Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Quakecry

Battlefield 4: Systemkrav

Recommended Posts

3GB VRAM? Crysis 3 tok opp bare 2GB! Og BF3 rundt 1,5. Ikke rart BF mister mer og mer terreng på PC-markedet til konsollene. Svenskene, som DICE selv kommer fra, har gått berserk på forumene fordi de føler deres topp-PC’er til dyre priser såvidt består testen (og som vi alle vet så betyr «recommended» som regel rundt medium-high grafikk). Når selv skandinavere klager på for høye krav, så kan man undre hvor jævlig europeere generelt, eller ikke-vestlige for den saks skyld, føler det. Jeg er bare glad jeg bygger ny PC på dette tidspunktet.

BF skal selvfølgelig ikke trekkes for å presse i teknologi. Men dette var skremmende. Grafikken ser ser ganske lik ut som i BF3, og det minste jeg forventet var samme krav. Ofte er det slik at oppfølgere med minimale grafikkopgraderinger samtidig er bedre optimalisert og krever mindre. Det var tilfellet mellom Modern Warfare 2 og Modern Warfare 1. Eller Metro Last Light i år og Metro 2033 fra 2010.

Her må DICE skjerpe seg og optimalisere bedre. Enten det, eller så har AMD hatt noe med dette å gjøre, nå som de allerede samarbeider med DICE. For de er ganske kjent for å ha toppkortene sine med 3GB VRAM.

Må være utrolig surt for GTX 780–kjøpere å føle at deres 5000-tusen kroners kort ikke er så langt fra grensen om å kjøre BF4 på full guffe i akseptabel FPS.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Create New...