Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
LightYearsAhead

BF4 competitive scene, hvem skal spille 5on5 defuse?

Recommended Posts

8vs8 CQ vs. 5on5 Defuse.

Som vi så i BF3 så døde 8vs8 conquest sakte vekk noe som gjør det veldig vanskelig i BF4 for 8vs8 scenen.

Dette kan jo selvfølgelig endres, men det er lite sannsynlig når den nye 5on5 Defuse gamemoden kommer.

Defuse er altså typ 5on5 search & destroy (CoD style) eller som Counter-Strike.

DEFUSE

Combat type: Competitive close quarters combat

Designed for: 5 vs. 5 players (all platforms)

Commander mode: No

The other new game mode making its debut in Battlefield 4, Defuse is a highly competitive and lethal. Each player is given a single life per round, every shot fired having the potential to drastically change the outcome. Teams can win by eliminating the enemy squad, or arming and detonating a military objective that they own (similar to the M-COM stations in Rush mode.)

Built from the ground up and designed to cater to the most competitive Battlefield players, Defuse provides a distinctly new flavor to Battlefield that stands in stark contrast to other modes like Rush and Conquest. Each player can only be revived once per round, and players who have been eliminated will be following the rest of the showdown from the sidelines. KILDE: http://blogs.battlef...bf4-game-modes/

Hver spiller kan kun bli gjennopplivd 1 gang, når du dør så er du død og må vente til runden er ferdig.

I bloggen til battlefield.com sier de at målgruppa til denne game-moden er designet til de mest konkurransedyktig spillerne og er lagd fra bunnen og opp.

Med Defuse game-moden så tviler jeg på at 8vs8 får noe spessielt lys på seg med tanke på store turneringer etc, desverre. Det meste vi kan håpe av BF4 i E-Sport er kanskje 5on5 Defuse på DreamHack 2014.

Dette skal jo for ingen grunn stoppe oss i og ha det gøy, så jeg håper at de fleste clanene kan ha tid til litt 8vs8. Det er jo ingen sjarm i BF uten hardware. Clanen jeg selv er i kommer nok til å fokusere på 5on5, men vi har tid til 8vs8 også.

Hvem tenker seg å starte med 5on5 defuse?

Jeg har aldri likt hverken CS eller COD S&D så jeg håper virkelig ikke at det er defuse som blir klan-modeusen. Da er det i hvert fall ekstremt liten sjanse for at jeg kommer til å spille særlig mange kamper.

Jeg håper indelig at det blir en aktiv klanscene innenfor en eller annen BF-variant med litt større kart og vehicles.

12v12! :D

Fra spøk til revolver så tror eg 5v5 kommer til å bli spilt mest hyppig, men at 8v8 alltid vil ha en plass på enhvær casual og stor liga side. Med den nye spectator modusen tror eg 8v8 kan gi noe nytt til FPS i kompetitiv sammenheng. Personlig ville eg mye heller ha satt meg ned og sett på 8v8 CQ på twitch.tv kommentert av dykte folk enn 5v5, men det er kanskje bare meg.

Personlig så håper jeg på 5on5 conquest som main kompetetiv mode også 8v8 som litt morro på siden, jeg som mange andre håper ikke defuse moden slår igjennom. Hvis jeg vill spille 5on5 search and destroy har jeg andre spill jeg kan velge. Grunnen til at jeg liker bf er jo på grunn av at det skiller seg litt ut og revive delen av spillet er også noe jeg alltid har likt. Så er litt kjipt at de har ødelagt revive i bf4 :(

Klarer ikke å se for meg at 8v8 blir nå større enn det ble i bf3. Orker ikke å ta battlefield seriøst i en competetive sammeheng nå mer, men noen casual 5v5/8v8 kamper håper jeg det kan bli :) Ellers blir det vel team stacking på pub? wuup

Grunnen til at jeg liker bf er jo på grunn av at det skiller seg litt ut og revive delen av spillet er også noe jeg alltid har likt. Så er litt kjipt at de har ødelagt revive i bf4 :(

https://twitter.com/Demize99/status/387116954215268352

Personlig ville eg mye heller ha satt meg ned og sett på 8v8 CQ på twitch.tv kommentert av dykte folk enn 5v5, men det er kanskje bare meg.

ikke bare deg nei, håper vi får sett det før Jul engang! :D

Så er litt kjipt at de har ødelagt revive i bf4 :(

Jeg synes det er litt bra, revive-train fuckers er plagsomt som faen.

Scenest freelance! ringer å plager deg når jeg trenger heli, tank OG inf :p

Personlig ville eg mye heller ha satt meg ned og sett på 8v8 CQ på twitch.tv kommentert av dykte folk enn 5v5, men det er kanskje bare meg.

ikke bare deg nei, håper vi får sett det før Jul engang! :D

Så er litt kjipt at de har ødelagt revive i bf4 :(

Jeg synes det er litt bra, revive-train fuckers er plagsomt som faen.

Scenest freelance! ringer å plager deg når jeg trenger heli, tank OG inf :p

Ja enige at de burde endre litt på det, men å ødelegge det helt blir jo bare dumt :( slik som det er nå vill ikke revive bli brukt i det hele tatt nesten.

Noe slikt som at ressen funka slik som den gjorde i bf3, men man kan ikke spam resse en person evig slik som i bf3 tror jeg kunne funket fett.

Klarer ikke å se for meg at 8v8 blir nå større enn det ble i bf3. Orker ikke å ta battlefield seriøst i en competetive sammeheng nå mer, men noen casual 5v5/8v8 kamper håper jeg det kan bli :) Ellers blir det vel team stacking på pub? wuup

Teamstacking?? shieet... har post klar for klagemuren!

Ingen spill som bytter tall hvert andre år og med 4-5 dlcs innimellom der har noen sjanse for lage noe kompetitiv scene av god kvalitet, men for min del så blir det nok mye publicskøy med heliflying og slikt. chopchop!

• Like 1

Slik jeg ser det kan 5on5 bli en døråpner for en evt. 8on8 scene etter litt tid. Helt klart lettest å orge et kompetetivt 5on5 team og taktikker i en 5on5 defuse mode er jo barnemat iforhold til 8on8 hvor rundene er oppimot 20min og hele tiden dynamiske. Men om 5on5 tar av og det funker bra med spec mode slik at det er spennende for publikum skal man ikke se bortifra at det kan åpne for en 8on8 scene i tillegg.

Håper jeg ihvertfall...

Blir interessant, men jeg tror 8v8, 12v12 kan bli mer aktuelt framover. Brigaden vil gjerne spille litt større kamper, så om noen her har lyst å spille mot oss, så gjerne si ifra :)

Hva gjør bf defuse bedre enn cs og cod s&d? hvorfor velge bf når man har 2 meget etablerte alternativer fra før. Battlefield er imo minst 8on8. om man ikke har med HW så er det ikke Battlefield.

Hva gjør bf defuse bedre enn cs og cod s&d? hvorfor velge bf når man har 2 meget etablerte alternativer fra før. Battlefield er imo minst 8on8. om man ikke har med HW så er det ikke Battlefield.

Interessant, akkurat det ble tatt opp i Podcasten også :)

Minnet om COD S&D da eller (som jo er det nærmeste man kommer definisjonen av kjedelig innenfor et spill som faktisk inneholder kule elementer).?

Ja...synes det ble for tregt og for mye sniking i buskasset. Lite action og kjempefokus på han som overlever, dvs fant den største busken. Så må liksom alle sitte å se på han som sitter inne i den megabusken og klarte å bli sistemann de skøyt på. Enten det eller så er det en aimking som tar ut motstanderlaget ila 30 sec. Booooring. For mye fokus på enkeltspiller og lite på taktikk og flyt i spillet.... akkurat som de sa på podcasten :)

Det passer nok i CS der kartene er laget for å henge på et hjørne og se en retning, løpe til neste hjørne og se en annen retning. I BF4 er det jo nærmeste 3D, fiender kommer underoverfrasidenbak

Jeg er veldig overrassket at dem fjernet Squad Rush, og spesielt 16p at dem ikke laget det til en ofisiell gamemode. 16p Sq Rush er kanskje det morsomtste og mest spennende jeg har spilt i BF med tanke på infanteri og action, taktikk og tilpasning som må skje med en gang.