Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Its a war out here

Sliter veldig med tilfeldig fysing av spillet

Recommended Posts

Hoi.

Jeg sliter til tider veldig med at spiller kræsjer på meg regelmessig. Lyden begynner plutselig å spille i loop og bildet fryser. Jeg har prøvd å vente en stund for å sjekke om problemet løser seg selv, men det ser ikke ut til å skje noen gang.

Jeg blir nødt til å trykke Ctrl+Alt+Del og åpne oppgavebehandling og slette prosessen derfra.

Er det noen som har ideer om noe jeg kan gjøre? Jeg har lest litt på nettet, men blir virkelig ikke klokere på noe som helst.

Til info har jeg siste drivere, har en maskin over minstekravet og prøvd både med 32- og 64-bits.

Antar jeg ikke er den eneste som har dette problemet.

Du er nok langt fra den eneste som har problemer med BF4, ja. :p

I følge bfcentral ble kræsj mer intens etter patchen som ble lansert den 14. November. Patchen skulle egentlig fikse en del kræsjing, forbedre netcode og stabilitet, samt andre småting/tweaks. I følge spillere opplever de nå bedre ytelse og litt mer stabilitet, fram til spillet ofte kræsjer likedan som det gjorde før.

Virker som det egentlig ikke er noe man kan gjøre, annet enn å vente på at DICE finner en løsning. Jeg fant iallefall ikke noen fix eller midlertidige alternativer på nett. :/

Edited by WriteX

Du er ikke alene. For min del skjer det mest på Siege of Shanghai og ved store scripta events (som f.eks at skyskrapern detter ned, dammen blir sprengt osv). Bruker 64-bit versjonen. (det blir verre med 32-bit, hos meg ihvertfall)

Spillet kræsjer for de aller fleste. Og på mange forskjellige måter.

Hos meg så kræsjer det som regel etter mapbytte. Kan spille nesten hele runden, men så får jeg "Battlefield 4 sluttet å virke"

På Beta'n så slet jeg med DirectX. Den gjorde at alle mine dxlvl 11 spill ikke virket.

Måtte re-innstallere windows.

Har du prøvd å kjøre spillet i ett annet kompabillitet modus?

Regner med at du har win7?

Sliter også ekstremt med mye frys ikke bare litt, det er nærmest uspilbart til tider.. Det virker ikke som om det er noe spesielt som skjer det bare fryser. Enten i load , eller mitt i runden.

Alt av drivere er oppdatert, kjørte en reinstall i går for å se om det hjelper (ikke testet ennå).

Jeg har sett at det spekuleres i om det er en framerate bug på visse skjermkort. Så å lage en user.cfg og så limite frameraten kan være en ide. Også å slå av Anti.... something filtering pluss sette texture på low/medium i graphics.

Det virker og være veldig forskjellig, noen ganger kan jeg spelle i timesvis uten at der skjer noe og andre ganger klikker det ved hvert map bytte.

Ser noen servere annonserer med "removed crash maps" og kan vel ikke huske at det har klikka på di serverne for min del.

Ok så nå som jeg har reinstalert hele spillet så fungerer det igjen.

Hva som ble gjort :

-Reinstall av Bf4 (slettet alle bf4 mapper etter avinstallering (mydocuments/bf4-.... origin/battlefield4/)

-Avinstalering av browser plugin

-Etter reinstall før første start / lagd user.cfg med innhold :

perfoverlay.drawfps 1

gametime.maxvariablefps 60

-Ingame graphics Map texture og texture quality = low

-Anisoptropic filter = off

Fungerer så langt 5 runder på rad med forskjellige maps uten kræsj.

Det virker og være veldig forskjellig, noen ganger kan jeg spelle i timesvis uten at der skjer noe og andre ganger klikker det ved hvert map bytte. Ser noen servere annonserer med "removed crash maps" og kan vel ikke huske at det har klikka på di serverne for min del.

Tenkte faktisk det samme da jeg spilte i går natt. Spilte to timer uten en eneste kræsj.

Jævla...beta-mappet (forgot zhe name) får meg til å kræsje i vinkel i alle fall.

Jupp, etter litt testing ser det ut til å være på grunn av enkelte maps. Det kan forsatt fryse i load, men det fryser mer eller mindre aldri ingame når jeg først har fått begynt å spille.

Unntaket er Shanghai og muuuligens noen andre maps.

Noen andre som opplever det samme?

shanghai, railway og dawnbreaker er di mapsa jeg holder meg unna, og da blir det bare en sjelden gang at det klikker i loading :)