Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Vafflus_Slappis

Safaribilder

Recommended Posts

hehe, er ikke noe lakrismann dessverre. Men seriøst, får dere noen gang mulighet til å dra på safari så GJøR DET. Det er dyrere enn noen annen ferie, det er lange reiser og shitdårlig mat til tider, men mengden dyr og nærheten til de, overgår alle fantasier og forventninger jeg hadde. Og jeg er tidenes dyrenerd, mine forventninger var skyhøye.

Ivrig hobbyfotograf som jeg er, så må dette være drømmeferien! Tenkt på dette en stund, og dyrt er det, men er sikkert verdt det....

(OBS: avsporing, men bare måtte få det ut)

Ivrig hobbyfotograf som jeg er, så må dette være drømmeferien! Tenkt på dette en stund, og dyrt er det, men er sikkert verdt det....

(OBS: avsporing, men bare måtte få det ut)

Du vil elske det. Bare husk å ha med en vidvinkel i tillegg til zoomen, for dyrene kommer sjukt nær. Feks denne her som slo opp ørene, jeg fikk streng beskjed om å fortsette å titte rett fram uten å lage noe lyd:

n4QYdw5.jpg

Legger noen flere eks her på fine farger:

PcfS7RF.jpg

r6mmmGk.jpg

80bETSe.jpg

qjeClIR.jpg

c1bVGAJ.jpg

Dette er med et olympus systemkamera og 75-300mm F4.8-6.7 objektiv.

• Like 3

Takktakk, vi tok noe sånn som 800 bilder pr dag pr kamera, så det ble nok å sortere, hehe.

Hotte bilder!

FIkk overtalt pappa til å kjøpe GoPro Hero 3 Black Edition til familien. Er på Bahamas nå og det er jätte kos å ta bilder selvom jeg enda ikke har kommet over noe superspennende.Blir dykking til uka så blir litt bedre bilder da.

MEN, det jeg først og fremst lurer på er hva i helvette denne motherfuckeren er. Vi har null idé og den var weird as shit

1053077_10152930759670557_1392964671_o.jpg

Ellers her er noen andre bilder fra ferien så langt tatt med GoProen. Blir filmer når jeg får bedre nett og klarer å laste opp 50mb+ :p

1009135_10152930762000557_1158874500_o.jpg

1015743_10152930759570557_381964167_o.jpg

1039569_10152930760695557_1105036889_o.jpg

1008768_10152930763730557_2026818674_o.jpg

Det ser ut til å være en flathead! :) De gjemmer seg ofte i sanden og bykser ut for å jafse i seg småfisk etc :)

Nei forresten... Den der har jo no slags bein??

Hodet ligner på en ung goblin shark, ettersom at den har en utstikkende panne sånn, ser snarlik ut som en flathead, men de har finner, ikke bein.. Det kan jo være en type handfish, men jeg har aldri sett noen med slik panne :p

Edit:

Har søkt etter handfish nå i ca 20 min, og jeg finner seriøst INGENTING som ligner på den skapningen du har tatt bilde av!! Den har jo hender, og bør gå under kategorien "handfish" men den er jo mye mye større en de, og den har ett snålt hode!

Send bilde til en marinebiolog eller noe !^^ Kanskje du har oppdaga noe snålt ! :p En kommende " Nightzirch fish"

hehe, er ikke noe lakrismann dessverre. Men seriøst, får dere noen gang mulighet til å dra på safari så GJøR DET. Det er dyrere enn noen annen ferie, det er lange reiser og shitdårlig mat til tider, men mengden dyr og nærheten til de, overgår alle fantasier og forventninger jeg hadde. Og jeg er tidenes dyrenerd, mine forventninger var skyhøye.

Bifalles.

Var på safari i Kenya i fjor med familien. Kostet skjorta, rennaræv, noen dager med 8 timer i bil på shitty roads = fortsatt den mest overlegne ferien ever! Det hjelper selvfølgelig å være livslang dyrenerd som du sier :)

• Like 1

Det ser ut til å være en flathead! :) De gjemmer seg ofte i sanden og bykser ut for å jafse i seg småfisk etc :)

Nei forresten... Den der har jo no slags bein??

Hodet ligner på en ung goblin shark, ettersom at den har en utstikkende panne sånn, ser snarlik ut som en flathead, men de har finner, ikke bein.. Det kan jo være en type handfish, men jeg har aldri sett noen med slik panne :p

Edit:

Har søkt etter handfish nå i ca 20 min, og jeg finner seriøst INGENTING som ligner på den skapningen du har tatt bilde av!! Den har jo hender, og bør gå under kategorien "handfish" men den er jo mye mye større en de, og den har ett snålt hode!

Send bilde til en marinebiolog eller noe !^^ Kanskje du har oppdaga noe snålt ! :p En kommende " Nightzirch fish"

Haha, ikke bare jeg som blir gal av det :p Har sendt det til vaskehjelpen her som skal sende det videre til sine venner og høre. Må komme til bunns!

Jeg har joina typ 10 fiskeforum å spurt, men INGEN vet hva det er for noe :p Skal finne en marinebiolog å spørre nå! jeg Må vite hva den greia der er! :p

Har sendt mail til lærere på marinebiologi skoler nå ! ^^

Det er en morene ål, er det ikke ? Vanligvis så holder de seg skjult i "huler" og sånt, snapper fisk og annet spisbart. De kan bevege seg ganske kjapt. Har blitt skremt av en sånn da jeg dykka i Jamaica - de kan bli ganske store. Måten den er fotografert på, eller den stillingen den har får den til til å ligne på litt av hvert og setter fantasien i sving.

Kanskje en paddlefish?

Er ikke en morene ål, du kan se at den har "hender" og ikke finner, samtidig er enden stump-aktig, og det er heller ikke en paddlefish, selv om hodet kan ligne.

Fikk svar av en biolog, der han sa at bildet ikke var med, så har sendt på nytt! Får muligens svar på saken i dag! :D

From: [email protected]

To: [email protected]

Subject: Re: Hello! Can you name this fish? I dont know what it is!

Date: Mon, 24 Jun 2013 04:24:39 +0000

It's a type of batfish. Maybe a rosy lip batfish depending on where you were diving.

Phil Zerofski

Marine Biology Research Division

Scripps Institution of Oceanography / UCSD

9500 Gilman Dr. 0202

La Jolla, CA 92093

858-534-4777

WOOOP WOOOOP, its batfish! Ikke en rosy lip tho.. ^^ Det er en polka dot batfish :)

Poka+dot+batfish.jpg

From: [email protected]

To: [email protected]

Subject: Re: Hello! Can you name this fish? I dont know what it is!

Date: Mon, 24 Jun 2013 04:24:39 +0000

It's a type of batfish. Maybe a rosy lip batfish depending on where you were diving.

Phil Zerofski

Marine Biology Research Division

Scripps Institution of Oceanography / UCSD

9500 Gilman Dr. 0202

La Jolla, CA 92093

858-534-4777

WOOOP WOOOOP, its batfish! Ikke en rosy lip tho.. ^^ Det er en polka dot batfish :)

Poka+dot+batfish.jpg

Haha, ja! Jeg fant faktisk utav det selv idag da vi snakka med dykkerinstruktøren vår. Skulle komme her på forumet og være stolt for jeg hadde funnet det ut, men neida. Ser ut som selveste Multi kom meg i forkjøpet.

Nananananananana BATFISH

hahaha :p Jeg ble gal, så jeg søkte opp en diverse marine biologi lærere omkring i verden, og endte opp med å sende det til en undervisningssjef ved navn Phil Zerofski ! ^_^ Skulle vært detektiv! :p

en BAt----fish med polka dots :p Tidenes mest ulykkelige skapning? :p

Dere kan jo bare farte rundt på de dyre turene deres, de feteste dyrene finner du i Norge!

seriøst? gått på jerv i det fri? Vakkert! :-)

Ikke bare gikk jeg meg på den, den var 30 meter unna og ga faen i at jeg sto der. Tatt med 50mm på 1.6x crop-kamera :D