Miller 15 Report post Posted June 8, 2013 Brigaden har nå åpnet opp for ArmA III, og vi vil satse på dette spillet på lik linje som med Battlefield 3 og DayZ. Det vil si at vi har ukentlig treninger hvor vi går igjennom alt fra tips og triks til spesifikke scenarios (mot A.I.). Det vil også bli kjørt interne og eksterne kamper (ikke A.I.). Brigaden er helnorsk spillklan og vil nå åpne opp for nye spillere. Vi kjører "militært", og ikke noe free-for-all lone-wolfing. Det vil si at vi kjører dette strikt, med formasjoner, kontrollerte angrep, delt opp i lag og patruljer, og diverse andre militære adopsjoner. Noen av kravene: Lagbevisst Tålmodig Lysten til å lære Kunne ta imot ordre Møte opp på treninger Mikrofon Over 16 år Teller positivt, men ikke nødvendig, om du har tidligere erfaring i ArmA-serien, eller erfaring fra Forsvaret. Virker dette interessant? Prøve å spille ArmA som det er ment til? Send gjerne inn en søknad Søk her 1 Share this post Link to post Share on other sites
Miller 15 Report post Posted September 4, 2013 Vi kan nå også nevne at vi nå kjører divisjoner. Hæren, Kavaleri og Luftforsvaret. Vi har også en dedikert server hvor vi spiller treninger/oppdrag på, som vi har mange artige historier fra allerede. Om du er interessert i klan eller ønsker mer informasjon, så kan du søke oss her! Share this post Link to post Share on other sites
EagleEye91 70 Report post Posted September 5, 2013 Har dere noe krav til hvor mye man må spille? eventuelt, er det mulig å "slippe" noen øvelser om man ikke har tid eller ikke passer uten å bli kastet ut? Altså lettere sakt er det en hardcore clan? Selv kommer jeg nok til å spille en del Arma 3, men jeg har jo jobb, har samboer osv, siden jeg jobber turnus 12-9 har jeg jo 9 dager fri etter 12 dager jobb, men de dagene jeg er på jobb er jeg ikke hjemme før 5 og legger meg 10.. Tror du deres clan kunne passet meg? Share this post Link to post Share on other sites
Miller 15 Report post Posted September 5, 2013 Vi har ikke krav til hvor mye man må spille, men at man prøver å være med så ofte man kan. Brigaden har sitt eget event-system, som gjør det enkelt å svare ja eller nei til en trening/samling osv. Vi kjører faste treninger på tirsdager fra 20:00 og utover, samtidig som vi kjører ett opplegg på lørdager for de som vil. Bare å sende søknad mener nå jeg Share this post Link to post Share on other sites
EagleEye91 70 Report post Posted September 5, 2013 Vi har ikke krav til hvor mye man må spille, men at man prøver å være med så ofte man kan. Brigaden har sitt eget event-system, som gjør det enkelt å svare ja eller nei til en trening/samling osv. Vi kjører faste treninger på tirsdager fra 20:00 og utover, samtidig som vi kjører ett opplegg på lørdager for de som vil. Bare å sende søknad mener nå jeg ok, da skal jeg gjøre det ^^, Share this post Link to post Share on other sites
Miller 15 Report post Posted September 5, 2013 Høres bra ut^^ Og for dere andre undrede, så er det bare å søke. Gjennomsnittsalderen ligger på rundt 25 i klanen. Share this post Link to post Share on other sites
Miller 15 Report post Posted November 17, 2013 Brigaden har begynt med ett "lite" prosjekt med å norskifisere ArmA 3 litt. Planen er å bygge flere av kjøretøyene som det norske forsvaret bruker. Vi har noen utrolige flinke folk, som jobber mye for å få ArmA til å utvikle seg. Her har dere en liste over kjøretøyene det er snakk om: CV9030 - Standard IFV armert med en fin Bushmaster mk44 30mm auto kanon med plass til 11 stykker med crew. CB90 - Standard patruljebåt armert med 12,7mm i toppen. 3 Crew medlemmer og 21 personell Leopard 2A4N - Standard stridsvogn med 120 mm , 7,72 mm coax hovedkanon + en 7,62 mm. 4 crew medlemmer. M113 F3 - 12,7 mm på toppen og takluke med mortar. 13 stykker med crew. Mercedes Benz GL light - Gode gamle G Wagon. Ultra Light utgave. Iveco LMV - 12.7 mm/GL på toppen. Tar opp til 5 personer. Bell 412 SP - Standard helikopter, ikke armert. 1-2 piloter, opp til 13 passasjerer avhengig av config. Blir antagelig flere utgaver. NH90 - Ofte bruker på frigatter og som kystvakt. Plass til 2 piloter og 20 personell/12 bårer. P960 Skjold - Fin corvette m/76 mm kanon og andre godsaker. Opprinnelig 14 crew, men sikkert ikke mer enn 3-4 for oss. Hittil har man jobbet med øverst på lista, altså CV9030. Det tar fort tid det her, men her kan dere da se hvordan det ser ut etter 14 timer jobb: *Oppdatert Etter 6 timer jobb: Etter 14 timer jobb: 1 Share this post Link to post Share on other sites
[aCe]Total 53 Report post Posted November 17, 2013 Stå på! Vurderte å gjøre det samme, men har ikke nok tid til slikt da det fort tar to-tre aktive måneder per kjøretøy... Share this post Link to post Share on other sites
Till 2 Report post Posted November 17, 2013 iveco tar vel 5 Share this post Link to post Share on other sites
Miller 15 Report post Posted November 18, 2013 Stå på! Vurderte å gjøre det samme, men har ikke nok tid til slikt da det fort tar to-tre aktive måneder per kjøretøy... Nå har vi 4 stykker som jobber aktivt med det her, så forhåpentligvis går det fortere. Men det blir fort noen timer i både research og modellering. Vi kaller det forsåvidt ett vinter-prosjekt. iveco tar vel 5 Iveco skal ettersigende ikke ta lang tid nei, men vi vil jo gjerne ha forskjellige utgaver av den. Så det vil gå med litt tid der også. Share this post Link to post Share on other sites
Kaldal 12 Report post Posted November 21, 2013 (edited) tror han mente at Iveco tar 5 personer.. Mannskap 1 + 4 Så ja, 5 med sjåfør. Uansett, vil dette være PhysX modeller hvor alt er bevegelig eller bare et tomt skall man sitter i? Edited November 21, 2013 by Pro Share this post Link to post Share on other sites
Miller 15 Report post Posted November 21, 2013 Ja unnskyld, det er 5 stykker. Bra dere rettleder meg^^ Alle modeller har eget interiør, så de fleste posisjoner vil ha eget interiør. Dette vil trolig ta lang tid uansett. 1 Share this post Link to post Share on other sites
aasing 208 Report post Posted November 21, 2013 Veldig bra initativ og dere er overhode ikke arbeidsky! Share this post Link to post Share on other sites
Kaldal 12 Report post Posted November 22, 2013 Ja unnskyld, det er 5 stykker. Bra dere rettleder meg^^ Alle modeller har eget interiør, så de fleste posisjoner vil ha eget interiør. Dette vil trolig ta lang tid uansett. Ok, det jeg mente var at de modellen som er portet fra arma 2 har som regel ingen fysiske bevegelser inn i bil/båt/fly/stridsvogn, noe som fjerne mye av gleden, så det jeg mente var at vil disse kjøretøyene ha f.eks et ratt som beveger seg og som har hendene til soldaten festet til spakene/rattet/kontrollene og ikke bare kjedelig modell hvor soldaten bare "sitter" der? Share this post Link to post Share on other sites
Miller 15 Report post Posted November 22, 2013 Ja unnskyld, det er 5 stykker. Bra dere rettleder meg^^ Alle modeller har eget interiør, så de fleste posisjoner vil ha eget interiør. Dette vil trolig ta lang tid uansett. Ok, det jeg mente var at de modellen som er portet fra arma 2 har som regel ingen fysiske bevegelser inn i bil/båt/fly/stridsvogn, noe som fjerne mye av gleden, så det jeg mente var at vil disse kjøretøyene ha f.eks et ratt som beveger seg og som har hendene til soldaten festet til spakene/rattet/kontrollene og ikke bare kjedelig modell hvor soldaten bare "sitter" der? Det er vi ikke sikre på enda. Vi har ett håp om å få slikt til også. Som sagt så er det mye jobb alt med bare modellering, fysikken, teksturer, funksjoner, interiør og antall plasser. Så jeg tror vi bør ta oss av det først, før vi tar ting enda ett hakk. Vi er som sagt bare 4 stykker på prosjektet og det vil ta lang tid å bli ferdig med produktet. Share this post Link to post Share on other sites
Kaldal 12 Report post Posted November 23, 2013 Ja unnskyld, det er 5 stykker. Bra dere rettleder meg^^ Alle modeller har eget interiør, så de fleste posisjoner vil ha eget interiør. Dette vil trolig ta lang tid uansett. Ok, det jeg mente var at de modellen som er portet fra arma 2 har som regel ingen fysiske bevegelser inn i bil/båt/fly/stridsvogn, noe som fjerne mye av gleden, så det jeg mente var at vil disse kjøretøyene ha f.eks et ratt som beveger seg og som har hendene til soldaten festet til spakene/rattet/kontrollene og ikke bare kjedelig modell hvor soldaten bare "sitter" der? Det er vi ikke sikre på enda. Vi har ett håp om å få slikt til også. Som sagt så er det mye jobb alt med bare modellering, fysikken, teksturer, funksjoner, interiør og antall plasser. Så jeg tror vi bør ta oss av det først, før vi tar ting enda ett hakk. Vi er som sagt bare 4 stykker på prosjektet og det vil ta lang tid å bli ferdig med produktet. Synd, det beste med arma3 mods er jo det faktum at man har realisme inne i et kjøretøy også, men nå som Arma Tools har kommet på markedet så åpner det for flere muligheter Share this post Link to post Share on other sites
Miller 15 Report post Posted November 23, 2013 Synd, det beste med arma3 mods er jo det faktum at man har realisme inne i et kjøretøy også, men nå som Arma Tools har kommet på markedet så åpner det for flere muligheter Ingen modeller bortsett fra bil og helikopter har det du sikter til, så det blir nok ganske vanskelig å få det til. Som sagt, så er det fryktelig mye jobb. Så det å bygge fullt interiør som fungerer er ikke akkurat prioritet nå. Kanskje senere en gang Share this post Link to post Share on other sites
Kaldal 12 Report post Posted November 23, 2013 Synd, det beste med arma3 mods er jo det faktum at man har realisme inne i et kjøretøy også, men nå som Arma Tools har kommet på markedet så åpner det for flere muligheter Ingen modeller bortsett fra bil og helikopter har det du sikter til, så det blir nok ganske vanskelig å få det til. Som sagt, så er det fryktelig mye jobb. Så det å bygge fullt interiør som fungerer er ikke akkurat prioritet nå. Kanskje senere en gang Kjøretøy, luft og båt har alt det der i Arma 3, er derfor jeg styrer unna Arma 2 porta ting. Men for all del, dere gjør en fabelaktig jobb så stå på men let etter folk som kan å adde physX til modellene, det gjør virkelig prikken over I'en Share this post Link to post Share on other sites
Miller 15 Report post Posted November 23, 2013 Ingenting er portet fra ArmA 2. Vi bygger alt ifra bunnen av, så du skal ikke se bort ifra at det vil komme. Men er vanskelig å få det til uten rette kunnskapen. Men når det kommer til det, så ser vi også etter folk som har kunnskap i fagfeltet. Så om det er interesse for klan og ett godt samhold, så gjerne søk http://www.brigaden.org Share this post Link to post Share on other sites
Kaldal 12 Report post Posted November 23, 2013 Håper at det kommer, blir mer realisme Er opptatt med scripting og modellering i aCe så får se hva vi pumper ut i fremtiden Share this post Link to post Share on other sites
Miller 15 Report post Posted November 24, 2013 hehe samtidig viser jeg da etter 30 timer: 1 Share this post Link to post Share on other sites
Miller 15 Report post Posted November 24, 2013 Uansett, vil dette være PhysX modeller hvor alt er bevegelig eller bare et tomt skall man sitter i? Tenkte jeg skulle høre med de som satt med dette prosjektet og se hva slags svar jeg fikk: I våres hoder så er planen: Lage en realistisk modell med høyest mulig autensitet, alle utvendige hatcher skal kunne åpnes, alt skal animeres, inkludert interiør, bruke interiør slik at man normalt ikke bare har en "slisse" og se utifra som normale kjøretøy ( hater det intenst ) 1 Share this post Link to post Share on other sites
Kaldal 12 Report post Posted November 24, 2013 Uansett, vil dette være PhysX modeller hvor alt er bevegelig eller bare et tomt skall man sitter i? Tenkte jeg skulle høre med de som satt med dette prosjektet og se hva slags svar jeg fikk: I våres hoder så er planen: Lage en realistisk modell med høyest mulig autensitet, alle utvendige hatcher skal kunne åpnes, alt skal animeres, inkludert interiør, bruke interiør slik at man normalt ikke bare har en "slisse" og se utifra som normale kjøretøy ( hater det intenst ) Bra Skal bli spent å se the end result Share this post Link to post Share on other sites
cri74 880 Report post Posted November 24, 2013 Likeså.. det er jo utrolig bra initiativ Share this post Link to post Share on other sites
Miller 15 Report post Posted December 5, 2013 Gode nyheter. Bohemia Interactive lager sin egen konkurranse. Konkurransen går ut på å lage den beste modifikasjonen, single player game mode, multiplayer game mode eller addon til ArmA 3. Totale summen man kan vinne er opp til 500.000 € fordelt på disse konkurransene. Brigaden skal delta. Og vi er allerede godt igang, men mye gjenstår Bli med du også: http://makearmanotwar.com/ 1 Share this post Link to post Share on other sites