Sign in to follow this  
frittfall13

BF4 lagg

Recommended Posts

prøver å spille bf4 betaen men sliter med så mye lagg at det stort sett ikke er noe gøy. Har prøvd alle grafikk instillinger i spillet fra ultra til lav og ingeting hjelper. Kjører med 2 GeFors GTX 780M grafikk kort, CPU i7-4930, minne 32 GB. Internett linjen er på ca 30 inn og 10 ut. Kan noen forklare meg hva som er galt???

Ok her er en liste med ting du kan gjøre som hjelper:

1: Installere den nyeste Nvidia driveren som er spesialisert til BF4 Beta

2: Lukke battlelog mens du spiller. Dette gjør at frameraten blir mye bedre!

3: Det glemte jeg...

Ok her er en liste med ting du kan gjøre som hjelper:

1: Installere den nyeste Nvidia driveren som er spesialisert til BF4 Beta

2: Lukke battlelog mens du spiller. Dette gjør at frameraten blir mye bedre!

3: Det glemte jeg...

Battelog Hvordan lukker jeg den? er det den nett siden man velger brett? Har de nyeste driverne. Hvilke grafikk innstillinger burde denne maskinen klare? takk for at du svrte=)

Jeg får også litt stuttering, men for det meste når runden er ny. En ting jeg gjorde var å skru av Post Antialiasin og skru av Motion Blur, og fikk et mye bedre bilde. Det du kan gjøre er å sjekke hva som bruker mye ressurser, jeg tipper at du vil se skjermkortet bruker mest. Jeg har også merket forskjell på servere, og av og til store lagspikes. Husk å oppdatere evenbalance og at du burde bruke betadrivere, info ligger på fremsiden i Battlefield.no (Under Alle Tema)

MSI Afterburner for å sjekke skjermkortet

Oppgave/Task manager for å sjekke Ram og CPU

sliter med ustabil fps selv. skal prøve lukke battlelog og se om det hjelper.

takk for tipset!

La inn nye drivere og re satt innstillingene på driverne var alt som skulle til. For meg hadde det ingeting å si om battlelogen var oppe eller ikke. Noen som kan fortelle meg hvilket program jeg kan bruke for å kunne se fps på skjermen mens jeg spiller????

Om du trykker | ("pipe" eller "rør" - til venstre for 1-tallet) får du opp konsollet i spillet. Der kan du skrive noe sånt som "Perfoverlay.DrawFPS 1". Begynn å skrive så kommer det opp forslag så ser du fort hva riktig kommando er.

Har merket at om du er china så drar spillet tungt av en eller annen grunn.. Som US så funker det sånn passe, men som sagt det er en beta og dem har vel hatt tid til å optimisere spillet til launch for vi håpe.

W7 har problemer med betaen, framedrops og lav FPS i perioder. JackFrags instalerte W8.1 og alle slike problemer ble fikset. Personlig venter jeg bare på en patch som fikser dette for W7, men om man virkelig ønsker en fiks, skal W8.1 fikse dette ;)

Kilde;

Sliter med FPS-drop innimellom selv. Virker som om det er clientlagg og ikke serverlagg mesteparten av tiden.

Sinnsykt irriterende. Det virker også som om Obli lagger mer enn de andre gamemodene av en eller annen grunn.

Beta 13.11 hjalp en del hos meg, får ikke lengre bluescreen heller.

Sleit egentlig aldri med fps lagg, men beta 13.11 ga litt mere fps faktisk.

Veit ikke om den ligger ute for nvidia kort enda.