Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
2easy-Broseph

[Splittet tråd] fra BF Communties i Norge

Recommended Posts

Hei,

THE NORWEGIAN BATTELFIELD COMMUNITY er en tidligere klan som nå har blitt et samfunn for Battlefield serien, så ALLE som vil kan være med! (ikke bare norske)

Visjonen vår er å bli et stort og selvbærende samfunn med et bredt spekter av spillere! :-)

Alle som er medlem av vårt samfunn kan bære taggen [NBFC]

Vi er på:

http://www.nbfc.no

https://www.facebook...gianBattlefield

https://twitter.com/NorwegianBF

irc://nbfc.no/community

ts3server://ts1.nbfc.no?port=9987

Foreløpig har vi 2 stk servere:

[NBFC#1] The Norwegian Battlefield | Air Maps

[NBFC#2] The Norwegian Battlefield | City Maps

Server 1 kjører RUSH Mandag/Onsdag, server 2 har Tirsdag/Torsdag! Ellers er det CQ.

Sees på slagmarken! ;-)

Vill bare legge til at hvis du er god så takler ikke admins dette og banner deg helt uten bevis/grunn, de spørr ikke om du kan bevise at du ikke cheater og de hører heller ikke på andre gode spiller som kan bekrefte at man ikke cheater. Så vill anbefale alle som er gode til å holde seg unna denne serveren.

Hei,

THE NORWEGIAN BATTELFIELD COMMUNITY er en tidligere klan som nå har blitt et samfunn for Battlefield serien, så ALLE som vil kan være med! (ikke bare norske)

Visjonen vår er å bli et stort og selvbærende samfunn med et bredt spekter av spillere! :-)

Alle som er medlem av vårt samfunn kan bære taggen [NBFC]

Vi er på:

http://www.nbfc.no

https://www.facebook...gianBattlefield

https://twitter.com/NorwegianBF

irc://nbfc.no/community

ts3server://ts1.nbfc.no?port=9987

Foreløpig har vi 2 stk servere:

[NBFC#1] The Norwegian Battlefield | Air Maps

[NBFC#2] The Norwegian Battlefield | City Maps

Server 1 kjører RUSH Mandag/Onsdag, server 2 har Tirsdag/Torsdag! Ellers er det CQ.

Sees på slagmarken! ;-)

Vill bare legge til at hvis du er god så takler ikke admins dette og banner deg helt uten bevis/grunn, de spørr ikke om du kan bevise at du ikke cheater og de hører heller ikke på andre gode spiller som kan bekrefte at man ikke cheater. Så vill anbefale alle som er gode til å holde seg unna denne serveren.

Da kan jeg legge til at du er bannet fra våre servere på grunnlag av:

1. Vi har bedt deg om å komme med videobevis av det du ser på skjermen, dette ville du ikke.

Grunnen til dette, er at hacks ikke vises ved streaming eller youtube videoer.

2. Du har stats som viser en usannsynlighet i forhold til vanlige spillere.

Se:

http://www.team-des-...202EASY-Broseph

http://www.team-des-...hp?p=dEXTERRb0b

3. Du kommer inn med en konto nr. 2 og spiller videre, med samme mistenkelige stats.

Du er hjertelig velkommen tilbake, når du kan bevise at du ikke bruker noen slags form for hacks.

Dvs: Video filmet av din skjerm, imens du spiller en runde som denne: http://battlelog.bat...7696/352085651/

En annen ting er at når spillere som deg dominerer hele serveren, blir den som regel tømt i løpet av kort tid, dette er noe vi ikke ønsker, da vi bruker hele formiddagen på å fylle di opp.

Pluss at det du sier her i denne posten er ikke sant, du prøver å vri på sannheten, og at jeg velger å ikke tro på dine kompiser som er like "gode" som deg, det har jeg full rett til å gjøre.

Fra chatlogg:

[21:38:27] admin > admin: Film en runde hvor du har 70+ kills med videokamera, så skal jeg tro på deg!

[21:38:29] Prixmyo > ^hahahaha

[21:38:30] dEXTERRb0b > haha

[21:38:31] xKAKKMADDAFAKKAx > cheat is for kids

[21:38:36] dA-KoNLaR > han har mange av dem

[21:38:36] Prixmyo > dse

[21:38:42] dEXTERRb0b > ...

[21:38:58] dEXTERRb0b > kan jeg ikke bare skru p stream a ?

[21:39:04] dEXTERRb0b > s kan du se en runde p servern her

[21:39:06] ZeuSsbg has left the server..

[21:39:07] dEXTERRb0b > hvis du unbanner meg

[21:39:07] Doonkeey has left the server..

[21:39:21] admin > admin: jeg skal se om du bruker cheat eller ikke.

[21:39:57] MB > All: *** MOVED Martara for balance ...

[21:39:36] dEXTERRb0b > Ja hvis du unbanner meg kan jeg skru p stream ogs kan du se p en her runde

[21:39:38] admin > admin: send inn video av skjermen din.

[21:39:49] admin > admin: stream går desverre ikke

[21:40:03] dEXTERRb0b > Uh why?

[21:40:13] dEXTERRb0b > Orker ikke rendere en hel runde n p kvelden

[21:40:13] ImBack-Enzo > cheatometer 2high

[21:40:17] Abedulla2K has joined the server..

[21:40:19] Prixmyo > ;D

[21:40:19] admin > admin: jeg skal se hvadu ser, dvs på skjermen

[21:40:34] dEXTERRb0b > og det gjr du ikke med stream eller?

[21:40:38] dEXTERRb0b > er bra kvalitet

[21:40:42] Muellerkevin has joined the server..

[21:40:45] admin > admin: Desverre

[21:40:48] FjellsAngels has joined the server..

[21:40:54] Scarystuff1970 > hacks don't necessarily show up on video

[21:40:59] admin > admin: Hvorfor kan du ikke filme?

[21:40:59] dEXTERRb0b > s pline jikla

[21:41:03] dEXTERRb0b > jika

[21:41:05] dEXTERRb0b > han hacker eller+

[21:41:12] dEXTERRb0b > han har 99% ....

[21:41:15] dEXTERRb0b > jeg kan jo ofc recorde

[21:41:23] dEXTERRb0b > Har jo flere youtube videoer ute

[21:41:36] Sgt-BenouZz has joined the server..

[21:41:50] takesis has left the server..

[21:42:01] admin > admin: Ja, det vet jeg, men jeg trenger skikkelig bevis, og det får jeg hvis du filmer akkurat det du ser

Mvh,

Admin hos nbfc.no,

Tommy.

Jeg tenker dette neppe er tråden for å diskutere bans på et helt annet forum :)

Anbefaler bannet spiller å opprette en klager i det respektive forumet og fortsette prosessen der :)

[...]

1. Vi har bedt deg om å komme med videobevis av det du ser på skjermen, dette ville du ikke.

[...]

Hej, hej Tommy. Ser ut som om du har fucket opp siteringen, slik at det ser ut som om du bare siterer 2easy-Broseph sin post. Så det ble litt kluss der.

Og forresten, ikke at jeg har noe med dette, men jeg stusser litt over måten dere går frem på her. Det juridiske systemet i resten av verden går etter regelen "uskyldig frem til motsatte er bevist". Slik dere opererer er 2easy-Broseph skyldig helt til han beviser noe annet? Det gir ikke mening. Om dere har fellende bevis (vi på bf.no har gått bort i fra å bruke stats ene og alene som fellende bevis), så er jo saken klar, men jeg mener her at dere går etter en spiller som kun ha godt stats, og det blir alt for dumt.

Men, men. Kanskje vi gjør ting annerledes.

EDIT: Ja, zaxo har rett. Dette er nok ikke riktig sted å diskutere slikt. Tråden er ment som en liste til informasjon.

Edited by OptimusCrime

[...]

[...]

Hej, hej Tommy. Ser ut som om du har fucket opp siteringen, slik at det ser ut som om du bare siterer 2easy-Broseph sin post. Så det ble litt kluss der.

Og forresten, ikke at jeg har noe med dette, men jeg stusser litt over måten dere går frem på her. Det juridiske systemet i resten av verden går etter regelen "uskyldig frem til motsatte er bevist". Slik dere opererer er 2easy-Broseph skyldig helt til han beviser noe annet? Det gir ikke mening. Om dere har fellende bevis (vi på bf.no har gått bort i fra å bruke stats ene og alene som fellende bevis), så er jo saken klar, men jeg mener her at dere går etter en spiller som kun ha godt stats, og det blir alt for dumt.

Men, men. Kanskje vi gjør ting annerledes.

EDIT: Ja, zaxo har rett. Dette er nok ikke riktig sted å diskutere slikt. Tråden er ment som en liste til informasjon.

Beklager at dette blir postet her, men føler jeg må forsvare oss, når han velger å poste dette her.

Saken her er den at spilleren ikke har gode stats, di er suspekte og/eller usannsynlige, og hvis du leser så skriver jeg at det også er basert på at han dominerer runden med over 70 kills, noe som ikke helt harmonerer med resten av spillern'e på serveren.

Dette er slik jeg velger å styre våre servere, av den enkle grunn at jeg vil ha fulle servere med folk som er fornøyd, da skal ikke 1-3 spillere ødelegge for dette når vi bruker mesteparten av fritiden på å fylle di opp.

Jeg har kun sitert 2easy-Broseph sin post. Det andre sitatet er fra chat loggen på serveren.

Dette ble en egen diskusjon :p

Foreslår at vi splitter denne ut i en egen tråd :) Sånn!

Trådstarter må gjerne skifte topic om han vil - ga den et tilfeldig navn

• Like 1

Skal ha Iphone klar for opptak om jeg joiner serverne deres. Jeg er ikke god, men det er ikke så vanskelig å få runder hvor man får tilsvarende stats.

• Like 1

I have no idea what's going on here and I'm only an outsider, but from what I've been able to read in Norwegian you guys are fucking crazy. I've known Broseph since the early days of Wrath of the Lich King in World of Warcraft, so a good 4 years - if he was hacking now, surely he'd be hacking then, and not pushing for a top tier title without any suspicious programs. And surely if he was hacking in Battlefield 3 his numerous streaming hours aswell as several YouTube videos showing unedited gameplay would prove you guys wrong, right?

And what the fuck is this bullshit 'Hacks don't show up on records or streams', the fuck are you smoking? You are recording literally what you are seeing on the screen, there is very little way of editing what you are recording with, say, Playclaw or Fraps, and there's no way you can stream without showing literally what you are watching with either xFire, or XSplit.

Funny enough, here's a YouTube video where a hacker displays his 'abilities': http://www.youtube.com/watch?v=31ZTgXypD3w

WOULD YOU LOOK AT THAT

OH

THERE'S HACKS, IN THE RECORDING! OH MY, WHAT IS THIS?

In summary the only thing you guys are saying is that he has an abnormal K/D, normal stats for someone playing 100 hours (Broseph has clocked 800 hours), and somehow he is cheating. You don't specify what he's cheating with, just that he has 'a lot of them'. Fine work, Matlock, you cracked another one!

Accuse him of something, present your proof, and then ban him when you've reached a - more or less - unanimous decision between the admins of the server. Until then, you sucking and him trucking your server to death is not proof of him cheating, I'm quite sure Punkbuster has a better system of detecting cheaters than you do, so I'm more than sure after 800 hours of gameplay he'd be banned long ago, my dear friends.

Skal ha Iphone klar for opptak om jeg joiner serverne deres. Jeg er ikke god, men det er ikke så vanskelig å få runder hvor man får tilsvarende stats.

Precisely, knowing the maps full well from heavy combat experience aswell as being a seasoned player against the likes of pub players, especially with team mates like Enzo and, say, me, rambo-ressing for the gold medal.

Whatever you crazy norwegian fucks say, nobody is hacking. Recording on an iPhone/High tech video camera is gonna do fuck all but prove the same shit you'd see in a 720p/1080p video or stream.

Not that im blaming anyone, but hacks that dont show up on recording is pretty common. And they do not look anything like that robot hack you linked in Youtube, they are very smooth and have a lot of features :) Just for the record. If used right, they are almost indistinguishable and can even be uses in making fragmovies - giving you fame and glory. Actually ive seen a few (suspicious) in "BF3 moments/Best plays of the week/frag movies and motages" vids, videos that have 20 000 views and more. Not that anyone can prove anything really. A real player can be confused with a bot sometimes, and a bot confused with a real player too.

Lets hope BF4 is gonna have better countermeasures to handle them and to give eSports a fighting chance on the Battelfield. Not to be bombastic, but im guessing that a lot of the "super" players will drop down to a reasonable level if BF4 is a stronger anti-cheat game than BF3. The ones that are really good without cheats will get real recognition for their skill.

Features

• Aimbot :
    • Uberdamage (only one bullet is needed to kill a player instantly, also works in vehicles!)
    • Auto Spot (spot everyone on the map, automatic. You'll get the spotbonus for every kill your team makes)
    • InstantKill (Individually Kill a person you don't like!)
    • AutoRegen (regenerate super fast, die less!)
    • NoSpread
    • No Recoil
    • No Breathing
    • Visibility Checks
    • Soldier Aimbot
    • Vehicle Aimbot (All land vehicles, Chopper gunner and Helo transport machine gunner Aimbot for air vehicles) *Scroll down for video!*
    • Aim Styles (Off, When firing, Full auto)
    • Targeting Styles (Closest Target, Closest to crosshair, Highest Threat, Lowest Health, etc.)
    • SlowAim (Off, On) (+ Configurable slow aim speed)
    • AimAngle (Off, On) (+ Configurable autoaim rotation angle)
    • AutoFire (Off, On)
    • FriendlyFire (Off, On)

[*]Radar :

• 3D Radar (Off, On) (+ Configurable for Players, Vehicles, Grenades, Flags, etc.)
    • 2DRadar (Off, On) (+ Configurable radar scale)
    • Cross (Off, Cross, Dot, Box, Bounding Box)
    • Info Styles (Distance, Playername, Weaponname, Health, Armour)
    • Healthbars (Off, On)

[*]TriggerBot :

• TriggerBot (Off, On)
    • TriggerStyle (Instanthit, BulletSpeed and Bulletdrop)

[*]Corrections :

• Fps Correction (Off, On)
    • Ping Correction (Off, On)
    • Bulletspeed Correction (Off, On)
    • Bulletdrop Correction (Off, On)

[*]Protection :

• Threat Warning (Off, On)
    • Autoregen

[*]KeyBinder :

• KeyBinds (OnPress, OnRelease)
    • HotKey Support

[*]Profile System :

• Profiles can be saved/loaded

[*]Graphical User Interface (GUI) :

• Configuration Window with tab menus

[*]Help :

• Help files (FAQs, Explanations, Examples)

[*]Compatible with DX11

[*]PB secure

[*]PB clean sshots]

[*]Does not show up on recording systems (livestream tools, xsplit, msi afterburner, dxtory, etc)

[*]

• Like 1

Not that im blaming anyone, but hacks that dont show up on recording is pretty common. And they do not look anything like that robot hack you linked in Youtube, they are very smooth and has a lot of features :) Just for the record. If used right, they are almost indistinguishable an can even be uses in making fragmovies. Actually ive seen a few (suspicious) in "BF3 moments/Best plays of the week/frag movies and motages" vids, videos that have 20 000 views and more. Not that anyone can prove anything really. A real player can be confused with a bot sometimes, and a bot confused with a real player too.

Features

• Aimbot :
    • Uberdamage (only one bullet is needed to kill a player instantly, also works in vehicles!)
    • Auto Spot (spot everyone on the map, automatic. You'll get the spotbonus for every kill your team makes)
    • InstantKill (Individually Kill a person you don't like!)
    • AutoRegen (regenerate super fast, die less!)
    • NoSpread
    • No Recoil
    • No Breathing
    • Visibility Checks
    • Soldier Aimbot
    • Vehicle Aimbot (All land vehicles, Chopper gunner and Helo transport machine gunner Aimbot for air vehicles) *Scroll down for video!*
    • Aim Styles (Off, When firing, Full auto)
    • Targeting Styles (Closest Target, Closest to crosshair, Highest Threat, Lowest Health, etc.)
    • SlowAim (Off, On) (+ Configurable slow aim speed)
    • AimAngle (Off, On) (+ Configurable autoaim rotation angle)
    • AutoFire (Off, On)
    • FriendlyFire (Off, On)

[*]Radar :

• 3D Radar (Off, On) (+ Configurable for Players, Vehicles, Grenades, Flags, etc.)
    • 2DRadar (Off, On) (+ Configurable radar scale)
    • Cross (Off, Cross, Dot, Box, Bounding Box)
    • Info Styles (Distance, Playername, Weaponname, Health, Armour)
    • Healthbars (Off, On)

[*]TriggerBot :

• TriggerBot (Off, On)
    • TriggerStyle (Instanthit, BulletSpeed and Bulletdrop)

[*]Corrections :

• Fps Correction (Off, On)
    • Ping Correction (Off, On)
    • Bulletspeed Correction (Off, On)
    • Bulletdrop Correction (Off, On)

[*]Protection :

• Threat Warning (Off, On)
    • Autoregen

[*]KeyBinder :

• KeyBinds (OnPress, OnRelease)
    • HotKey Support

[*]Profile System :

• Profiles can be saved/loaded

[*]Graphical User Interface (GUI) :

• Configuration Window with tab menus

[*]Help :

• Help files (FAQs, Explanations, Examples)

[*]Compatible with DX11

[*]PB secure

[*]PB clean sshots]

[*]Does not show up on recording systems (livestream tools, xsplit, msi afterburner, dxtory, etc)

[*]

So we're talking about scripts, damage modifier and what-not, not shit like aimbot(Didn't see Spoiler)/wallhack? If so, my statement doesn't apply to the scripts but rather to the hacks themself.

'Does not show up on recording systems', is Fraps and Playclaw included in those? I find it weird that Afterburner and Dxtory are the only ones mentioned, but those are the most used by the 'famous YouTubers', I believe.

Quick edit: Aimbotting would drastically increase accuracy in the player in question, unless he starts blindly firing in to the air, no?

Edited by Zuzahin

Yeah, well... the game has a lot of flaws that make it easy for the determined player too, without cheats. Like scripting and macros. Like this for example (the vidd). The hacks im talking about are injectors that you pay money to use, and they are updated all the time - to keep you subscripted and to get off clean. Once you start using this in a community you will get recognition i belive, amongst friends and players. That way its really hard to stop too, once you start on that path it would be really embarrassing to not cheat - cus you dont have that edge. You'll just be a regular player thats mid or low or whatever. By playing in a community and on regular servers can be a way of preventing hacks and cheats, since you are constantly plaing alongside other players that know your skill level. Inhouse Cups and Tournaments is a good way to go also i belive :)

This is something that players have been using for since the game was released, and DICE/EA knows about it. Its easy to bind to one of your keys and use this "trick" with practice, nobody would know...would they? If its considered a cheat.. donno, but its clearly a unfair advantage caused by a flaw in the game. If this is so easy, theres bound to be more flaws and "loop holes" that are relatively easy to exploit for those with knowhow.

Quick edit: Aimbotting would drastically increase accuracy in the player in question, unless he starts blindly firing in to the air, no?

EDIT: Or you can set your bot to fire 3 shots of witch 1 will be headshot. The refined aimbots have angle modifiers and target modifiers. Example you can set it to aim on stomach and it corrects it to HS, aim on legs and it will not. Then there is horizontal modifiers too. So kinda hard to tell if the adjustment of a player that scopes a stomach will be able to drag it to HS before he fires, or if its the bot thats really doing the aiming. In a fragmovie it will only be viewed as a "wow-shot", insane aim :p However, for a player with ingame IQ and who is relatively skilled, a boost like this would make him almost invincible and put him in the high category.

Yeah, well... the game has a lot of flaws that make it easy for the determined player too, without cheats. Like scripting and macros. Like this for example (the vidd). The hacks im talking about are injectors that you pay money to use, and they are updated all the time - to keep you subscripted and to get off clean. Once you start using this in a community you will get recognition i belive, amongst friends and players. That way its really hard to stop too, once you start on that path it would be really embarrassing to not cheat - cus you dont have that edge.

This is something that players have been using for since the game was released, and DICE/EA knows about it. Its easy to bind to one of your keys and use this "trick" with practice, nobody would know...would they? If its considered a cheat.. donno, but its clearly a unfair advantage caused by a flaw in the game. If this is so easy, theres bound to be more flaws and "loop holes" that are relatively easy for those with knowhow.

Yeah I've been made aware of that in the past and I've tried it out, I can thankfully say I never liked using it. I wouldn't be surprised if DICE considers it legal as it's 'clever use of game mechanics' or something like that.

Vil bare si det samme som er sagt her, kjent broseph et godt halvt år ihvertfall og vet han er en god spiller og en pub hero (aka han er veldig mye bedre enn average som mange er) statsene hans er det ikke noe spesielt med enn at de er gode, finnes mange spiller med så gode stats og enda bedre og men betyr ikke at de cheater. Dere sier også på serveren at han har et cheat-0-meter på 20% - hahaha er bare så dumt hvis dere tror det er nok til å banne noen.

Noe som er rart da er at dere ikke bannet meg eller noen av de andre som var ca. like gode som broseph på serveren. Face it dere orket ikke å bli drept av en bedre spiller om og om igjen og misbrukte admin rettighetene deres.

Broseph's youtube:

http://youtube.com/bigtazty94

Livestreamet hans:

http://twitch.tv/dontlosmebro

Bare å gå å sjekke det ut og du ser at han er clean, urettferdig ban og dere bør unbanne ham med mindre dere vil ha på ryktet som madmins og butthurt klan som ikke tåler at folk er bedre enn dem.

KoNLaR signing out, peace ya'll <3

EDIT: Kan vell og si at jeg sammen med broseph og noen andre spillte i helgecup under Nordic-FiVE og vant overlegent mot de andre lagene/klanene noe som igjen beviser at vi og han er gode spillere og broseph streamet alle kampene da og ingen som var butthurt da og sa han cheatet.

Holder også på å lager en fragmovie til han med hans beste moments og clips - ingenting supicious der ihvertfall dere får kose dere med den videoen når jeg har lastet den opp ^^

edit #2:

http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/1/61793499/

http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/1/61794633/

Edited by KoNLaR
  • Like 1

Vil bare si det samme som er sagt her, kjent broseph et godt halvt år ihvertfall og vet han er en god spiller og en pub hero (aka han er veldig mye bedre enn average som mange er) statsene hans er det ikke noe spesielt med enn at de er gode, finnes mange spiller med så gode stats og enda bedre og men betyr ikke at de cheater. Dere sier også på serveren at han har et cheat-0-meter på 20% - hahaha er bare så dumt hvis dere tror det er nok til å banne noen.

Noe som er rart da er at dere ikke bannet meg eller noen av de andre som var ca. like gode som broseph på serveren. Face it dere orket ikke å bli drept av en bedre spiller om og om igjen og misbrukte admin rettighetene deres.

Broseph's youtube:

http://youtube.com/bigtazty94

Livestreamet hans:

http://twitch.tv/dontlosmebro

Bare å gå å sjekke det ut og du ser at han er clean, urettferdig ban og dere bør unbanne ham med mindre dere vil ha på ryktet som madmins og butthurt klan som ikke tåler at folk er bedre enn dem.

KoNLaR signing out, peace ya'll <3

EDIT: Kan vell og si at jeg sammen med broseph og noen andre spillte i helgecup under Nordic-FiVE og vant overlegent mot de andre lagene/klanene noe som igjen beviser at vi og han er gode spillere og broseph streamet alle kampene da og ingen som var butthurt da og sa han cheatet.

Holder også på å lager en fragmovie til han med hans beste moments og clips - ingenting supicious der ihvertfall dere får kose dere med den videoen når jeg har lastet den opp ^^

edit #2:

http://battlelog.bat...how/1/61793499/

http://battlelog.bat...how/1/61794633/

Vi var enstemmig enige om at han skulle bannes, nettopp fordi samtlige reagerer på han, og når noen reagerer på en spiller, er det som regel noe som ikke stemmer.

Vi har ingenting imot å tape, men har alt imot spillere som skiller seg ut på en negativ måte, og gjør alt for at vanlige spillere skal føle seg trygge på at serveren er fri for "cheatere".

Det at dere ikke ble bannet fra serveren, er nok for at han tok all oppmerksomheten. ;)

Uansett, cheating eller ikke, så er han utestengt fra våre servere på grunnlag av en felles avgjørelse.

Dessverre så ser jeg ikke at han er "clean", streaming og youtube videoer viser ikke hacks, som sagt tidligere.

Hvordan skal vi får rykte som madmins og butthurt klan, når vi overhodet ikke er det? Blir falske rykter det. ;)

Det er uansett bedre enn et rykte om at våre servere er befestet med hackere! :-)

Vi var enstemmig enige om at han skulle bannes, nettopp fordi samtlige reagerer på han, og når noen reagerer på en spiller, er det som regel noe som ikke stemmer.

På hvilke grunnlag ble han bannet? Om det er på grunn av cheat så er det vel ikke nok å 'reagere' på noe? Det virker litt bak mål.

Vi har ingenting imot å tape, men har alt imot spillere som skiller seg ut på en negativ måte, og gjør alt for at vanlige spillere skal føle seg trygge på at serveren er fri for "cheatere".

Tja. Ingenting å tape. Om dere fortsetter med lik praksis med gode spillere som liker å spille på serverne deres, så skyter dere selv litt i foten. Dette virker for meg litt som at dere "gir etter" for de dårligere spillerne som "mistenker" at det er noe galt.

Uansett, cheating eller ikke, så er han utestengt fra våre servere på grunnlag av en felles avgjørelse.

Syntes det er rart at det er snakk om felles avgjørelse som grunnlag, og ikke spesifikt hva vedkommende ble bannet for.

Dessverre så ser jeg ikke at han er "clean", streaming og youtube videoer viser ikke hacks, som sagt tidligere.

Hvordan skal vi får rykte som madmins og butthurt klan, når vi overhodet ikke er det? Blir falske rykter det. ;)

Det er uansett bedre enn et rykte om at våre servere er befestet med hackere! :-)

Jeg vil også påpeke dette med steamingen og youtube. For det første er det slik at Frape og software som pusher til twich tar bilde av nøyaktig det samme som spilleren ser på skjermen. Sett selvfølgelig at personen ikke har hacket versjon av programmene, men let's be real. Har du hørt om noe sånt som finnes? Ikke jeg heller. Så det dere ser på streams/youtube er akkurat det samme som spilleren ser når han/hun spiller.

Men for morroskyld, la oss si at han cheater. Hvor mange ganger tror du risken for å bli tatt multipliseres dersom han streamer dette kontra å ikke gjøre en dritt, og bare fremstå som en ekstremt god spiller på serverne? å streame mens du cheater...er jo som å begå et lovbrudd rett foran politiet. Ingen ved sine fulle fem ville gjort dette.

Som tidligere nevnt har jeg ingenting med denne saken å gjøre, men å påstå at streaming og ingame-videoer ikke er godt nok syntes jeg er helt bak mål. Det har ingen rot i virkelighet, og det virker som om denne usynlige hackingen er noe dere har lagd ut av tynn luft. Jeg har sett på noe av streamingen selv, og jeg kan ærlig talt ikke si at jeg ser noen situasjoner som er suspekte noen steder. Dette kommer fra en aktiv CCS-admin som har sett drøssevis av demoer av cheatere og speccet de utallige ganger ingame for å være sikker på at vi har fellende bevis.

Jeg mistenker egentlig at hele verden har blitt så paranoid at det er cheaters overalt. Litt som frykten for kommunistene under den kalde krigen. Alle må slappe helt av og ta det med ro. Om det er fellende bevis, så er jo saken grei, men lettere mistanke og enstemmig avgjørelse uten grunnlag blir for dumt syntes nå jeg.

Edited by OptimusCrime
  • Like 2

"Jeg vil også påpeke dette med steamingen og youtube. For det første er det slik at Frape og software som pusher til twich tar bilde av nøyaktig det samme som spilleren ser på skjermen. Sett selvfølgelig at personen ikke har hacket versjon av programmene, men let's be real. Har du hørt om noe sånt som finnes? Ikke jeg heller. Så det dere ser på streams/youtube er akkurat det samme som spilleren ser når han/hun spiller."

Der burde du lese deg opp litt :)

Synes det er litt merkelig oppførsel av NBFC admins, og jeg liker det ikke...Så, da spiller jeg heller på en annen server :)

Broseph er god, men tror ikke han cheater :)

• Like 1

Det at dere ikke ble bannet fra serveren, er nok for at han tok all oppmerksomheten. ;)

Hvordan skal "vanlige spillere" føle seg trygge på serverene deres, når dere praktiserer at hvis en spiller har høy k/d stats så er blir man bannet. Bevis?? Nei, det trenger vi ikke. Vi går etter magefølelsen våres.

vel........tror dere burde tenke litt lenger om dere vil at serverene skal få spillere.

Falske rykter? Du skriver selv at dere banner folk om dere føler for det. Cheat eller ikke..

Poenget er at spillere som dette tømmer serveren på en halvtime, som jeg har brukt en halv dag på å fylle opp!

Det er vi som betaler for serverne av egen lomme, cheating eller ikke, vi har da full rett til å utvise en spiller som ikke passer inn?

Skjønner virkelig ikke hva som er problemet her....

Edited by TMiland

Selvfølgelig har dere all rett til det. Blir som å vise noen bort fra eiendommen din om de skulle trenge seg på. Det vi snakker om her er å behandle ting på riktig måte og fremstå som profesjonelle og et seriøst community.

Vi har hatt utallige eksempler på klaner og communities som har all rett til å gjøre ting på sin måte, men har fremstått som useriøse for alle som ikke er en del av den harde kjernen/de med makt.

For å ta et banalt eksempel har vi her på bf.no alltid jobbet hardt for å opprettholde et seriøst og ordentlig image. Avgjørelser på bans, utestengelse fra forums og andre viktige ting blir diskutert frem og tilbake slik at vi er sikre på at OM det skulle oppstå krangling og diskusjon i etterkant, så har vi tatt korrekt avgjørelse. Jeg ser du skriver at avgjørelsen ble tatt enstemmig, men det gir fortsatt lite om dere ikke har håndfaste bevis eller hendelser å vise til. Kommer det en spiller inn hit og lurer på hvordan han/hun er bannet har vi logger eller demoer som vi kan slå i bordet med, og da skulle ikke vedkommende ha mye å si. Jeg vet BF3 er et sært vanskelig spill å gjøre dette i, men det er en god verdi å jobbe etter.

Som sagt har dere all rett til å gjøre som dere vil, men hendelser som denne har en tendens til å komme som the aftermath.

[....]

Der burde du lese deg opp litt :)

Kan jeg så gjerne. Har du noen linker til cheats som er synlig for spilleren, men usynlig for screen-capture? Om det er noe jeg har gått glipp av, så leser jeg det gjerne for å få forståelse for noe som tydeligvis har gått meg hus forbi.

Edited by OptimusCrime

Poenget er at spillere som dette tømmer serveren på en halvtime, som jeg har brukt en halv dag på å fylle opp!

Det er vi som betaler for serverne av egen lomme, cheating eller ikke, vi har da full rett til å utvise en spiller som ikke passer inn?

Skjønner virkelig ikke hva som er problemet her....

Joda. Dere har all rett til å banne hvem dere vil.

Men vil dere bli tatt som seriøse, så kan/bør dere ikke banne folk bare på magefølelsen.

hmm....kan du vennligst definere på en spiller "som ikke passer inn"? en med høy spilletid? høy K/D globalt? eller høy K/D på serverene deres?

Som sagt har dere all rett til å gjøre som dere vil, men hendelser som denne har en tendens til å komme som the aftermath.

Nettopp derfor han ikke har blitt utestengt før nå.

Men vil dere bli tatt som seriøse, så kan/bør dere ikke banne folk bare på magefølelsen.

Vi banner ikke folk bare på magefølelsen, men utifra en totalvurdering av spilleren.

hmm....kan du vennligst definere på en spiller "som ikke passer inn"? en med høy spilletid? høy K/D globalt? eller høy K/D på serverene deres?

Les lengre opp.

Vi banner ikke folk bare på magefølelsen, men utifra en totalvurdering av spilleren.

Hva er konkrete bevis cheat i denne saken da? Stats kan ikke regnes som bevis siden da er alle som er gode også cheatere. Jeg har også sett cheatere som ikke har klart å komme over 1 i KDR i CSS, men i TF2 så ligger jeg selv ofte på 15-20 i KDR uten å cheate.

Dette blir vel bare for diskusjonens skyld. Hvordan Norwegian Battlefield Community har lyst til å styre sine servere er jo opp til dem, de har som sagt betalt for serveren. I likhet med mange andre så kan de kaste ut hvem de vil, når de vil og på hvilket grunnlag de vil.

• Like 1

Hva er konkrete bevis cheat i denne saken da? Stats kan ikke regnes som bevis siden da er alle som er gode også cheatere. Jeg har også sett cheatere som ikke har klart å komme over 1 i KDR i CSS, men i TF2 så ligger jeg selv ofte på 15-20 i KDR uten å cheate.

Vi trenger ikke konkrete bevis på cheat i dette tilfelle, det er gjort en totalvurdering av spilleren.

Han har heller ikke kommet med motbevis som jeg ba han om, så da står saken der den gjør.

Det at han velger å ikke komme med det beviset jeg trenger, sier meg at da jukser han mest sannsynlig.

Hadde jeg blitt bedt om å gjøre det samme for å bevise at jeg var uskyldig, hadde jeg gjort det tvert, siden jeg ikke har noe å skjule.

Grunnen til at det er sånn her jeg velger å gjøre det, er rett og slett fordi Dice har gjort det vanskelig for oss som administrerer servere å observere spillere som er suspekte.

Da må man handle etter beste evne med di midler man har tilgjengelig.

Hvis det er noe mer som skulle være uklart, ja da får det bare være det. ;)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...