Sign in to follow this  
Geronimo86

Valgtråden 2013

Parti-valget  

62 members have voted

1. 1. Hvilket parti skal DU stemme på?

• AP
      5
    • SV
      2
    • Krf
      2
    • Venstre
      9
    • RV
      3
    • SP
      4
    • Høyre
      13
    • Fremskrittspartiet
      15
    • MDG
      3
    • Andre
      6

Recommended Posts

Trenger vel heller litt skattelette slik at man får kjøpt seg en ny tv og reist til syden raskere. Frp.... ugh

:lol:

Ja det er det FrP står for: skattelette så folk får kjøpt ny tv og reist til syden... du er imot at de hever bunnfradraget mao? Alle lavtlønnede er sikkert enig med deg.

Valgkampen i Norge er for øvrig en farse - bare skittkasting mellom partiene og konstant pekefinger mot alt det de andre ikke klarte å få til. Og nå får vi enten en tannløs mindretallsregjering eller en konstant uenig flertallsregjering... heia Norge.

Vel... det er da en god del ting de enes om.. om de bare klarer å samarbeide :p

Ser frem til økning av BSU jeg, som er helt latterlig lav.. opp til 300 000, 25 000 inn per år.

Fnis, formueskatten er intet annet en en fanesak som Høyre må ha for at Rimi-Hagen skal fortsette å stappe penger i partikassa. Var moro når en masteroppgave som analyserte flere små bedrifter og fant ut at de som betalte formueskatt ikke hadde noe problem med å betale den og fremdeles sitte med gode midler igjen til utvikling.

den masteroppgaven ble presentert som en sensasjon som undersøkte 70.000 bedrifter, når sannheten var at den sjekket et par tusen bedrifter på to spesifikke områder og bare hvis bedriftene oppfyllte en rekke kriterier, blant annet at de hadde vært i drift i flere år. Når man ikke får med seg alle grundere som går dukken blant annet pga formueskatt på maskiner og utstyr, er den oppgaven i beste fall et ok innspill.

Men hvis ikke gründerne har teft nok til å ta høyde for utgifter som lett kan forutsees... er egentlig bedriften da liv laga? Er jo ikke som om formueskatten sier "BOOM SKATT PÅ DEG MUAHAHAHAH" helt utav det blå^^

Forøvrig kjempemorsomt å se Siv Jensen oppføre seg som en ekte statsmann, hyle og skråle og rope "Morna Jens". Ahh, man skjønner at velgerne strømmer til den dama der. Like barn leker best.

• Like 1

Men hvis ikke gründerne har teft nok til å ta høyde for utgifter som lett kan forutsees... er egentlig bedriften da liv laga? Er jo ikke som om formueskatten sier "BOOM SKATT PÅ DEG MUAHAHAHAH" helt utav det blå^^

"Ta høyde for"? Du mener vifte med en magisk tryllestav slik at bedriften plutselig har mer penger til å betale formuesskatt? Eller mener du at bedrifter som ikke går med overskudd (f.eks. går i null før formuesskatten) ikke har livets rett?

Dette handler ikke om at bedrifter ikke skjønner/vet at formuesskatten finnes, men at tusenvis av bedrifter faktisk må betale mer i formueskatt enn de har overskudd.

Vil du tyne arbeidslivet for mer penger? Så hev prosenten på utbytteskatt da, men la for pokker ikke bedrifter som sliter med å gå i null få en meningsløs formueskatt å slite med på toppen av det bare fordi de har verdier knyttet opp i produksjonsmidler etc. DET er næringsfiendtlig.

Det Gal Sektleder mener er at gründere er dumme som ikke flytter til utlandet slik at de får 28% skatt imot 60%. Hvorfor må folk være som dumme tenker han

Vel da knebler man jo all innovasjon innad i Norge, ettersom bedriften og ideen kan være fantastisk om de får en litt bedre økonomisk forutsetning. Det du egentlig sier er at de burde da dra utenlands for å få gjennomført ideen. Ikke det beste for å bygge en økonomi i Norge som kan holde seg etter oljeeventyret er over.

Det er vanskelig nok for norske bedrifter å konkurrere i utlandet ettersom prisene og lønn i Norge er skyhøye, det å gi dem en ekstra hindring fostrer ikke til å skape noe nytt.

Som blant annet Sussidal skriver så er det mulig å hente de inntektene fra andre områder, ettersom de blir umulig å lage et fradrag for arbeidende kapital(invitasjon til skattesnusk).

Tror det er mange som ikke helt ser viktigheten av det å motivere til innovasjon og entreprenørskap i Norge, men dette landet har ikke så mye annet enn oljen per dags dato. Når den er slutt i framtiden bør vi være gode på noe annet også...

Lore kan jeg få spørre hvorfor du er imot EØS? Skjønner EU, men å være imot EØS er litt skremmende i mine øyne. Lurer veldig på hvorfor noen er det.

Nei du kan faktisk ikke det, du får absolutt ikke spørre meg om det, det tillates simpelthen ikke. Jeg anmoder på det sterkeste om at du trekker selv spørsmålet om å få spørre :hitler: Mer seriøst så kunne jeg alltids tatt meg tid til å komme med en lenger forklaring på hvorfor, men det ville mest sannsynlig være nytteløst. Når du begynner med å stemple en mening forskjellig fra din egen som skremmende, så gir det meg ikke håp om at en eventuell diskusjon om EØS ville degenerert til en oppvisning i confirmation bias fortere enn svint. Noen ganger må man innse at folk har forskjellige meninger, og at å diskutere dem ikke engang ville virke opplysende på andre enn en tenkt nøytral leser. Noe som heller ikke er veldig sannsynlig at fins på ett lite gamerforum.

Fordi det har vært en kjent sak lenge at norsk økonomi ikke kommer til å fortsette stigningen inn i paradis i all evighet?

Og da passer Venstrepolitikk glimrende :)

Det skal i hvert fall det skakkjørte landet her ha - det går i det minste til helvete på første klasse!

Det varmer langt inn i arbeidsmoralkjertelen når bensinstasjoner forteller at de har det store rushet nærmere lunsjtider på fredagene nå, fremfor 2-4 tiden som før. Dessertgenerasjonen må jo komme seg på hytten i god tid...

Er nesten så jeg gleder meg til renta skal opp.

ja jøss, for en stemme til sv har ført til en klar linje siste årene.. ikke noe kriser der :-)

Man har da hvertfall visst hva man har stemt for, hvilken regjering man i det hele tatt ville få. Her har man jo stemt i halvblinde og lurt på hvem som i det hele tatt får en ministerpost. Og nå skjedde jo det absolutt verste, Venstre og KrF blir avspist med symbolsaker (det dokumentet kan si hva det vil i fine lovord) og vi ender opp med Høyre og Frp i en blåblå regjering. Siv Jensen som finansminister... jeg gruer meg.

Etter at AP og co har fullstendig overkjørt Stortinget og parlamentarismen i 8 år, så er du virkelig misfornøyd med at vi får en mindretallsregjering, og at det ligger an til at alle de folkevalgte igjen blir relevante?

Please...

Forøvrig veldig fornøyd med resultatet, gjenstår selvsagt å se hvordan det spiller seg ut i praksis, men punkt 4c gjør meg ihvertfall meget glad :)

• Like 1

Kutt i fedrekvoten fra 14 til 10 uker. Når vil slike forandringer tre i kraft? Får kid i april og vil ha 14 uker for faen!

Det er vel bare å ta 14 uker det ? Dere klarer vel å tenke sjæl selv om fedrekvoten er endret til 10 uker?

Kutt i fedrekvoten fra 14 til 10 uker. Når vil slike forandringer tre i kraft? Får kid i april og vil ha 14 uker for faen!

de avskaffer bare tvangen kompis, du kan ta ut akkurat så mye du vil over 10 uker, du er bare ikke lenger nødt til det..

Aha, sann og forstå. Blir langfri da:-)

I stedet for at staten tvinger alle mødre til å gi bort minst 14 uker av permisjonen til mannen er du nå overlatt til deg selv når det gjelder å overbevise barnemoren om at det er en god idé at du har masse fri og hun litt mindre. Dere har vel 47 eller 57 uker (med henholdsvis 80% eller 100% av lønna) dere kan fordele dere imellom.

Siv Jensen som finansminister... jeg gruer meg.

Altså, hvor mye handlingsfrihet tror du egentlig regjeringen har? Finansminister Siv hadde ikke klart å kjøre dette landet halvveis ut i grøften engang uansett hvor mye hun prøvde...