Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Pazuzu

Flere som ønsker seg en survivor-server?

Vil vi ha en "low tech" survivor-server?  

16 members have voted

1. 1. Vil vi ha en "low tech" survivor-server?

• Ja.
      11
    • Nei.
      5

Recommended Posts

Har gått sykt lei av å spille TDM i Dayz, spesielt siden Wasteland fungerer utrolig mye bedre til det formålet.

Ønsker meg derimot en survivor-server, spesielt nå som de som videreutvikler modden har sagt at de også vil ha et Dayz med skikkelige zeds.

Ser for meg følgende:

Ingen luftfartøy. Fly og heli gjør det umulig å ha telt, spesielt nå som telt må stå åpent. I tillegg er det utrolig lite "apokolyptisk" at det jevnlig er luftkamper mellom helikoptre på serveren.

Færre biler og kun crappy biler: Akkurat som med heli blir det for lett å kjøre rundt med SUV/HMMWV for å lete etter camps/loote alle nøkkelpunkter. Trege og ræva kjøretøy betyr høyere risiko.

Om mulig, kutt ned på militærvåpen. Skal man krige, så bør cz550 og lee enfield være standarden, ikke DMR og M4 CCO. Folk med AK47 bør skape frykt, ikke lattermild hoderisting over dårlig gear.

Kort sagt har jeg et ønske om en server med mindre "tech", slik at det blir mindre glippe mellom ferske spillere og gjengen som spiller 24/7, og et større fokus på survival. Forhåpentligvis kommer det snart en ny patch igjen som på ny øker effekten av zeds i spillet.

Noen andre som ønsker seg dette?

• Like 1

Høres bra ut, greit og kutte ned på helis osv.. Men dmr og følgende må vel få bli? Men problemet er vel at ingen kommer til og spille.. Battlefield er på tørketid nå

Ville stemt ja for dette om zombiene kunne vært treigere, flere og noe smartere. Ved å plukke så mye fra dagens innhold vil det ikke være mye igjen å gjøre desverre. Er med på tanken din!! =)

Edited by JeideR

DayZero er hostet av Zombies.nu bare tror jeg. Tror ikke dem har sluppet serverkoden iom at dem kun har 9 servere oppe.

Tror grunnen til at folk er lei er all løpingen og tiden man bruker for å finne hverandre.

Så hva med en DayZ Origins server ? Har spilt det en stund og felles for alle er at vi har det sabla morro etter bare noen minutt.

Grunnen er at du kan velge mellom noen faste spawnbyer og i tillegg er det Taviana kartet så det er ikke så mye løping hit og dit for å bli skutt på NW Airfield :p

Tror det som er problemet med Chernarus akkurat nå, det er en slags must å løpe til en av flyplassene mens på Taviana er det veldig spredt hvor man kan finne gode våpen. I tillegg har du husbygging og levelling. Er du helt så får du helteskins, mens vice versa for bandits. Du har et mål med spillingen lissom. Du kan oppnå noe.

Der har du også veldig survivorbaserte kjøretøy.

Spilte på Chernarus kartet igår med daniel og flere. Satt der dritlenge for å møtes, så løper vi enda lengre for å komme til flyplassen for å bli skutt og drept. Da quitta alle naturlig nok. Origins er mitt forslag, Go Taviana!

Skal gjøre mitt for å markedsføre den hvis dere slenger opp en slik en.

Origins har heller ikke sluppet serverfiler. Jeg liker Taviana jeg også, men jeg er ikke så fantastisk glad i retningen Origins har tatt.

Liker veldig godt DayZero, fordi alt de har gjort med den modden virker veldig gjennomført. Alle våpen de har lagt til er lagt til på en skikkelig måte med korrekt informasjon om kaliber også videre. Har store forhåpninger til at Podagorsk som skal komme nå snart med versjon 1.0 blir et bra map!

Syntes ikke bf.no skal sette opp noe mer. Krever bare mer tid og tilsyn til en server som mest sannsynlig ikke kommer til å dra folk.

Noe annet jeg satt å skrev her, men strøyk ut siden det er urelevant til topic legger jeg til under her, viste ikke helt om jeg hadde baller nok til å poste det her eller lage egen tråd:

Alle har hver sin smak og mening. Mange bytter mening om hva dem ønsker oftere enn det jeg bytter sokker virker det som.

Ingen blir aldri 100% fornøyd, og det kan jeg svare med noen enkle ord: Det er en mod i alfa.

Smør dere heller inn med tålmodighet. Jeg venter heller på SA enn å gnåle om hva som er best og ikke best i dayz.

For å være helt ærlig likte jeg dayz sånn det var før, helt i starten. Mye bugs i know but still, det var ålreit å spella. Nå, som en hver som setter opp server, kan dem legge inn alt mulig drit.

Folkene bak dayz, gjør det helt feil imo. Siste patch, 1.7.7 har skapt så mye problemer og jeg har faktisk mistet troen på dayz.

Jeg er helt enig at det ikke er realistisk å sette opp et telt inne i en stein, en bygning eller under et tre, men er det ikke bare et spill?

Etter at vi mistet sjangsen til å i det hele tatt ha gjemte telt og camps, ser jeg ikke poenget.

Realismen tar bare enda mer over, utviklere og brukere blir grønne i øya og vil ha det som høres mest kult og mest "ekte" ut, og utfallet resulterer som regel i en patch eller ny mod med enda flere bugs. Kjempe populær i starten, men dabber av etter noen uker/mndr, akkurat fordi ingenting kan tilfredstille lysten til å spille et survivor spill.

Sier bare stick to the plan, hver like dum som meg og spill det som er å spille atm og vent heller til SA kommer. (Selv om det ser ut til å ta flere 10-år)

Nja origins og dayzero har nå holdt på over et 1år nå, kanskje enda mer. Og det går fortsatt å bygge telt i skogen i begge de moddene.

Er nå ihvertfall de moddene som er populære om dagene og kommende endringer ser dødsgøy ut. Dem har jo gjort endringer som Standalone skryter av som bygging av hus samt flere bygninger med interiør og loot under stoler og diverse.

Anbefales å sjekkes ut. Men å sette opp en bf.no server garanterer jo ikke aktivitet akkurat, det kreves knallbra administrering noe jeg tviler folk herfra har tid til :p

Ja jeg ønsker og enten ren Taviana eller Origins server. Eneste negative med Origins for min egen del er at man bør vel være flere som spiller ilag noe som samsvarer dårlig med min folkesky tilnærming til spillet :hmm:

Origins har ikke gitt server filene sine til privat personer enda, det vil bli gjort når 1.8 updaten kommer. Nå er de kun de som leier ut serverne som har tilgang på de filene :-)

Hva med å kjøre litt wastland eller noe annet til det kommer noe som interessere folk.. ? Noe PVP av noe slag.. Siste mnd med dayz har jo vært kun PVP så å kjøre en server der det kun handler om det hadde vært en ide..

hadde jo wasteland server tidligere og warfare mod, den serveren sto kun tom. jeg var inne et par gang, men aldri at noen andre joinet som jeg la merke til da :(

OMG sine wasteland server er et hot-tips btw, saver penger og gear. mister ikke pengene når du dør. Får penger per kill av players (verdi system antall kill du har) og AI. Artig synes jeg iallefall, gun, car, tank, air og construction store.

hadde jo wasteland server tidligere og warfare mod, den serveren sto kun tom. jeg var inne et par gang, men aldri at noen andre joinet som jeg la merke til da :(

OMG sine wasteland server er et hot-tips btw, saver penger og gear. mister ikke pengene når du dør. Får penger per kill av players (verdi system antall kill du har) og AI. Artig synes jeg iallefall, gun, car, tank, air og construction store.

Jepp OMG-Clan sine servere er greie dem , du slipper å pickup penger og du har en bounty på deg som øker etterhvert som du herjer rundt. Og at du kan save gear er jo ett must , men det er jo sånn man må ha for å tiltrekke folk til servere. Tror ingen orker å bruke tid på vanila dayz nå som ting er , er litt for mye bugs og andre ting som holder folk unna..

w0pmdvG.png

New in 0.9.9.7:

[FIXED] Lightposts added in 0.9.9.5 and 0.9.9.6 now shine ambient light as intended.

[FIXED] Coughing sound from excessive sprint is now removed completely.

[iMPROVED] Fixed some textures on the wrecks

[NEW] Completely new skybox (highres textures)

[NEW] Somewhat lighter nights without the need for all-the-time moonlighting

[NEW] Barracks loot is now revised, Podagorsk does NOT have the same loot-table as Chernarus

[NEW] Marker Lights (red warning lights) are now turned ON on tall buildings and towers

[FIXED] UI should now scale correctly on most used dekstop sizes (1280x720 / 1680 x 1050 / 1920x1080)

How to participate in Podagorsk BETA 0.9.9.7 and what to expect

This will be the first publicly available Podagorsk beta aside from some closed BETAs to fix super-bugs.

There are some spots on the maps where some stuff might seem a bit off.

RULES: The exact same ingame rules that apply for Chernarus applies for Podagorsk aswell.

The one exception is that the Podagorsk BETA 0.9.9.7 will only be available for donators.

MAP/SPAWN: You spawn along a river going from Protvino to Bereziniki in the middle part of the map.

You can either run straight south and head for the coastal towns or airfield or you can head east/west to Bereziniki or Protvino. There's at least one NATO camp in each city. Do not be afraid to do a little exploring! :)

ISSUE: Currently there are 2 new high-tier military loot spots (Green, half-circle wooden barracks) at the Southern Airfield, but there are also 4 of these on elsewhere places that do not spawn loot. Do not bother looking for loot in these buildings.

ISSUE: Currently we are testing a our vehicle spawn configuration for Podagorsk. We will tweak this if there are too few or too many cars depending on what data and feedback we get from the beta.

NOTICE: At any given time the database can be wiped and your character can be lost - this is the nature of the BETA but we will try our very hardest to keep you informed on any such event. If an unnanounced "wipe" happens it is probably due to bugs / errors in the databse yet to be solved for the final release.

STREAMING/VIDEOS:

It is allowed to stream Podagorsk BETA, but we plead to everyone that do to PLEASE put in the title that it is BETA and not final release. It is of outmost importance to us that people understand that this is at sometimes going to be a buggy, shitinfested ride and it is meant for the final release to be perfect. Please do stream, but do it responsibly and the streamsniping rule is still in full effect during the beta.

ADMINS/INGAME PROBLEMS:

Any ingame problems like vehicles disappearing, dying from bugs etc. will unlikely be resolved by admins.

We encourage everyone to report their problems in a Podagorsk BETA Issue thread that will be created on the General forums. Do not create a separate thread for the issue.

We hope everyone will have a blast trying out Podagorsk. It's been our #1 project for the last months. It is a smaller map and we hope people will find more action and stuff to do than on the standard, larger maps.

The servers will be available on the public serverlist when they are ready to be deployed.

We are in the process of getting these servers live at this very moment, please be patient.

Mulleboy, Yesterday at 21:08

Fikk mail fra BMRF som hoster podagorsk zero, var visst oppe og gikk 3 servere nå.

Er bare VIP og di som donerer som får tilgang.

Hadde lett spellt der I natt hadde arma driten funka :(