Sign in to follow this  
Polska87

Crossfirehjelp!

Recommended Posts

Hei folkens. Som alltid ved dataproblemer så spør jeg her med fare for å høres helt idiot ut eller få kjeft for skriveleif.

Jeg har et HD7970 kort med 1000MHz og nå har jeg fått et ekstremt godt tilbud på et HD7970 kort men det kjører på 925MHz. Kan jeg kjøre de i crossfire?

Google hjalp meg godt med å finne ut at kortene ikke Må være samme produsent men fant ikke veldig mye om forskjellen i selve modellen. Fant ut at 7970 kan kjøre med 7950 osv men har det noe å si at det er forskjell i MHz?

Da vil det kortet på 1000 clocke Ned til 925mhz.

Det du kan gjøre er og oppdatere det 925 kortet til ghz edition :-)

Oppdatere som i kjøpe nytt? Men du skjønner at jeg får det på 925MHz til 900kr i stedet for 2900,- men det er vel ikke så ille med 2 HD 7970 på 925MHz? Har ikke peiling på om 75MHz er stor forskjell mtp performance. Hvor stor strømforsyning tror du jeg trenger til å kjøre 2 av de kortene?

Edited by Polska87

Jeg kjører 2 stk HD6970 i crossfire der ett har 880MhZ og det andre har 900MhZ. Jeg har bare smekka de sammen uten å clocke noen opp eller ned og funker som fy dette :)

Sweet. Da blir det 2stk HD7970 etter jobb :D Takk for svar. Kan alltid stole på å få svar her :tafse::wub:

• Like 1

En siste ting! Kan jeg koble alle skjermene til kortet i bunnen eller MÅ alt kobles til kortet som er øverst? Har rekkefølgen pÅ slots pÅ HK noe Å si? Det kortet jeg har i nÅ er i slot 2 (det bare ble sÅnn) sÅ alle skjermene er koblet til det. MÅ jeg koble skjermene over til det jeg nÅ kommer til Å sette i slot 1?

Kommer på det samme hvilket av skjermkortene du kobler skjermene til. Du trenger ikke å koble skjermene til samme skjermkort heller men fordeler du skjermene utover flere kort mister du Eyefinity muligheten

• Like 1

AMD har en update til 7970 korta sine som gjør at det blir til 1025MHz (ghz edition).

Det bytter vel ut software'n I kortet ditt med den nye, gjort det selv på det ene kortet mitt.

Var ikke noe hokus pokus, laste Ned ei fil og bare åpner og klikker "next' som på en vanlig install fil :-)

Men som du sa så er det ikke sikkert du merker mye forskjell, jeg fikk noe mere fps I dayz + at kortet blir rundt 15 grader varmere ( ligger på ca 60-65 grader)

Åja. Link? :D Da fÅr jeg gjøre det :) Gjelder den oppdateringa bare reference kort? Skeptisk om jeg kommer til Å merke veldig mye forskjell med 2stk 7970. Lest litt rundt at det ikke er noe særlig forskjell i de fleste spill men for 900kr kan jeg ikke la det kortet gÅ til noen andre :p

Jeg skriver med liten Å men alle blir store. Dafuq?

Edited by Polska87

Får ikke til klipp og lim på mobil, men ett kjappt Google søk så finner du sikkert fram selv :-)

Du kan Jo alltid ta og selge kortet til meg hvis du føler for det ;-) kjekkt med ett I backup :-)

En liten update her. Han som solgte det visste ikke at han solgte Black Edition og jeg hadde ikke hjerte til å si at jeg kan betale mer (lommeboka er tynn nok). Så da endte jeg opp med 2 7970 GHz edition. Takk for hjelp hvertfall! :D