Sign in to follow this  
Zaxo

Tour de France 2013

Recommended Posts

Om knappe måneden går Tour De France 2013 av stabelen.

Vi har hatt en tråd på Tour De France nå de siste årene og vi må selvsagt sitte her og diskutere oss grå og hvite i år igjen.

Hvem tar ledertrøya, hvilket lag vinner, hvem tar flest etappeseire og blir det samme fyren som tar den grønne trøyen? Har vi noen unge med som trer inn i den hvite og hvilken spreking får med seg den flekkete klatretrøyen?

Er det noen som har fulgt såpass mye med på tidligere tourer i år at de allerede nå kan tenke seg til hvem som kommer til å gjøre et sprekt TdF?

Vil Team Sky følge opp fjorårets bragd eller blir det noen andre som trapper opp?

Hvordan går det med de norske utøverne i år; får Boasson Hagen en mer sentral plass? Blir Lars Petter Nordhaugs virgin tour en god start? Hvordan vil Alexander Kristoff gjøre det i Katjusja? Tross sykdommene og opp og ned turene, vil Hushovd få en plass i årets Tour også?

Sitter dere på et universitet (eller såpasse nær at dere bare snylter), så er det fulgt mulig å følge med via nett streaming til UNINETT, les mer her

Jeg vet at jeg kommer til å ha det gående i bakgrunnen og forhåpentligvis få med meg innspurter og holde meg relativt oppdatert underveis.

Husk å delta i TV2 Sport og Spill Tour Manager

Mange spørsmål, antageligvis vil mesteparten av prediksjonene gjort på forhånd være totalt feile. Det er det som er det geniale med Tour De France; det er ofte så uforutsigbart at selv ekspertene tar feil (uforutsigbart siden det er et langt løp og mye kan skje i form av kollisjoner)

Elsker tråden! Har alltid vært stor fan av sykling, og særlig de senere årene når etappetidene har gått 20 min opp og mange konkurrerer sammen i toppen er det spenning hver dag! Man sier det alltid er et godt tegn når nordmenn begynner hevde seg, for da har dopingbruken gått ned, jeg tror på det! Jeg HATER dog at Contador er tilbake, og jeg frykter han vinner i Wiggins sitt fravær. Andre utfordrere er Froome, Cadel Evans, Andy Schleck, Hesjedal og Nibali.

I år skal de forresten opp Alpe d`Huez to ganger på en etappe, etappe 18. Der kan det skje STORE forandringer, særlig fordi de har en knallhard individuell tempo dagen før. Etappe 15 opp til legendariske Mont Ventoux er også knallhard, med en distanse på 240km. Sykt. Jeg sitter alene på jobb i sommer og kommer garantert til å ha dette i bakgrunn, abonnerer på tv2 sumo bare for dette <3

Gav opp hele TDF-laget mitt for jeg fikk ikke ha med tre OP-QS-ryttere. Peter Velits, Tony Martin og Sylvian Chavanell må jo være på laget, men umulig å trekke en av de. Hvem forslår dere, og evt. hvem bruker dere i stedet?

Fetta feis, skreiv en lang avhandling, så klarte æ å rote det til... Vel her kommer det i korte trekk da.

http://www.letour.fr...s/stage-18.html

Skal bli mye morro i år, med det "kaggis" karakteriserer som kanskje det tøffeste TdF på mange år!

Froome og Nibali er nevnt, og begge er ryttere jeg digger! Spørs med Nibali etter hans seier i Giroen for statistisk sett gjør de det sjelden bra i TdF også, men er lov å håpe :)

Schleck har hatt en helt forferdelig oppkjøring til TdF, så jeg setter flere spørsmålstegn med formen hans, men han kan vel aldri avskrives helt. Contador ønsker jeg ett varmt og ulykkelig liv i helvette!

Den grønne trøya tror jeg Sagan tar i år, da det er færre rene flate etapper for Cav, og Sagan har vist at han er god i bakkene også.

Den hvite håper jeg Pinot eller Van Garderen tar, og det kan fort hende BMC kjører for Van Garderen enn for Evans om de skjønner at det blir sjanseløst mtp sammenlagtseieren.

Klatretrøya kan hvem som helst ta i år, da det er mange poeng å kjempe om der, så der tør jeg ikke sette noe penger på.

Ellers håper jeg å se Boasson Hagen og Nordhaug dra opp sine ledere i fjellene, slik Boasson Hagen gjorde i TdF i fjor og slik Nordhaug har gjort i tidligere ritt i år, men mye kommer an på hvor bra Mollema og resten av Blanco laget får til.

Håper også i år på en overraskelse ala Voeckler, og de har jo også Rolland som er en kjemperytter.

Trippel H: Chavanel Må du jo ha på laget! utbryterkongen av ALLE, kommer garantert å sanke inn mange poeng i år også :)

En kjapp ultra edit: Tipper på 2 norske etappeseire i år, en til Kristoff og en til Boasson Hagen, Hushovd orker jeg ikke engang ofre en tanke dessverre (wonder why)

Jeg tror faktisk at Omega Pharma – Quickstep kommer til å gjøre det bra. De har vist seg gode i flere giroer i år og har et godt tog av kjørere. Dessuten har de søren ta meg samlet en saftig gjeng...

Mark Cavendish

Sylvain Chavanel

Michal Kwiatkowski

Tony Martin

Jerome Pineau

Gert Steegmans

Niki Terpstra

Matteo Trentin

Peter Velits

Seriøst..

Om det er noen som virkelig kan ta opp kampen mot Team Sky, så mener jeg det er Omega Pharma. Spørsmålet der er vel hvordan moralen er innad i laget.. Det er flere der som ønsker å kjempe for seg selv, så om de kommer til å klare et godt samarbeid gjennom hele touren gjenstår å se.

• Like 1

Trippel H: Chavanel Må du jo ha på laget! utbryterkongen av ALLE, kommer garantert å sanke inn mange poeng i år også :)

Må jo ha Tony Martin til prologen, men der gjør også Peter Velits det bra. Samt at han er en herlig type på de litt mer kuperte etappene. Sidene OP-QS ikke har noen kaptein så regner jeg med at han får lov til å stikke avgårde på mange etapper

hmm, får ikke addet eller fjernet folk på laget mitt, er ikke noen utøvere som dukker opp på høyresiden.. andre som har problemer?

Kanskje greit å vente noen dager med å sette opp lag før alle laga er bekreftet?

Har forresten laget liga til oss her på Battlefield :)

Liganavn: Battlefield.no

Passord: bf

Kom å kjemp om heder og ære !! :)

• Like 1

Nå er ikke jeg så forbanna interessert som deres folka tydeligvis er da, men jeg syntes det er artig å se på om det ikke går når bedre på tv.

Blir spennende å se på anyways.

Det morsomte jeg vet er når det er masse-kræsj og alle folka seiler på magen bortover asfalten :)

Edited by OptimusCrime

Før syntes jeg spurtene var morsomst, men nå synes jeg klatre-etappene er artigst å se på...

Ligger så mye mer taktikk inni bilde enn folk kanskje tror.

Blir rå artig å se favorittene gå løs på hverandre i feks Alpe d' Huez og Mont Ventoux :)

• Like 2

får det ikke til jeg, dukker ikke opp noen ryttere.. Tror det er noe java-shit..

Såvidt jeg har fått med meg, er det bare å logge inn via facebook og regge lag.

hmmm... strange....

Jepp, veldig rart, går inn på "mitt lag" og boksen der laget mitt er, er tom. Samtidig er boksen til høyre der ryttere skal dukke opp også tom. Refresh hjelper ikke.

Gleder meg som et lite barn til starten går!!

Tror nok det blir vanskelig å få en like bra Tour som i 2011, hvor Thor og Boasson herjet :)

Jeg ser ikke lengre TdF kun pga at det er norske ryttere med, og jeg kan storkose meg gjennom ett TdF om det norske flagget var totalt ikke eksisterende.

MEN er jo helt klart en bonus å ha ryttere med, man blir jo til en viss grad lettet over en norsk seier i TdF :)

en helt enig, 2011 var ett bra TdF-år. Masse norsk action, og ikke minst ulykken med Flecha og Hoogerland.

Var sterkt å se Hoogerland motta klatretrøya etter etappen oppløst i tårer.

• Like 1