Senator 466 Report post Posted November 7, 2013 Har du kjøpt deg Battlefield 4? Syns du det er bra? Hvorfor? Jeg sitter fortsatt og vurderer om jeg skal kjøpe spillet. Jeg har sett utrolig mye gameplay og vet hva som er nytt og hva som er greia. Men jeg har fortsatt ikke kjøpt det. Jeg har alltid elsket Battlefield serien, helt fra starten av. Jeg syns også at BF3 med sine ville og intense øyeblikk var morro. Hver gang det kom et nytt spill i serien har vi sett et stort fokus på innovasjon og nytenkning, helt til nå. Etter hva jeg har sett vil jeg si at BF4 nesten kan kalles for BF3.5, mye nytt men om man ser tilbake på tidlige titler er fokuset på innovasjon minsket betraktelig. Greit nok, ser bedre ut, mye nytt innhold, men er det et helt nytt spill? (Minner om en annen kjent franchise kanskje? ^^ ) Noe jeg missliker enda mer hvordan EA har tatt over skipet og seiler en kurs jeg mener er feil og baserer seg på en holdning som er ødeleggende for bransjen. Spillet koster nå nemlig 599,- på Origins. Dette er en helt syk pris for et PC spill i seg selv. Det er nemlig her mye av tvilen min ligger. Men ikke nok med det, den første DLC'er ble annonsert tilogmed FØR selve spillet var lansert og 4 til (ihvertfall) er på vei. Syns dere ikke at for 599 skal må få hele spillet? Neida, her skal du faen meg betale 300,- til for å få alle kartene og funksjonene BF4 skal tilby. Dette er forkastelig, trist og rett og slett kvalmt spør du meg. Når jeg ser disse prisene og hvordan spillets innhold blir delt opp og pakket i mindre pakker for å tjene mest mulig penger, blir jeg trass. Jeg kjenner jeg har utrolig lyst på spillet men av prinsipp ikke ønsker å støtte måten EA rævkjører oss forbrukere. Men en ting EA skal få mye respekt for er en ting, de er utrolig flinke til å tjene penger. Dette finnes vel grunner for alt og dette er bare en beskrivelse av min oppfatning. Men jeg ønsker at noen kanskje kan motbevise dette for meg? Eller klare å komme med argumenter som kan veie opp mot disse jeg nå har kommet med. Jeg har lyst på spillet, men som sagt er det noe som skurrer og en del ting som står i veien for at kjøpet faktisk blir gjort Overbevis meg! 1 Share this post Link to post Share on other sites
Kongkopa 31 Report post Posted November 7, 2013 Vent til de har fikset spillet før du kjøper. Gi det et par måneder med mindre du har dårlig tid av en eller annen grunn. Du får også spillet billigere om du venter - da det kommer tilbud her og der. Var mulig å få tak i på spaceworld for 399 en liten stund f.eks. Hadde jeg visst at netcode var så dårlig som det er atm, så hadde jeg antagelig ikke kjøpt. Hvis du skal spille mye multiplayer så er det like greit å vente. Så får vi se om dette er noe de får fikset. 1 Share this post Link to post Share on other sites
gummirev 33 Report post Posted November 7, 2013 Kjøp spillet og premium via vpn. Halv pris Share this post Link to post Share on other sites
Daniel- 1,200 Report post Posted November 7, 2013 Betalte ca 600kr for bf4 extended edition(?) og premium på cjs cdkeys. Share this post Link to post Share on other sites
ReWrite 6 Report post Posted November 7, 2013 Vent til de har fikset spillet før du kjøper. Gi det et par måneder med mindre du har dårlig tid av en eller annen grunn. Du får også spillet billigere om du venter - da det kommer tilbud her og der. Var mulig å få tak i på spaceworld for 399 en liten stund f.eks. Hadde jeg visst at netcode var så dårlig som det er atm, så hadde jeg antagelig ikke kjøpt. Hvis du skal spille mye multiplayer så er det like greit å vente. Så får vi se om dette er noe de får fikset. I call BS.. Gi meg noe mer enn at "netkoden er dårlig". Ja, det er dårligere enn CS:GO eller CS 1.6.. men det er klart den beste netkoden som har vært i ett BF spill.. 1 Share this post Link to post Share on other sites
2easy-Broseph 37 Report post Posted November 7, 2013 Vent til de har fikset spillet før du kjøper. Gi det et par måneder med mindre du har dårlig tid av en eller annen grunn. Du får også spillet billigere om du venter - da det kommer tilbud her og der. Var mulig å få tak i på spaceworld for 399 en liten stund f.eks. Hadde jeg visst at netcode var så dårlig som det er atm, så hadde jeg antagelig ikke kjøpt. Hvis du skal spille mye multiplayer så er det like greit å vente. Så får vi se om dette er noe de får fikset. I call BS.. Gi meg noe mer enn at "netkoden er dårlig". Ja, det er dårligere enn CS:GO eller CS 1.6.. men det er klart den beste netkoden som har vært i ett BF spill.. hahah du har ikke spilt samme spill som alle andre eller? ja noen ganger så funker den helt okay, men er ofte den bugger seg helt å den funker ikke i det hele tatt. Det og den svarte skjermen som er når man spawner inn er for meg som spiller det som ødelegger mest atm. Er vell bare å søke opp bf4 netcode på youtube så kommer det helt sikkert masse eksempler, selv youtube heroes kritiserer netcoden da vet man den er dritt. Zh1nto troll har også anerkjent at netcoden ikke er som den skal Share this post Link to post Share on other sites
ReWrite 6 Report post Posted November 7, 2013 Aldri opplevd noen av de problemene som blir tatt opp her. Nå skal det sies at jeg ikke har spilt så fryktelig mye heller, men min totalopplevelse tilsier at dette er det beste BF spillet jeg har spilt. Har dere alle justert slideren for Network smoothing ned til 0%? Kan hende det er noe så enkelt som det. Share this post Link to post Share on other sites
Avean 161 Report post Posted November 7, 2013 Ikke jeg heller og å henvise til enkelte youtube heroes hjelper fint lite. Har sett de fleste store youtube personlighetene kommentere spillet og dem har ikke gjort noe annet enn å rose spillet. Jeg syns nettkoden er langt bedre enn det var i BF3 og det var egentlig det første som imponerte meg når jeg først testet spillet. Network Smoothing Factor må være på 0% selvsagt men selv påslått så er det rimelig bra. Tror heller folk skylder på "ræva nettkode" pga i starten så slet alle serverne med mye lagg men det var jo ikke pga nettkoden. Battlefield 4 er det beste battlefield spillet som har vært hittil hvis man ser bortifra de gamle. Flere av de jeg spiller med likte ikke BF3 men storkoser seg i BF4. Det er bedre kartdesign, de er mer åpne og orginale, lettere layout å forstå. Lydbildet og grafikken er forbedret men samtidig yter det faktisk bedre enn BF3 føler jeg. Personlig så kan jeg ikke noe annet enn å anbefale spillet, det er uten tvil det beste fps spillet som er på markedet nå. Arma 3 har kanskje realismen men mangler innholdet og presentasjonen. Battlefield 4 kommer til å vare veldig veldig lenge. Eneste jeg må kritisere er alle DLC'ene, jeg kjøpte alt samlet til 600 via g2play.net. Men hvis man skulle betalt 1200kr totalt for alt på Origin så ville det vært helt kokko. Det er en retning jeg ikke støtter egentlig, men siden jeg fikk det billig så what the hell. Jeg har hatt mange fantastiske gameplay moments i BF4 ihvertfall, flere øyeblikk jeg har sittet å smilt rundt munnen over hva som har skjedd. Fysikken, visuelle og lydbildet i dette spillet er rett og slett fantastisk. 2 Share this post Link to post Share on other sites
Senator 466 Report post Posted November 7, 2013 Takker for gode innspill og synspunkter. Tror jeg kommer til å følge Kongkopa ved å vente litt, og heller kjøpe spillet når det har kommet i en bedre build, og som Avean sier vente til ting roer seg litt ned. Det finnes også tydeligvis andre steder å få tak i spillet til en billigere penge, noe som er en faktor som jeg prioriterer. Selv er jeg vant med ARMA så den så kalte "netcoden" tror jeg egentlig ikke jeg vil legge merke til om jeg gjør ReWrite sier med å sette Network Smoothing til 0%. Share this post Link to post Share on other sites
Avean 161 Report post Posted November 7, 2013 Network Smoothing må settes på 0% ja. Det er nok mange som går glipp av denne settingen og hvor viktig den er. Særlig close quarters så er dette veldig viktig. Den delayer jo animasjonen, men det han gjør vil jo fortsatt gå like fort som f.eks å skyte mot deg. Så hvis en fiende runder et hjørne og skyter deg så vil kulen komme før han har rundet hjørnet med network smoothing 100%. Med 0% så skyter han ikke før han faktisk har rundet hjørnet og trekker av på avtrekkern. Default er den på 50% men selv da merker man den særlig i nærkamp. Share this post Link to post Share on other sites
Gambler 419 Report post Posted November 7, 2013 Network Smoothing må settes på 0% ja. Det er nok mange som går glipp av denne settingen og hvor viktig den er. Særlig close quarters så er dette veldig viktig. Den delayer jo animasjonen, men det han gjør vil jo fortsatt gå like fort som f.eks å skyte mot deg. Så hvis en fiende runder et hjørne og skyter deg så vil kulen komme før han har rundet hjørnet med network smoothing 100%. Med 0% så skyter han ikke før han faktisk har rundet hjørnet og trekker av på avtrekkern. Default er den på 50% men selv da merker man den særlig i nærkamp. Prøvde og sette den ned på 0 når vi spellte i stad og må si jeg vant en del flere close combat fighter Var temmelig artig ei stønn der når vi var mange kjente Share this post Link to post Share on other sites
Avean 161 Report post Posted November 7, 2013 Network Smoothing må settes på 0% ja. Det er nok mange som går glipp av denne settingen og hvor viktig den er. Særlig close quarters så er dette veldig viktig. Den delayer jo animasjonen, men det han gjør vil jo fortsatt gå like fort som f.eks å skyte mot deg. Så hvis en fiende runder et hjørne og skyter deg så vil kulen komme før han har rundet hjørnet med network smoothing 100%. Med 0% så skyter han ikke før han faktisk har rundet hjørnet og trekker av på avtrekkern. Default er den på 50% men selv da merker man den særlig i nærkamp. Prøvde og sette den ned på 0 når vi spellte i stad og må si jeg vant en del flere close combat fighter Var temmelig artig ei stønn der når vi var mange kjente hehe ja, var basicly battlefield.no vs resten. Liker det systemet, kjente blir plassert sammen og gjerne i squad også. Kort fortalt, battlefield.no vant overlegent Share this post Link to post Share on other sites
Kongkopa 31 Report post Posted November 8, 2013 (edited) Aldri opplevd noen av de problemene som blir tatt opp her. Nå skal det sies at jeg ikke har spilt så fryktelig mye heller, men min totalopplevelse tilsier at dette er det beste BF spillet jeg har spilt. Har dere alle justert slideren for Network smoothing ned til 0%? Kan hende det er noe så enkelt som det. Den slideren er latterlig, men ja, jeg har hatt den til 0% hele tiden. Nei, det er dessverre ikke så enkelt. Jeg kan ikke snakke for andre enn meg selv, men, jeg opplever netcode i BF4 som ufattelig rnd. Som Broseph sier så fungerer den perfekt enkelt ganger, mens den er horribel ved andre tilfeller. Jeg har recordet en del, så jeg kan prøve å mekke det sammen til en youtube film om ønskelig. Det er mulig jeg dytter for mange bugs inn i "netcode", men det er egentlig samme hva du velger å kalle det, det er uansett broken. - Tømmer magasin i motstander uten en eneste hitmark - Klient registrerer ikke innkommende skudd og det føles som om man blir 1-shotted - Drept rundt/bak vegg som i BF3 - Drept av noen som enda ikke har rundet hjørner (- RPG/nade/osv sprenger, men før den visuelt når frem) (- Heatseeking advarsel piper etter/på impact) Jeg sitter på fiber, har sjeldent mer enn 30ms latency, Network Smoothing Factor = 0%, 180-200FPS, og server patchene til DICE har sålangt ikke gjort noe for å fikse problemet. Edited November 8, 2013 by Kongkopa Share this post Link to post Share on other sites
Avean 161 Report post Posted November 8, 2013 Hvor spiller du hen da ? Får du problemet på Trønderbataljonen sine servere f.eks? Vi er ganske mange som ikke opplever de problemene du nevner her. Halvparten av problemene du nevner her har jo med network smoothing å gjøre og det skal jo være borte hvis du har den på 0% som du skriver du har. Noe som skurrer her. Share this post Link to post Share on other sites
Kongkopa 31 Report post Posted November 8, 2013 (edited) Samme hvor jeg spiller, opplever det samme på både low latency og high latency servere. Ja, jeg har samme problemet på Trønderbataljonen sine servere. http://bf4central.co...e-top-priority/ Aner ikke hvor troverdig bf4central er, men første som kom opp etter kjapp google. http://www.reddit.com/r/Games/comments/1pu1z1/battlefield_4s_netcode_is_still_broken/ http://www.reddit.com/r/battlefield_4/comments/1pqwwn/lvlcap_bf4_launch_woes_netcode_must_change/ Edited November 8, 2013 by Kongkopa Share this post Link to post Share on other sites
ReWrite 6 Report post Posted November 8, 2013 Dårlig server =| Dårlig nettkode Dessuten er det umulig og få til en like god nettkode som f.eks COD eller CS da de kjører fære spillere på mindre maps.. Kan du tenke deg hva slags jern som må til for å klare f.eks 100 ticks på en BF4 server med 70 spillere? Share this post Link to post Share on other sites
Kongkopa 31 Report post Posted November 8, 2013 Dårlig server =| Dårlig nettkode Dessuten er det umulig og få til en like god nettkode som f.eks COD eller CS da de kjører fære spillere på mindre maps.. Kan du tenke deg hva slags jern som må til for å klare f.eks 100 ticks på en BF4 server med 70 spillere? Jeg forventer ikke at det skal være like bra som COD eller CS, jeg forventer at det er minst like bra som BF3, helst bedre. Men, jeg er egentlig ikke så veldig interessert i å diskutere om det her er et problem eller ikke. Internett tilsier at det er flere enn meg som sliter med dette, så jeg ville bare informere trådstarter. Share this post Link to post Share on other sites
faldmo 3 Report post Posted November 8, 2013 Sliter ikke med hverken dårlig nettkode eller latency, treffer som en drøm! Men det jeg derimot sliter med (Som alle andre) er at dritten kræsjer 26.14% av gangene. Share this post Link to post Share on other sites
Lakrisalen 128 Report post Posted November 8, 2013 Spillet kræsjer etter 2 maprounds. Ihvertfall for meg. Share this post Link to post Share on other sites
Gambler 419 Report post Posted November 8, 2013 Har ikke krasja siden patchen hos meg, veldig forskjellig virker det som Share this post Link to post Share on other sites
cri74 880 Report post Posted November 8, 2013 Spillet kræsjer etter 2 maprounds. Ihvertfall for meg. Kjør 32bits versjonen Ser ut til å funke for de fleste som har det problemet Share this post Link to post Share on other sites
pampers 6 Report post Posted November 9, 2013 Noe jeg missliker enda mer hvordan EA har tatt over skipet og seiler en kurs jeg mener er feil og baserer seg på en holdning som er ødeleggende for bransjen. Spillet koster nå nemlig 599,- på Origins. Dette er en helt syk pris for et PC spill i seg selv. Det er nemlig her mye av tvilen min ligger. Men ikke nok med det, den første DLC'er ble annonsert tilogmed FØR selve spillet var lansert og 4 til (ihvertfall) er på vei. Syns dere ikke at for 599 skal må få hele spillet? Neida, her skal du faen meg betale 300,- til for å få alle kartene og funksjonene BF4 skal tilby. Dette er forkastelig, trist og rett og slett kvalmt spør du meg. Må bare kommentere litt på dette Du trenger ikke kjøpe direkte fra Origin you know http://www.prisguide...efield-4-170392 Jeg kan være enig med om at man kanskje ikke trenger å annonsere DLC før spillet var lansert, men alle vet jo at de kommer uansett, og det var også et insentiv til å pre-ordre siden man fikk en DLC gratis. Det er heller ikke maps og funksjoner av hovedspillet som er tatt ut og delt opp for å skvise noen ekstra kroner av forbrukerne, det sitter egne teams og utvikler disse pakkene i flere måneder før de slippes. Premiumpakken gir deg 20 ekstra maps i tillegg til de 10 som kommer med selve spillet, så man får veldig mye content for pengene. Og er du ikke sugen på DLCs, så trenger du heller ikke kjøpe det Om du har likt tidligere spill i serien, synes jeg BF4 absolutt er verdt å sjekke ut. Share this post Link to post Share on other sites
BearH 76 Report post Posted November 9, 2013 Det er ofte bare de 10 første vanilla-mapsa som blir spilt i evt turneringer for esport. da suger det litt at man går glipp av de 20 andre i offisielle kamper. Spillet kræsjer etter 2 maprounds. Ihvertfall for meg. Kjør 32bits versjonen Ser ut til å funke for de fleste som har det problemet Howto choose 32-bit? Share this post Link to post Share on other sites
Its a war out here 236 Report post Posted November 9, 2013 Det er to snarveier på skrivebordet, men jeg vet ikke hvordan man får Battlelog til å åpne den ene eller den andre. Share this post Link to post Share on other sites
Daniel- 1,200 Report post Posted November 9, 2013 Origin -> BF4 egenskaper -> x86 Share this post Link to post Share on other sites