camaxide 23 Report post Posted October 27, 2013 Ramstad, om du kjøper spillet vanlig, så kjøper premium - så får du alle expansion-pakkene når de kommer uten å betale ekstra for det - du får dem også 2 uker før man ellers kan kjøpe dem. http://www.tomshardware.com/reviews/battlefield-4-graphics-card-performance,3634.html å her er en benchmark kjørt av betaen på 16 forskjellige grafikk-kort over forskjellige grafikk instillinger - bør gi en pekepinn på hva man trenger av hardware Share this post Link to post Share on other sites
Roy-Inge 17 Report post Posted October 27, 2013 Takker Share this post Link to post Share on other sites
BearH 76 Report post Posted October 27, 2013 Å benchmarke betaen tror jeg er risky business. Betaen var relativt varierende gjennom de to ukene og det var en build fra før sommerferien. Mange som fikk 20-30 mer frames ved å innstallere win8 f.eks Share this post Link to post Share on other sites
camaxide 23 Report post Posted October 27, 2013 Jomen om man får mer (som man nok får også grunnet nye grafikkdrivere å ferdig spill) så er jo det bare pluss - men det er et greit utgangspunkt å se etter. Jeg hadde helt gjevn performance gjennom hele betaen - jeg kjørte beta driverne som var ment til bf4, samt w8 hele veien Share this post Link to post Share on other sites
BearH 76 Report post Posted October 27, 2013 Jepp, frykter jeg må innstallere W8 for å få utbytte av XL2411T'n min Share this post Link to post Share on other sites
faldmo 3 Report post Posted October 28, 2013 Skal prøve å spille litt, artig å se navn man ikke har tenkt på siste 5-6 åra. Håper ihvertfall BF4 fungerer for en casual. 1 Share this post Link to post Share on other sites
camaxide 23 Report post Posted October 28, 2013 Nice, jeg kjører XL2420T skjermer selv Baerkowzkii =) (second editions) Share this post Link to post Share on other sites
camaxide 23 Report post Posted October 28, 2013 Vil bare tipse om nye Nvidia drivere idag - de kommer med shadowplay som lar deg hardware recorde opptil 20 minutter i bakgrunden, så når du kjører en epic kill - trykk hurtigtasten du har valgt, å de siste 1-20 minuttene lagres til disk instant (ettersom hvor mye du har valgt på forhånd). Dette koster rundt 6% fps - så kjører du 64fps til vanlig f.eks så kan du recorde 1920x1080 60fps uten problemer. chop chop Det er foreløpig ikke støtte mot twitch, men det kommer senere disse 6% er på 'high' setting på recordingen, så syntes du det er mye å miste de 3-4 fps'ene så kan man alltids sette ned kvaliteten. high kjører ut 50mbs video 1 Share this post Link to post Share on other sites
ReWrite 6 Report post Posted October 29, 2013 Ja, skal kjøre Shadowplay.... får håpe jeg får dratt noen syke killstreaks så jeg endelig kan brife på internett!!! 1 Share this post Link to post Share on other sites
beaveer 12 Report post Posted October 29, 2013 Ja, skal kjøre Shadowplay.... får håpe jeg får dratt noen syke killstreaks så jeg endelig kan brife på internett!!! Ja og nissen driter flyvende griser 1 Share this post Link to post Share on other sites
camaxide 23 Report post Posted October 29, 2013 noen som veit om det med servere gjelder kun ranked servers, eller om man heller ikke kan sette opp en standard dedicated server for clanmatcher? Share this post Link to post Share on other sites
Jackal.no 200 Report post Posted October 29, 2013 Må vel leie clanserver av de som har fått lov Share this post Link to post Share on other sites
BearH 76 Report post Posted October 29, 2013 noen som veit om det med servere gjelder kun ranked servers, eller om man heller ikke kan sette opp en standard dedicated server for clanmatcher? Må leie server ja. Slik var det i BF3 også. Share this post Link to post Share on other sites
Its a war out here 236 Report post Posted October 30, 2013 Herregud så forbanna ræv. Og disse folka ville gjøre det lett for eSports? Blah. Share this post Link to post Share on other sites
Leln 2 Report post Posted October 30, 2013 vurdere litt om jeg skal spille, men kommer ikke til å satse fra starten av. Der har jeg brent meg før. Slet mye med lav fps i betan, håper på litt bedre i release, ellers må jeg vel bli hw-tøs? 1 Share this post Link to post Share on other sites
barezell 21 Report post Posted October 30, 2013 de skulle satse på E-sport, de sa vel aldri at de skulle gjøre det lett? Share this post Link to post Share on other sites
Zaxo 185 Report post Posted October 30, 2013 noen som veit om det med servere gjelder kun ranked servers, eller om man heller ikke kan sette opp en standard dedicated server for clanmatcher? Må leie server ja. Slik var det i BF3 også. Forskjellen er at nå er det en liten gruppe som har fått tillatelse til å hoste servere, tidligere så var det mange (inkludert Multigamer, vår leverandør) som fikk sette opp servere. Mer konkurranse, lavere priser.. Share this post Link to post Share on other sites
barezell 21 Report post Posted October 30, 2013 Noen som vet om noen norske som kommer til å leie? Vi burde jo hatt en serverpark vi hovedsaklig valgte slik at det er større sjanse og ende opp mot kjent folk:) Share this post Link to post Share on other sites
Cappadocius 4 Report post Posted October 30, 2013 Noen som vet om noen norske som kommer til å leie? Vi burde jo hatt en serverpark vi hovedsaklig valgte slik at det er større sjanse og ende opp mot kjent folk:) Har ikke akkurat shoppet rundt men Fragnet.net skal visstnok ha servere i Oslo. Share this post Link to post Share on other sites
camaxide 23 Report post Posted October 30, 2013 Generellt burde alle som hadde en god server-park dvs generellt god og stabil ping på gode servere - få lov å kjøre ranked server. Når det gjelder servere ellers - så burde alle fått lov å sette opp egne. Nå er jeg temmelig sikker på at hverken EA eller Dice hadde giddi å nerfet tilgangen på server-filer for moro skyld.. så jeg anntar at grunnen til at server-filene holdes så tett inntil brystet er å unngå at cheaters får tillgang på server-kode og dermed lettere kan lage cheats. Men.. så burde det da samtidig vært gratis tilgang på clan-server selvsagt med diverse krav - så kunne det helt greit vært en kostnad for ranked servers - siden det ikke er noe man 'må ha'. Nå f.eks med battlefield.no - så burde det vært slik at bf.no burde hatt lov til å i det minste leie rankede servere for en penge - så i verste fall hadde de da styrt en server lokalisert et annet sted i norge - av en godkjennt server-provider, men det hadde like fullt vært en server bf.no da eide å hadde full styr på. Vi får håpe at dette er noe de får greie på etter hvert. Share this post Link to post Share on other sites
qed 312 Report post Posted October 30, 2013 Har ikke akkurat shoppet rundt men Fragnet.net skal visstnok ha servere i Oslo. De står i sverige, fragnet virker å skulle dekke hele norge/sverige med sin park. Kommersielle aktører som EA har eierinteresser i etter hva jeg skjønner. Share this post Link to post Share on other sites
gummirev 33 Report post Posted October 30, 2013 Har ikke akkurat shoppet rundt men Fragnet.net skal visstnok ha servere i Oslo. De står i sverige, fragnet virker å skulle dekke hele norge/sverige med sin park. Kommersielle aktører som EA har eierinteresser i etter hva jeg skjønner. De har servere i Oslo også Share this post Link to post Share on other sites
Cappadocius 4 Report post Posted October 30, 2013 Har ikke akkurat shoppet rundt men Fragnet.net skal visstnok ha servere i Oslo. De står i sverige, fragnet virker å skulle dekke hele norge/sverige med sin park. Kommersielle aktører som EA har eierinteresser i etter hva jeg skjønner. Fra siden deres: SERVER LOCATIONS jalla-jalla | jalla-jalla Oslo, Norway Stockholm, Sweden Share this post Link to post Share on other sites
Qbat 0 Report post Posted October 30, 2013 Jeg har kjøpt spillet og Premium, så er klart med i Battlefield 4 også. Sitter å venter på at spillet skal gå LIVE ikveld og kommer nok til å spille en del inatt tenker jeg! Share this post Link to post Share on other sites
BajBaj 2 Report post Posted October 30, 2013 Nå er jeg hverken gammal kjendis eller spesielt lovende, men synes egentlig at det jeg har sett og prøvd sålangt er ganske ok. De få kartene jeg har prøvd har vært greit balansert, men er altfor tidlig å gi noen konklusjon. Tror dette kan bli noe gøy og regner med å klokke noen timer Share this post Link to post Share on other sites