Sign in to follow this  
VenoMeisther

Supernatural

Recommended Posts

Syntes sesong 9 er bra men litt tam ja, burde ha gitt seg etter sesong 5-7... Still en av den beste serien ever!

Syntes sesong 9 er bra men litt tam ja, burde ha gitt seg etter sesong 5-7... Still en av den beste serien ever!

Alt handler om penger.... Melke kua så lenge de kan...

Sett på siden det startet. Er som alle andre serier, noen sesonger er opp og ned. Eneste jeg regner med er at alt dette umulig kan ende godt for brødrene.

De gjør altså som heroes... setter ned kvaliteten mer og mer helt til folk ikke bryr seg om at det er over eller ikke, istedet for å stoppe for tidlig som breaking bad

Som en helt uinnvidd så satte jeg meg ned for få uker siden og så gjennom alt... Vel nesten alt. Skippa en del "standalone"-episoder her og der siden hovedstoryen i sesongene var mest interessant.

Noen tanker:

1) HATER SAM! Hater han, hater han, hater han. Faen for en sutrete, moralsk selvhøytidelig fjott som konstant kuker det til uten evne til å ta lærdom fra noe. AAARGH! :censored:

2) Dean er kul. Stort sett liker jeg Dean. Liker til og med de følelsesladde scenene hans, de føles som langt mer ekte og viktige siden han ikke har så mange av dem. I motsetning til broren.... Dean er også veldig kjekk :p

3) HATER den påtatte "touchy-feely, bro-love, let's hug it out" greia som dukker opp støtt og stadig. Det går ann å ta opp emner som er følelsladde uten å ty til "sippe som en unge, må ha klem"-kortet. Derfor er Deans følelsladde scener bedre enn Sam sine, Sam sipper jo for alt så man blir bare lei.

4) Castiel er kuleste karakteren noensinne skrevet. Elsker Cas! Hver episode han er med i er en fryd og det er ofte jeg tenker at jeg mye heller ville likt å se en serie om Cas hvor Winchester Bros. er sekundære. Kjekk er han jo og i den regnfrakken sin :tafse:

5) Crowley er rett og slett fornøyelig, elsker hvordan han har utviklet seg gjennom serien :D

6) Mytologien er fantastisk gøy, ble raskt oppslukt av den, og det er utrolig mye moro med alle skapninger som finnes i universet de har skapt. Eneste ankepunktet er at serien er ekstremt kristen-amerikansk fokusert, noe som både er helt ok (serien er jo amerikansk) og også irriterende (mye kunnskapsløshet om andre mytologier).

Totalt sett dog så likte jeg Supernatural. De gode elementene er gode nok til at jeg kommer meg gjennom de elementene jeg ikke liker.

Verste episode for min del: Hammer of the Gods (S05E19). Fy faen så latterlig en episode totalt sett. Jada, Lucifer var badass, men kunnskapsløsheten om andre "guder" var så ekstrem at jeg faktisk sleit med å se gjennom hele. Odin har to øyer? Ganesh er en faktisk elefant og attpåtil en afrikaner? Shiva, og resten, spiser mennesker, på tross av at f.eks. Shiva er vegetarianer? Var så mye feil i den episoden.... Og den kunne blitt så mye mer episk hvis de ikke bare malte alt som ikke er innenfor kristen mytologi som automatisk "svakere". F.eks. at Shiva, som jo er ødeleggeren av verdener, ikke er redusert til en "stakkarslig kvinne" og faktisk kan gå head2head med Lucy? Selvom det var gitt at Lucy ville vinne så hadde det ihvertfall vært litt mer spenning involvert.

Beste episode? Ikke godt å si, er mange gode episoder, men alle episoder som inkluderer Castiel eller Crowley (eller enda bedre, begge to!) får automatisk en liten gullstjerne for min del.

Ser frem til ny sesong, ja :)