Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
cri74

Battlefield 4 servere, et nytt håp!

Recommended Posts

Herlig at brukerne stiller opp på denne måten, det gir virkelig assosiasjoner til foreningens begynnelse og den fine dugnadsånden i de dager.

Det ligger link til søknadsskjemaet nederst i artikkelen. Bare copy / paste inn i en melding til de opplistede adminansvarlige :)

Forøvrig; når donasjonsknapp kommer på forsiden, støtter jeg dette med 1000 kroner selv.

Jeg forstår ikke at dere velger å fortsette å danse etter Dice sin pipe på tross av at de gjør alt de kan for å ekskludere alle som har vært lojale, være seg spillere eller communities.

Det er bare å innse at uansett hvor langt dere strekker dere nå, så vil dere måtte strekke dere enda lenger ved neste korsvei. Dette blir bare en øvelse i å bøye seg over og spre skinkene...

Det er bedre å vente blikket mot andre ting mens man fortsatt har litt av selvrespekten i behold.

Vel, et var en lang diskusjon i styret med stemmer både mot og for å fortsette. Nå er det jo enda slik at vi heter Battlefield.no og Battlefield serien er det største spillet på markedet. Mange er jo veldig glad i spillet selv om EA driver å rører rundt i grøten her, men alt i alt - om vi ikke satser på Battlefield, hva skal da skje med Battlefield.no?

Jeg ser så absolutt dilemmaet Cri, men synes som Cobra ikke at selve navnet bør være så "bindende". Battlefield har dog vært helt sentralt i bf.no's historie og f.eks hele grunnlaget for min tidligere innsats - så jeg ser så absolutt at hele situasjonen er veldig trist. Samtidig mener jeg at alt har sin smertegrense, og at dette vel bør være den grensen som gjør at man slutter å promotere og "hjelpe" Dice samtidig som de bare pisser tilbake på en.

Wall of text incoming (og da har jeg ikke snakket om alt engang) :p

Om ikke satsingen får et reelt oppsving i norsk Battlefield sammenheng, så tror jeg nok det kommer til å gå den veien. Dette er nok det aller siste initiativet, i alle fall om jeg kan snakke personlig initiativ. Det å jobbe mot hårene når man snakker om en utgiver som EA er ikke lett, selv om de sponser oss turer for å promotere spillet - noen premier - og eksklusive intervjuer. Samtidig må man jo også tenke på den oppslutningen man får fra sine egene, altså den spillerbasen man faktisk jobber for.

Er det ikke interesse for å samles om noe, altså Battlefield spillet, så er det jo heller ingen grunn for å fortsette arbeidet. Frem til nå har det jo vært litt labert, feks så kan vi se på intervjuet vi gjorde med Patrick Bach. Et intervju som ble linket i alle de store nettstedene og YouTubere verden over, men analysen fra Norge tilsier at innsatsen vi gjorde med å lage det - alle timene og personlige penger som gikk med - bare gav tilbake 200 visninger og bare 20 av dem gadd å trykke "like" knappen. Tilsammen har intervjuet omkring 10 000 visninger.

Om det samme gjelder for servere, og for nyheter som produseres for Battlefield, og at interessen tilsvarer samme "nivå". Ja, da er det jo liten grunn til å ha noe som er samlende for norske spillere. Da kan vi heller basere spillingen på vennelister på Battlelog, og Facebook grupper som ber om penger for å ha en server med 14 åringer som banner på en lav sko.

Alternativene har vi jo utforsket. Vi har spilt på tyske cheat-servere med 12-14 åringer som blir forbanna når vi dreper dem, og vi har hatt et community som er rettferdig og som har regler både for spillere og admins. Jeg synes valget er innlysende da, om man skal spille Battlefield så trengs det noen som oss. Det er alt for kjipt å betale 1000 kroner for et spill og bruke mesteparten av tiden online sammen med randoms og dessuten bli bannet av en 12 gammel tysker med rage-tantrum. Dessuten, hva skjer med alle klanene i Norge på Battlelog? Det er drøssevis av servere, men uten Battlefield.no og de som samles her ville jeg bare spilt med randoms tror jeg. Hvordan skal jeg finne frem og hvilken gruppe skulle jeg spilt med liksom....For meg er det mer gøy å spille med noen jeg har litt kontakt med, selv om det bare er i forums her. Ellers kunne motspillerne egentlig bare vært bots.

Med det sagt så er det ikke noe feil at 12-14 åringer får seg en server og forsøker å jobbe mot/med noe som er større en seg selv, og ikke alle slår på nerd-rage-tantrum-knappen og banner alle som er bedre enn dem selv. Selv om kanskje sånne tilbud og hva Battlefield.no tilbyr har omtrent samme mål, så er det forskjellig måte å gjøre det på.

MEN såklart, først og fremst må man vel gjøre opp en mening om man skal spille BF4 eller ikke. Battlefield.no, for meg, er kanskje den siste skanse før man dropper spillet fullstendig og finner noe annet som er Community basert. Med det sagt så vil også Battlefield.no/Battle.no og lignende steder være en selvfølgelig søkested om jeg var ny og ville finne noen å spille med og heve spillopplevelsen, kanskje også det aller første stedet jeg vill søkt meg til. Nå er jeg særdeles heldig og har et stort nettverk i spillverdenen, mye på grunn av steder som Battlefield.no og Battle.no, jeg ønsker å videreføre det og tilby andre spillere det samme. Jeg har blitt kjent med veldig mange spillere, andre commuinities og en haug med klaner i Norge. Med hånden på hjertet kan jeg si at det ville ikke skjedd om ikke Battlefield.no og Battle.no hadde vært der.

Veier man bakdelene med å ikke ha server mot fordelene å ha servere og effekten på hvordan spillet oppleves, så synes i alle fall jeg at Battlefield.no burde ha servere. Jeg kan ikke snakke for andre i styret, men om man tenker litt på det, utover bare ha eller ikke ha servere, så er steder som Battlefield.no og Battle.no unike og veldig verdifulle samlingsplasser i spillverdenen.

• Like 1

Ingen tvil om at dette var en diskusjon internt, en lang diskusjon som endte med stemmer begge veier. Men i bunn og grunn handler det om vår forpliktelse som styret til å gjøre det vi tror er det beste for å sikre aktivitet ingame og på forum. Pr nå er det ingen andre spill som har potensialet bf4 har til å samle norske gamere om et forum, og vi må derfor gå mot det som kanskje er den instinktive tanken om å vise fingern til EA en gang for alle.

cri74

"om vi ikke satser på Battlefield, hva skal da skje med Battlefield.no? "

Hva med å gjøre om navnet til noe ala "slagmark.no/net/org" i stedet. Jeg foreslo noe sånnt da temaet om å danne battlefield.no kom opp i 2002, da forumet het "Lost in Norway"(som var et utspring av folk fra gamle Hellfragger).

Begrunnelsen var at man ikke skulle knytte seg så mye opp til en spillserie, men heller en sjanger. Så vidt jeg husker så ble det bestemt at Battlefield.no skulle være et norsk nettsted for alle typer krigsspill, og ikke bare Battlefield serien. Ser ut som det kan ha gått i glemmeboken.

Derfor vi har servere i tf2, css, csgo, bf3 og dayZ +++

Greia er vi trenger nye brukere på forumet, for oss gamlinger her begrenset med attentionspan og har allerede roller/er for gammel for å ha roller/er ikke motivert lenger. Skal man ha utbyttinger og friskt blod trenger man å være på de arenaene der spillere er, og samme hva vi ønsker skal skje med EA er nå bf4 der man finner brorparten.

Hvor stor var oppblomstringa av nye brukere når BF3 kom? Hvor mange av de er her fortsatt?

Gimme a piechart!

• Like 1

Communities er ikke som det var i gamle dager. Vi samles ikke på faste norske servere lengre. Vi har flere norske servere i BF4 men det er utrolig sjeldent vi samles sammen på en norsk server. Før så var det Office Only eller AllMaps #1 i Counter-Strike hvor det var 100% sjanse for å møte en hel bunch med brukere fra forumet her, samme gjaldt i Battlefield 1942 og Desert Combat som jeg mener var storhetstiden.

Da var det dedikerte servere hvor vi samles alle mann. Dette skjer ikke i dagens spill, serverbrowsern er langt mer avansert og vi joiner en server sammen som en squad. Vi filtrerer servere for å finne en server med riktig antall spillere, gamemode og innstillinger. Å sette opp BF4 servere garanterer ikke masse aktivitet på serverne pga folk spiller så sporadisk overalt. I BF3 husker jeg det samme, vi var spredt alle mann på forskjellige servere mens flere bf.no servere stod tomme.

Men sånn er utviklingen, man trenger ikke å heise noen hvite flagg av den grunn. Jeg henger her for å diskutere med "dere", en hel gjeng kjente gamere som jeg har nærmest vokst opp med. Det gjelder vel alle mann her. Det kommer garantert noe annet spill som samler oss alle mann, som f.eks det neste innenfor DayZ eller annet krigsspill. Husk vi går i en helt ny era av spill nå med PS4 og Xbox One som kommer ut. Teknologien til de konsollene vil gjøre multiplattformspill langt bedre på PC spill, det er jeg sikker på.

Jeg har aldri sett battlefield.no som noe dedikert for BF spillene egentlig, battlefield.no leser jeg som slagmark. Det passer til alle krigsspill.

Så ikke tenk negativt folkens, er ingen community i Norge som har flust av spillere lengre, men vi har en hel gjeng med veteraner som har kjent hverandre i 15år ++++. Det er det få communities som kan si.

Alt utvikler seg raskt.

Tror nok at det vi old timere kjenner som ett bra sted er noe som er fading away.

Akkurat som den gode gamle nokia eller erikson telefon de fleste av oss brukte i 2002. Telefon i dag er ikke som da, Men ikke nødvendigvis negativt. Men ser ennå noen der ute som sverger til disse gamle typen telefoner ennå.

Akkurat som en del av oss gamle sverger til comunity styrte ting all the way.

Avean har noen gode poeng i texten sin.

Mye riktig i det Avean sier, men det er fortsatt noen spill som har godt av spillsamfunn rundt en klynge servere. Da blir ofte serverne bedre, både mtp konfigurasjon, aktivitet og moderering. Det avhenger av hvor store endringer man kan gjøre på serverinnstillingene, og hvor lett det er å lage modifikasjoner. Her stiller vel ikke BF serien spesielt sterkt, og det virker å bli vanskeligere for hver versjon av spillet som kommer. Det er derfor lite et nettsted kan gjøre for å skille seg ut, og lage et eget samfunn rundt spillet.

Kunne tenkt meg å bidra å drifte en NS2 server, men det kan virke som det kun er jeg her som er interessert i den typen "asynkront RTSFPS" spill. Det kan hende at en server vil kunne dra inn et par folk på forumet, men ikke i nærheten så mange som BF4 potensielt kan.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Create New...