Gromit 27 Report post Posted May 3, 2013 Har bf.no noen dialog med altibox om den av og til sinnsyke lagen? En del er jo DayZ supre koding, men noe henger også på altibox når hele bf.no, battlefield server med mer er sørpelaggete. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Avean 161 Report post Posted May 4, 2013 Tror det har mer med DayZ enn Altibox gitt. Alle servere uansett linje sliter med desync issues. Kan være alt fra scripts til plugins som kan gjøre det litt verre. Hadde det vært Altibox så ville servere i andre spill slitt også. Altibox har gode linjer. (Fiber derfra selv) Share this post Link to post Share on other sites
Its a war out here 236 Report post Posted May 4, 2013 En del er jo DayZ supre koding, men noe henger også på altibox når hele bf.no, battlefield server med mer er sørpelaggete. Tja, tjaaa. Da bf.no hadde Battlefield-servere hadde disse nesten best ping i hele Europa (så vidt jeg erfarte i alle fall). Forskjellen på bf.no og andre communities er at vi har superb (la meg understreke det SUPERB) linjer og bra maskinvare på serverne våre. Laggen du erfarer er derfor enten fordi nettlinjen DIN er dårlig, eller fordi Arma2 og DayZ har dårlig nettkode. Med mindre du sliter hele tiden ville jeg gjette at det er sistenenvte som er synderen. De gangene Altibox sliter vil det nok gi større utslag, som i at serveren ikke lar seg pinge eller at alt fryser. Det virker ikke som om dette er problemet her. Share this post Link to post Share on other sites
BulletMagnet1337 11 Report post Posted May 4, 2013 Hmmm, la meg se, har både Altibox og god maskin selv, og er enig med OP at det er noe galt med Norway 01 serverene for tiden. Sammenligner da med andre utenlanske servere. Mener du kanskje at det er MITT hardware som er feil og? Og ikke noe som har blitt fucka på serverene den siste tiden? 1 Share this post Link to post Share on other sites
Gromit 27 Report post Posted May 4, 2013 For ordens skyld har jeg altibox selv med 10 i ping til dayz serveren normalt :-P Share this post Link to post Share on other sites
Wheelxflexlex6 245 Report post Posted May 4, 2013 (edited) Det er noe som er galt med Norway01 når man sammenligner med andre dayz servere, hva det er aner jeg ikke. Jeg har spilt Dayz i snart 1 år og jeg har aldri opplevd slik desync, repair bugs, death bugs og andre ting som norway 01 sliter med. Min hardware er ganske bra, samt internett linjen min så det er ikke problemet her. Jeg vet at det er flere jeg spiller med daglig som opplever akkurat det samme jeg skriver om her. Dårlig eller bra linje, bra eller dårlig hardware, det skjer med alle. Kan også tilføye at internettsiden deres, altså Battlefield.no er veldig treg. Jeg sitter på en Laptop med 3g nett og det tar ca 2-4 min og loade startsiden deres, kontra db.no og vg.no som tar ca 5 sek. Hjemme der jeg har en 100/20 linje tar det også ganske lang tid. Er det altiboks som er problemet? Edited May 4, 2013 by Wheelxflexlex6 1 Share this post Link to post Share on other sites
Gambler 419 Report post Posted May 4, 2013 Litt leit og si det, men sitter med akkurat samme følesen og meningen som president skriver Share this post Link to post Share on other sites
Avean 161 Report post Posted May 4, 2013 Ja tar tid å få opp bf.no ja. Tok ett minutt nå nettopp å komme innpå siden. Ang. servern skulle man fyrt opp en duplikatserver for admins så man kan virkelig sørge for å luke ut de verste buggene sånn som duping og telt som ikke lagrer ordentlig. Er bare noen dager siden det var fullstendig serverwipe men problemene gjenstår. Telt lagrer ikke utenom første gangen, så folk som slenger inn DMR, M107, AS50 og verre utstyr har dette for evig og alltid. De kan gjerne tømme teltet og etter restart vil alt være der igjen. Og med de kjappe restartene (hver 4 time) så er dette luksus for de fleste. Jeg har spilt DayZ siden starten (Altså veldig lenge) og det er IKKE normalt å dra ned til cherno, elektro og startområder med slike våpen som folk gjør nå hver dag. Det forteller meg en ting, og det er at folk ikke er redd for å miste våpnene sine ^^ Men har opplevd problemer med duping og verre på utenlandske servere også, DayZ er og forblir en enormt bugga mod dessverre. Share this post Link to post Share on other sites
ntiroator 5 Report post Posted May 5, 2013 De kan gjerne tømme teltet og etter restart vil alt være der igjen. Er det slik nå? Share this post Link to post Share on other sites
Gromit 27 Report post Posted May 5, 2013 AAAAND there it goes again. Serveren har begått Hara Kiri med 3 spillere på serveren.... EDIT: BTW er det en grunn til at Norway 01 kjører beta 102285 istedet for 103419? Dette spesielt siden jeg blir kicket på Norway 01 for corrupted data #5 hele tiden, men hvis jeg joiner en server som har nyeste beta så går det fint. Share this post Link to post Share on other sites
Wheelxflexlex6 245 Report post Posted May 5, 2013 Om man går direkte inn på Battlefield.no/forum så tar det ikke noe lang tid. Om man går inn på startsiden deres så tar det tid, kan det ha noe med at alle artiklene inneholder store bilder? Om telt-buggen fortsatt er der er Norway01 ikke noe sted for meg lenger, tullete og ha det slik. Sånne ting må ordnes fort hvis ikke forsvinner den orginale Dayz følelsen(gå rundt i flere dager og anskaffe seg bra gir osv) og serveren blir fort en pvp server, men alt for mye action nede i sør. (noe som allerede skjer). Share this post Link to post Share on other sites
Its a war out here 236 Report post Posted May 5, 2013 Nå skal det sies at jeg ikke har spilt DayZ mer enn noen timer sjæl, så beklager dårlig svar der oppe. Det dere forklarer tyder på at det er noe galt på server-oppsettet. Så vidt jeg vet er alle serverne til bf.no i en cluster, som betyr at om det er nettet som sliter, så ville dette gitt utslag på alle serverne. Om det kun er en server som sliter, så ville jeg heller tippet at denne er konfigurert dårlig, eller at DayZ rett og slett ikke takler aktiviteten som er på den. Det burde ikke være så veldig vanskelig å få noen driftere til å verifisere hva som er problemet. De er sikkert allerede klar over problemene. President: Nå blander du to ting. Hjemmesidene og spillserverne har ikke så veldig mye med hverandre å gjør. Det er heller ikke bildene som er problemet. Om du ser når du går inn på forsiden, så er selve ventetiden når skjermen er hvit, dvs at nettleseren venter på html og svar fra serveren. Det er Drupal, som vi bruker sammen med IPB, som bruker lang tid på å svare. Dette kan være på grunn av treg database, dårlig caching eller dårlig optimaliserte scripts generelt. Om du prøver å gå inn i Humortråden på generelt-forumet for eksempel, så er det mange st00oore bilder der, og serveren har ikke noe problem med å laste disse i tide. Vi er klar over tregheten i portalen, men det kan ta tid å få gjort noe med det. Det er en tredjepart som utvikler og drifter nettsidene våres. 1 Share this post Link to post Share on other sites
dopehawk 98 Report post Posted May 5, 2013 Det rare er når det er desync i dayz , så loader battlefield.no tregt.. Har ikke sjekket om forumet er treigt . Share this post Link to post Share on other sites
Silentspy 39 Report post Posted May 5, 2013 er mye nettverks problemer i det siste ja, ingen hemmelighet det får håpe det løser seg snart, har tatt en oppdatering også i dag som skal fikse lag problemet før nettverks problemene hos altibox Share this post Link to post Share on other sites
Gromit 27 Report post Posted May 5, 2013 Foreløpig tilbakemelding ser ut til at problemene er mindre enn før. EDIT: Still fucked...... Share this post Link to post Share on other sites
Senator 466 Report post Posted May 8, 2013 Krisetilstand på Norway 01 om dagen, lange desyncs som varer i 5-10, skjer hyppig. Vanskelig å nyte serveren i denne tilstanden. 3 Share this post Link to post Share on other sites
cri74 880 Report post Posted May 8, 2013 http://www.battlefield.no/forum/index.php?/topic/115506-vi-opplever-problemer-med-nettsider-og-spillservere/ Share this post Link to post Share on other sites
Senator 466 Report post Posted May 10, 2013 Ser at serveren er oppe å kjøre igjen. Ble problemet fikset? Hva var problemet? Share this post Link to post Share on other sites
Krigsforbryter 624 Report post Posted May 10, 2013 Vi jobber fortsatt med å debugge feilen enda, problemet er mer komplekst enn at jeg gidder å forklare det Share this post Link to post Share on other sites
Senator 466 Report post Posted May 10, 2013 Kjip du er da! Share this post Link to post Share on other sites