cri74 880 Report post Posted November 20, 2013 Hvor skal du egentlig skyte? Les hele artikkelen... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Avean 161 Report post Posted November 20, 2013 Jeg tenkte folk køddet i starten og at dem hadde network smoothing på 50% eller mer. Men er flere eksempler på youtube der dem har det på 0% men kulene registrerer ikke .... Jeg merker det ikke selv siden gameplayet går så insane fort men det må isåfall fikses. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Oddbjørn 4 Report post Posted November 20, 2013 Fungerer langt i fra optimalt hos meg iallefall, ofte jeg må skyte 2-3 skudd i personen for og skyte nye 2-3 skudd, først da kommer det hitreg. Noe drit når en møtes rundt ett hjørne og utrolig ergelig. Kan nevnes at jeg sitter på god gammaldags ADSL, så jeg får noe høyere ping enn det de med fiber gjør, har prøvd meg frem med Network Smootheringen, men føler jeg ikke har kommet i mål enda ;( Så jeg venter ufattelig mye på en patch, men jeg holder ikke akkurat pusten.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
barezell 21 Report post Posted November 20, 2013 opplever rare ting innemellom, men stort sett går det bra. Skader nok ikke med en patch eller fem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Taccy 1 Report post Posted November 20, 2013 Info om nettkode: http://www.reddit.com/r/battlefield_4/comments/1q1p54/to_everyone_complaining_about_terrible_netcode_in/ Quote Share this post Link to post Share on other sites
Entreri 110 Report post Posted November 21, 2013 Veldig fin link du kom med der, Taccy! Takk skal du ha Quote Share this post Link to post Share on other sites
Taccy 1 Report post Posted November 21, 2013 Problemene med nettkode er noe som er i alle FPS-spill, ikke bare Battlefield. Det som gjør at det vises så godt er alt rundt. Altså bulletdropp, grafikk, levelusion, stort antall våpen, pingkompensator, høy ping, mange spillere, kjøretøy, osv... Hvis de klarer å fikse bugs, pingkompensatoren og små endringer vil nok nettkoden og opplevelsen bli mye bedre. Får håpe det skjer. Battlefield, som andre FPS-spill, har både klient- og server-basert nettkode. Hvilken som avgjør kommer ann på om du bruker kjøretøy, hvilken våpen og hva du skyter på. Grunnen til at de har både klient- og server-basert nettkode er at foreløping er ingen av de bra nok til å fungere alene. Problemet med klient-basert nettkode er at man kan bli skutt bak hjørner. Det er ikke pga kulen skrur rundt hjørnet. Men når den andre personen skyter så er du i hans bilde, selv om han ikke er i ditt bilde. Han ser deg, men du ser ikke han. Det skjer pga forskjell i ping. Siden det da er klient-basert vil han kunne drepe deg. Problemet med server-basert nettkode er at du kan oppleve å skyte på en person og ikke få hitmark. Selv om du sikter rett på personen vil ikke serveren registrere hit/treff. Slik at det er problemer med både klient- og server-basert nettkode. Vi får bare håpe den blir bedre etterhvert og de finner ut noe lurt. Er mulig det bare er å endre noen koder i nettkoden, men siden dette ikke intreffer hele tiden tror jeg nok store deler av nettkoden må endres. Siden det nok kanskje er den grunnleggende koden det er feil på. Men kanskje noen andre vet bedre. Quote Share this post Link to post Share on other sites
[aCe]Total 53 Report post Posted November 21, 2013 De aller fleste Unreal-baserte spill (F.eks: Unreal Tournament eller Red Orchestra) har alt på server side og det fungerer perfekt i alle situasjoner. Selv med 200ms ping. Klient basert nettkode fungerer kun optimalt på LAN eller at spillerne på en server har temmelig lik ping +/- 50ms. Det går som regel fint, men her er det haugevis med bugs som er hovedproblemet. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dr. Cooper 2 Report post Posted November 22, 2013 (edited) Mjaa,, eg blir lykkelig hvis jeg bare får et glimt av den personen som skal ta mitt liv "rundt det hjørne". Her lagger det på et helt annet platonisk nivå jeg ikke visste fantes. Men det kan kanskje ha noen med den 2x4 planken jeg har til gpu. Ps! Gleder meg til å se kompisene mine igjen på bf ingame. Å se dem i error/lagg loggen blir liksom ikke det samme og de spydige kommentaren blir binær i dass. PO Ole Edited November 22, 2013 by Dr. Cooper Quote Share this post Link to post Share on other sites