Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
cri74

Arma 3 Altis

Recommended Posts

Må jo flere tusen spillere til for å gjøre det spillbart? Folk kan jo campe ett sted og aldri se ett menneske på flere timer?

Greit nok med store maps, men det finnes da grenser for hva som er "kul" og hva som ødelegger gameplay.

Flere oppdrag vil nok avgrenses til spesielle områder på kartet som for eksempel å sloss kontrollen på en by, men jeg tror nok oppdrag som for eksempel Warfare klarer å dra inn action på hele kartet i en multiplayer setting. Med det i tankene så vil nok ikke alle spillere kunne delta på alt som skjer i Warfare på Altis, kartet er rett og slett for stort og krigføringen for omfattende. Men det er sikkert de som elsker pilot opplevelsen og andre som elsker tanks opplevelsen, mens andre igjen koser seg på en bakketopp med sniper utsikt over en by (bare han får litt supplydrops av og til). Å spille på så store omgivelser gir jo også grobunn for logistikk og å få FOB (Forward Operational Base) gående. Du kan kanskje sammenligne det litt med RTS spill, bare at man faktisk er i førsteperson og alle fungerer som en ekte enhet. Samtidig har du radiosamband og kontakt med hva som skjer på kartet, og i laget ditt. Om du velger å campe et sted vil det bli ensomt om du ikke har gode spor/etterretning på at det vil skje noe der du har satt opp teltet.

Det er faktisk veldig kult når man har samarbeid og teamplay på så stor skala, men helt klart er det ikke ment at du skal bunnyhoppe deg frem til fienden og plaffe vilt rundt deg. Da finnes det andre spill som gjør det langt bedre i den sjangeren. Jeg gleder meg skikkelig og av å bare utforske øya så ser jeg masse oppdrag som kan bygges inn. Sammenligner man med BF og CS for eksempel, så er jo de bare en liten dott på Altis kartet. Det blir et helt annet spill og en annen måte å spille på :)

Wasteland blir interessant å prøve på Altis. Kommer sikkert også en DayZ-utgave etter at spillet er gitt ut. Blir denne bedre en standalone tro? DayZero på Altis :p

Blir utrolig morsomt å se hva slags missions som blir laget når spillet faktisk kommer ut. Arma communityet skuffer aldri på selv produsert innhold :) Blir nok avgreninger som cri74 nevner i de fleste missions, men et lag på 40-50 stk mot hundrevis av AI kan jo faktisk fungere på hele kartet!

Må jo flere tusen spillere til for å gjøre det spillbart? Folk kan jo campe ett sted og aldri se ett menneske på flere timer?

Greit nok med store maps, men det finnes da grenser for hva som er "kul" og hva som ødelegger gameplay.

Må huske at dette er Arma :) dette forbedrer gameplay.

Wasteland og DayZ kan vel bli litt ensomt og veldig lange avstander. Ser for meg å gå rundt(5kmt) med en pistol i timesvis og ikke møte på noen.....neh.. takke seg til skikkelig Arma spilling med helikopter, jets, tanks, båter, ubåter, motorsykkel, biler, apcs, droner, missiler, en horve av våpen, raketter,blablabla, bla bla bla og ikke minst... osv osv !!

Oppdrag på Altis er nok allerede på vei :) Den er jo åpen for alle som vil prøve

EDIT: Jupp.. Altis oppdrag klare for spill allerede - for å teste ut øya og alle tingene i Arma 3 Altis, så kan VTS være gøy (realtime editor mens du har spillere på server, kan også justere vær og tid med spillere på server)

Da har jeg bestilt TrackIR og en ny Jostick m/ pedaler. Så får vi håpe at jeg blir en bedre pilot! :lol:

En type warefare wasteland går nok på altis, men jah.

Jeg tenker hvertfall å finne meg en fast gruppe å spille Arma med, klan om du vill. Trur det gjør spille opplevelsen mye bedre.

Håper virkelig det norske arma miljøet vokser med arma 3 :-)

Lei av å spille med randome europeere

Eneste som slår meg er at det er veldig flatt. Det jeg likte med Chernarus er at man har så variert terreng med store fjellsider og tett skog. Virket veldig øde det her.

Er jo en del på sør-vest siden, men synes det kunne vært litt mer.

Håper på et map, type Takistan, bare med enda flere og høyere fjell :) Det hadde vært tøft.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Create New...