Sign in to follow this  
Multicyber

Interessante youtubevideoer!

Recommended Posts

Som trådens navn sier, så er dette tråden for interessante youtubevideoer! :) Så om du finner noe facinerende etc, så kan det postes her.

Her er et eksempel^^

• Like 1

Let there be light. Fra 1946.
Veldig sterk film. Av John Huston. ( Ja , han som lagde Casablanca. Men dette er altså en dokumentar, fra da han var i US Army Signal Corps.)

"This documentary film follows 75 U.S. soldiers who have sustained debilitating emotional trauma and depression. A series of scenes chronicles their entry into a psychiatric hospital, their treatment and eventual recovery. Some of the treatments involved then-new drugs and hypnosis, and the impression was given of miraculous cures, though the narration says that there will be continuing psychiatric care.
The film was controversial in its portrayal of shell-shocked soldiers from the war. "Twenty percent of our army casualties", the narrator says, "suffered psychoneurotic symptoms: a sense of impending disaster, hopelessness, fear, and isolation."[2] Apparently due to the potentially demoralizing effects the film might have on recruitment, it was subsequently banned by the Army after its production, although some pirated copies had been made. Military police once confiscated a print Huston was about to show friends at the Museum of Modern Art. The Army claimed it invaded the privacy of the soldiers involved, and the releases Huston had obtained were lost; the War Department refused to get new ones.[2] The release in the 1980s by Secretary of the Army Clifford Alexander, Jr. was attributed to his friend Jack Valenti who worked to get the ban lifted. The National Archives now sells and rents copies of the film, and as a government work it is freely copied."
  • Like 1

Oh. myy good! sjukt? Er det ekte eller falskt? aldri hørt om det der, og skulle tro det ville blitt blåst opp om man fant skjeletter etter så store "Mennesker" ?

Historien om Belle Gunnes, hun dro fra Selbu til Usa og ble seriemorder.
Jeg synes denne historien er intresant for hun ble født i hjembygda mi, og de tror at det var en hendelse fra da hun bodde her som gjorde henne til en seriemorder! Det er kommet ut flere bøker om henne og hun antas som en av de verste kvinnelige seriemordere i moderne tid!
Hele dokumentaren er delt opp i 4 deler. Edited by Enradoo

Sykt mange kvinner på det oppmøtet til islam meeting.. Sjokk da.

• Like 1

Vet ikke om dette går under rette katogorien men Disse folka gjør mye kult :)

Sjukt mye kult!! spesielt det under her!!!

Satan, er helt oppslukt av det de gjør ass!!

Sykt mange kvinner på det oppmøtet til islam meeting.. Sjokk da.

Ja. Muslimske kvinnfolk er mye hjemme. Av respekt for alla.

Skaut går de også med ut av respekt for alla. Så klart.

Interessant video Multi, for å svare på spørsmålet : jeg aner ikke. De fleste liker sikkert å tenke at de ville øyeblikkelig grepet fysisk inn og stoppet kvelingen, men i praksis så stivner man gjerne i sjokk eller vil bare komme seg vekk. Tror jeg ville brukt litt(for mye)tid på å oppfatte hva som egentlig skjer, og mest sannsynlig ringt politiet (egentlig nytteløst, de kan jo uansett ikke komme fort nok til å stoppe kvelingen men det er den lettvinte løsningen som sparer meg selv for problemer) eller mindre sannsynlig prøvd å overmanne kveleren.

Galinger som klatrer i et av verdens høyeste tårn. Ja, galinger.

Det er faktisk i samme by som BF4 mapen Siege of Shanghai utspiller i ;)

EDIT. Føler meg som en idiot, klarte ikke å få inn YT video spilleren. Jeg trodde man måtte bruke den HTML innbygg koden, men neida, her går man for simplere metoder! xD

• Like 3