Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
cri74

Har du lyst til å bli med på Helgecup?

Lyst å være med  

32 members have voted

1. 1. En ny helgecup, men for å kunne arrangere vil vi vite om du er med?

• Hell YEAH !! - men jeg er alene
    • Oh yes - jeg var med sist gang og har lag
    • OOPS - nei, dette har jeg ikke tid til
    • HERREGUD DERE ER DE BESTE - jeg vil være med å arrangere
    • OHmagAAWD - Vi var ikke med sist gang, men dæven...vi er best og beviser det denne gangen

Recommended Posts

bf3.jpg

Hei alle sammen !!

Helgecup ble arrangert første gangen 9. mars 2013 og vi hadde stor oppslutning om arrangementet. Vår sponsor var Mad Catz som gav bort omkring 7000kr i premier. Denne gangen ønsker vi å arrangere en mer Casual Weekend cup. Vi har selvfølgelig lyst til å premiere vinner laget, men vi har ingen premier liggende på lur denne gangen - vel, vi har Battlefield 4 premier og det kan hende at vi kan finne enda flere premier om oppslutningen er stor :) Vi kommer til å caste alle finale rundene som sist gang. Forhåpentligvis vil hele arrangementet være bedre gjennomført og vi kan gjøre det til en tradisjon. Med det sagt så avhenger alt av deg, og om du deltar eller ikke....hva tror du, er det morsomt å bruke en helg blant norske spillere, på en norsk server og finne ut hvem som er best - kanskje med premier?

Er det stemning for en ny helgecup ?

Nei nei... ikke mer Nordic Five :p Casual - Vi andre må ha en sjanse, men fordel dere gjerne på mix lag ?!?

Hvis vi skal dele oss opp så må isåfall hele turneringen ble 100% mix hvis ikke blir det noe urettferdig å dele oss inn på random lag bare fordi vi er gode :). Men kan godt ble med på en turnering der vi signer opp alene også trekker admins random mix lag

Tror sikker at noen kunne lært av de beste, og at flere kunne hatt glede av å spille med dere - enn mot dere :)

Skulle det blitt 100% mix, så ville de beste fordelt først som teamleaders for sitt lag(som feks de beste fra siste gang) - så måtte dem enten plukke sitt lag eller at man lager en statistikk for medium | high | low

Stiller Nordic FiVe som lag igjen så tror jeg andre lag ikke gidder å melde seg på. Ville dere være villig til å splittes blant andre deltagere ?

Jeg tror det går fint med en Mix - eventuelt at vi har 1 påmelding som er spesifikt for mix :)

Hva men addons og kart - siste var ganske classic. Vil noen ha CQ eller CTF for eksempel. Mode er låst til Normal om det ikke blir overveiende tall mot harcore. Poenget er at de som er med, er med på å bestemme hvordan det blir - denne tråden er mest for å lodde stemningen for en cup. Er det noe alle har lyst på så kan vi skaffe premier og dessuten HC CTF for den saks skyld... det er opp til dem som har lyst. Men vi kan arrangere det som spillerne vil ha (demokrati sånn sett)

Tror CTF er et dårlig valg for en mix tourny, grunnen er at jeg tror det blir både kjedelig å spille og se på siden det er så lett å bare campe eget flag, men eventuelt 6vs6 på aftermath kunne være noe (hvis det er nok spillere til dette da). Eller 3v3 cq, fordelen her er at det blir ofte jevnt og vi kan lage mange lag :)

hei ja det hadde vært kjempe kult og fått noe sånt til igjen artig og få i gang litt mere gaming i norge =)

er enig at vi skulle prøvd mix lag hvordan det burde gjøres kan vell diskuteres men 100% random lag hadde vært kult sprett skills rundt ikke noen dum ide jeg er 100% med altids gøy og spille seriøst

det beste med random mix av alle på meldte er det at det blir fordelt på folk noen kan mere en andre noen mindre og vis vi skal få norge oppat må vi få mere seriøse spillere og flere som kan samarbeide sammen uansett om hvor god man i utganspunkte er eller ei mna kan ikke basere seg på bare di beste langere så lenge norge er så lite som vi allerede er =( det er ialle fall min mening vis vi som en nasjon skal kunne komme oss oppover igjen på kartet =)

Hvis det skal være casual da er vel mix best :) 100% Mix høres rettferdig ut :) Bryr meg ikke om hvilken mode, 4v4 squad rush, 5v5 inf, 6v6 aftermath eller normal, osv.

Amerikanerne hadde en lignende "league" som dette der folk fra forskjellige lag ble satt sammen i mix lag. Tror det het CGL.

Hvis det er nok lag kan vi jo ha først gruppespill så playoffs, så kanskje cuppen går over flere helger :) Mer kamper jo bedre :D

Stemmer absolutt for at gamemoden skal være 5v5 inf. Alt annet høres veldig useriøst. Og det er jo denne gamemoden spillere er mest kjente med uansett.

Jeg og noen til fra Frag Force Aalesund stiller nok en gang opp :) Om det blir mix lag eller ikke er ikke vi så nøye på. Hadde jo vært kjekt å bli kjent med noen andre i det norske spill samfunnet :)!

mashelenibenv-borat-approves-meme-generator-i-am-very-excite-8d6743-jpg.jpg

Jeg er mer enn gjerne med på dette. Et forslag er at det arrangeres flere kamper. Forrige gang varte cupen i 2 dager, der mellomrommet mellom hver kamp var 3 timer -- altfor lenge ventetid, men også altfor kort tid til at vi kunne fokusere på andre ting enn cupen den dagen. Det hadde derfor vært bedre med flere kamper for å fylle de lange mellomrommene (eventuelt doble antall kamper). Ikke bare blir det mer spilling, men også flere sjanser for et lag å tape/vinne.

Savner også et skikkelig live-rom av finalekampene, der resten kan se på og diskutere.

Edited by generalako

Winner og Loosers bracket

100 % mix teams

ELS Rules

Nordic Five (som er vinnerne fra sist kommer til å fordeles på forskjellige lag)

7 - 9 Juni

Når det gjelder mix-lag er det også veldig viktig å tenke gjennomsnittsferdigheten til hele gruppa, og ikke bare "high-low-medium". En "high" fra Nordic-5 er for eks. noe helt annet enn noen andre som er high. Hva man skal gjøre med det er å bare sette dem i lag med flere "lows".

Et godt system er et system med 9 rangeringer, der Low 1 er dårligst, og High 3 er best:

Low 1

Low 2

Low 3

Medium 1

Medium 2

Medium 3

High 1

High 2

High 3

Så kan man for eks si at tre til fire Low 1-spillere kommer på et lag med en High 3-spiller, to til tre Low 1-spillere kommer på et lag med en Medium (2 eller 3) spiller og en High 2-spiller, osv. osv.

Dette er ikke nødvendigvis et system som bør brukes til all fordeling, da det vil ende opp med High-Low og Medium-Medium lag, men i ekstreme tilfeller (som med Nordic-5) spillere, er dette den beste balanseringen. For selv om man deler opp Nordic-5 laget, er det viktig at vi ikke lar de enkelte lagene Nordic-5 spillerne havner i ender opp med å dominere cupen.

Denne delingen hår også den andre veien, da de dårligste spillerne får en realistisk sjanse til å vinne noe. La heller de, enn medium-spillere, komme på lag med Nordic-5-type folk.

Beklager å måtte henge ut Nordic 5. Bruker bare dere som eksempel -- det er helt klart andre gode klaner enn bare dere.

Edited by generalako

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...