post Link to post Share on other sites
Vinni 4 Report post Posted December 17, 2013 Kommer du inn på mumble serveren men ikke inn på Big War kanalen? Les heile posten. Når du har komme deg inn på serveren må du gå inn på Bigwar kanalen, der alle skal møtes før kampen starter. Passordet til kanalen er: bfnobigwar For å komme inn i kanalen må du trykke på "server" oppe til venstre i mumble, og velg "Access Tokens" i dropp-down menyen. Legg inn passordet som ny Access Token. Du skal nå ha tilgang til Bigwarkanalen Share this post Link to post Share on other sites
fossan80 0 Report post Posted February 2, 2014 Hva er lapel og username ? Hva er lapel og username ? Share this post Link to post Share on other sites
Krigsforbryter 624 Report post Posted February 2, 2014 Label er navnet du vil kalle servern i favorittene og username er navnet du skal vises med inne på mumble servern Share this post Link to post Share on other sites
fossan80 0 Report post Posted February 2, 2014 Er serveren på mumble åpen nå? Share this post Link to post Share on other sites
Krigsforbryter 624 Report post Posted February 2, 2014 alltid åpen den, brukes på alle public serverne også. mye morsomere å sitte der mens man spiller public også Share this post Link to post Share on other sites
mrcuddlybear 0 Report post Posted March 6, 2014 dette gjelder bigwar. hvordan blir jeg utdelt en squad på mumble, hvilket rom skal jeg være for at folk skal se at jeg venter på en suqad? er helt ny til dette så.. Share this post Link to post Share on other sites
Multicyber 376 Report post Posted March 6, 2014 Du ser rommene du skal være i når du kommer på mumble. Er inndelt i lag en og to, med div rom under seg. Share this post Link to post Share on other sites
Fiskervenn 50 Report post Posted March 6, 2014 bare gå nedover på listen i mumble (etter du har koblet opp til bf.no sin server), så er det et rom med mange i,Bigwar, rom nr 1 i den listen er veterommet. Så regner jeg med sofa kommer etter hvert (etter klokka 20:00) å deligerer hvem som er neste på listen og hvor dem skal. Share this post Link to post Share on other sites
mrcuddlybear 0 Report post Posted March 6, 2014 Du ser rommene du skal være i når du kommer på mumble. Er inndelt i lag en og to, med div rom under seg. okay, men skal jeg gå inn på ett av rommene f.eks alpha eller får jeg informasjon om det når jeg får være med på en bigwar? Share this post Link to post Share on other sites
PitcHHardware 0 Report post Posted April 1, 2014 Vi bruker mumble som møteplass og til å snakke sammen under spillingen. Det er derfor svært viktig at du laster ned, og vet at mumble fungerer før Bigwaren starter. Du skal møte opp på mumble en time før kampen starter. Bruk tiden frem til kampen starter til å sjekke at du har siste versjon av spillet, og at du vet hvilket lag og squad du tilhører. Når din squadleader er på plass skal du hoppe inn i samme kanal som han for å gå gjennom taktikk, samt få passord til serveren. Vet du ikke hva mumble er eller har det ikke installert på maskinen? Da finn du alt du trenger i denne posten Serveren vi bruker er Foreningen Battlefield.no sin publicserver, og er fri for alle å bruke. IP til mumbleserver er: voip.multigamer.no port: 64747 Når du har komme deg inn på serveren må du gå inn på Bigwar kanalen, der alle skal møtes før kampen starter. Passordet til kanalen er: bfnobigwar For å komme inn i kanalen må du trykke på "server" oppe til venstre i mumble, og velg "Access Tokens" i dropp-down menyen. Legg inn passordet som ny Access Token. Du skal nå ha tilgang til Bigwarkanalen Jeg kan ikke trykke på Accsess Tokens. Hva skal jeg gjøre? Share this post Link to post Share on other sites
Wolfcreator00 0 Report post Posted February 11, 2015 Fikk plutslig en feil på mumble, og måte endre navnet fra WolfCreator00 til WolfCreat0r00 .~. Noen som vet hvordan man fikser denne? Server connection rejected: Wrong certificate or password. Server connection failed: The TLS/SSL connection has been closed. Bruker fremdeles samme certificate... Share this post Link to post Share on other sites
Lakrisalen 128 Report post Posted February 12, 2015 innstallert mumble på nytt? HAr kun fått samme feil etter reinstall. pga certificate Share this post Link to post Share on other sites
cri74 880 Report post Posted February 12, 2015 Få en admin til å slette den gamle registreringen og lag en ny. Share this post Link to post Share on other sites
TB-NeyMariuz 7 Report post Posted April 12, 2016 Jeg får ikke trykka på Acces Tokens.. Share this post Link to post Share on other sites