Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
cri74

Dårlig nettkode eller er det klienten?

Recommended Posts

Jeg tenkte folk køddet i starten og at dem hadde network smoothing på 50% eller mer. Men er flere eksempler på youtube der dem har det på 0% men kulene registrerer ikke .... Jeg merker det ikke selv siden gameplayet går så insane fort men det må isåfall fikses.

Fungerer langt i fra optimalt hos meg iallefall, ofte jeg må skyte 2-3 skudd i personen for og skyte nye 2-3 skudd, først da kommer det hitreg. Noe drit når en møtes rundt ett hjørne og utrolig ergelig. Kan nevnes at jeg sitter på god gammaldags ADSL, så jeg får noe høyere ping enn det de med fiber gjør, har prøvd meg frem med Network Smootheringen, men føler jeg ikke har kommet i mål enda ;(

Så jeg venter ufattelig mye på en patch, men jeg holder ikke akkurat pusten..

opplever rare ting innemellom, men stort sett går det bra. Skader nok ikke med en patch eller fem. :p

Problemene med nettkode er noe som er i alle FPS-spill, ikke bare Battlefield.

Det som gjør at det vises så godt er alt rundt. Altså bulletdropp, grafikk, levelusion, stort antall våpen, pingkompensator, høy ping, mange spillere, kjøretøy, osv...

Hvis de klarer å fikse bugs, pingkompensatoren og små endringer vil nok nettkoden og opplevelsen bli mye bedre. Får håpe det skjer. :)

Battlefield, som andre FPS-spill, har både klient- og server-basert nettkode. Hvilken som avgjør kommer ann på om du bruker kjøretøy, hvilken våpen og hva du skyter på. Grunnen til at de har både klient- og server-basert nettkode er at foreløping er ingen av de bra nok til å fungere alene.

Problemet med klient-basert nettkode er at man kan bli skutt bak hjørner. Det er ikke pga kulen skrur rundt hjørnet. Men når den andre personen skyter så er du i hans bilde, selv om han ikke er i ditt bilde. Han ser deg, men du ser ikke han. Det skjer pga forskjell i ping. Siden det da er klient-basert vil han kunne drepe deg.

Problemet med server-basert nettkode er at du kan oppleve å skyte på en person og ikke få hitmark. Selv om du sikter rett på personen vil ikke serveren registrere hit/treff.

Slik at det er problemer med både klient- og server-basert nettkode. Vi får bare håpe den blir bedre etterhvert og de finner ut noe lurt.

Er mulig det bare er å endre noen koder i nettkoden, men siden dette ikke intreffer hele tiden tror jeg nok store deler av nettkoden må endres. Siden det nok kanskje er den grunnleggende koden det er feil på. Men kanskje noen andre vet bedre. :D

De aller fleste Unreal-baserte spill (F.eks: Unreal Tournament eller Red Orchestra) har alt på server side og det fungerer perfekt i alle situasjoner. Selv med 200ms ping.

Klient basert nettkode fungerer kun optimalt på LAN eller at spillerne på en server har temmelig lik ping +/- 50ms. Det går som regel fint, men her er det haugevis med bugs som er hovedproblemet.

Mjaa,, eg blir lykkelig hvis jeg bare får et glimt av den personen som skal ta mitt liv "rundt det hjørne". Her lagger det på et helt annet platonisk nivå jeg ikke visste fantes. Men det kan kanskje ha noen med den 2x4 planken jeg har til gpu.

Ps! Gleder meg til å se kompisene mine igjen på bf ingame. Å se dem i error/lagg loggen blir liksom ikke det samme og de spydige kommentaren blir binær i dass. PO

Ole

Edited by Dr. Cooper

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Create New...