Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
drozo

Streaming fra tablets til tv

Recommended Posts

Hei!

Tenkte jeg skulle fikse meg en appletv eller noe lignende. Jeg ønsker noe som kan streame min samsung tablet eller ipad 2 mini (og gjerne pcene som har windows7/8) direkte til tven over wifi. Er ikke så glad i itunes og apple forøvrig, så jeg tenkte kanskje noen her har noen gode tips? Jeg har lest meg til at appletv`en burde jailbreakes og at man burde legge inn xmbc om man skal utnytte det fulle potensialet. Vet ikke om det stemmer?

Jeg vil først og fremst gjøre slik at jeg kan streame det som spilles av på tableten/ipaden, men også kanskje bruke en av de som kontroll for å bruke netflix, hbo eller viaplay apps på tven.

Noen som har gode erfaringer med boxee, appletv eller samsung sin MK808(B) eller har andre gode tips?

Lurer på om det er en sånn miniusb sak som er lader til de fleste mobiler fortiden.

• Like 1

RPI (eller kansje Xbox) med XBMC vil også kunne gjøre jobben hvis du legger inn Yaste på mobilen/tableten. Denne støtter å hente filer over blant annet protocollene NFS og Samba som de mest kjente.

Usikker på hvorfor du skal streame fra mobilen/Tableten, det jeg heller kanse ville sett på er Plex. Da streamer du fra en server til enhetene dine, altså mobilen, tableten, PCn og TVn. Du logger inn med brukernavn og den husker hvor du eventuelt sluttet å se filmen slik at du kan se første 15 minutter forran PCn om morgenen og fortsette å se den på bussen til jobb og du slipper å lete frem hvor du sluttet å se.

En slik løsning vil selvfølgelig ikke hjelpe om du skal vise filmer du selv har tatt opp / bilder du har tatt.

For enkelhets skyld så vil jeg enten:

1) Streame direkte fra tablet/pad (for eks netflix) rett til tven

2) Bruke tablet/pad/mobil som kontroll til tven slik at jeg kan bruke netflix o.l rett på tven

Er det noen stor deal og installere XBMC på RPI ? Skal helst ikke være for avansert, fordi da gir jeg bare opp :p

Plex ser bra ut, men nå behøver jeg en server, eller lignende som er tilknyttet tven for at det skal funke i guess.

Skaff en Smart-TV er egentlig det enkleste, der har du Youtube, HBO, Cmore, Netflix etc på selve TVen, og tableten din bruker du som fjernkontroll med egen app. Å streame trådløst er, ifølge egen erfaring, mer smertefult enn å klype deg selv hardt i testikkelstrengen. Selv kjører jeg HDMI fra PC til TV, men så er jeg ikke opptatt av å ha det kabelløst :p

Skaff en Smart-TV er egentlig det enkleste, der har du Youtube, HBO, Cmore, Netflix etc på selve TVen, og tableten din bruker du som fjernkontroll med egen app. Å streame trådløst er, ifølge egen erfaring, mer smertefult enn å klype deg selv hardt i testikkelstrengen. Selv kjører jeg HDMI fra PC til TV, men så er jeg ikke opptatt av å ha det kabelløst :p

Er egentlig ikke opptatt av å ha det kabelløst jeg heller, men det er andre her som er opptatt av det. :D

Har to smarttver, men de er vel ikke de nyeste og har heller ikke alle appsa tilgjengelig...

Er det vanskelig å fikse xbmc på x-boxen forresten? X-box sitt integrerte mediasystem er vel helt ok det også? Er det kun til streaming fra filer/andre pcer eller får man netflix apps osv på xbmc ?

For enkelhets skyld så vil jeg enten:

1) Streame direkte fra tablet/pad (for eks netflix) rett til tven

2) Bruke tablet/pad/mobil som kontroll til tven slik at jeg kan bruke netflix o.l rett på tven

Er det noen stor deal og installere XBMC på RPI ? Skal helst ikke være for avansert, fordi da gir jeg bare opp :p

Plex ser bra ut, men nå behøver jeg en server, eller lignende som er tilknyttet tven for at det skal funke i guess.

Å legge inn på RPI er lett, alt du trenger er en PC med med SD-kort leser og så er det plankekjøring. Men med RPI må du regne med en nettverks kabel da.

Er det vanskelig å fikse xbmc på x-boxen forresten? X-box sitt integrerte mediasystem er vel helt ok det også? Er det kun til streaming fra filer/andre pcer eller får man netflix apps osv på xbmc ?

Aldri prøvd det på en Xbox så det skal jeg ikke si noe om

Denne jeg snakka om med tanke på Plex over her :) Helt klart den beste løsningen for slikt, men som Drozo sier så trenger man en server for det. Hadde jeg hat nett hjemme til å kunne streame til hadde jeg ikke vært i tvil om at jeg hadde kjørt det selv på en dedikert server og ute i Europa ett sted :)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...