Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Baseraper

INFERNO ONLINEish i Norge???

Recommended Posts

Har folk fått med seg dette prosjektet?

http://foend.no/Proj...83-71e268f9980b

Tror dere det vil bli noe lignende Inferno online i sverige?

Virker som et spennende prosjekt som kan være med på å bygge opp igjen den kompetetive siden i Norge i ulike spill. Er det noe som mangler i norge er det satsing innen for dette området.

Hva mener folk om prosjektet?

Interessant, men presentasjonen av teamet er jo bare bilder og ikke noen navn forutenom sjefen for TG. The Gathering sine nettsider forteller ingenting om dette prosjektet heller. Første gangen jeg har hørt om Fønding (med Ø) og de spør om 500 000 kroner på 90 dager (går jeg utifra).

Jeg ble litt skeptisk til fremgangsmåten fordi Fønding er nytt for meg og fordi det var litt dårlig dokumentert, og ingen navn blir listet som det teamet som skal drive det fremover. Hmm.....Lurer nesten på om man bør kontakte Vegar Skjefstad og forhøre seg om det?

• Like 1

Prata med de på TG i år, bra konsept, men gutta har lite kunnskap om eSport frafør, noe jeg håper de klarer å komme seg helskinnet gjennom:) Dog håper jeg det slår til, og hadde jeg hatt rom i budsjettet hadde jeg spyttet inn kun for å støtte oppunder.

Bør vel sjekke rettskrivningen på siden sin før jeg kan ta dem seriøst i hvert fall :)

Så enig.

Dessuten... tror de overgår seg selv om de klarer å ettergi disse belønningene man kan få om man donerer penger.

Belønningen "Founding Team" inneholder blant annet at en proff kommentar skal kommentere en runde i deres spill? Hva i huleste betyr det?

Inferno Online i Stockholm var i alle fall imponerende da vi besøkte dem i mars, og om eSportArena får til noe lignende i Oslo hadde det vært kult. Jeg var i kontakt med Vegard fra TG i natt og han kunne bekrefte at han var "involvert" i prosjektet.

Bør vel sjekke rettskrivningen på siden sin før jeg kan ta dem seriøst i hvert fall :)

Så enig.

Dessuten... tror de overgår seg selv om de klarer å ettergi disse belønningene man kan få om man donerer penger.

Belønningen "Founding Team" inneholder blant annet at en proff kommentar skal kommentere en runde i deres spill? Hva i huleste betyr det?

Ordrett, er det vel kommentator. Og ja, har ikke trua på dem, hvertfall ikke med Vegard. Han har toppen av TG hvor lenge? Og eSport har vært den minst prioriterte faktoren dems.

Å arrangere et LAN Party som er et av verdens største og ikke omtrent ha noen som helst fokus på eSport?

Bare ved å se navnet og bildet av han i linken over får meg og sikkert flere til å ha null tro og/eller interesse for dette...

Det jeg så på siden er at de har fått inn 1498 kr, men ser man derimot på høyresiden på oversikten er eneste som står der at 2 stk har betalt 499kr

Hvor er da de siste 500kr kommrt fra?

Nå har jeg lest det da jeg ikke nettopp har stått opp også...

Inntrykket mitt er at de prøver å gjøre ting så "kult" at det blir faktisk HELT latterlig å lese.

"Når nye spill kommer ut har du mulighet til å teste det ut her, på fett utstyr."

Ja vel? Tror de at alle "ungdommene" kommer pga de klarer å bruke ord som fett? Hvorfor ikke bare si hva det er på en normal måte, så man faktisk ikke virker som man skal være "THE NEW SHIT". Jeg får i hvert fall personlig lyst til å aldri støtte det der pga. det irriterer meg grenseløst med en slik formulering.

Ikke nok med at de oversetter det engelske ordet founder til fønder, for å gjøre det enda kulere... Får lyst til å kutte meg selv av det ordet...

Skal næringslivet ta dem seriøst må de jo virkelig ordne opp i den hjemmesiden... Det Drozo skriver er jo også en litt forvirrende faktor for folk flest, ikke alle som kan tolke randome setninger og få det til å gi mening.

• Like 2

Var nok en skriveleif av meg når jeg skrev "kommentar" og ikke kommentator... poenget står. :)

Haha, enig MentalM. Man må virkelig teste dette fete utstyret om man vil blæste litt wacko onlinegames :-)

Neh, dette virker for useriøst og lite gjennomtenkt. Har ikke trua på prosjektet i det heletatt. Ønsker dem alt hell og lykke, men det virker for halvveis gjort.

:lol:

JEG VIL OGSÅ HA EN PROFF KOMMENTAR!!!!!!!!!!

Neh, dette virker for useriøst og lite gjennomtenkt. Har ikke trua på prosjektet i det heletatt. Ønsker dem alt hell og lykke, men det virker for halvveis gjort.

:lol:

JEG VIL OGSÅ HA EN PROFF KOMMENTAR!!!!!!!!!!

Tror det var en lesefeil, står da "kommentator" som belønning.

Kan svare på noe av det som blir tatt opp her.

Vi er absolutt seriøse, men det kan være vanskelig å nå ut til alle med budskapet på en måte som alle aksepterer.

Vi skal favne alle fra 12-år gamle gamere til 50 årige investorer. Har diskutert fremtoningen en hel del og valgt en mer muntlig form på crowdfundingen og på sosiale medier, og en mer seriøs tone på investorpresentasjoner etc.

Ordet "fønde" er valgt siden crowdfundingsiden er "fønd.no", og spiller på deres navnevalg. Både de og vi kjører 100% norske konsept og forsøker derfor å minimere innblandingen av engelske ord og uttrykk siden det er så mange som kommer inn uansett.

Tar gjerne i mot flere innspill slik at vi kan tilpasse oss så godt som mulig. Setter pris på aktiviteten!

Siden du ønsker innspill...

Tror dere bør gå gjennom rettskrivningen en del, vet ikke hva danskeskills eller League og Legends er. Bare småfeil som er irriterende når man skal lese.

Spillnavn bør gjøres til gjeldende versjoner, og ikke være så generaliserende som å nevne serier med spill i mine øyne. Samtidig veldig uenig i skrivemåten Starcraft II HOTS, foretrekker i dette unntaket enten å bruke kun Starcraft II eller Starcraft II: Heart of the Swarm.

VIKTIGST AV ALT

Det er jo forferdelig vanskelig å skjønne hva hele greia går ut på? Forferdelig tungvint formulering og informasjonsoppsett. Det som står under ESPORTSARENA på toppen av siden bør være greit å forstå for den allmenne person. Jeg slet med å skjønne hva det går ut på, samboeren min skjønte nada. Alle bør jo forstå det som står under der... Ingen som leser videre om ikke det gir mer mening.

La oss si at pengene kom inn...hvordan vil dere bruke dem og hva er målet med dette?

Foruten at det skal være en plass for "kidz" mellom 12 og 50 år å møte andre gamere?

LANs?

Gamingservere?

Community?

FInnes det en strategi for å komme dit man vil?

Pengene vil i hovedsak brukes til å kjøpe inn utstyr, betale husleie, og lønne ansatte.

De to første punktene jobber vi med å få redusert gjennom hovedsaklig sponsoravtaler med ulike leverandører, og med Oslo kommune mtp leie.

Hele lokalet vil være LANet, så det er nok av muligheter å kjøre egne turnering i tillegg til hva vi vil arrangere.

Vi har ingen avtaler per i dag, men jeg er sikker på at vi vil få gamingservere der det trengs, som f.eks CS. Har du forslag til servere innen andre spill?

Vi forhandler nå frem avtaler med de ulike spillmiljøene mtp faste spillkvelder, turneringer, workshops, etc.

I tillegg går vi til de ulike lagene, som Lions, Aposis Gaming, Expert Gaming, slik at de kan ha treningskvelder i lokalet og være med på å arrangere workshops for andre innen miljøet.

Det er absolutt en strategi for å få det hele i gang.

Nå som AS'et er etablert og folk er tilbake fra ferie kan vi virkelig kjøre!

Et tips til kjøp av maskinvare.

Hør med leasing avtale med Dell fks.

Vet om andre bedrifter som har gjort det.

Et tips til kjøp av maskinvare.

Hør med leasing avtale med Dell fks.

Vet om andre bedrifter som har gjort det.

Takk for det. Vi har det på listen og vil undersøke mulighetene. Samtidig hører vi med både del-leverandører og firmaer som kan levere komplette maskiner.

Hadde jo vært fint med litt Alienware som lyser opp :Congrats:

Hele lokalet vil være LANet, så det er nok av muligheter å kjøre egne turnering i tillegg til hva vi vil arrangere.

Men da forstår jeg mer hva dette dreier seg om. I likhet med MentalM forsto jeg heller ikke mye første gangen jeg så igjennom.

Dere ønsker altså å lage et samlingssted for gamere i Oslo? Jeg sjekket fønd-greia deres og bare ett sted står det nevnt at det kun er i Oslo dette vil finne sted.

Problemene jeg hovedsaklig ser med dette her er interesse. Om dere klarer å få inn pengene og får stablet dette på beina mangler dere fortsatt hele brukermassen og "kjendisene". Se på bf.no, community med 25k medlemmer og en god del tusen aktive på forumet og på servere (skrik ut om jeg biter over for mye her), men jeg tror også vi ville ha problemer med å starte og arrangere slike ting. Det kreves masse interesse og buzz rundt et slikt lokale for at folk skal gidde å komme dit. Først må dere bygge et sikkelig navn.

Men for all del, lykke til.

Jeg hadde besøkt jevnlig tror jeg :) Tar gjerne en kopp kaffe(frem til dem får skjenke) og slår av et par timer på et sånt sted

Du må vel se langt etter skjenke(-bevilling?) hvis det skal være for folk langt under 18år der :p

Dere ønsker altså å lage et samlingssted for gamere i Oslo? Jeg sjekket fønd-greia deres og bare ett sted står det nevnt at det kun er i Oslo dette vil finne sted.

På lengre sikt ønsker vi å lage møteplasser flere steder i landet, men vi er nødt til å begynne ett sted, og det blir i første omgang Oslo.

Problemene jeg hovedsaklig ser med dette her er interesse. Om dere klarer å få inn pengene og får stablet dette på beina mangler dere fortsatt hele brukermassen og "kjendisene". Se på bf.no, community med 25k medlemmer og en god del tusen aktive på forumet og på servere (skrik ut om jeg biter over for mye her), men jeg tror også vi ville ha problemer med å starte og arrangere slike ting. Det kreves masse interesse og buzz rundt et slikt lokale for at folk skal gidde å komme dit. Først må dere bygge et sikkelig navn.

Men for all del, lykke til.

I utgangspunktet tenkte vi å starte smått, slik så mange har forsøkt før oss, inkludert Inferno Online.

Etter hvert som vi snakket med folk i miljøene og ikke minst investorer skjønte vi at det var såpass stor interesse at vi bestemte oss for å gjøre det stort fra starten av. Derfor fikk vi med oss Vegard og Alf på laget, slik at vi kunne fylle opp store deler av lokalet allerede fra dag én. Det er her vi er nå, samtidig med finansieringen jobber vi med å finne samarbeidspartnere på alle fronter.

Du må vel se langt etter skjenke(-bevilling?) hvis det skal være for folk langt under 18år der :p

Det betyr kun at vi må kunne dele lokalet i flere seksjoner.

Får vi støtte til å virkeliggjøre eSportArena er jeg tvilende til dette, men får vi nok inn til å realisere House of Nerds blir det nesten et must.

Det er også mellomløsninger som ambulerende skjenkebevilling :cool:

Må vel ha noe sted for de over 18 vel?

Ja, om det blir fulltid, eller egne arrangement vil komme an på hvor mye av finansieringen som går i boks.

Edited by eSportArena
  • Like 1

Først og fremst er det artig at dere prøver å få til en ordentlig internett/gamingkafé i Oslo. Ingenting hadde vært bedre for norske fremadstormende gamers som bor i nærheten.Det krever stort pågangsmot å bevege seg inn i et krevende marked når dere nå beveger dere inn i et minefelt av konkursbegjæringer.

Det jeg savner fra dere - nå som dere har lansert at dere satser på å få til dette dersom dere får støtte.

Hva er visjonen deres? Hva ønsker dere med eSportarena i fremtiden? Jeg ser noen setninger hulter til bulter, men det hadde vært en fordel for dere og for deres kunder om dere hadde hatt en klar visjon på maksimum to-tre setninger.

En klar forretningsidé mangler også. Hva skal dere tjene penger på? Hvilket behov skal tilfredstilles? Nei, dere kan ikke tilfredstille -alle gamere- mellom 12 og 50 år. Det viktigste punktet under forretningsidéen er: Hvordan skal dere tjene penger? Hva skal dere gjøre annerledes enn de som var før dere for å få hjulene til å gå rundt? Hvorfor skal vi, kundene, kjøpe tjenestene dere tilbyr? Hva gjør dere unike?

Hva er dere overordnede mål? Skal dere tjene penger selv? Skal dere tjene penger for noen andre? Går dette til andre ideelle mål ?

Så lurer jeg på hvem som er med på dette Ser kun at dere er 4 personer, men hvem er dere og hva slags utdannelse/stillinger/bakgrunn har dere? Dere skriver at eSport er i stor vekst, men for meg virker dette bare svada når dere ikke klarer å vise til noe konkret. For meg, som ikke vet så mye om generell eSport så føler jeg at kansje eSport er på vei til å dø litt ut?

Mye som må på plass her før jeg hadde vurdert å spytte inn penger i dette.

Navnet er forøvrig lite oppfinnsomt og burde revurderes om dere skal bruke eSportArena. Syns House of Nerds er litt mer i riktig retning uten at det gir meg gamingfølelsen akkurat.

Anywho. Lykke til. Det behøver dere :-)

• Like 1