Sign in to follow this  
cri74

Inntrykk fra Battlefield 4

Recommended Posts

BF4 Beta - Massive lags because of CPU usage

http://answers.ea.co...ht/false/page/4

Da hadde jeg vurdert og bytte cpu :)

Sliter ikke med lagg eller noe, flyter fint på rundt 50-60fps, CPU ligger mellom 50-60% og GPU på 99% +-

har ikke noe lag selv så min 3970x prossesor får bli i pcn :) men vet det er mange som har det problemet.

liger på 80-110fps og max cpu load er 50%

Godt mulig jeg er helt på jordet, men syns det virker som en forbedret versjon av BF2 enn BF3 jeg da, noe som er positivt i mine øyne. (Spesielt med tanke på atferdsmønsteret når jeg er inf. Dog en god del mindre dolphin diving nå om dagen) Koser meg iallefall med betaen. Likte veldig godt "feelingen" på helikopteret. Litt usikker på hva jeg syns om den trege reload-tiden på gunneren enda, har ikke fått sett på hva slags perks som lurer rundt hjørnet der enda. :)

Hah design av emblemer må bare ende i misbruk :p Så en vannscooter med hakekors på baken frese rundt, når jeg spillte i går.

Hah design av emblemer må bare ende i misbruk :p Så en vannscooter med hakekors på baken frese rundt, når jeg spillte i går.

Da ber man om å bli banna da :p

Likte emblem tingen veldig godt i ArmA 2 og glad for at DICE valgte å legge til funksjonen. Litt teit at man bare kan tegne med lekekasse symboler, men allikevel en god funksjon. Har ikke sett hvordan et ser ut på mitt eget kjøretøy enda

4GGfG.jpg

Fra Arma 2

med_gallery_4000_330_188463.jpg

Syns det er mye negativitet her inne.. Det er klart at når man går inn å spiller med en innstilling om at "dette suger" så vil det være ting å være misfornøyd med. Men sammeligner man med bf3 er dette i mine øyne en veldig stor forbedring. Balansen mellom klassene er vesentlig bedre, hit detection er utrolig mye bedre, alt av grafikk har fått en forbedring(det virker som om folk forventer en like stor forbedring som til bf3, VÅKN OPP!)

I tillegg er det satt begrensning på tanks, heli osv med tanke på at man ikke bare kan spamme konstant, noe jeg mener er genialt da det balanserer litt. Det gir inf en liten mulighet til å "hente seg" inn igjen etter å ha bli sendt haugevis av raketter etter seg.

Splashdamage på tanks er passe etter min mening, den er mye mindre ja, men jeg har da ingen problem med å drepe inf med LMGen, og det er vell derfor den er der? Du må tenke taktisk å spare tankshellene til du møter på en tanks eller APC.

Minimap er brukbart igjen, det er faktisk VELDIG bra.

Sola er vesentlig mindre blindende, så for de som sier den ikke er endret fra bf3 har rett og slett ikke spilt bf4 beta enda. Har faktisk ikke blitt blenda av den enda. Det samme gjelder flashlights til pistol osv.

Lyden har blitt UTROLIG mye bedre.

Infanteri er noe mer "sluggish" enn før.. Det er da litt mer realistisk, dette er jo ikke quake? I bf3 kunne man hoppe, legge seg ned, løpe, som om man var superman, i bf4 må man faktisk bruke hodet litt mer.

Følte faktisk jeg måtte skrive litt her, fordi det er så utrolig mange blinde sjeler på bf.no for tiden(og siste årene) at det er til å bli gal av. Ta dere en dusj, se på spillet med friske øyne, eller bare slutt å spill battlefield, fordi i mine øyne er det gjort utrolig mange store forbedringer som passer både esport bedre i tillegg til å forbedre den generelle spillfølelsen.

Men for siste gang, det er 2 år siden bf3 kom ut. Det er begrenset hvilke grafiske forbedringer som kan gjøres. Det vil ikke gi en like stor "wow" - effekt som bf3 gjorde, skjerp dere. De har gjort endringer som forbedrer spillbarheten, noe som er det viktigste.

Liker Mr. Niceboy. Har kommentert det samme en del ganger tidligere i andre sammenhenger, veldig mye forutinntatt negativitet til tider i spilldiskusjoner både her og andre steder imo.

Negativiteten former seg rundt hypen i forkant av beta-lansering hvor Dice/EA måkte på med arts og actionfylte videoer og spillere blir møtt med en glattpolert BF3 etterligning.

Jeg spilte i 30minutter, var ingen Hardcore servere oppe og det suger. Tracing på skarpskyttervåpen? Hva hel...er det for noe? For å ikke snakke om at du får hele battleinformasjonen opp på skjermen, er jo så at i 6 av 10 tilfeller så vet du hva du har 100m foran deg.

Ahhh, disse grinebiterne altså. Suger noe skikkelig ordentlig så kan det jo bare bli bedre en gang i framtiden, ikke sant? Det er jo alltid en oppside. Å tro at en betaversjon av et spill kan gi en pekepinn på hvordan spillet blir når det utgis om en måned er jo heeeelt borti natta... Jeg blir så lei meg altså. Grafikken vil jo bli såååå mye bedre om en måned på samme kart. Det er jo så sutrete å klage på ting i et dataspill som egentlig bare har blitt mer realistisk... Jo mer realistisk desto bedre, eller... øhhhhhhh. Mmmmæææh. Rutefly- og togsimulatorer er jo skikkelig gøy da... :cool:

Ha i tankene at BF er et arcade og konsoll basert spill. Ut etter mer realisme og alternativer, spill Arma3 :-)

Synes det var litt gøy med betaen, men mye å komme seg på da.

Positivt så langt: Solhelvete og lommelykthelvete er nerfet til det overkommerlige. Spillt 1 minutt :)

Edit: spilt 5 minutter, det her kan ikke sammenlignes med BF2, folk dauer jo tvert, mer cod4-promodish. BF4beta er for BF2 det voldtekt er for elskov, imo. :p (er ikke min oppgave å være positiv, det overlater jeg til andre, unntaket står over...)

Håper Anderz har rett.

Er ikke overbegeistret selv, men synes det er useriøst å uttale seg etter henholdsvis 30 og 5 minutter med betatesting. Kan like gjerne si at dere ikke har spilt det, men hater det betingelsesløst.

Det er vel som Beta i BF3, den var jo faktisk eldre enn Alpha testen som noen fikk spille litt tidligere. Jeg tipper at den de hadde på Gamescom var den beste fordi den nyeste builden som var, mens den vi spiller er en build som ble levert til sony og ms før sommeren eller noe sånt?

• Like 1

<advarsel>Mye av det jeg skriver her kan være flisespikkeri og smådetaljer, men her er mine inntrykk etter å ha spilt en...4-5 timer</advarsel>

For det første fikk jeg neverending "Loading level" de første to timene jeg skulle prøve å spille. Kom overhode ikke inn i selve spillet. Etter litt googling fant jeg ut at det kunne være vår gode venn PunkBuster som er en kukk igjen. Jeg oppdaterte versjonen manuelt, og ganske riktig, smatt rett inn i spillet på første forsøk. Godt førsteinntrykk. PB, din idiot. Kan ikke Dice lage et eget system som faktisk er nyttig? Anyhow, det virker nå.

Så, ingame. Jeg har en datamaskin som er ganske langt over minimums-specc, men jeg sliter masse med client-lagg. Det er nesten kontinuerlig. Spillet ble autosatt med alt på high, men jeg har satt det ned på low nå, og opplever fremdeles masse lagg. Lagg i form av at hele bildet fryser noen millisekund (eller sekund, om det er ille), før det løsner igjen. Jævla irriterende. Greit nok at det er en beta, men å ha en grei framerate burde det være lov å kreve. I alle fall bedre enn det jeg opplever.

Anyhow.

Jeg er usikker på hva jeg syntes om selve spillet. Jeg prøver selv å være så negativ og pirke på alle smådetaljer jeg kommer over, men jeg må si det faktisk var ganske artig å spille. Men nå skal jeg være litt kritisk og jævel!

For det første er mappet totalt rass. Jeg HÅPER for BF4 sin skyld at Beta-mappet er det dårligste av de som kommer i release. Det er dritt kjedelig og dårlig bygget opp. I 64-player er det alfa og omega å skaffe seg skyskraperen, så de andre stakkarene kan heise seg opp dit og bli instadrept med en gang dørene åpnes. Min definisjon av underholdning. Hadde enda helikopter-folka vært smart nok til å droppe oss regelmessig på taket så hadde det vært greit, men dette skjer en gang i halvtimen.

Det er også artig hvor mye arbeid de har lagt i "levelusion" eller hva faen de kalte det. Joda, var imponerende å se skyskraperen falle på E3, men for 340934092 gang så blir det ensformig og ikke imponerende at all. At man også instadør om man befinner seg inne i bygningen når den faller er enda dummere. Hvorfor kan man ikke bare bli klemt sammen, eller dø litt seinere i prosessen så det ser troverdig ut? Lolz.

Btw, Battlelog. Glemte den. Jeg hater løsningen i BF3 på grunn av alle problemene og alt herket man opplevde i starten, men det virker som om det går bedre nå. Realiteten er jo at de gikk for denne løsningen fordi det er mye enklere å lage en server-browser og scoreboard i HTML, CSS og Javascript i stede for ingang. Det er heller ingen hemmelighet at Dice aldri har vært flinke til å lage ingame-browsere (siden 1942 i alle fall). De sugde totalt i BF2, BF2142 og BC2. Det er en billig løsning, men det virker som om det funker, selv om jeg fortsatt syntes at det er litt ulogisk å måtte starte å stoppet spillet i nettleseren.

Når det kommer til selve feelingen av spillet så må jeg nesten sammenlikne det med de oppfatningene jeg har av BF3. Det må understrekes at jeg ikke har spilt BF3 siden det kom ut og sluttet med en gang fordi det føltes helt feil. Det er her BF4 har overrasket meg en del. Jeg trodde det kom til å være like stakat og knotete som forgjengeren, men det føles overraskende fluid og godt. Overgangen fra å hoppe, løpe, skyte er god og føles relativt naturlig. Litt fuck er det til tider, men overall føles det ganske greit. De har riktignok litt å lære av CoD når det gjelder dette. Jeg syntes spill som MW2 hadde en eksepsjonelt god karakter-movement. Men det er detaljer. Skal riktignok sies at BF4 kan være en rass til tider. Spesielt etter at skyskraperen har falt og man går i vrakrestene. Enkelte objekter kan man ikke hoppe over, andre nekter den å gå over uten å hoppe, selv om de er 10 cm høye. Håper disse issuene blir rensket opp mot release av selve spillet.

Når det gjelder stats, unlocks osv har jeg aldri vært fan av konseptet. Det virker idiotisk å måtte låse opp pads til assult igjen. Men sånn er nå opplegget, og det kommer de neppe til å gjøre noe med. Er også teit å måtte låse opp essensielle ting til kjøretøy. Blaaah!!

Det er påpekt flere ganger i tråden at spillet har god lyd, og ja, det er jeg enig. Eksplosjoner og lyder drar deg inn i spillet og føles veldig ekte og nært. Problemet mitt er våpnene. Alle våpnene fremstår som ertepistoler og svært lite slagkraftige. Mye av dette problemet er lydene som føles nedtonet og flate. Sammenlikn en spray med f.eks CSS så vil våpnene i CSS virke tusen ganger mer dødelig.

Av annet småplukk må jeg påpeke at "lene til siden"-funksjonen er helt knekt. Jeg får opp tooltip om muligheten til å lene meg til siden alt for seint, som regel etter at jeg har forlatt hjørnet jeg kan lene meg på. Når det funker så dårlig som dette burde de enten gjøre mulig å gjøre hele tiden, eller droppe det helt. Gir meg ingenting slik det er nå.

Overall vet jeg ikke helt hva jeg skal si om spillet enda. Det virker lovende, og spesielt 16-player Dom virker veldig artig. Ikke entusiast som jeg var første gang jeg spilte BF2 eller BF1942, men definetivt en mye bedre opplevelse enn BF3 da jeg prøvde det :)

Edited by Its a war out here

<advarsel>Mye av det jeg skriver her kan være flisespikkeri og smådetaljer, men her er mine inntrykk etter å ha spilt en...4-5 timer</advarsel>

For det første fikk jeg neverending "Loading level" de første to timene jeg skulle prøve å spille. Kom overhode ikke inn i selve spillet. Etter litt googling fant jeg ut at det kunne være vår gode venn PunkBuster som er en kukk igjen. Jeg oppdaterte versjonen manuelt, og ganske riktig, smatt rett inn i spillet på første forsøk. Godt førsteinntrykk. PB, din idiot. Kan ikke Dice lage et eget system som faktisk er nyttig? Anyhow, det virker nå.

Så, ingame. Jeg har en datamaskin som er ganske langt over minimums-specc, men jeg sliter masse med client-lagg. Det er nesten kontinuerlig. Spillet ble autosatt med alt på high, men jeg har satt det ned på low nå, og opplever fremdeles masse lagg. Lagg i form av at hele bildet fryser noen millisekund (eller sekund, om det er ille), før det løsner igjen. Jævla irriterende. Greit nok at det er en beta, men å ha en grei framerate burde det være lov å kreve. I alle fall bedre enn det jeg opplever.

Må bare flisespikke litt tilbake der - her er en veldig god kilde til hjelp og relevante ting :p

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this