qed 312 Report post Posted November 13, 2013 Hei folkens, jeg har akkurat startet et inciativ på adminforumet for en liten koserunde med valve sin yndlingsbaby, nemlig Team Fortress 2! Få spill er morsommere å leke seg i med kjente, få spill følges bedre opp med oppdateringer, ingen spill er koseligere å tafse på mumble med, og ærlig talt - vi trenger noen communityspill utover battlefieldserien og counterstrike. Spillet er GRATIS Å LASTE NED fra steam, og jeg inviterer med dette til kosekveld! Kosekvelden vil bestå av oppmøte på en av våre public servere, samtidig som vi samles på mumble og koser oss en kveld. Kvelden er ikke fastsatt, og bestemmes litt utifra når admingruppen kan. Men - kom med innspill på kvelder som passer. Blir det en suksess gjør vi det til en fast månedelig event, men i utgangspunktet gjør vi dette til en once in a lifetime tafsekveld! Last det ned i dag! 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pazuzu 114 Report post Posted November 13, 2013 Folk kommer bare til å begynne å grine når jeg sniper de, alle er så letteide i TF2. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gambler 419 Report post Posted November 13, 2013 Har aldri spellt det før, men er det unlocks og div der så dere som har spellt mye har en fordel? Quote Share this post Link to post Share on other sites
qed 312 Report post Posted November 13, 2013 Nah, ingen av våpnene man kan unlocke som gir fordeler, det gir bare flere options, feks andre egenskaper i cloak som spy, andre våpen som scout, annen main gun som pyro +++. Men alt er balansert så man ikke skal ha fordeler, det er heller en mulighet til å prøve noe nytt for de som har spilt lenge. Alle nye våpen har fordeler originale ikke har, men de har også negative aspekter. Kjapt eksempel er pyro sin main flamethrower kontra "degreaser". Degreaser gir 65% raskere weaponswitch, men den gir 25 % mindre afterburn dmg på fiender som er i flammer. En annen unlock er backburner som gir critical dmg hvis du brenner noen bakfra, men der airblast koster mye mer energi. alt er balansert <3 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pazuzu 114 Report post Posted November 13, 2013 Jo, jeg synes absolutt enkelte "unlocks" (man får de helt random) er bedre enn andre, det er nesten umulig at det ikke skal skje. Men, smart spilling eier fortsatt noobs. Det er ikke skjevt nok til at det egentlig spiller noen rolle, spillet er såpass kaotisk at det ikke gjør store forskjellen. Spillet baserer seg jo i stor grad på quake-skills (skyte raketter og lignende ferdigheter), med evne til å aime stødig over tid fremfor twitch-aim. Sniperen er eneste klasse som i stor grad påvirkes av unlocks, siden det er eneste klasse som er basert på twitch-aim. Spillet er uansett mer ment som moro enn som e-sport, og det er kjempegøy å spille når man er en gjeng på mumble. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Krigsforbryter 624 Report post Posted November 13, 2013 En unlock er ikke en fordel i seg selv så lenge den ikke er tilpasset din spillestil. En annen spiller kan spille bedre med et annet våpen. At et lag har en fornuftig inndeling i klassene har ofte mye mer å si. Quote Share this post Link to post Share on other sites
drozo 68 Report post Posted November 13, 2013 Flott tiltak! Er dette gjort fordi man ønsker å øke aktiviteten på TF2-serverene til HF? Nå har jeg spilt svært lite TF2, men at det er balansert høres jo helt fantastisk ut. Da er Valve de første og eneste som har klart å balansere et spill - og det med unlocks. Aldri forstått fascinasjonen for TF2, men dette vil jeg bli med på en gang! Quote Share this post Link to post Share on other sites
qed 312 Report post Posted November 13, 2013 Har personlig ikke tro på at vi som community kan skape aktivitet over tid på serverparken, det er for få aktive utenom bf-serien atm og vi trenger randoms. Det startet som et initiativ på adminfora fordi jeg rett og slett savner noen morrostunder med kjente. TF2 er hundre prosent gratis og har lav terskel for å overleve, så imo den beste plattformen for å kose oss litt. :-) 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Multicyber 376 Report post Posted November 13, 2013 JEg blir gjerne med på dette! ^^ Spørs om bærbaren min takler spillet da, men det finner vi fort ut! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Søvd 22 Report post Posted November 13, 2013 For morro skyld grovregnet jeg hvor mye jeg har spilt TF2 siden BF2 døde, ca 1 time hver dag siden 2007. Blir aldri lei (kanskje jeg er avhengi). Gleder meg til tafsekveld Her er alle de hærlige "meet the Team Fortress 2 Characters " videoene http://www.youtube.com/user/Valve Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gambler 419 Report post Posted November 13, 2013 Har aldri spellt det før men er selvsagt med Kan hende jeg banner i kirka nå, men det ligner litt på borderlands ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sofakommandanten 77 Report post Posted November 13, 2013 Folk kommer bare til å begynne å grine når jeg sniper de, alle er så letteide i TF2. Ser det er på tide eg tar fram balltreet.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
BearH 76 Report post Posted November 13, 2013 Bra initiativ til Qed. Men det som gjenspeiler seg gjennom heeeeele bf.no er at det kun er gamle forumhester som svarer, noe positivt, mest negativt. Det gjelder for alle spill og lignende topics. Det er alldri et snev av gjennomgående "enighet" ifh til dugnadsånd og samkjøring. Det er så utrolig mange "forumfarger" ifh til usergroups her at jeg skjønner at evt nye medlemmer skygger unna. Det virker faktisk som at man ønsker å være den gjengen som var fra 2002-2007 her? Siden battle.no ble nedlagt har jeg mange ganger lurt på hva i h.... er det ledelsen av bf.no ønsker at denne siden skal være. Savner en rød tråd i rotet.... Takk for rant ....men seriøst? 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
MentalM 38 Report post Posted November 13, 2013 Enig Baerkowzkii, også enig med kødd fordi TF2 er awesome! Quote Share this post Link to post Share on other sites
qed 312 Report post Posted November 13, 2013 Bra initiativ til Qed. Men det som gjenspeiler seg gjennom heeeeele bf.no er at det kun er gamle forumhester som svarer, noe positivt, mest negativt. Det gjelder for alle spill og lignende topics. Det er alldri et snev av gjennomgående "enighet" ifh til dugnadsånd og samkjøring. Det er så utrolig mange "forumfarger" ifh til usergroups her at jeg skjønner at evt nye medlemmer skygger unna. Det virker faktisk som at man ønsker å være den gjengen som var fra 2002-2007 her? Siden battle.no ble nedlagt har jeg mange ganger lurt på hva i h.... er det ledelsen av bf.no ønsker at denne siden skal være. Savner en rød tråd i rotet.... Takk for rant ....men seriøst? Ser den her veldig godt, og det er et relevant spørsmål som kommer opp hver gang siten ikke har noe spesifikt spill som samler oss. Sannheten er at battlefield.no til en hver tid er det brukerne tillater oss å være. Med det mener jeg at all aktivitet er frivillig, all aktivitet genereres ved at personer tar tak, og aktivitet skapes gjennom at nye brukere kommer til helst i et litt høyere tempo enn brukere faller fra. Vi har et uttalt mål om å være stedet man ønsker å diskutere battlefield-serien og counterstrikeserien, men når bf3 i stor grad feiler som klanspill,og cs:go flopper og splitter miljøet i to leire istedetfor å få alle over fra cs:s så sitter man med et stort problem fordi tilbudet i stor grad eksisterer rundt de spesifikke titlene. Så kommer folk som Cri inn, blir på noen få mnd styremedlem og innfører en helt ny satsing på arma samtidig som han produserer nyheter som 10 nrkjournalister, også opplever man en oppsving igjen i antall lesere som igjen gjør at nye medlemmer kommer til. Så - hva ønsker vi å være som site? Vi har til nå hatt en profil bygget opp rundt enkeltspill eller enkeltserier, også har man diskutert alt annet på siden. Når spillene feiler så feiler også rekrutteringen, og vi får perioder der vi egentlig ikke vet hva vi skal være og heller ikke greier rekruttere inn så mye nytt blod. Jeg er usikker på om det er mye man kan gjøre med det faktisk, så lenge alt arbeid og alt initiativ er frivillig, er rekruttering gjennom spill en av de få mulighetene jeg ser for å generere aktivitet. Da gjelder det å finne de spillene :-) 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
BcK 221 Report post Posted November 13, 2013 Lenge siden jeg spilte TF2 så det hadde jo egentlig vært moro Quote Share this post Link to post Share on other sites
MentalM 38 Report post Posted November 14, 2013 men en evt kosekveld kan settes på en annen dag enn fredager eller? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Krigsforbryter 624 Report post Posted November 14, 2013 Grunnen til at det er fredager som mye brukes er at i ukedagene er det mye annet som hender for folk, trening osv. og på lørdag er mange på fest osv. Da har man bare fredag og søndag igjen da. Quote Share this post Link to post Share on other sites
drozo 68 Report post Posted November 14, 2013 Vi kan gjerne ta en kosekveld når MentalM ikke kan. Blir så dårlig stemning når han er med. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pazuzu 114 Report post Posted November 14, 2013 Drozo er et juletre. Uansett hvilken dag man velger blir det noen som ikke kan, så er egentlig bare snakk om å velge seg noe fast og så kan folk heller være med når det passer. Jeg ser i alle fall frem til tafs med kjentfolk, det kommer til å bli kjempegøy! TF2 er morsomst når man er en gjeng, gjerne en gjeng som ikke tar alt så himla seriøst. Folk kommer bare til å begynne å grine når jeg sniper de, alle er så letteide i TF2. Ser det er på tide eg tar fram balltreet.... Og joiner laget mitt og stunner folk med den baseballen så jeg kan plukke de med sniperen! Tenk for en kombo! Game? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Krigsforbryter 624 Report post Posted November 14, 2013 Drozo er et juletre. Uansett hvilken dag man velger blir det noen som ikke kan, så er egentlig bare snakk om å velge seg noe fast og så kan folk heller være med når det passer. Jeg ser i alle fall frem til tafs med kjentfolk, det kommer til å bli kjempegøy! TF2 er morsomst når man er en gjeng, gjerne en gjeng som ikke tar alt så himla seriøst. Folk kommer bare til å begynne å grine når jeg sniper de, alle er så letteide i TF2. Ser det er på tide eg tar fram balltreet.... Og joiner laget mitt og stunner folk med den baseballen så jeg kan plukke de med sniperen! Tenk for en kombo! Game? Bare vent, når jeg kommer som heavy og ubercharge stikker du av også Quote Share this post Link to post Share on other sites
qed 312 Report post Posted November 14, 2013 sååå - hva bare med å møtes i morgen kl 19? eller må vi ha en uke på oss for å greie få fram gamingmusa og sette av tid? Quote Share this post Link to post Share on other sites
MentalM 38 Report post Posted November 14, 2013 Problemet med fredager er at mange av de eldre spillerne har kvinnfolk og annet som foregår på den dagen. Da er søndager mye bedre generelt sett Quote Share this post Link to post Share on other sites
qed 312 Report post Posted November 14, 2013 madammen jobber så sent om dagen så alle arbeidsdager går bedre enn i helgen, for da krever hun oppmerksomhet Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pazuzu 114 Report post Posted November 14, 2013 Gjør det enkelt: Vi møtes i morgen klokken 19 OG vi lager en ny event for TF2 for en gang om en stund (f.eks. 2 uker fra nå). Quote Share this post Link to post Share on other sites