Recommended Posts

Dying-Light-logo.jpg

In Dying Light, a first-person, action survival horror game, players must use everything in their power to survive until the morning's first light in a vast open world filled with danger. During the day, players will traverse an expansive urban environment overrun by a vicious outbreak, scavenging the world for supplies and crafting weapons to defend against the growing infected population. At night, the hunter becomes the hunted, as the infected become aggressive and more dangerous. Most frightening are the predators which only appear after sundown.

Survive the Night

During the day, players roam free and scavenge for supplies and weapons. But at night, the world undergoes a deadly transformation: the hunter becomes the hunted as the infected grow more aggressive and numerous, and something far more sinister awakens to stalk its prey.

Free Running Movement

Whether tracking prey or escaping predators, Dying Light lets players swiftly navigate the world by seamlessly leaping between buildings, grappling up walls and pouncing on unsuspecting enemies.

Welcome to the Quarantine

Dying Light is set in a vast open world, delivering expansive and varied environments, a wide variety of enemy classes and a hopeless tale of survival where resources are scarce and the infected are not the only threat.

Brutal Melee and Ranged Combat

Get up-close using a variety of light and heavy weapons including knives, bats, axes, sledgehammers and more exotic weaponry or utilize guns and other firepower to take down enemies from a distance.

Choose Your Play Style

Dying Light features four playable characters that can be fully customized and upgraded to match any play style.

Craft Your Weapon

Why use a wrench when you can use a wrench wrapped in electrified barb wire? Dying Light’s sizeable crafting system enables players to create a slew of new, more potent weapons and equipment, as well as specialized ammunition.

Breathtaking Visuals and Gameplay

Dying Light is the first game powered by Chrome Engine 6, a cutting edge incarnation of Techland’s proprietary technology, designed from the ground up for the new console generation, DirectX 11 and other advanced solutions.

Dying Light Brings New Life to the Zombie Genre - An emphasis on free-running makes Techland’s new game stand out.

Dying Light på Steam

FINAL_night-610x343.jpg

FINAL_jump-610x343.jpg

dying_light-1_big.jpg

Fra wikipedia , om utviklerene:

"Techland is a Polish video game developer, founded in 1991 by Paweł Marchewka. They are most known for developing Call of Juarez and its prequel Call of Juarez: Bound in Blood, Western-themed first-person shooters. They also produced Dead Island, a first person survival horror zombie brawler.[1]"

Åkei. SÅ dette er ikke som sÅ mange spill nÅ for tia; første forsøk fra et nyoppstartet dev-team. Ikke værst.

Selv om det har vært mye zombiespill i det siste, skal jeg i alle fall gi det et ærlig forsøk.

Dead Island var ikke akkurat helt polert, men sjanser på at den oppgraderte motoren innfrir.

Så lenge løpinga er kjapp og responsiv tror jeg det kan bli bra.

De er i det minste flink til å lage trailere, det skal de ha. Venter på gameplay videoer.

• Like 1

Sant nok, de har som regel bra trailere(baserer det på Dead Island traileren :p)

Men tror det kan bli bra, gjenstår å se på E3.

Fantastisk morro. Har spilt nesten alt sammen med andre og selv om Dying Light ikke er en ekte co-op så er det utrolig underholdene. Kost meg gjennom nesten 60 timer og sparte main story til slutt, men det er allikevel ett side quest som ikke er ferdig og jeg klarer ikke finne det. Bugga ? :)

9c9743b461.png

Gleder meg til mer innhold, men frykter at Techland legger seg på trenden om å lage "late DLC'er" - at det ikke kommer noe ny story eller flere quests, bare andre måter å spille på. Mulig vi var bortskjemt med spill som Borderlands (ikke pre-sequal) og Mass Effect der det kom helt nye kart med nytt historiedrevet innhold som bygget på spillet og ga en grunn til å spille mer Borderlands eller Mass Effect. Virker som flere og flere spillstudio regner en DLC som "kom og spill hele spillet på nytt, nå med et nytt outfitt - du kommer til å se helt annerledes ut" (akkurat som om jeg bryr meg om hvordan jeg ser ut i et singleplayer spill :p )

"

• Cuisine & Cargo -- Available first for Season Pass holders, these two hardcore missions let players put their skills to the ultimate test. Investigate buildings sealed off in the very first days of the outbreak--with the infected inside. Explore ominous corridors of once the most famous restaurant in Harran, and employ both stealth and combat to ransack a zombie-filled loading bay at an abandoned railroad yard.
  • Ultimate Survivor Bundle -- Players will receive seven unique in-game items that will bring fighting zombies to a whole new level. Grab three special outfits and four blueprints for over-the-top weapons to make your survival in the quarantine zone a good bit easier.
  • The Bozak Horde -- The final Season Pass drop will deliver a new map and gameplay, playable in either single-player or co-op. Go inside the Harran Stadium, the most famous landmark in the city, and test your combat know-how against relentless hordes of the Infected. Fight increasingly stronger and larger enemy waves as you oppose a mysterious psychopath called Bozak.

"

Ble utrolig skuffa over combatten i spillet. Det er utrolig langdrykt og repetivt at det blir så syyykt irriterende når en nesten har brukt 5 min for å slå ut en liten gruppe mennesker. Dodge->slå->dodge-> slå. Repeat til døden inntefffer. Jeg skjønner at dem gjerne vil gjøre combat vanskelig og at en ikke skal gå rundt som rambo, men gang på gang så blir du tvunget i historiemissiona til å sloss mot disse parrymestrene. Altså, hvem parrier kastekniver 100%? Og når NPC'en går i passiv parrymodus? Ja da må en jo bare vente til han angriper, som flere ganger resulterer i en skikkelig awkward stirrekonkuranse. Skal de ha en DLC, så håper jeg den heter parry-no more. Makan til begredelig gameplay har jeg ikke sett på lenge. Det er så dumt, fordi spillet er faktisk ganske bra utenom det der,

grrrrr

Police Rifle eller Shotgun - Det er svaret :) Selv er jeg veldig glad i meele og har modifisert et par våpen som går nok damage, og er kjappe nok til å drepe Voletiles og det som er på mindre enn 3 kutt/slag. Appropos DLC så håper jeg på en ny kampanje og ikke så mye "spill Dying Light på en fullstendig ny måte, vi har lagt til skins og en hard mode"

eneste som ikke var recommended hw på pc'n min til Dying Light var prosessoren..

fikk vondt i øya og hodet etter 15 min spilt....:p

6 kjerners 2.8Ghz var ikke bra nok....:(

Testa det i et par timer, virker ganske bra :)

Har dog ingen å spille coop med! Må få overtalt Avean til å installere igjen :p